Jump to content


Photo

BikeGremlin vodiči za kupovinu bicikala


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 29 April 2021 - 06:48 AM

Ako nekom pomaže, za sada sam napravio dva vodiča:

 

Tekstovi su (kao i obično :) ) dugački i opširni.

 

Ideja vodilja mi je bila da objasnim suštinu, šta je bitno, koje su prednosti i mane različitih patenata i modela, pa da čitalac može lakše sam/a pregledati ponudu kada kupuje i zaključiti šta je za nejga/nju najbolji izbor.

 

Jesam stavio i konkretne preporuke, ali to je ipak u drugom planu - jer raspoloživost modela nije uvek ista, a i cene se menjaju vremenom.

Tj. nisam hteo samo izbaciti 3-4 modela u tom-i-tom cenovnom rangu (to planiram u posebnim, kraćim člancima).

 

Planiram slične tekstove i za kupovinu gradskog, električnog itd.


  • 6

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Posted 29 April 2021 - 12:41 PM

Ne valja, kad "objasnjavas sustinu" onda ne treba pisati o licnom ubedjenju da je MTB komplikovan i nepotreban, vec zasto je komplikovan i potreban. Takodje veliki propust u vezi zenskog rama, prosecna zena ima duze noge i kraci torzo sto dovodi do znacajnih promena u geometriji rama ukljucujuci i raspored tezine tj. rastojanja tockova, dakle da bi zenski vozac postavio u idealnu poziciju potrebno je detaljno promeniti geometriju rama odnosno napraviti novi ram za zene. Treba ti mnogo vise vremena provedenom u voznji na kvalitetnim biciklima sa suspenzijom po planinskom terenu a ne sumskim stazama da bi govorio o MTB i da li ih treba kupovati. Takodje poznavanje projektovanja rama ili pravljenja jednog pomoglo bi ti dosta da shvatis sta i kako, cak i zasto se paknovi V-brake trose ukoso (ima veze sa uglom pinova u odnosu na felnu). Eto ja dobronameran.


  • 1

#3 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 516 posts

Posted 29 April 2021 - 01:28 PM

Ja samo imam komentar na onaj deo oko dropper šticne, kažeš 

 

 

Zbog čega ovo može biti korisno? Kada sedlo podesite na optimalnu visinu za pedalanje, nećete moći puno saviti kolena pre nego što zadnjicom udarite u sedlo. Na velikim džombama, ili pri doskocima nakon skokova, pomaže ako se savijete više u kolenima i amortizujete udarce.

 

Ja bih dodao da dropper nije zgodan samo za to. Zgodan je i prilikom spuštanja niz neke strmije padine (dakle ne skakanje i džombe) možeš lakše prebaciti težinu mnogo više na zadnji kraj bicikla i sprečiti da se prevrneš preko kormana, a da pritom ne udaraš u sedište koje ti je da kažem taman ispred delikatne regije  n2:naughty

 

Inače svaka čast na trudu, odličan tekst. 


  • 2

#4 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Posted 29 April 2021 - 02:34 PM

Svaka tebi cast na trudu i na upornosti da i dalje pises ove besmislene tekstove iz tvoje perspektive. n2:kava

 

Da se ti pitas svi bi trotinete vozili.


  • 3

#5 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 29 April 2021 - 04:30 PM



Takodje veliki propust u vezi zenskog rama, prosecna zena ima duze noge i kraci torzo sto dovodi do znacajnih promena u geometriji rama ukljucujuci i raspored tezine tj. rastojanja tockova, dakle da bi zenski vozac postavio u idealnu poziciju potrebno je detaljno promeniti geometriju rama odnosno napraviti novi ram za zene.

Varijacija unutar grupa je mnogo veća od varijacije između grupa, i kod fizičkih proporcija žena i muškaraca, i kod geometrija muških i ženskih bicikala različitih proizvođača.
  • 2

#6 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 29 April 2021 - 04:58 PM

Ali ovo paničarenje o karbonu je smešno.

Ali, karbon kad popusti, popusti naglo, u potpunosti i bez najave.

Popularna predrasuda, ali netačna. Karbonski delovi, kada puknu, često dobiju delimičnu pukotinu koja se zatim širi. Takođe, kada na primer karbonski ram pukne, on ne eksplodira, već često zadržava dovoljno strukture da se bezbedno zaustavi.

Karbon često izgleda savršeno normalno, dok se iznenada ne raspadne u potpunosti.

Karbon najčešće izgleda savršeno normalno zato što jeste savršeno normalan. Puca vrlo retko, a još ređe se raspada u potpunosti bez najave.

Šteta što nema nekoh Lüchnera koji ultrazvučno ispituje varove na metalnim ramovima i ocenjuje ih prema standardima avio industrije, čisto radi poređenja.
  • 3

#7 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 29 April 2021 - 07:56 PM

Karbon puca kao drvo... ne kao staklo. Zbog vlakana.


  • 2




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users