Jump to content


Fotografije
- - - - -

Ultra-distance trke


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
181 odgovora na ovu temu

#161 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3312 posts

Postavljeno 09 October 2024 - 07:41 PM

Može biti da si u pravu, da će i 40mm da stane. Kako ti se sviđaju kočnice? Biće svakako daleko lakše za održavanje od diska ali me interesuje kako si zadovoljan sa performansama posle prelaska sa diska?

I otkud to da si se posle aluminijuma sa hidraulikom odlučio baš za čelični bajk sa kaliperima?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#162 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 09 October 2024 - 08:02 PM

Još nisam vozio... :)

*

Što se tiče održavanja, ništa to nije bilo teško i komplikovano ni sa diskovima: jednom godišnje, kad odem u LE, zamenim diskove i pločice i to je sve.  I tako 4 god. i nešto i 79.000 km. :)

 

 

Sad baš pišem opširnije na temu "Zašto sam kupio čelični bicikl? (i koje izmene na njemu imam u planu)". To ću sutra da objavim na svojoj fb stranici, pa kopiram i ovde, al' na drugoj temi... :)


  • 2

#163 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 04:23 PM

FB-IMG-1731788283043.jpg
 
 
Mnogi se žale zbog gravel deonica na Transcontinental Race, pa evo šta je meni palo na pamet kao rešenje za taj problem:
Isečeš neku mtb gumu sa obe strane. Znači, ostaviš sredinu, onaj deo koji gazi dole. Ali dobro, ne bukvalno samo taj deo, već ostaviš malo i sa strane.
 
I onda, kad dođe gravel deonica, izvadiš iz torbe te gume i staviš ih PREKO drumskih guma koje imaš na biciklu.
Plastičnim vezicama ih fiksiraš. Ali ne mora ovoliko kao na ovoj slici. Može i samo 4 ili 8 vezica, a između njih može da se namota izolir (ili neka druga) lepljiva traka. Možda bi moralo i više od 8 vezica, možda 16... to mora da se isproba u praksi.
 
Završiš gravel deonicu, skineš te debele gume, spakuješ ih u torbu i dalje po asfaltu pičiš sa 25 mm gumama.
 
Te gravel deonice budu na svakih 700-800 km ili više (znači svakog drugog ili trečegdana), tako da treba zanemariti tih 20-30 minuta koji se izgube za montiranje i skidanje. U svakom slučaju, to se nadoknađuje bržom vožnjom na toj gravel deonici, A tokom cele trke si u velikoj prednosti, pošto ne moraš zbog tih povremenih gravel deonica svih 4000 km da voziš sa gumama širokim 30-32-35 mm ili sa gravel gumama, za šta se mnogi učesnici TCR-a odlučuju.
A, osim toga, zaštitiš gume od bušenja, koja budu česta na tim gravel deonicama.
 
Ako vam se dopada ova ideja, za više saveta, javite mi se na e-mail:
 
:D :D :D 
 
*
 
P.S. Ovo e izvodljivo samo na biciklima sa disk kočnicama.

  • 0

#164 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 05:39 PM

Kako skidas zip vezice?


  • 0

#165 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 05:57 PM

Kako skidas zip vezice?

 nožićem


  • 0

#166 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3312 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 06:25 PM

Ako smem da dam svoje mišljenje, meni je to budalaština. Gravel gume nisu ni blizu toliko spore koliko se misli, pogotovo što ima jako puno raznih modela gravel guma koje nisu tako idealne za offroad, ali su itekako brze na asfaltu i imaju nizak otpor kotrljanja. Uz sve to gravel guma u širini od 32mm su svega stotinak grama teže od gume od 25mm a duvaju se na pritisak od 6 bara pa su sasvim soiidno tvrde i dodaju osećaju preciznog upravljanja sličnog drumašu.

Prema tome ako ram podržava, samo gravel gume od 32mm i teraj preko svega i svačega.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#167 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 07:24 PM

Mislim da bi se na 4000 km nakupio nezanemarljiv vremenski zaostatak zbog guma koje su šire, koje imaju krampon(čić)e i koje se pumpaju na manji pritisak. A ostaje i ono o zaštiti od bušenja na tim gravel deonicama...

 

Ne znam da li si video slike, ali neke od tih deonica na TCR su više mtb, nego gravel.


  • 0

#168 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3312 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 12:20 PM

Ti krampončići koje spominješ se na brzim gravel gumama nalaze samo na obodu gume i služe da kad brzo u krivinu uđeš na rastresitom tlu da imaš bolje držanje gume. Na ravnom oni nemaju kontakt sa podlogom i uopšte te ne usporavaju.

Bitniji je mnogo otpor vetra odnosno tela bicikliste nego otpor kotrljanja. To što bi te gravel gume usporile na 4000km siguran sam da bi nadomestio jedan dobar aero bar uz pomoć kojeg se na ravnim deonicama uz čeoni vetar ide dosta efikasnije.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#169 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 529 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 02:20 PM

 

FB-IMG-1731788283043.jpg
 

 

Meni je zapravo vrlo upitno da li bi to radilo? Tj da li bi vezice uopšte držale stabilno spoljnu spoljnu gumu za srednju spoljnu gumu da tako kažem? Ili bi gubio gomilu energije na tome što se gume međusobno taru? Nekako mi pre deluje da je to ova druga opcija nažalost. Druga problematika je čak i da to drži kako treba, u šta sumnjam (jel neko probao?) jeste da li bi vezice izdržale neko proklizavanje, kočenje i sl? Jer ja sa nekim kočenjima i ulaženjem u krivinu sa mountain bike-om poprilično napinjem krampone sa spoljnih stranica, da ne pričamo o jakim kočenjima. 

 

Jer ovo što si ti stavio je kad stave vezice preko obične spoljne gume - najčešće tamo gde ima previše snega i leda pa da na taj način obezbede bolju trakciju. Što je kao ok varijanta za budženje, ali ovo o čemu ti pričaš je potpuno neka druga stvar. 

 

I ja se donekle slažem sa Smasherom - na brzim gravel gumama se kramponi skoro i ne osete. S druge strane umešni vozači i mtb deonice mogu da voze bez problema i sa gumama bez krampona. Sa treće strane zar nije onda logičnije poneti neke rezervne folding spoljne gume?


  • 0

#170 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 02:33 PM

#Smasher

A ako u svakom slučaju imaš aerobarove?

 

A video sam gume koje je imao Riccardo Kuhar na TCR, imale su, osim tih sa strane (krupnijih) i sitne "krampončiće" i po sredini, tj, gume nisu bile mazne. :)


  • 0

#171 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 02:39 PM

@mhetlerović

 

Naravno da bi moralo da se isproba. :D

Možda ne bi radilo, a možda i bi. Možda više vezica, možda dodatna pomoć neke trake...

A moralo bi oprezno da se vozi ako je spust sa krivinama.

Ali na ravnim deonicama bi se vozilo znatno brže.

 

I uvek ostaje ono o zaštiti od bušenja.

 

Pa mogle bi se nositi rez. gume, samo bi se trošilo mnogo vremena na zamene (2 puta po svakoj off road deonici).


  • 0

#172 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4465 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2024 - 04:54 PM

Ti krampončići koje spominješ se na brzim gravel gumama nalaze samo na obodu gume i služe da kad brzo u krivinu uđeš na rastresitom tlu da imaš bolje držanje gume. Na ravnom oni nemaju kontakt sa podlogom i uopšte te ne usporavaju.

Bitniji je mnogo otpor vetra odnosno tela bicikliste nego otpor kotrljanja. To što bi te gravel gume usporile na 4000km siguran sam da bi nadomestio jedan dobar aero bar uz pomoć kojeg se na ravnim deonicama uz čeoni vetar ide dosta efikasnije.



Tačno tako.. aerobar će dati mnogo bolji učinak. To što gravel gume budu nešto sporije nema gotovo nikakvog efekta jer je vožnja na TCR svakako patnja. Retko se vozi punim gasom, pogotovo kad se posle više dana na biciklu umore i noge i sve ostalo na telu.
Pored makadmskih deonica tu su i loši drumovi na Balkanu te će svakako dobre gravel gume doči do izražaja.
Na sve to ova Mićina ideja.. ako se na nekom spustu izmigolji ili pokida neka vezica pa se taj umetak smakne i zapetlja pri prolasku kroz vilu eto katastrofe u najavi.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#173 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 05:30 PM

Dobro, za aerobarove smo rekli da svakako možeš da ih postaviš, nezavisno od guma. :)

 

A koliko god da ne voziš punim gasom, za istu vatažu ići ćeš brže sa normalnim drumskim gumama. I ta razlika bi se nakupila na 4000 km, tj. na oko 3800, pošto su te gravel/mtb deonice u zbiru oko 200 km.

 

Što se tiče vezica, naravno da bi trebalo testirati koliko da ih se stavi, da jedna puknuta ne dovede do problema. A ja bih, kao ljubitelj izolir trake, i nju namotao, kao osiguranje. :D

 

I, opet podsećam, tu je i zaštita od bušenja, jer ljudi ih imaju i po desetak tokom trke. I većinom na off road deonicama.


  • 0

#174 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3312 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 05:39 PM

Probaj pa nam javi. I ne zaboravi da na tih 200km koliko budeš vozio s tim vezicama, štapom i kanapom izmeriš koliko si sporiji nego sa normalnim gumama, udobnost i praktičnost da ne pominjemo.

Neki od nas jednostavno vole na teži način pa to ti je. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#175 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 05:47 PM

Teško da ću ikada probati. :)

 

A ne verujem da bih baš bio sporiji, pogotovo na tim mtb deonicama.

Ja mislim da bih čak i bio brži, ali i da na isto izađe, zbog gubljenja vremena oko montiranja, ostaje da bi mi gume bile zaštićenije od bušenja (izvinjonjo što stalno to ponavljam :D ), a najveća prednost je vožnja 3800 km sa normalnim drumskim gumama, što je i poenta ovog "izuma". :D


  • 0

#176 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4465 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2024 - 09:48 PM

 
A ja bih, kao ljubitelj izolir trake, i nju namotao, kao osiguranje. :D



Baš će ti dugo trajati izolir traka koju izlepiš oko gume, pogotovo na makadamskom putu.

Kao što je Smasher napisao.. probaj ti, pošto si počeo sa ovim pa nam javi. I to ga šibni na nekom dobrom spustu da vidiš kako će se ponašati.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#177 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 05 December 2024 - 10:10 PM

Ja sam na mojoj fb stranici (odakle sam kopirao) napisao da je to moguće rešenje za one koji se žale zbog off road deonica na TCR.

Pa ako se neko ne prijavljuje na tu trku samo zbog toga, može da isproba...

 

Mene sprečavaju i neke druge stvari, a ako jednog dana bude ostalo samo to kao razlog, svakako ću testirati, pa videti kako radi.

Ali teško, jer nemam mnogo vremena, za 14 meseci započinjem 7. deceniju života... :( :( :( (što mi prestrašno zvuči )


  • 1

#178 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4465 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 December 2024 - 11:02 AM

MI1966@ godine su samo broj.. možeš ti još dosta da motaš.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#179 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1881 posts

Postavljeno 06 December 2024 - 07:57 PM

I jeste, i nije... :(

Gde su sad oni stari brevetaši, recimo Spasoje Spasojević, Braca iz Kg...

Vozili su i PBP u kasnim godinama, a sad? Da li još voze?


  • 0

#180 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4465 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 December 2024 - 08:55 PM

I jeste, i nije... :(
Gde su sad oni stari brevetaši, recimo Spasoje Spasojević, Braca iz Kg...
Vozili su i PBP u kasnim godinama, a sad? Da li još voze?



Spasa imq preko 70 godina. Nisi ti još ni blizu 70 te mislim da nema razloga za paniku.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika