Jump to content


Fotografije
- - - - -

Bike fitting (prilagodjavanje položaja na biciklu)


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
168 odgovora na ovu temu

#61 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 04:36 PM

Vrlo lako je milovuk u pravu. Probaj 1 cm kraću lulu, ništa ne košta sem gubitka vremena. Inače 1 cm a da ne pričamo o 2 cm na luli se mnogo oseti. 


  • 0
.

#62 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 August 2021 - 05:01 PM

Vrlo lako je milovuk u pravu. Probaj 1 cm kraću lulu, ništa ne košta sem gubitka vremena. Inače 1 cm a da ne pričamo o 2 cm na luli se mnogo oseti.


I meni liči da mu je lula duža nego što bi trebalo.

Prošle godine sam vozio brevet 600 i već posle 30ak sati vratni mišići bili su u problemu, zglobovi ruku takodje. Lula na mom bicu bila je originalna od 100mm sa vrlo malim uglom.
Nekoliko dana po završetku pronadjem lulu od 100 mm sa ekstremnim uglom.. razlika izmedju prednjeg i zadnjeg dela lule je 45mm. Sa tom lulom ruke na kormanu su odignutije za oko 4cm i sa njom sam se preporodio. Pre đesec dana vozio nrevet 1000km i nikakvoh problema sa vratom nema.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#63 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 11 August 2021 - 05:42 PM

https://cpb-us-e2.wp...for-Dummies.pdf

https://www.kinovea.org/download.html

Probaj sa ovim da vidiš da li možeš nešto da uradiš. Program je solidno mator ali radi još uvek.

Ili ako si na apple-u možeš da probaš sa ovim

http://bikefastfit.com/


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#64 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 06:05 PM

I meni se cini da ti je lula duza 3mm. I treba da radis vezbe vrata, svaki drugi dan jedno dva sata gledaj uvis... :)

 

lookingupmeme.jpg


  • 1

#65 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 07:17 PM

Haha, fotka je vrh! :)


Jasno je meni da 1 cm lule igra veliku ulogu. U poslednjih 7,8 godina od kad sam počeo da vozim izmenjao sam više različitih bajkova, u veličinama od 52 do 58 i najbolje mi paše tradicionalna geometrija 56 ili sloping ram 53 do 54cm.

Što se lule tiče ona je stock od Cannondale-a, a kao što rekoh koncept ovog bajsa je takav da je on više optimizovan za performanse nego za udobnost, pa zbog toga je i lula nešto malo duža. Svakako sad u nedelju drugar i ja planiramo jednu vožnju od 175 km, pa ako bude bilo nekih većih problema ići ću na kraću lulu.

Imam još jedan stari bajs sa novijom mehanikom koji vozim dok sam na godišnjem. Isto C'Dale, isto tradicionalna geometrija i isto ram 56cm. Na njemu je lula 100mm, i ja sam se nešto nosio mišlju da stavim za 1 cm dužu da setap bude kao na Caad-u, ali s obzirom da na njemu, čini mi se imam manje tih problema sa vratom, posle vašeg pisanja definitivno ostajem na 100mm. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#66 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 August 2021 - 07:23 PM

Ja samo ne znam kako su zaključili da ti je dugačka lula a bez tvoje slike na biciklu, samo na osnovu slike bajsa...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#67 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 11 August 2021 - 07:57 PM

Na osnovu simptoma. Po slici, ne znaci da je lula dugacka. I ne mora uopste da znaci da je lula problem ali lici da jeste. 


  • 0
.

#68 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 03:06 AM

@MI1966    Pisao si da si na granici izmedju dve velicine rama i izabrao si manji, normalno je da pomeris sediste unazad...


Mi ovde pričamo ono visak-koleno-osa kroz centar pedale... E pa na to sam mislio kad sam napisao da je malo više unazad. A pošto mi je bajs manji onda jeste realno sedište veoma mnogo pozadi, praktično do daske. :)
  • 0

#69 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 12 August 2021 - 05:02 AM

Haha, fotka je vrh! :)


... Što se lule tiče ona je stock od Cannondale-a, a kao što rekoh koncept ovog bajsa je takav da je on više optimizovan za performanse nego za udobnost, pa zbog toga je i lula nešto malo duža. Svakako sad u nedelju drugar i ja planiramo jednu vožnju od 175 km, pa ako bude bilo nekih većih problema ići ću na kraću lulu....

