Jump to content


Photo

TOUR DE FRANCE 2021


  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#141 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 17 July 2021 - 07:19 AM

Profi moze da drzi 420W pun sat i ima logike da amater moze drzati 350W. Jeste retko ali ja ih znam recimo dvojicu i to ovde kod nas. Jedan je cak blizi cifri od 370W ima powermetar i ima sve dokumentovano na njegovim voznjama na stravi. Ima jako naprednih amatera. I ta razlika je dosta mala ako posmatramo u snazi tj vatima. Medjutim razlika u izdrzljivosti je ogromna. Profesionalci mogu voziti tako svaki dan a i najnapredniji rekreativac bi vec treci dan bio mrtav. Cancellara, kad je osvojio zlatnu medalju u Riju, bio je jedan od najboljih hronometrasa tada drzao je 1sat i 15 minuta, ako se secam, oko 460W. A bio je najaci tada. U metolologiji treninga sa powermetrom postoji nesto sto se zove Power Curve. Izguglaj taj Power Curve za nekog pro vozaca i shvatices odnos medju zavisnosti izmedju snage i vremena. Po meni je Pogacar trenutno na oko 440 do 450 W ftp-a, Froom dok je pobedjivao imao je toliko a bio je oko 66kg kao i Pogacar sada. Kod Pogacar-a je kljucan oporavak, ima intervju sa njegovim trenerom koji kaze da se Pogacar uvek oporavljao mnogo brze od njegovih vrsnjaka.

Ako ima 450W i naidje na brdo od recimo sat vremena penjanja, on sigurno nece voziti sa 450W pun sat vec sa recimo 410W u svojoj tempo zoni ili zoni 3 snage, da bi sacuvao energiju za ostatak trke. Ima podatak W' bal i to njegov tim prati da ne udje u crveno.

 

 

  Ok. Sve sam razumeo. Problem je onda u terminu amater. Amater je svako ko ne zivi od biciklizma. Profesionalci su ovi sto zive od toga. Medjutim taj termin amater je tako sirok, da ide od onih koji ne mogu da okrenu 3 km, pa do tih koje si ti nabrojao koji su se sa snagom priblizili profesionalcima.

 

 Ja takve ne znam, ali naravno da postoje. Na termin amater sam mislio vise na neku vecinu. Znaci zanima me ako znas, koliko W prosecne snage na sat vremena treba da bi se islo 25 km na sat prosek, a koliko da bi se islo 30 km prosecne brzine. Vozac neke isto prosecne tezine oko 80 kg. Po relativno ravnoj stazi?

 

I da li to ispada da je i ovo apsolutno netacno? https://www.gribble....er_v_speed.html


  • 0

#142 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 17 July 2021 - 08:39 AM

Ok. Sve sam razumeo. Problem je onda u terminu amater. Amater je svako ko ne zivi od biciklizma. Profesionalci su ovi sto zive od toga. Medjutim taj termin amater je tako sirok, da ide od onih koji ne mogu da okrenu 3 km, pa do tih koje si ti nabrojao koji su se sa snagom priblizili profesionalcima.

Ja takve ne znam, ali naravno da postoje. Na termin amater sam mislio vise na neku vecinu. Znaci zanima me ako znas, koliko W prosecne snage na sat vremena treba da bi se islo 25 km na sat prosek, a koliko da bi se islo 30 km prosecne brzine. Vozac neke isto prosecne tezine oko 80 kg. Po relativno ravnoj stazi?

I da li to ispada da je i ovo apsolutno netacno? https://www.gribble....er_v_speed.html

Link je tacan i daje okvirne smernice za snagu. Za frontal area od 0.45m2, CDA kojeficijent iznosi oko 0.28, i to je upravo CDA tipicnog bicikliste na TDF u drop poziciji. Njemu za 45 km/h treba oko 400 w. Uzimajuci u obzir njihov prosecan FTP oni to mogu komotno drzati. Naravno pricamo o idealno ravnoj cesti bez daska vetra i na temparaturi od 20 stepeni. U hronometru se voze jos aerodinamicniji bicikli i koristi aerodinamicnija oprema pa je ovaj CDA kojeficijent jos manji a brzine vece za istu snagu. Tako da je na ravnom bitan taj odnos snaga / aerodinamicni otpor a na brdu snaga / masa bicikliste. I to je prosecan amatar hendikepiran jer uglavnom nema aerodimanicnu opremu i bicikl sa dubokim tockovima, a uz to je i krupniji i deblji od vecine TDF vozaca.
Sto se tice nekih konkretnih podataka meni je na primer za prosek od 30 do 31 km/h potrebno izmedju 210 i 230W prosece snage na ravnom. Mnogo zavisi od vetra naravno. Verovatno znas Tonija iz Pozege, on je medju nasih top 3 amatera. FTP oko 350W ima trenutno. Vidim da je kupio TT bike, i treba mu svega 260W za prosek od oko 39 km/h. Ima sve na njegovom linku na stravi i ko ga prati vrlo dobro zna to.
  • 3

#143 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 July 2021 - 09:28 AM

Svaka čast skylab na strpljenju i volji da se uključiš i hvala na opširnim informacijama kao i uvek :)


  • 2

#144 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 17 July 2021 - 11:47 AM

Link je tacan i daje okvirne smernice za snagu. Za frontal area od 0.45m2, CDA kojeficijent iznosi oko 0.28, i to je upravo CDA tipicnog bicikliste na TDF u drop poziciji. Njemu za 45 km/h treba oko 400 w. Uzimajuci u obzir njihov prosecan FTP oni to mogu komotno drzati. Naravno pricamo o idealno ravnoj cesti bez daska vetra i na temparaturi od 20 stepeni. U hronometru se voze jos aerodinamicniji bicikli i koristi aerodinamicnija oprema pa je ovaj CDA kojeficijent jos manji a brzine vece za istu snagu. Tako da je na ravnom bitan taj odnos snaga / aerodinamicni otpor a na brdu snaga / masa bicikliste. I to je prosecan amatar hendikepiran jer uglavnom nema aerodimanicnu opremu i bicikl sa dubokim tockovima, a uz to je i krupniji i deblji od vecine TDF vozaca.
Sto se tice nekih konkretnih podataka meni je na primer za prosek od 30 do 31 km/h potrebno izmedju 210 i 230W prosece snage na ravnom. Mnogo zavisi od vetra naravno. Verovatno znas Tonija iz Pozege, on je medju nasih top 3 amatera. FTP oko 350W ima trenutno. Vidim da je kupio TT bike, i treba mu svega 260W za prosek od oko 39 km/h. Ima sve na njegovom linku na stravi i ko ga prati vrlo dobro zna to.

 

  I ja mislim da je link tacan zato sam ga i postavio na samom pocetku da bi izbegli sve ove rasprave.

 

Kada namestim tezinu vozaca 80 kg, tezinu bicikla 7,7, front area 0/45 dolazimo do sledeceg.

 

Za brzinu od 25 km, treba 90 W. Za duplo vecu brzinu od 50 km, dolazimo do 534 W.

 

Tu smo dobili odmah odgovore na samom pocetku.Koliko treba vise u procentima za duplo vecu brzinu, ispada dobro preko 400%, i kolko je profi jaci od prosecnog amatera.

Medjutim tada nam je upao onaj jedan promil nenormalno jakih rekreativaca i sve je otislo u krivom smeru.

 

Konacno sve resismo. n2:give_rose


  • 1

#145 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Posted 17 July 2021 - 04:06 PM

Teško profićima, pojma nemaju da im dišemo za vratom! :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#146 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 17 July 2021 - 04:14 PM

Nismo jedini (link).


  • 0

#147 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 17 July 2021 - 05:11 PM


  • 0

#148 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 17 July 2021 - 05:58 PM

Teško profićima, pojma nemaju da im dišemo za vratom! :)

Neka ih još koju nedelju, negde za mesec smo u piku forme.
Za Vueltu su gotovi realno.
  • 2

#149 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 17 July 2021 - 06:30 PM

  Nego proslo par sati bez ikakve rasprave, pa mi prosto nesto neobicno.

 

 Da  l da pocnemo novu temu, kolko se trosi kalorija po minutu? Amatri 12 profi 17. Salim se malo, alii mogli bi   :)


  • 0

#150 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 17 July 2021 - 07:04 PM

Mogli bi konačno o temi.
Pogačar opšteno odvozao hronometar i opet ostalo više od 5 minuta.
Drugi dobijen TDF slovenačkog talenta. Ova nadmoć će trajati..
Sutra ulaze u Pariz i kraj.
  • 0

#151 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4677 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 17 July 2021 - 07:06 PM

Očekivano...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#152 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 17 July 2021 - 07:35 PM

Dosadno bre, treba izbaciti sve brzinomere, snagometre, radio komunikaciju, smanjiti broj vozaca u timu... Ovako samo "bumbari" u biciklistickoj organizaciji uzimaju pare za sebe...


  • 0

#153 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 July 2021 - 07:59 PM

Ako ne lažu, Pogačar je vozio bez ciklokompa odlučujući ITT na prošlogodišnjem TDF.
  • 0

#154 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Posted 17 July 2021 - 09:23 PM

Realno, svaka čast Pogačarmstrongu. Još od ranijih etapa se nametnuo kao favorit i nije izneverio. Takoreći prošetao se do trijumfa. On je očigledno vozač sa najvećim potencijalom na svetu i ima šanse da u biciklizmu ispiše stranice nove istorije, pod uslovom da se naravno ne povredi i da tokom karijere nema ozbiljnije padove, a i da se u budućnosti ne ispostavi da njegove pobede nisu sasvim čiste kao što je to ranije sa mnogima bio slučaj.

Moj favorit je bio Rogla, pogotovo jer on sad već lagano zalazi u veteranske vode i ako ne uzme tur u narednih sezonu,dve to će biti sve teže i teže. Šteta je što se syebao u ranim etapama ali nekad u životu jednostavno nemaš sreće ma kako se trudio. No kako Pogi vozi ovu i prošlu sezonu, čini mi se da Roglić neće uspeti da zabeleži neke velike pobede na Grand Tourevima u godinama koje dolaze...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#155 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3484 posts

Posted 18 July 2021 - 07:57 AM

Dosadno bre, treba izbaciti sve brzinomere, snagometre, radio komunikaciju, smanjiti broj vozaca u timu... Ovako samo "bumbari" u biciklistickoj organizaciji uzimaju pare za sebe...


Како ли је то изгледало раније? Пре него што је почело све то да се употребљава?
  • 0

#156 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Posted 18 July 2021 - 12:19 PM

Ima na Youtube-u da se nađu snimci mnogih tureva iz prošlosti, od vremena Armstronga i Pantanija preko Lemonda i Big Miga pa i ranije do Mercxa. Nije kvalitet tih snimaka na zavidnom nivou ali se vidi kako su i onda baš kao i sada vodili ratovi na drumovima, i to u vremenu kada su bili drugačiji prenosi a biciklisti nisu lagano motali ne znam kojim kadencama do vrhova Alpa nego su mleli pogone, lomili ramove i tačno se na njima moglo videti da im se faca krivi od bolova.

Tour je uvek bio zanimljiv i poprište najvećih imena u svetu biciklizma. Uvek se vozilo jako, brzo i punom snagom, i njihove performanse i na tim vintage biciklovima nisu baš mnogo zaostajale za ovim današnjim ma koliko da je tehnologije danas umešana kako u bicikle tako i opremu za praćenje biciklista, rada njihovog tela i komunikacije među njima.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#157 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Posted 18 July 2021 - 02:26 PM

Како ли је то изгледало раније? Пре него што је почело све то да се употребљава?

 

Pa mnogo lepše nego danas. Trkali su se ljudi sa svim manama i vrlinama a ne okretači pedala kojima upravljaju mikroprocesori.


  • 2
.

#158 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3484 posts

Posted 18 July 2021 - 03:31 PM

Pa mnogo lepše nego danas. Trkali su se ljudi sa svim manama i vrlinama a ne okretači pedala kojima upravljaju mikroprocesori.


Причао ми је један пријатељ који се бавио бициклизмом понешто и такмичарским, наводећи разне разлике између трка некада и сада. Ако сам га добро схватио, некада се бициклиста који побегне осталима, ослањао само на себе и своје промишљање на који начин га остали прате, док данас добија информације практично у тренутку.
  • 0

#159 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 18 July 2021 - 03:49 PM

Iako sam fan tehnologije mislim da bi Eddy Merckx ove danas jeo za dorucak, da trenira po naprednim metodama kao oni i koristi moderan bicikl.


  • 2

#160 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Posted 18 July 2021 - 04:13 PM

Ne radi se samo o snazi nekad i sad, to je tek posebna priča.

 

Nekada su biciklisti išli i preko granice, na osećaj, na znanje, na iskustvo da bi pobedili. Ovi sad samo gledaju da ne preteraju ni W preko granice, pa makar završili poslednji. 

O tome da ti je ranije trebala glava da bi vozio i pobeđivao ne treba ni pričati. Sada sve za tebe misli neko drugi. Kada ćeš da napadneš, koliko jako ćeš da ides, koliko dugo ćeš da ideš.. Ne moraš ništa da pratiš, možes i da spavaš vozeći, javiće ti kada treba nešto da se desi. Tvoje je samo da vrtiš pedale. 


  • 0
.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users