Mnogo se nešto predomišljaš.Realno, sve što je dobro, očuvano i baš povoljno ode na oglasima za par sati, max. jedan dan.

Pomoc oko izbora MTB

#23
Postavljeno 21 May 2022 - 08:49 PM
Vozam se zadnjih 15 i kusur godina Alpina Everest biciklom. Nakon što sam počeo da vozim automobil bicikl je polako prešao u drugi plan. Pod drugim planom mislim na mog oca, koji je marljivo održavao.
Ma kakvo održavanje, lik je lenj da napumpa gume a pre će da koči nogama o asfalt nego li da investira u nove paknove. Pod njegovom vladavinom, pola bicikla je uhvatila korozija, dobar deo brzina nije u funkciji, plastike popucale i otpale po drumu, gume su fabričke ćelave ko glava P. Luiđija Coline. U zadnjih par godina ide na posao s njom od 8 do 17h, tako da sam ja maltene ostao bez bicikla.
Pošto sam nedavno saznao da ipak dobijam predsednikovu donaciju, vrzmaju mi se idejice o novom biciklu. Zaista nemam pojma šta je danas aktuelno od brendova, vidim da su cene maltene duplirane u odnosu na vreme kada sam ja to pratio.
Šta tražim? Klasičan MTB, bar sa prednjim amortima, naravno što lakši, ne tražim neki luksuz. Pošto je predsednikova donacija 100 eur toliko bih i ja dodao. Ono što mi na prvi pogled zapalo za oko je Polar Wizard, mada još uvek istražujem.
#25
Postavljeno 22 May 2022 - 04:14 AM
U tvom slučaju nema puno izbora, ono što ti se uklopi cenovno kupuj...Pozdrav svima.
Vozam se zadnjih 15 i kusur godina Alpina Everest biciklom. Nakon što sam počeo da vozim automobil bicikl je polako prešao u drugi plan. Pod drugim planom mislim na mog oca, koji je marljivo održavao.
Ma kakvo održavanje, lik je lenj da napumpa gume a pre će da koči nogama o asfalt nego li da investira u nove paknove. Pod njegovom vladavinom, pola bicikla je uhvatila korozija, dobar deo brzina nije u funkciji, plastike popucale i otpale po drumu, gume su fabričke ćelave ko glava P. Luiđija Coline. U zadnjih par godina ide na posao s njom od 8 do 17h, tako da sam ja maltene ostao bez bicikla.
Pošto sam nedavno saznao da ipak dobijam predsednikovu donaciju, vrzmaju mi se idejice o novom biciklu. Zaista nemam pojma šta je danas aktuelno od brendova, vidim da su cene maltene duplirane u odnosu na vreme kada sam ja to pratio.
Šta tražim? Klasičan MTB, bar sa prednjim amortima, naravno što lakši, ne tražim neki luksuz. Pošto je predsednikova donacija 100 eur toliko bih i ja dodao. Ono što mi na prvi pogled zapalo za oko je Polar Wizard, mada još uvek istražujem.
Od prilike budžet od 200e za bajs je kao budžet od 700e za auto, ti sad budi pametan i predloži nekom šta da kupi.
A možda predsednik ima neku ideju, pitaj njega.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#26
Postavljeno 22 May 2022 - 07:12 AM
Pozdrav svima.
Vozam se zadnjih 15 i kusur godina Alpina Everest biciklom. Nakon što sam počeo da vozim automobil bicikl je polako prešao u drugi plan. Pod drugim planom mislim na mog oca, koji je marljivo održavao.
Ma kakvo održavanje, lik je lenj da napumpa gume a pre će da koči nogama o asfalt nego li da investira u nove paknove. Pod njegovom vladavinom, pola bicikla je uhvatila korozija, dobar deo brzina nije u funkciji, plastike popucale i otpale po drumu, gume su fabričke ćelave ko glava P. Luiđija Coline. U zadnjih par godina ide na posao s njom od 8 do 17h, tako da sam ja maltene ostao bez bicikla.
Pošto sam nedavno saznao da ipak dobijam predsednikovu donaciju, vrzmaju mi se idejice o novom biciklu. Zaista nemam pojma šta je danas aktuelno od brendova, vidim da su cene maltene duplirane u odnosu na vreme kada sam ja to pratio.
Šta tražim? Klasičan MTB, bar sa prednjim amortima, naravno što lakši, ne tražim neki luksuz. Pošto je predsednikova donacija 100 eur toliko bih i ja dodao. Ono što mi na prvi pogled zapalo za oko je Polar Wizard, mada još uvek istražujem.
Haha, namseja me ovaj opis kako je ćale održavao bicikl. . Iako je nama koji redovno vozimo bicikl to pomalo neshvatljivo, ali zaista najveći broj ljudi koji bicikl koriste kao prevozno sredstvo zaista ga tako održavaju: Nikada ga ne obrišu, lanas se nikada ne čisti i podmazuje, kada im kažeš da možda treba da zamene lanac ili kasetu gledaju te kao da si pao sa marsa, i što je najbitnije, voze bukvalno dok nešto ne otpadne u vožnji ili se raspadne pod njima. A bickl dok se voze melje i tandrče ali svejedno... ide.
Budžet od 200e... hm, tesno.... Ne bih se baš složio sa Vidakom da je bajs od 200e kao auto od 700, biće da je pre kao auto od 1500. Razlika je u tome što ćeš u auto od 700 verovatno imati mnogo više ulaganja od onoga što košta 1500e, kod bicikla to ne mora da bude slučaj da će toliko para da ti pojede.
Moje pitanje za tebe je za šta ćeš koristiti bicikl? Veliki broj ljudi kupuje MTB da bi ga vozili po asfaltu, što je po meni šteta jer takav bajs em nije za to, em postoje bolje opcije od MTB-a za astalt. Sa nekim hibridnim biciklom koji ima gume tek od 35 do 40mm pokrićeš 95% terena kuda ćeš moći da voziš taj bicikl. Nećeš moći samo na trailove i na hard core donwhill spustove što svakako opet ne bi mogao ni sa mtb biciklom od 500 eura.. Prednji amortizer na jeftinom biciklu je jako nepotrebna stvar. Dodaje nepotrebnu težinu na biciklu, uglavnom ne prođe dugo dok ne prestane da radi, a i to kako radi sačuvaj Bože. Deblje i udobnije gume koje bolje apsorbuju neravnine na putu će jako dobro služiti u svrhu amortizacije. Što lakši bicikl a što jeftniji jako teško mogu da se uklope zajedno. Danas nov MTB bicikl iz prodavnice koje ima 10,5 do 11 kila košta oko 1300 do 1400 eura. Moj drugar je sam sklapao svoj MTB pažljivo birajući delove i uspeo je da dođe do impresivne kilaže od 7,3 kg, ali ga je bajs koštao 2500 eura. Dosta toga je polovno kupljeno, da je to sve bilo novo, cena bi bila i duplo veća. Prema tome, lagani bicikl je sport koji dosta košta, i to da ćeš za 200 eura da kupiš što lakši bajs, izuzetno je teško, a pogotovo kad je u pitanju MTB.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#27
Postavljeno 22 May 2022 - 08:14 AM
#28
Postavljeno 22 May 2022 - 09:48 AM
Znači ne slažeš se sa mnom da za 200e nema dobar mtb, ali se slažeš na kraju da ipak nemaHaha, namseja me ovaj opis kako je ćale održavao bicikl. .
Iako je nama koji redovno vozimo bicikl to pomalo neshvatljivo, ali zaista najveći broj ljudi koji bicikl koriste kao prevozno sredstvo zaista ga tako održavaju: Nikada ga ne obrišu, lanas se nikada ne čisti i podmazuje, kada im kažeš da možda treba da zamene lanac ili kasetu gledaju te kao da si pao sa marsa, i što je najbitnije, voze bukvalno dok nešto ne otpadne u vožnji ili se raspadne pod njima. A bickl dok se voze melje i tandrče ali svejedno... ide.
Budžet od 200e... hm, tesno.... Ne bih se baš složio sa Vidakom da je bajs od 200e kao auto od 700, biće da je pre kao auto od 1500. Razlika je u tome što ćeš u auto od 700 verovatno imati mnogo više ulaganja od onoga što košta 1500e, kod bicikla to ne mora da bude slučaj da će toliko para da ti pojede.
Moje pitanje za tebe je za šta ćeš koristiti bicikl? Veliki broj ljudi kupuje MTB da bi ga vozili po asfaltu, što je po meni šteta jer takav bajs em nije za to, em postoje bolje opcije od MTB-a za astalt. Sa nekim hibridnim biciklom koji ima gume tek od 35 do 40mm pokrićeš 95% terena kuda ćeš moći da voziš taj bicikl. Nećeš moći samo na trailove i na hard core donwhill spustove što svakako opet ne bi mogao ni sa mtb biciklom od 500 eura.. Prednji amortizer na jeftinom biciklu je jako nepotrebna stvar. Dodaje nepotrebnu težinu na biciklu, uglavnom ne prođe dugo dok ne prestane da radi, a i to kako radi sačuvaj Bože. Deblje i udobnije gume koje bolje apsorbuju neravnine na putu će jako dobro služiti u svrhu amortizacije. Što lakši bicikl a što jeftniji jako teško mogu da se uklope zajedno. Danas nov MTB bicikl iz prodavnice koje ima 10,5 do 11 kila košta oko 1300 do 1400 eura. Moj drugar je sam sklapao svoj MTB pažljivo birajući delove i uspeo je da dođe do impresivne kilaže od 7,3 kg, ali ga je bajs koštao 2500 eura. Dosta toga je polovno kupljeno, da je to sve bilo novo, cena bi bila i duplo veća. Prema tome, lagani bicikl je sport koji dosta košta, i to da ćeš za 200 eura da kupiš što lakši bajs, izuzetno je teško, a pogotovo kad je u pitanju MTB.