Da bi imao najbolji rezultat mora bicikl da ti bude maksimalno udoban. Možda je taj bicikl za performanse ali ne tvoje. Da li kupiš kacigu ili sprinterice koje te malkice stežu kada probaš? To se udesetostruči kada prođe 2-3 sata na biciklu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 2

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#70 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 05:54 AM

Hm... Imaš pravo i tvoje razmišljanje je svakako logično.

Super je ova tema, verovatno jedna od najbitnijih, i ovde je razmena mišljenja i iskustava stvarno dragocena.

Definitivno ću probati 1 cm kraću lulu...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#71 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 08:23 AM

Pa ja se ne bi slozio sa tim. Kada je sprinterica mala, tu pomoci nema. Problem u ovom tvom slucaju, je nedostatak treninga, Sa vise treninga ta nelagodnost bi nestala, jer bi ojacali misici vrata . Bol od sprinterice nece nestati sa povecanjem treninga, Voze ljudi daleko agresivnije pozicije od ove pa nemaju problema. Znaci kriv je vozac a ne bicikl  :)

 

Ova lula , ja sam ti to prvi napisao mozda jeste duza i mozes da stavis kracu, ali bi ja isao na viise treninga.

Pozicija tvog bicikla tesko da moze da bude opustenija. Gomila spejsera ispod lule, lula dobro u plusu, mala razlika u visini izmedju volana i sica. Bas rekreativna geometrija.


  • 0

#72 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 08:37 AM

I ja bih svašta nešto kad bih imao vremena koje nemam, tako da ta opcija otpada. Na godišnjem odmoru ću svakako voziti više, ali posao, obaveze i privatan život mi dozvoljava da vozim maksimalno 2 puta nedeljno. Jednom kraća vožnja tipa do 2 sata gde se trudim koliko god mogu da se pokidam i druga umereno duga vožnja do otprilike 4 sata, maksimum 5. Za više nemam vremena, to jest imao bih pod uslovom da zapostavim porodicu a to mi zarad bickla ne pada na pamet da radim, tako da... Probaćemo malo kraću lulu. :)



P.S. I da se razumemo, kao što napisah ranije, nemam ja problem da me boli vrat čim sednem na bajk. Boli me malo tek posle jedno 3 i po do 4 sata vožnje. Da mi vožnja traje 6 sati, verovatno bi me boleo vrat posle 5. Ne odmah ali posle nekog vremena. No kao što rekoh, vreme je jedina konstantna koju nepovratno gubimo, ne možemo da je vratimo i nikad je nemamo dovoljno.

Edited by Smasher, 12 August 2021 - 08:44 AM.

  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#73 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 09:43 AM

 Ok, ovde razmenjujemo misljenja iz najbolje namere, tu se valjda slazemo.

 

 Citam ja pazljivo sta svako pise pa i ti. Bas iz tog razloga sto si napisao da te ne boli stalno , ja mislim da tebi samo malo fali da ti to prodje. Bilo bi lose da imas konstantno bolove, posle pola sata prvih pa nadalje. Ti cak i da ne povecas treninge,ta bol ce nestati, jer svaka te bol je za neki procenat ojacala misice, za sledecu voznju. 

 

 A zasto sam protiv krace lule? Mislim da vec vozis dosta opustenu geometriju. Sa kracom lulom sedeo bi jos uspravljenije. A onda taj bicikl gubi smisao, a on je, da je to ultimativna masina kada je aerodinamika u pitanju, u svetu biciklizma. 

 

No, sto bi rekli Hrvati, izbor je vas. :)


  • 0

#74 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3435 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 10:08 AM

И сам спадам (приближно) у групу возача као и @smasher са вожњама од 2-4 пута недељно. Ма колико волео (а волим) божњу бицикла, не возим чешће због других животних обавеза, али и интересовања и још којечега. Не возим рекреације ради, већ су у питању неки други мотиви, с тим да краће вожње користим да бих одржао какву-такву разину форме. Једнодневне вожње су ми у распону од 40-140 километара с тим да понекад буду и нешто дуже, али никад нисам прешао 170 километара у дану. Правим паузе релативно често, нешто одмора ради, а нешто због онога што сам хтео да видим.
Е сад, за сво време колико возим на овај начин (петнаестак година, што није пуно с обзиром на моје године) нисам успео да нађем позицију која би ми била удобна на тај начин који неки описују као провођење у седлу неколико сати без осећаја бола, жуљања, разних нелагода, трњења и слично, а намењао сам се бајсева, рамова, седала и осталог. Увек нешто помало зеза. Задњица, дланови, врат, леђа - никад нисам у потпуности елиминисао неке непријатности. Неке не могу ни да се одстране без велике потрошње времена (савладавање проблематике у теорији па решавања проблема у пракси) или новца, понекад и једног и другог. На неким сам бајсевима мењао луле у свим могућим варијантама дужина и углова, на неким бруксеве, ергоне, ескулабове, ко зна каква ссве не седла, а резултати су били од мање до више успешних, али никада нисам у потпуности елиминисао неки проблем. Заправо, једно велико трњење дланова у једном случају сам отклонио случајно тако што сам променио гравел корман класичним.
Разуме се да повећање физичке спреме увелико умањује све непријатности, под условом да величина рама није баш промашена, а за намештање позиције (одлажење код професионалца није сваком доступно) опет захтева и промену делова, време проведено на интернету, итд. Волео бих да нађем идеалан положај, али за сада сам принуђен на неке мале компромисе. После неколико сати проведених у вожњи, неки проблем се испољи у овој или оној мери и ја га једноставно трпим јер интензитет није велик. Најчешће је то непријатност у пределу врата, дланова, задњица тек повремено. Са друге стране, један мој суграђанин је управо пешке стигао до Острога за шест, прелазећи око 70 километара дневно, па шта да се жалим на мало бола :)
Елем, јачање мишића свакако помаже, као и знање подешавања елемената бицикла, с тим да је прво већини доступније него друго, које је мало компликованије. Бар тако ја видим ствари.
  • 1

#75 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 500 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 10:08 AM

Ja mislim da se ne može uzeti kao relevantno ono što neko vozi na ekstremnom delu svojih mogućnosti i tu mu se pojavljuje kao bol kao nešto što je hroničan problem. U smislu ako neko povremeno vozi vožnje do 4 sata dužine pa počne nešto da ga boli na 3.5 od početka pedalanja ja tu ne vidim specijalan problem, problem bi bio kada bi ga bolelo posle sat-dva vremena. Nekome kome je najduža vožnja sat vremena će se verovatno pojaviti neki bol negde i posle tog vremenskog perioda. 

 

Na primer ja sam sad vozio svoju najdužu vožnju oko 7 sati i 15 minuta efektivne vožnje, 8 sati ukupno. Malo mi je trnula desna ruka oko 3-3.5 sata vožnje, malo promenio položaj, prestalo posle 15-20 minuta, posle se nije javljalo, dakle ja to ne računam u problem. Posle oko 6 sati vožnje su krenula da me bole stopala od položaja na SPD pedalama ali sam onda stao malo, prošetao i nastavio dalje. Hoću reći smatram da ako do sada nisam vozio toliko dugo u cugu mi uopšte nije nenormalno da mi se jave neki bolovi. Sve dok to prođe brzo nakon promene položaja i dok se ne dešava ništa dok vozim neku standardnu turu koju bih i inače vozio ja mislim da je to ok, možda grešim :)

 

Još mali side note, bilo mi je neudobno sedište na bajsu (ono standardno koje dolazi uz Scott/Bergamont bicikle sad) i onda sam čitajući po netu zaključio da uzmem ono Selle Royale Respiro, vidim da ima oprečnih mišljenja po netu ali mi se nije cimalo da poručujem iz inostranstva nešto, ovo ima kod nas da se kupi regularno. I prva vožnja kad sam izašao na test mi je bilo poprilično neudobno, na kraju sam i stao i podešavao ga i došao do zaključka da sam ga bacio baš poprilično unazad u odnosu na ono što bih ja smatrao normalnim, pa čak i na to kako je bilo prethodno sedište i delovalo mi udobno. Sad sam ovo vozio 7 sati i moram priznati da sam poprilično zadovoljan, u tom delu nisam imao baš nikakvih problema. Doduše uspeo sam da izgulim ispis modela na stranicima :) 


  • 0

#76 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 10:25 AM

Tacno je to. Nekom se javlja bol posle 2 sata, nekom posle 4, a nekom posle 8. Ali svako ce imati bol u nekom delu tela samo je pitanje kada. Da nije tako bili bi smo masine a ne ljudi. I uvek ce neka grupa misica biti najslabija karika u tom lancu. 

 

Zato se i trudimo da napravimo najboljui mogucu pozicju na biciklu. Kada se to napravi, onda ostaju samo treninzi. A bol ce uvek postojati. Ako nema boli, nema ni napretka. No pain, no gain.


  • 0

#77 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1432 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 August 2021 - 10:40 AM


  • 0

#78 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 11:59 AM

Drago mi je da pročitam da se moje mišljenje i iskustvo poklapa sa mišljenjem drugih ljudi, a to je da posle višesatnog pedaliranja neke zanemarljive nelagode moraju da se jave. Kao što smo zaključili, kod nekog ko uopšte ne vozi bajs je to već posle pola sata, kod nekog ko mnogo gazi je tek posle 8, 9, kod onih u sredini posle 3, 4. Najbitnije je od svega da su to nelagode koje se vrlo lako otklanjaju i brzo nestaju (npr. Neprijatnost na dlanovima - promena hvata kormana, malo trne stopalo - otkači se noga sa pedale i malo protrese, bol na sedalnima kostima - malo se vozi stojeći na pedalam, itd itd)...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#79 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 12 August 2021 - 06:06 PM

 Ima ovde jedna vazna stvar o kojoj mislim da nismo pisali, a vazna je zato sto daje slicne siptome- probleme kao i lose podesena pozicija.

Onda ljudi probaju da pomeranjem poziceije rese probleme, ali oni ostaju.

 

Jedna od izuzetno vaznih stvari je, ustajanje iz sedista i voznja stojeci.

 

Kod nas je zastupleno misljenje da onaj ko cesto ustaje iz sedista nema snage, a onaj ko vozi stalno u sedistu da je jak.  Medjutim istina je apsolutno suprotna. 

Mozda je nekima ovde poznata prica  Kontadorovog trenera, kada je pricao da je on na jednom treningu na nekoj planini uspeo da vozi 20 km a da nije seo u sediste. Tada je izjavio da to verovatno moze mozda jos samo par pro vozaca da uradi.

Ja isto znam koliko je to tesko jer sam pre par godina kada smo isli u CG da vozimo  u zimskim mesecima, zbog problema sa oljustenim dupetom morao zadnjih 20 km da vozim stojeci, naravno po ravnom i polako.

 

Zasto ovoliki uvod. Uspeo sam da pomognem velikom broju vozaca koji su imali nekih slicnih problema sa ovom mojom metodom. Ona se ogleda u tome da se ustaje iz sica na svakom kupseru, a ako je ravno na svakih petnaestak minuta, i onda voznja stojeci od nekih pola minuta- minut a moze i duze. Kada kazem voznja stojeci, ne mislim da se koristi zalet bicikla, nego da se to vreme dok se stoji okrecu pedale.

 

Ko ce imati benefita od toga. Pa uglavnom svi. Oni koji voze jako sa visokim pulsom, oni koji voze duge etape, a najvise oni koji imaju problema sa trnjenjem prstiju na nogama ili tabana. Pogotovu oni koji imaju kombinaciju trnjenja a voze siroka i meka sedista.

 Problem sa ustajanjem uglavnom imaju oni koji su na izmaku snage,  oni  se obicno  svom tezinom  nasade na sediste, jer su im noge slabe, dok jaki vozaci se samo oslanjaju na sediste. Sa ustajanjem se prokrve noge, ali da sad ne komplikujem mnogo.

 

Mozda ce sada neko reci kako Frum nije ili je vrlo malo ustajao iz sica, ali to je lako objasniti, pa mozemo i o tome ako nekoga bas zanima.

 

Uglavnom voleo bi ako neko ima slicnih problema da proba ovo na sledecoj voznji, pa nek napise utiske ovde.


  • 0

#80 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 13 August 2021 - 10:16 AM

Mislim da je ovo odlican savet.

JA bih dodao jos jedan koji je meni rekao moj poznanik koji je trenirao.

 

Na drumasu napraviti redovnu rotaciju izmedju hvatova, kao biciklisticka joga, tj svaki polozaj drzati po 10ak minuta pa preci na sledeci, to ce u mnogome uciniti voznju prijatnijom.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika