Pozdrav,
pokušavam da nađem ali nisam nikako uspeo da uhvatim temu ili diskusiju u kojoj se razmatraju razlike između grupe delova. Zato sada, kada mi treba pomoć i savet onih upućenijih od mene, se javljam.
Stvar stoji ovako, planiram da sastavim drumaša i da mi to bude bicikl koji će me pre svega dobro služiti u vožnji. Uzeo sam ram odgovarajuće veličine, uz njega imam vilu i lulu, šticnu... Pored svega što treba da uzmem kako bih kompletirao bicikl najveću glavobolju mi pravi grupa delova. Tražim savet koja grupa (brend i model) je pouzdanija, isplativija u smislu kvaliteta izrade i onoga što pružaju u vožnji. Da li vredi okrenuti se ka kupovini polovnih grupa ili isključivo novo, gde ovde ili napolju vredi pogledati i kupiti?
Prvenstveno sam okrenut Campagnolo-u iako sam do sada koristio Shimano 105 stariju grupu. A mislim da mi je ipak vreme za nešto malo modernije.
Hvala unapred!
Shimano vs Campagnolo vs Sram
#1
Postavljeno 05 March 2021 - 01:01 PM
#2
Postavljeno 06 March 2021 - 08:37 AM
Moje dosadašnje iskustvo sa grupama na drumašima:
Shimano: Pouzdan, odličan odnos cene i kvaliteta, najzastupljeniji, stoga je lako naći delove i servisirati. Pandan Toyoti ili WV u automobliskom svetu.
Sram: Po meni malo kvalitetnija mehanika, malo bolja tehnička rešenja, uglavnom su komponente lakše u poređenju sa Shimano. Mnogo manje zastupljen kod nas što utiče i na cenu i na dostupnost delova. Recimo nešto kao Nissan ili Chevrolet.
Campy: Nisam vozio lično, ali poznajem ljude koji voze. Samo reči hvale po pitanju kvaliteta, trajnosti, izrade... Malo više zastupljen od Srama, ali dosta skuplji delovi, pretpostavljam proporcionalno trajnosti. Porsche, AMG...
Edit:
Ima slična tema: https://www.2bike.rs...olo-vs-shimano/
#3
Postavljeno 06 March 2021 - 10:43 AM
O Shimanu ne vredi puno pričati jer se dosta toga zna. Složio bih se sa mnogima da je to za naše prostore najrentabilnija grupa. Dosta kvalitetna i kad se sa njom propisno rukuje, jako dugo traje. Odlično radi i rezervni delovi su "jeftini" jer često su delovi između grupa izmenljivi, pri tome mislim na lance i kasete. Dostupnost delova je od sva tri proizvođača za Shimano kod nas najveća. Mana Shimana je ista ona kao kod te Toyote ili Vagena. Svakodnevan i dosadan. Svi ga imaju (ako je to uopšte bitno).
Sram vozim na jednom back up bajsu koji vozim malo, svega 1000 do 2000km godišnje. U pitanju je Sram Rival 2x10, i ja sam oduševljen kako to radi. Precizno i uglađeno poput Shimana, i uz to Sram ima odličnu ergonomiju, udobnost ručica i lep dizajn koji je za ono vreme po meni, bio ispred Shimana. Sram ima i neka inovativna tehnička rešenja kao što su oni Jaw prednji menjači na novijim grupama gde uprkos tome što imaju 11 ili više brzina, prednji menjač je napravljen tako da mu nije potrebna trim opcija ni u jednoj brzini. Genijalno.
Sram je takođe od sve tri grupe u toj svojoj klasi najlakši ali to za cenu ima nešto manji vek trajanja konkretno šamaraljki. Međutim, uz normalno rukovanje i Sram je poprilično dugotrajan, plus ta filozofija gde se jednom ručicom menjaju brzine i gore i dole a ručica kočnice ostaje uvek fiksna, je meni lično tehnički mnogo dobro rešenje.