Bar smo se obojica složili na kraju da nema!
U stvari, vrv ima, ali nemam pojma gde!
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#29
Postavljeno 22 May 2022 - 01:45 PM
U suštini, ne slažem se da je mtb od 200 isto što i auto od 700e, ali se svakako slažem da za 200 ne može da se uzme pristojan mtb. Uglavnom razumemo se.
MTB bicikli su, ako izuzmemo električne što zapravo i ne mogu da svrstam pod bicikl, svakako najsofisticiraniji bicikli gde se koristi tehnološki ubedljivo najnaprednija oprema. Što je ta oprema bolja i novija, shodno tome eksponencijalno raste i cena.
Baš iz razloga što za 200e ne može da se uzme pristojan mtb, moj predlog je gađati neki hibrid, bez amortizera, na koji se montiraju deblje gume, sa V brake kočnicama ili mehaničkim diskovima....
Nešto na primer ovako....
https://www.2bike.rs...20#.Yoo-TFTP0cQ
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#30
Postavljeno 23 May 2022 - 01:27 PM
https://www.amazon.d...h/dp/B006024K7Q
#32
Postavljeno 23 May 2022 - 06:03 PM
#33
Postavljeno 23 May 2022 - 07:24 PM
Ja kao amater vidim da je krš od opreme i kanta od bicikla, ali kao što rekoh, nema mnogo izbora za te pare.Naravno nije baš kao sa slike, vidi se da je polovan bicikl u pitanju. Ono što znam je da je Aluminijum u pitanju i da ima nove gume, trebalo bi da je utegnut pošto ga majstor prodaje. Svratiću ovih dana za još koji informaciju u vezi njega. Ja amaterski na prvi pogled vidim da je malo ozbiljnija oprema u pitanju.
Gledaj da i taj krš bude dobro očuvan i da ti je taman, to je najbitnije, ostalo će da dođe na svoje, vremenom ako osetiš potrebu za boljim biciklom lako ćeš kupiti bolji.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#36
Postavljeno 23 May 2022 - 08:42 PM
Pa pravo zboriš, ali mnoge sam prijatelje izgubio a boga mi stekao i dosta neprijatelja zbog toga.Au Vidače ala si surovo iskren. Tebe vredi imati za prijatelja, nema da lažeš i mažeš, nego kažeš odma kako jeste.
Kod mene što na um to na drum, crno beli svet.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#37
Postavljeno 23 May 2022 - 10:01 PM
Realno, jeste krš i za te pare može da se uzme mnogo bolje.Ajde da je nov pa da kažeš ima neku garanciju i servis ako je u nekom većem gradu.U manjim ti to ne znači ništa jer moraš da tegliš bajs i čekaš ga mjesec dana.Druga je stvar što su na forumu visoki kriterijumi.
#38
Postavljeno 24 May 2022 - 04:08 AM
Ja prvi nemam nijedan skup bicikl niti sam zagovornik toga da biciklizam i mora i treba da bude skup sport, a još manje ako je upotreba bicikla u svrhe prevoza u pitanju. I sam sam imao bicikl koji sam platio 130 eura polovan i uz neka sitna ulaganja, 2 i po godine se sit sa njim navozao (uglavnom po gradu) bez ikakvih problema. Međutim pri odabiru bicikla treba da postoje neki kriterijumi koji moraju da se zadovolje, neke stvari koje su bitne. Ne želimo da preporučujemo ljudima da kupuju neke krševe sa kojima će imati više brige nego koristi, gde će već posle nekoliko nedelja nešto da krene da landara, čangrlja, tandrče, kočnice koje jedva rade, bicikl težak kao tuč i tome slično. Uz takve bicikle jako je lako dići ruke od vožnje dvotočkaša a to je upravo što nijedan od nas ne želi. Zato i preporučujemo nešto što je u osnovi bar ispravno i iole kvalitetno (i ne košta Boga oca), da se to opisano ne bi desilo.
Najveći problem je tome što su ljudi neupućeni i često misle, e idem da kupim extra bajs za 100 eura. To nažalost više ne može, sve i da je kraden...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#39
Postavljeno 24 May 2022 - 08:39 AM

#40
Postavljeno 26 May 2022 - 11:18 AM
Jos jedan novitet u ponudi lokalnog majstora je ovakva Bulls Wildtail varijanta
https://www.amazon.c...6/dp/B01N1495L8
Cenu cu saznati kasnije, ici cemo rodjak i ja da pogledamo i raspitamo se o svemu sto ima u ponudi. Ako nista ne izaberem, verovatno cu ici na "Restauraciju" stare Apline.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika