Postovani clanovi,
Duzi niz godina pratim sajt i koristim oglase, ali do sada nisam ucestvovao u forumima (barem se ne secam). Bilo kako bilo, dosao sam u situaciju da bi trebalo da nacinim odredjene modifikacije u sklapanju bicikla sa Alu ramom koji sam nedavno kupio. Ukazala se prilika i doso sam do rama Ultra motor A2B Hybrid el. bicikla. Nekompletan je tj. nema kontroler i elektro motor. Stavljen mu je zamenski zadnji tocak sa originalnom Sram x3 sedmostepenom kasetom. Delovi na njemu su, rekao bih, u vecoj meri originalni (osim zadnjeg tocka i nekih koji nedostaju kao sto je zadnji nosac tereta i baterije npr.).
U vezi ovoga izneo bih svoju ideju i razmisljanje o resenjima te bih zamolio sve zainteresovane da procitaju i daju mi svoje misljenje i predloge ako imaju.
Ram mi se dopao jer je prilicno robusan i po mom misljenju mi daje dugorocno resenje za neke moje ideje, a to su...
1. Da ugradim kontinualni prenos Nuvinci 380
kasnije
2. dodavanje elektricnog pogona
pre ili kasnije
3. prelazak na pogon sa kajsem ako bude moguce zbog elektro motora.
U ovom trenutku bi mi dobrodosao savet u vezi sledecih namera i situacije u kojoj sam.
1. Prednji pogon je patrona 73mm x 142mm (osovina). Po specifikaciji bi trebalo da bude Chin Haur CH-52. U osrednjem je stanju, ali mislim da mi je to manji deo problema.
2. Prostor za zadnju osovinu na ramu je, kako sam na internetu citajuci shvatio, SUPER BOOSTER tj. 157mm (iako merenjem sam dosao do 153mm verovatno zbog napinjanja iglom). Tocak i nabla (sa kocionim rotorom) koji su na njemu ne odgovaraju tom standardu vec ih je prodavac napeo iglom tj. iglom je napeo ram i to je stajalo tako dok ja nisam skinuo tocak i shvatio o cemu se radi. Nabla na njemu je sa osovinom od 146mm x 10mm i kada oduzmem po 4mm sa svakog kraja ispada da je sirina od-do sigurnosnih srafova 138mm sto bi bio standard od 135mm pretpostavljam.
Ram je predvidjen za osovine precnika 10mm.
Moja namera je (u skladu sa tackom 1.) da prvo ugradim Nuvinci nablu i da mi to omoguci koriscenje bicikla, a kasnije da idem dalje. U tom smislu dosao sam do sledeceg...
Nuvinci nabla je sirine 135mm sa osovinom precnika 10mm. Znaci da ja imam visak od po 11mm sa svake strane nable, a da tocak ostane u centru. Taj visak sam mislio da premostim adapterom kroz koji bi prolazila osovina i isla kroz ram te se na spoljnoj strani srafila slepa matica na osovine. Da li je to resenje prihvatljivo? Ako jeste, onda bi mi bila potrebna osovina duzine 135mm + 2x 11mm + 2 x 5mm za ram + 2 x 7mm za slepe matice sa spoljne strtane rama sto iznosi ukupno 181mm (ja bih isao na 185mm ako postoji). Uz sve ovo rado bih osovinu sa 10mm popeo na 12 ili mozda cak i 15mm debljine ako je to opcija. tj. ako postoji set sa konusima koje bih stavio u Nuvinci nablu umesto originalnih (molio bih za informaciju gde bih takvu osovinu mogao da nadjem ako neko zna).
Na ovaj nacin bi mi tocak ostao u centru te bih morao da poradim na nekom adapteru za kociona klesta kako bih pomerio klesta 11mm prema centralnoj osi rama. Misljenja sam da bi to bilo prihvatljivo resenje, ali eto nisam siguran pa pitam...
Sto se tice ose prednjeg i zadnjeg zupcanika, kako bi ostali u osi, trebalo bi osovinu prednjeg pogona da zmenim (ili celu patronu) na taj nacin da mi nova osovina bude kraca 11mm po strani (jer mi je nova, Nuvinci, nabla toliko uza od originalnog razmaka zadnje viljuske) sto bi znacilo da novi prednji pogon treba da ima osovinu od 120mm.
Ako uspem sa ugradnjom osovine veceg precnika u Nuvinci nablu onda bih i prosirio usice na ramu da ta osovina moze da prodje.
Eto to je za sada ono sto pokusavam da osmislim, ali nisam siguran da li sam na pravom putu i gde te delove da nadjem. Pretragom po internetu, do sada, nasao sam mnogo polovicnih varijanti i nisam siguran niti u jednu.
Pozdrav svima i nadam se nekom odgovoru...