Campagnolo je takođe odličan. Pisao sam o tome više puta, na ženinom bajsu koji ponekad provozam je Campa Veloce 2x9 stara dvadesetak godina i ja sam pozitivno iznenađen kako to perfektno radi. I ne samo to, nego svaka promena brzina je praćena nekim glasnim, odsečnim zvukom metala koji odaje utisak da je to mehanika koja je nemoguće da se pokvari. Promena brzina je kratka i jasna, kočnice agresivno ujedaju i bez problema zaustavljaju. I sve to od jedne ulazne i "jeftine" Campa grupe. Campagnolo novije grupe imaju i odličnu ergonomiju šamaraljki koje jako lepo leže u ruci, po meni prelepo izgledaju na svakom biciklu. Originalni delovi za Campy jesu skupi ali kažu da ekvivalentno tome i najduže traju. Primera radi, gotovo 200 eura za jednu Record kasetu nije malo, ali imajući u obzir da ona uz pravovremenu zamenu lanca traje minimum 50 tkm, prosečnom biciklisti će trajati desetak godina, tako da to zapravo i nije toliko mnogo s obzirom na kvalitet koji nudi. Mana je kao što rekoše, kod nas skoro da i da nema delova odnosno to što ima je ogranilčeno, ali zato u EU sve za Campy može da se nabavi. Treba samo imati nekog ko to može da ti donese.
Ja bih rekao ovako. Ako hoćeš da ideš na siguricu i da ne cimaš oko delova, onda Shimano. Ako želiš egzotiku i najlepši dizajn, to mora biti Campy. Sram je tačno između ta dva i ima karakteristike i jednog i drugog. Pa ti izaberi šta ti srcu drago.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#6
Postavljeno 08 March 2021 - 04:40 PM
Odgovor na to pitanje je usko povezan sa pitanjem koliko si novaca spreman da potrošiš na grupu.
Ako budžet nema limit, ja bih išao na novi Chorus, dalje od toga na Rekord i Super Rekord nema smisla ići jer je preskupo a ti benefiti od nešto malo grama manje ne znače ama baš ništa. Chorus je izuzetno kvalitetna grupa koja je po rangu negde sa Ultegrom ali je od nje zapravo još bolja. Prelepo izgleda, i trenutno novi Chorus prati poslednje trendove pa ga ima u kombinaciji 2x12, ona prethodna generacija koja ponegde još ima nova da se kupi je 2x11. Međutim, to nije jeftina grupa i sve skupa izađe dobrano preko 1000 eura, negde oko 1200 ili 1300. Da li ima smisla davati toliko novca samo za mehaniku, to moraš sam sebi odgovoriti.
Sa druge strane, jedna od jeftinijih Campa novih grupa je Campagnolo Centaur. 2x11 brzina i ima zadnji menjač dugog kaveza što znači da će podržati kasetu od 32 ili čak 34 zuba, znači i za najstrmije uspone. Inače ranije Campy nikada nije pravio ovako velike kasete i takve menjače. Ova grupa sigurno radi perfektno, ali izgledom nije ništa specijalno. Mat crna, jedino što te njene šamaraljke imaju onaj karakterističan oblik tipičan za Campy i njenu ergonomiju. Uporedio bih je sa Shimano 105. NIšta ektravagantno, ali radi perfektno, pouzdano, lepo. Cena je oko 550 eura za komplet grupu, i dalje oko 100 e više nego Shimano 105.
Sa treće strane ako ideš na polovno moraš dobro biti upoznat sa serijama i godinama kada su proizvedene. Na primer, Campanolo Record je jedna od Campijevih premimum grupa koja je uvek važila za simbol kvaliteta, ali recimo ako naletiš na Rekord sa 10 brzina treba da znaš da ova grupa ima bar petnaestak gdoina, jer je Campy već od 2008 zvanično počeo sa proizvodnjom jedanaestofaznih grupa. S tim da su takođe velike šanse da je ta grupa bila na biciklu kojim se neko trkao i takoreći u žaru borbe krljao menjače, pre nego što je neko njom nežno rukovao na rekreativnim vožnjama, jer takva grupa je obično dolazila na takmičarskim biciklima. Uz sve navedeno, prodavci će neretko tražiti i po 350, 400 ili više eura za takvu grupu, dakle staru 15 godina, dobro eksploatisanu. Tako da ako ćeš ići na polovno, moraš da znaš šta da pazariš, jer ako ti nešto od mehanike se pokvari zbog dugotrajne upotrebe, neće biti jeftino. a ni tako jednostavno da nabaviš drugo.
Suma sumarum, koliko para toliko muzike, u ovom slučaju vožnje.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#7
Postavljeno 09 March 2021 - 10:19 AM
Iskreno, budžet nije definisan ali ne bih na grupu davao koliko za Chorus osim ako ga ne uhvatim na ozbiljnom popustu. Ovde na berzi vidim da se nude novi Potenza i Centaur. Potenza zaista izgleda lepše pogotovo u toj srebrnoj varijanti, a navodno je i bolji kvalitet ili rang iznad Centaur-a... Ne žuri se meni da uzmem čim pre, hoću da ga napravim kako treba i koliko god vremena bude potrebno sačekaću dok ne skupim da sve bude dobrog kvaliteta.
#8
Postavljeno 09 March 2021 - 05:53 PM
Kad budeš sastavio bajs i imao finalni proizvod, obavezno da da ga ovde predstaviš u zasebnoj temi, da te ne bije maler.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#9
Postavljeno 24 March 2022 - 10:15 AM
Prošlo je godinu dana i traženja polovnih i novih delova. Naravno da me uhvatila i ova nestašica delova iz uvoza...
Ali to je juče završeno, stigla mi je Shimano Ultegra R8000 grupa i danas bi trebalo da ide na sklapanje i lagani bike fiting.
Uskoro se nadam i vožnji.
#10
Postavljeno 01 May 2022 - 07:42 PM
Al me je u jednu ruku strah posto je biciklo Full compagnolo od naba do mjenjaca i samaraljki ,i stariji model čisto sumnjam da ima dijelova za njih kod nas...
#11
Postavljeno 02 May 2022 - 10:52 AM
Imaš u Rimu iza pijace radnju što prodaje Campagnolo delove.Pozdrav, ja upravo planiram da uzmem cestovnjaka sa campo Veloce 2x10 ,dosta preciznije mi salta od tiagre,
Al me je u jednu ruku strah posto je biciklo Full compagnolo od naba do mjenjaca i samaraljki ,i stariji model čisto sumnjam da ima dijelova za njih kod nas...
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#12
Postavljeno 02 May 2022 - 02:39 PM
Pozdrav, ja upravo planiram da uzmem cestovnjaka sa campo Veloce 2x10 ,dosta preciznije mi salta od tiagre,
Al me je u jednu ruku strah posto je biciklo Full compagnolo od naba do mjenjaca i samaraljki ,i stariji model čisto sumnjam da ima dijelova za njih kod nas...
S obzirom da si napisao "cestovnjaka" ,pretpostavljam da si iz Hrvatske, a ako je tako, nabavka delova za Campagnolo ne bi trebalo da bude problem. Sve stiže iz EU, za vas bez carine.
Inače, Tiagra šalta kao kroz puter. Ako nije tako, nešto tu nije naštelovano kako treba ili je za zamenu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#13
Postavljeno 02 May 2022 - 08:31 PM
A po našim shopovima po BiH nema nikako u ponudi Compagnolo pogotovo ne ovo staro sto je po 15 god... [zapravo i ne znam koliko je star ovaj bajk]
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
#14
Postavljeno 03 May 2022 - 04:42 AM
Imaš u Rimu iza pijace radnju što prodaje Campagnolo delove.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Srećom Rim nije daleko
https://picasaweb.go...208760685671353
#16
Postavljeno 03 May 2022 - 05:46 PM
Ima i u Milanu isto.
Sve su im radnje iza pijace.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Pa to je OK, lako je za pronaći
https://picasaweb.go...208760685671353
#17
Postavljeno 03 May 2022 - 05:58 PM
Uzet ću ga ,Massi Master Compact bicikl nekih +15 godina star je sigurno,full compagnolo veloce oprema ,ovaj je rekao da samo treba servisirati nabe promjeniti kuglice pa bi trebao luft u točkovima nestati, a to košta samo 15Eura,tako da vrijedi rizikovati,
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
#18
Postavljeno 03 May 2022 - 07:26 PM
Nema tu nekog rizika. Ili radi kako treba ili treba da se nešto zameni pa će opet raditi kako treba.
Ako bicikl nije puno korišćen, nemoj da te brinu godine. Bicikl nije kao auto, da od stajanja propada. Najgore što od stajanja može da se desi jeste da zapekne mast u šamaraljkama pa da malo teže šalta, (osim što mogu da zarđaju sajle ili da propadnu gume ali to je malte ne podrazumevajuća investicija u polovan bicikl) Ali i to se ispere nekakvim razređivačem, ponovo unutra našprica kvalitetnijim uljem i dobar si narednih 15 godine.
Campagnolo pravi i oduvek je pravio kvalitetnu mehaniku za bicikle, mada se isto može reći i za Shimano i Sram. Nekada je Campagnolo kvalitetom i dugotrajnošću bio mnogo ispred ostalih, sad se taj procep mnogo smanjio. Oni su malo srozali kvalitet a ostali ga podigli tako da je sad to sve isto, samo je pitanje ko šta voli.
Već sam pisao o tome nebrojeno puta, na ženinom bajsu koji je takođe petneaestak godina star je Campagolo Veloce grupa devetofaz, radi kao švajcarski sat, ima zvuk kao automatska puška. Očaran tom grupom ja sam posle kupio sebi neki bajk sa isto Veloce grupom ali novijom sa deset brzina. S obzirom da su na toj novijoj grupi stavili malu polugicu na šamaraljkama od plastike, da nije moglo na niže da se šalta odjednom nekoliko brzina što inače samo Campagnolo može i po čemu je poznat, i s obzirom da je bilo potrebno češće indeksirati brzine u odnosu na taj ženin bajk, shvatio sam da je Campa Veloce starija grupa od 9 brzina zapravo daleko kvalitetnija od novije sa 10 brzina. Čist dokaz iz prakse da nije uvek novije isključivo bolje i kvalitetnije.
Uglavnom, navozaćeš se ti sit sa tom grupom, samo obrati pažnju da ti za Campagnolo treba posebna kaseta koja ne paše za Sram i Shimano, kao i sajle menjača sa posebnom glavom, opet drugačije od ostalih. Lanac mislim KNC da paše na sva tri proizvođača tako da opušteno može i na Campu...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#19
Postavljeno 04 May 2022 - 02:15 AM
Pa skuplja karta i prevoz do Rima/Milana od čitavog Bajka haha
Uzet ću ga ,Massi Master Compact bicikl nekih +15 godina star je sigurno,full compagnolo veloce oprema ,ovaj je rekao da samo treba servisirati nabe promjeniti kuglice pa bi trebao luft u točkovima nestati, a to košta samo 15Eura,tako da vrijedi rizikovati,
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Mudro Vidak zbori.. jer kad odeš u Rim ili Milano onda imaš priliku da obidješ i grad. Ovako, sigurno ne bi tamo otišao ako nemaš potrebu.
E da, ja bih ti ipak predložio Rim.. mnogo je lepo tamo.. išao bih i ja, ali kod mene sve Šimano jbga
https://picasaweb.go...208760685671353
#20
Postavljeno 04 May 2022 - 04:02 AM
I to sam čuo isto za sajle i kasete da posebno treba striktno od Kampa,al vidim da je prilično očuvano tako da sluzice to neko vrijeme.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Also tagged with one or more of these keywords: drum, shimano, sram, groupset, komplet grupa delova, campagnolo
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Problem sa SRAM HRD kocnicomZapočeo markosss86 , 22 Dec 2023 sram, kocnice, kocnica i 2 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
Oprema razno →
Koji disk se montira na Tektro Lyra brakepadsZapočeo eternally_ethereal16 , 26 Apr 2023 kocnice, tektro, shimano |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Krckanje hidrauličnih kočnicaZapočeo Nidzeks , 03 Nov 2020 Kočnice, Hidraulične kočnice i 5 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
STX-RC ili TourneyZapočeo GreyFalcon , 15 Aug 2020 STX-RC Tourney, Shimano |
|
|
||
Oprema i Stil →
Drum →
Uvoznik za SRAM-ove komponenteZapočeo dimobr , 05 Aug 2020 sram, sram rival 1, sram apex 1 i 2 još... |
|
|
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika