Ultra-distance trke
#161
Postavljeno 09 October 2024 - 07:41 PM
I otkud to da si se posle aluminijuma sa hidraulikom odlučio baš za čelični bajk sa kaliperima?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#162
Postavljeno 09 October 2024 - 08:02 PM
Još nisam vozio...
*
Što se tiče održavanja, ništa to nije bilo teško i komplikovano ni sa diskovima: jednom godišnje, kad odem u LE, zamenim diskove i pločice i to je sve. I tako 4 god. i nešto i 79.000 km.
★
Sad baš pišem opširnije na temu "Zašto sam kupio čelični bicikl? (i koje izmene na njemu imam u planu)". To ću sutra da objavim na svojoj fb stranici, pa kopiram i ovde, al' na drugoj temi...
#163
Postavljeno 04 December 2024 - 04:23 PM
#165
Postavljeno 04 December 2024 - 05:57 PM
Kako skidas zip vezice?
nožićem
#166
Postavljeno 04 December 2024 - 06:25 PM
Prema tome ako ram podržava, samo gravel gume od 32mm i teraj preko svega i svačega.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#167
Postavljeno 04 December 2024 - 07:24 PM
Mislim da bi se na 4000 km nakupio nezanemarljiv vremenski zaostatak zbog guma koje su šire, koje imaju krampon(čić)e i koje se pumpaju na manji pritisak. A ostaje i ono o zaštiti od bušenja na tim gravel deonicama...
Ne znam da li si video slike, ali neke od tih deonica na TCR su više mtb, nego gravel.
#168
Postavljeno 05 December 2024 - 12:20 PM
Bitniji je mnogo otpor vetra odnosno tela bicikliste nego otpor kotrljanja. To što bi te gravel gume usporile na 4000km siguran sam da bi nadomestio jedan dobar aero bar uz pomoć kojeg se na ravnim deonicama uz čeoni vetar ide dosta efikasnije.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#169
Postavljeno 05 December 2024 - 02:20 PM
Meni je zapravo vrlo upitno da li bi to radilo? Tj da li bi vezice uopšte držale stabilno spoljnu spoljnu gumu za srednju spoljnu gumu da tako kažem? Ili bi gubio gomilu energije na tome što se gume međusobno taru? Nekako mi pre deluje da je to ova druga opcija nažalost. Druga problematika je čak i da to drži kako treba, u šta sumnjam (jel neko probao?) jeste da li bi vezice izdržale neko proklizavanje, kočenje i sl? Jer ja sa nekim kočenjima i ulaženjem u krivinu sa mountain bike-om poprilično napinjem krampone sa spoljnih stranica, da ne pričamo o jakim kočenjima.
Jer ovo što si ti stavio je kad stave vezice preko obične spoljne gume - najčešće tamo gde ima previše snega i leda pa da na taj način obezbede bolju trakciju. Što je kao ok varijanta za budženje, ali ovo o čemu ti pričaš je potpuno neka druga stvar.
I ja se donekle slažem sa Smasherom - na brzim gravel gumama se kramponi skoro i ne osete. S druge strane umešni vozači i mtb deonice mogu da voze bez problema i sa gumama bez krampona. Sa treće strane zar nije onda logičnije poneti neke rezervne folding spoljne gume?
#170
Postavljeno 05 December 2024 - 02:33 PM
#Smasher
A ako u svakom slučaju imaš aerobarove?
A video sam gume koje je imao Riccardo Kuhar na TCR, imale su, osim tih sa strane (krupnijih) i sitne "krampončiće" i po sredini, tj, gume nisu bile mazne.
#171
Postavljeno 05 December 2024 - 02:39 PM
@mhetlerović
Naravno da bi moralo da se isproba.
Možda ne bi radilo, a možda i bi. Možda više vezica, možda dodatna pomoć neke trake...
A moralo bi oprezno da se vozi ako je spust sa krivinama.
Ali na ravnim deonicama bi se vozilo znatno brže.
I uvek ostaje ono o zaštiti od bušenja.
Pa mogle bi se nositi rez. gume, samo bi se trošilo mnogo vremena na zamene (2 puta po svakoj off road deonici).
#172
Postavljeno 05 December 2024 - 04:54 PM
Ti krampončići koje spominješ se na brzim gravel gumama nalaze samo na obodu gume i služe da kad brzo u krivinu uđeš na rastresitom tlu da imaš bolje držanje gume. Na ravnom oni nemaju kontakt sa podlogom i uopšte te ne usporavaju.
Bitniji je mnogo otpor vetra odnosno tela bicikliste nego otpor kotrljanja. To što bi te gravel gume usporile na 4000km siguran sam da bi nadomestio jedan dobar aero bar uz pomoć kojeg se na ravnim deonicama uz čeoni vetar ide dosta efikasnije.
Tačno tako.. aerobar će dati mnogo bolji učinak. To što gravel gume budu nešto sporije nema gotovo nikakvog efekta jer je vožnja na TCR svakako patnja. Retko se vozi punim gasom, pogotovo kad se posle više dana na biciklu umore i noge i sve ostalo na telu.
Pored makadmskih deonica tu su i loši drumovi na Balkanu te će svakako dobre gravel gume doči do izražaja.
Na sve to ova Mićina ideja.. ako se na nekom spustu izmigolji ili pokida neka vezica pa se taj umetak smakne i zapetlja pri prolasku kroz vilu eto katastrofe u najavi.
https://picasaweb.go...208760685671353
#173
Postavljeno 05 December 2024 - 05:30 PM
Dobro, za aerobarove smo rekli da svakako možeš da ih postaviš, nezavisno od guma.
A koliko god da ne voziš punim gasom, za istu vatažu ići ćeš brže sa normalnim drumskim gumama. I ta razlika bi se nakupila na 4000 km, tj. na oko 3800, pošto su te gravel/mtb deonice u zbiru oko 200 km.
Što se tiče vezica, naravno da bi trebalo testirati koliko da ih se stavi, da jedna puknuta ne dovede do problema. A ja bih, kao ljubitelj izolir trake, i nju namotao, kao osiguranje.
I, opet podsećam, tu je i zaštita od bušenja, jer ljudi ih imaju i po desetak tokom trke. I većinom na off road deonicama.
#174
Postavljeno 05 December 2024 - 05:39 PM
Neki od nas jednostavno vole na teži način pa to ti je.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#175
Postavljeno 05 December 2024 - 05:47 PM
Teško da ću ikada probati.
A ne verujem da bih baš bio sporiji, pogotovo na tim mtb deonicama.
Ja mislim da bih čak i bio brži, ali i da na isto izađe, zbog gubljenja vremena oko montiranja, ostaje da bi mi gume bile zaštićenije od bušenja (izvinjonjo što stalno to ponavljam ), a najveća prednost je vožnja 3800 km sa normalnim drumskim gumama, što je i poenta ovog "izuma".
#176
Postavljeno 05 December 2024 - 09:48 PM
A ja bih, kao ljubitelj izolir trake, i nju namotao, kao osiguranje.
Baš će ti dugo trajati izolir traka koju izlepiš oko gume, pogotovo na makadamskom putu.
Kao što je Smasher napisao.. probaj ti, pošto si počeo sa ovim pa nam javi. I to ga šibni na nekom dobrom spustu da vidiš kako će se ponašati.
https://picasaweb.go...208760685671353
#177
Postavljeno 05 December 2024 - 10:10 PM
Ja sam na mojoj fb stranici (odakle sam kopirao) napisao da je to moguće rešenje za one koji se žale zbog off road deonica na TCR.
Pa ako se neko ne prijavljuje na tu trku samo zbog toga, može da isproba...
Mene sprečavaju i neke druge stvari, a ako jednog dana bude ostalo samo to kao razlog, svakako ću testirati, pa videti kako radi.
Ali teško, jer nemam mnogo vremena, za 14 meseci započinjem 7. deceniju života... (što mi prestrašno zvuči )
#178
Postavljeno 06 December 2024 - 11:02 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#179
Postavljeno 06 December 2024 - 07:57 PM
I jeste, i nije...
Gde su sad oni stari brevetaši, recimo Spasoje Spasojević, Braca iz Kg...
Vozili su i PBP u kasnim godinama, a sad? Da li još voze?
#180
Postavljeno 06 December 2024 - 08:55 PM
I jeste, i nije...
Gde su sad oni stari brevetaši, recimo Spasoje Spasojević, Braca iz Kg...
Vozili su i PBP u kasnim godinama, a sad? Da li još voze?
Spasa imq preko 70 godina. Nisi ti još ni blizu 70 te mislim da nema razloga za paniku.
https://picasaweb.go...208760685671353
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika