Električni bicikl, za koji da se odlučim i slična pitanja
#1
Postavljeno 22 January 2022 - 03:04 AM
Nešto kao MTB sa oba amortizera, točak 26-28 max, cena da je oko 850e-900e
Imam par pitanja pa ko se u šta razume neka mi kaže
Pre svega da li je neko imao iskustva sa Dušanom i kakva su?
Da li su vodootporni, (ne planiram da se vozim Dunavom ali bih definitivno vozila po kiši
Da li su široke gume dobar izbor ili da se držim klasičnih
Da li je bezbedno (za biciklu, tačnije elektroniku) off road vožnja (da se nešto ne 'otkači')
Koja mi je realno potrebna snaga motora i baterije (vozila bih uglavnom 20-30km rute, pretežno brdovito)
Da li ima potrebe za max brzinom preko 30kmh i da li sama ta max brzina menja nešto u smislu startnog povlačenja ili tako nešto
Ukoliko imate neki još dodatni savet, nekoga još ko radi sam konverzije, dobre oglase ili bilo šta što bi mi pomoglo pri izboru svakako sam voljna da čujem
Videla sam da se dosta polemiše o tome ZAŠTO ELEKTRIČNI BICIKL AKO MOŽEŠ DA PEDALAŠ pa odmah da odgovorim pre nego što usledi napad, zato što radim posao gde se po 8 sati stoji i nisam baš svaki dan raspoložena da pedalam po brdima beogradskim a želim da vozim što je više moguće jer zaista uživam u tome
Ukoliko se setim još nečeg pisaću, hvala vam 💚💚
#2
Postavljeno 22 January 2022 - 09:05 AM
Offroad takodje ne bi trebao da bude problem.
Nešto šire gume bi čini mi se bile ok što zbog težine samog bicikla što zbog udobnije vožnje.
Ja nisam za elektrobajk ali za odlazak/dolazak do posla i kretanje po gradu kao što je Beograd svakako je odličan izbor jer grad zbog terena nije lak za vožnje a većina nemaju taj luksuz da na posao dolaze oznojeni.
Za ostala pitanja poput autonomije i slično, javiće se neko ko je upućen u ematiku.
https://picasaweb.go...208760685671353
#3
Postavljeno 22 January 2022 - 10:59 AM
Da li su vodootporni, (ne planiram da se vozim Dunavom ali bih definitivno vozila po kiši
Ne bi trebalo da bude nikakvih problema ukoliko je bicikl u ispravnom stanju. Samo pogledaj sve ove Wolt dostavljače, oni uglavnom voze baš tako konvertovane bicikle, čak i po snegu.
Da li su široke gume dobar izbor ili da se držim klasičnih
Da li je bezbedno (za biciklu, tačnije elektroniku) off road vožnja (da se nešto ne 'otkači')
Širina guma zavisi od toga za šta je bicikl prvenstveno namenjen - uže gume će biti brže i efikasnije po asfaltu, šire udobnije i sa boljim prijanjanjem van asfalta. Električni bicikli naravno mogu da se voze van asfalta, čak su najpopularniji za savladavanje težih terena. Opet zavisi o kom tipu bicikla se inicijalno radi - za grad ili za off-road, takve će mu i performanse i mogućnosti biti. Predlažem da pogledaš i temu o mtb avantuarama gde kolega Schpytzyo iz Slovenije redovno kači svoje avanture na ebike, na stranu kao dokaz koncepta, same slike su fenomenalne https://www.2bike.rs...re-foto/page-93
Koja mi je realno potrebna snaga motora i baterije (vozila bih uglavnom 20-30km rute, pretežno brdovito)
Da li ima potrebe za max brzinom preko 30kmh i da li sama ta max brzina menja nešto u smislu startnog povlačenja ili tako nešto
Mislim da svaki ebike danas može da izveze bar oko 40km autonomije i 1000m visinske razlike sa jednim punjenjem, a 1000m visinske razlike u užem rejonu Beograda je vrlo teško napraviti, pokušavao sam Što se maksimalne brzine tiče zapitaj se da li si ikada zapravo vozila bicikl preko 30 km/h? Evropski standard je blokada na 25km/h, ali se ona praktično uvek može skinuti, moje mišljenje je, pogotovu po gradu, za tim baš nema potrebe. Sama maksimalna brzina ni na koji način ne određuje snagu ili domet motora i baterije, to su drugi parametri. Postoje razlike u jačinama povlačenja (takozvanom obrtnom momentu), ali su one uglavnom vezane za e-mtb koji moraju imati veliku snagu zbog povlačenja uz poprilično nepristupačne terene, za po gradu nema suštinske razlike, treba gledati snagu motora (pogotovu ako je vozač teži, mada cenim da to nije slučaj) i snagu baterije zbog autonomije.
Par napomena koje bih ja dao - postoe dve vrste e-bike, jedan je pedelec ili pedal assist on se prosto ne kreće kada nema okretanja pedala, dakle da bi se uopšte pokrenuo vozač mora da okreće pedale, on samo značajno povećava snagu vozačeve namere. Drugi je sa gasom, praktično imaš gas kao na motoru ili električnom trotinetu i njime možeš i da kreneš iz mesta i da upravljaš brzinom, okretanje pedala uopšte nije neophodno (mada značajno doprinosi autonomiji kretanja). Moj izbor bi uvek bio ovaj prvi ali i jedan i drugi imaju svojih prednosti naravno, svi ovi koje si navela, uključujući i opciju konverzije spadaju u drugi tip. Još treba da obratiš pažnju na praktične stvari - na primer da li se skida baterija bicikla za punjenje što može biti vrlo bitno ako živiš u zgradi a na primer bi bicikl ostavljala u podrumu/garaži koji nema opciju punjenja. Mnogo je lakše odneti bateriju od 4-5kg u stan na punjenje nego ceo bicikl. Konačno ne bih za po gradu i povremeni off-road nikako preporučio bicikl sa oba amortizera, samo prednji je dovoljan, zadnji ima mnogo drugačiju ulogu od udobnosti s kojom ga ljudi najčešće povezuju.
HiFive bicikle nemam iskustva iz prve ruke ali s obzirom da tamo kao serviser radi ovde poznati Grbic verujem da te on može dobro posavetovati oko kupovine, s tim da mislim da mi reče da neće biti tamo negde do početka aprila kada zapravo i kreće sezona u nas. Recimo postoji i ovo kao opcija u Dechatlonu, video sam ga u prodavnici, deluje vrlo solidno, s tim da je to pedal assist varijanta, malo iznad budžeta ali ne preterano.
#4
Postavljeno 22 January 2022 - 01:36 PM
#6
Postavljeno 25 April 2022 - 07:28 PM
Pozdrav.Razmišljam da kupim polovan e-bike pa me interesuje vaše mišljenje.Vidim da ima dosta modela što su prešli oko +-1000Km a i otključana im je kilometraža.Pa me interesuje koliko mogu biti pouzdane te informacije u vezi pređenih kilometara.I kao drugo na šta treba da obratim pažnju prilikom kupovine takvih e-bike?
#7
Postavljeno 31 May 2022 - 08:14 PM
Pozdrav.Razmišljam da kupim polovan e-bike pa me interesuje vaše mišljenje.Vidim da ima dosta modela što su prešli oko +-1000Km a i otključana im je kilometraža.Pa me interesuje koliko mogu biti pouzdane te informacije u vezi pređenih kilometara.I kao drugo na šta treba da obratim pažnju prilikom kupovine takvih e-bike?
Možda si do sad već kupio bajs ali za sve koji budu čitali možda posluži info.
Nisam siguran na šta si mislio pod "otključana kilometraža" kako to kilometraža može da se "otključa" i šta to konkretno znači ali na drugom forumu smo raspravljali o ovome i zaključak je da trenutno niko ne zna kako bi na bajsevima sa Bosch motorima (i svim što ih prati, kontroler, displej itd) mogla da se menja kilometraža tj. lažira. Preporuka je da se bajs pre kupovine proveri tako što će se odneti na dijagnostiku, ovo nažalost nije tako jednostavno pošto dijagnostički softwer imaju samo ovlašćeni servisi tj. u Beogradu se ovo može odraditi samo na jednom mestu, ako nisi iz BG ili prodavac nije voljan da radi dijagnostiku (što može puno da ti kaže o prodavcu i bajsu) onda praktično nemaš rešenje, prihvatiti šta piše na displeju (kaže prodavac) ili tražiti dalje.
Dijagnostika pak prikazuje koliko je tačno bajs prešao kilometara i u kom režimu asistencije što ti takođe može dati neki hint o stanju baterije jer veći stepen asistencije više napreže bateriju, brže se ista troš dakle više ciklusa pražnjenje/punjenje itd.
Na šta obratiti pažnju!
što se elktronike tiče mislim da nema puno toga što bi mogao da proveriš, ništa se to ne vidi, motor je zatvoren sistem, za bateriju koja potencijalno može biti najveći problem (čisto zbog cene njene zamene ako nešto krene po zlu) tako da jedino što možeš da proveriš je generalno stanje bicikla, pogledaš delove koji se troše, zubčanike/lančanike, batake (crank levers), kočnice (rotore), proveriš u kakvom je stanju ram, posebno kakav je chainstay (to ti je ona cev iznad koje prolazi lanac), sedneš i provozaš, prođeš kroz brzine.
Preporučujem i da pogledaš na netu kakva je bila fabrička specifikacija bicikla, koje tačno delove je imao i uporediš to sa trenutnom situacijom da bi video šta je eventualno menjano. Fabričku specifikaciju često nije tako lako pronaći pa je moja preporuka da kontaktiraš direktno proizvođača ako je u pitanju neki od poznatijih brenodva, ja sam recimo par puta preko fejsa kontaktirao CUBE, poslao sam im slike bicikla koji me interesuje i pitao dal bi mogli da mi pošalju factory specs. listu i uvek su mi odgovorili sledeći dan.
Takođe, imaju u vidu da je većina (po mojoj slobodnoj proceni, koja ne mora da bude i tačna) ebajseva koji se prodaju kod nas kradena tamo negde, potrebno je samo upotrebiti malo logike, kad u oglasu piše da je cena novog 3999€ a prodaje se za 1500€ godinu dana star bajs, sa nekom niskom kilometražom, odma znaš o čemu se radi, nema ključ od baterije, punjač naknadno doplaćuješ 100€ (to je zato što punjač i ključevi nisu bili na bajsu u momentu otuđenja)...
Postoje sajtovi gde se može proveriti serijski broj bajsa pa i to vredi potražiti pre kupovine.
#8
Postavljeno 01 June 2022 - 09:39 AM
U pitanju je ženski biciklista, ženski kolega (Dušane, molim te ispravi me ako grešim) ili jednostavno devojka ili žena koja traži informacije o kupovini bicikla.Možda si do sad već kupio bajs ali za sve koji budu čitali možda posluži info.
Nisam siguran na šta si mislio pod...
#9
Postavljeno 01 June 2022 - 12:50 PM
Takođe, imaju u vidu da je većina (po mojoj slobodnoj proceni, koja ne mora da bude i tačna) ebajseva koji se prodaju kod nas kradena tamo negde, potrebno je samo upotrebiti malo logike, kad u oglasu piše da je cena novog 3999€ a prodaje se za 1500€ godinu dana star bajs, sa nekom niskom kilometražom, odma znaš o čemu se radi, nema ključ od baterije, punjač naknadno doplaćuješ 100€ (to je zato što punjač i ključevi nisu bili na bajsu u momentu otuđenja)...
Postoje sajtovi gde se može proveriti serijski broj bajsa pa i to vredi potražiti pre kupovine.
Ma 'ajde molim te, šta ti pada na pamet? Zar da se kod nas prodaju ukradeni bicikli??
Baš se nedavno na forumu povela polemika oko legalnosti skupljih bajseva na forumu, i izvukli smo zaključak da ako nisi apsolutno i 100% siguran da je neki bicikl ukraden, nemoj slučajno to ni da pominješ. A to što bicikl nema ključeve baterije niti punjač za istu, može isključivo i samo značiti da u momentu otuđenja, pardon prodaje bicikla, prethodnom vlasniku je bilo extremno hitno za novac, pa je upravo zbog toga bicikl star godinu dana prodao po minimum 3 puta nižoj ceni pri tom zaboraveći da nakupcu uz bicikl isporuči ključeve i punjač (na šta se ovaj nije bunio zbog niske cene), i to nema nikakve veze sa sumnjivim moralom, čisto da se zna.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#10
Postavljeno 23 June 2022 - 03:48 PM
Naime potrebno mi je da prelazim nekih 20-30 km dnevno, a da se ne ozojim(do posla i nazad), a u isto vreme da mogu da ga sklopim i unesem u stan.
Gledao sam kineske ring pa mi deluje za 2 godine kad mu istekne garancija će sve krenuti da se kvari i da sam eventualno u problemu oko delova.
Koje su vaše preporuke, koje sajtove domaće i strane bih mogao da gledam? okviran budžet mi je oko 1500€.
Hvala puno dobri ljudi
#11
Postavljeno 23 June 2022 - 06:04 PM
Obrati pažnju na poslednji post u okviru teme. Kineski ring nikakoPozdrav svima, treba mi pomoć,savet oko kupovine sklopivog el.bajsa.
Naime potrebno mi je da prelazim nekih 20-30 km dnevno, a da se ne ozojim(do posla i nazad), a u isto vreme da mogu da ga sklopim i unesem u stan.
Gledao sam kineske ring pa mi deluje za 2 godine kad mu istekne garancija će sve krenuti da se kvari i da sam eventualno u problemu oko delova.
Koje su vaše preporuke, koje sajtove domaće i strane bih mogao da gledam? okviran budžet mi je oko 1500€.
Hvala puno dobri ljudi
https://r.tapatalk.c...link_source=app
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#12
Postavljeno 10 September 2022 - 07:43 AM
U mom slučaju se prodavnica/servis na Zvezdari pokazao prilično loše. Rešio sam da probam i ako mi je garancija na delove od god. dana odmah bila sumnjiva. Za manje od 5000 km, imao sam 3 manja i jedan veliki kvar, plus sam morao više puta da se vraćam za istu stvar, jer su u servisu zaboravljali podlošku na točku da stave. Od početne cene, platio sam još 100 evra i po zvuku koji trenutno čujem na bajsu, očekujem novi kvar, no od mene više ni dinara. Usput, čuo sam da su uspeli da upale radionicu, tako da ...
Najverovatnije ću nabaviti E prime, fino sa računom i zakonskom garancijom od dve god, vodootporna bicikla. Iskustva su dobrodošla, a i ja ću napisati svoja.
#13
Postavljeno 31 July 2023 - 08:23 PM
U mom slučaju se prodavnica/servis na Zvezdari pokazao prilično loše. Rešio sam da probam i ako mi je garancija na delove od god. dana odmah bila sumnjiva. Za manje od 5000 km, imao sam 3 manja i jedan veliki kvar, plus sam morao više puta da se vraćam za istu stvar, jer su u servisu zaboravljali podlošku na točku da stave. Od početne cene, platio sam još 100 evra i po zvuku koji trenutno čujem na bajsu, očekujem novi kvar, no od mene više ni dinara. Usput, čuo sam da su uspeli da upale radionicu, tako da ...
Najverovatnije ću nabaviti E prime, fino sa računom i zakonskom garancijom od dve god, vodootporna bicikla. Iskustva su dobrodošla, a i ja ću napisati svoja.
Jel si možda uzeo na kraju E Prime, ili bar isao da probas. Mene interesuje Effecto, nisam oduševljen dozajnom ali deluje ok ponuda za cenu, nesto kao Škoda medju pedelec biciklama
#17
Postavljeno 22 January 2024 - 04:17 PM
Zavisi koliko cesto ces da skidas bateriju. Ako je neces skidati onda je najbolje da bude u ramu, a ako ces je skidati skoro svaki dan zbog lopova onda je lakse kad je van rama. Ako je ram tkz. "zenski" ili "gradski" onda je lakse da noga prodje kroz ram ako je baterija ispod paktregera. Takodje, baterija u ramu je najbolje zasticena od vode.
Also tagged with one or more of these keywords: E-bike, Električni bicikl
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
Električni bicikl za starije osobe 50+ godinaZapočeo Ij007 , 28 Aug 2024 Električni bicikl |
|
|
||
Oprema i Stil →
Električni Bicikli i Oprema →
Prelazak sa pogona u zadnjem točku na Bosch sa asistencijom?Započeo Pinhead , 30 Apr 2024 e-bike, električni, bosch |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Pimp My Bike →
Custom BikeZapočeo Sien101 , 26 Dec 2018 E-Bike, Li-ion, Električni Bicikl i 1 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
Električni Bicikli i Oprema →
ELEKTRIČNI BICIKLI, PEDELECI i sličnoZapočeo RayaBGD , 20 Nov 2018 električni bicikl, pedalec i 2 još... |
|
|
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika