Jump to content


Fotografije
- - - - -

CUSTOM FRAME

Ram

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
6 odgovora na ovu temu

#1 tsakalaki

tsakalaki
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 21 January 2022 - 10:20 PM

Je li još neko nezadovoljan ponudom i geometrijom ramova na svetskom tržištu?

Da li u Srbiji ili u inostranstvu postoji majstor koji može da napravi ram od aluminijumske legure 7005 a da to košta manje od 1000e?

Da li neko ima dovoljno dobru bazu podataka da nađe već postojeći ram koji može da se kupi i  koji bi bio u skladu sa sledećim specifikacijama :

 

1. materijal Aluminijum

2. single pivot

3. veličina L, XL

4. BB 83mm x 46mm

5. rear dropouts through axle 150mm

6. točak 26 inča

7. IS disc brake mounts

8. veoooma promenljiva geometrija, visina bb 0 - +60mm, seat tube angle 68 - 78 stepeni, HT 63 - 73 stepeni, rear travel 150 - 250mm

9. replaceable rear dropouts and rear derailleur hanger

 

Treba mi dakle nešto nalik Scott high octane 2007. ili Iron Horse Yakuza Kumicho

 

Izvinite za ovaj amalgam engleskog i srpskog!!!!!!

 

 


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Postavljeno 22 January 2022 - 02:55 PM

Nema, ali mozes da kupis polovan TIG aparat pa da pocnes da ucis sam da ih pravis. Ako budes vredan mozda ces za desetak godina uspeti da ispunis uslove koje si postavio. Kako neko rece ako zelis da nesto bude uradjeno kako treba - uradi to sam.


  • 2

#3 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 22 January 2022 - 04:40 PM

Ne mlati majke ti...


  • 7
.

#4 tsakalaki

tsakalaki
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 23 January 2022 - 08:36 PM

Nema, ali mozes da kupis polovan TIG aparat pa da pocnes da ucis sam da ih pravis. Ako budes vredan mozda ces za desetak godina uspeti da ispunis uslove koje si postavio. Kako neko rece ako zelis da nesto bude uradjeno kako treba - uradi to sam.

Nekada se zanosim i tom mišlju. Ima kum nov TIG i odličan je varioc. To je najmanji problem. Aluminijum jeste problem. Džig i držanje svih elemenata u osi je ozbiljan poduhvat. Trebalo bi toliko rada i alata da bi posle prvog uspeha bilo besmisleno bilo pta osim da počnem da prozvodim bicikle a to mi nije ideja. Nabavka profila u Srbiji izgleda gotovo nemoguće. Pokušaji da nađem tačne prečnike tj. tačnu geometriju za head tube od 1.5 inča su mesecima bezuspešni. Nemoguće je čak naći pomenute bicikle na svetskom tržištu bez trunke preterivanja. Ako se nekada i pojavi primerak na prodaju onda neće da ga pošalju u Srbiju... Kupio bih čak i havarisan ram samo da bih skinuo dimenzije ali ni toga nema u ponudi. Bicikle poput ovih su prestali da proizvode oko 2009. Ukapirali su da predugo traju.


  • 0

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Postavljeno 24 January 2022 - 08:43 AM

(link)


  • 1

#6 tsakalaki

tsakalaki
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 08 February 2022 - 08:52 PM

(link)

Mnogo hvala Dusane!!!!!! Poceo sam da razmisljam o INOXU kao o dostupnijem materijalu. Kontaktirao sam i Karpiel i Zumbi. Zumbi hoce da radi totalni custom ram a od Karpiela ocekujem odgovor. Cene su horor film ali sta da se radi :) 

 

Da li neko moze da mi pomogne oko mera za head tube i bb?

Posto uvek razmisljam u smeru trajnosti komponenti i minimalistickog pristupa odrzavanju, zelim da koristim osovinu za pedale precnika 30mm, medjutim, najsiri bb shell koji je u opticaju je 46 mm unutrasnjeg precnika. To ostavlja nesto manje od 8mm sa svake strane za dva prstena i kuglice u lezajima kroz koje osovina pedale treba da prodje sto daje potencijalno relativno kratak zivotni vek za lezajeve. I sada, razmisljam da napravim bb shell veceg precnika od industrijskog standarda. da bih mogao da ubacim vece lezaje. Ima u engleskoj jedan dasa, HAMBINI. E taj dasa proziva industriju bicikli za namerno lose postavljanje standarda koji cine komponente kratkovecnim. I ne samo to, cova pravi i custom bottom bracket. Verovatno mi se nimalo ne bi isplatilo da mi pravi samo jedan komad po narudzbini pa sam poceo da razmisljam i u pravcu samostalne izvedbe u stilu bmx bottom bracketa sa unutrasnjim spacerom ( uh, ponovo izvinjenje za srpsko/engleski amalgam ) i potisnim lezajem spolja... Da li neko od vas ima iskustva sa osovinom 30mm i bb shell 46mm unutrasnjeg precnika? Koliki je zivotni vek lezajeva u toj konfiguraciji za freeride ili DH biciklu?

 

Sto se tice head tube-a, ( ovo cak i ne znam kako se zove na srpskom ), ne moze covek da nadje podatke o precnicima kod raznih vrsta. Bar ne jasno izlozene. Jasno mi je da postoje standardi koji slove kao 1, 1 i 1/8 i 1/5 inc, kao i nesto sto ima unutrasnji precnik od 44mm.  Da li head tube imenuju po precniku viljuske ili po unutrasnjem precniku same cevi rama? Ako su cevi rama samo imenovane po precnicima viljuski koje mogu da nose, koji su stvarni precnici cevi na ramu? Ko zna? Zelim da cev bude takvog precnika da moze da nosi bilo koju viljusku uz upotrebu adekvatnih casica za lezaje. Kakve su opcije? 


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 February 2022 - 09:35 PM

Kod bicikala ležajevi crkavaju zbog ulaska prljavštine, ne zbog malog prečnika kuglica - opterećenja su relativno mala spram toga što i manji ležajevi mogu podneti (mali broj obrtaja i mala sila).

 

Na primer, patrone pogona kod kojih su ležajevi sa spoljne strane pa koriste veće kuglice (tipa Shimano Hollowtech II) "crkavaju" puno ranije nego one sa manjim kuglicama spakovanim unutar školjke rama (tipa Shimano Octalink), upravo zbog veće izloženosti prljavštini.

 

Zaštite na ležajevima koji se koriste kod bicikala donekle usporavaju/otežavaju ulazak prašine, ali zbog relativno malog prostora, ne koriste se dupli dihtunzi sa prostorom između (i kontaktnom površinom koja se podmazuje).

 

Da pravim ram, birao bih standarde za koje lako mogu naći delove.

 

Ako pomaže, vezano za prečnike čeone cevi (i šolje upravljača):

 

Šolje upravljača, standardi – SHIS

 

 

Vezano za pogone i patrone:

 

Patrone pogona s navojem

 

T47 standard patrona pogona s navojem

 

Standardi patrona pogona bez navoja (press-fit)

 

 

Edit:
Čisto za razmišljanje, priča o Richard Sachs ručno rađenim ramovima.

Drumaši su u pitanju, ali mislim da stvari o kojima tu pričam važe i za ostale bajseve u većoj, ili manjoj meri.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png






Also tagged with one or more of these keywords: Ram

1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika