Pozdrav svima
Kao sto naslov i kaze u potrazi sam za biciklom za rekreaciju. Visok sam 181 cm i tezak nekih 86 kg. Stvar je sto nemam preteranog iskustva oko samih bicikala i hteo bih da cujem neke savete da li za ovo sto ja hocu (rekreativna voznja po Bg - Usce, Ada) treba uzeti neki drumski hibrid (zeleo bih ravan volan) ili neki city / trekking sa prednjom suspenzijom?
Do sada sam cuo skroz suprotne price. Drugar sa dosta km u nogama se kune u specijalku i kaze da je drumas ok izbor za BG, dok drugi drugar prica da je mnogo bolja opcija neka city / trekking varijanta.
Iskreno, ja sam se "zaljubio" u Merida Crossway 300 (2016 god) https://www.youtube....h?v=B3EsBEAVlQc, ali koliko vidim Merida skoro da i nema po oglasima (ovakvu istu sam probao i imao sansu da kupim ali su se stvari skomplikovale:) ). Dopada mi se i nesto ovako https://www.2bike.rs...cm#.Xu-QyHUzZhE (mada je trenutno skuplje od mog budzeta).
U svakom slucaju, hteo bih da cujem ZA i PROTIV sto se tice DRUMAS / CITY bicikala.
Napomena da naravno trazim polovan bajs.
Unapred hvala
Pomoc pri izboru, bicikl za asfalt, 450 eur budzet, rekreativno
#1
Postavljeno 21 June 2020 - 04:58 PM
#3
Postavljeno 22 June 2020 - 05:32 PM
Hvala na komentaru. Malo me buni to sto kazes da nije velicina za mene. Trazio sam po netu neke smernice sto se velicine rama tice u odnosu na visinu i uglavnom dolazim do racunice da mi za moju visinu (181 cm) treba neka L velicina iliti 56, 57, 58 cm. Bar tako kazu ovde https://www.totalbik...elicinu-bicikle Mislis da je ovo prevelika ili premala velicina (pricamo o ovom drumasu) ?
#5
Postavljeno 23 June 2020 - 04:35 AM
Hvala na komentaru. Malo me buni to sto kazes da nije velicina za mene. Trazio sam po netu neke smernice sto se velicine rama tice u odnosu na visinu i uglavnom dolazim do racunice da mi za moju visinu (181 cm) treba neka L velicina iliti 56, 57, 58 cm. Bar tako kazu ovde https://www.totalbik...elicinu-bicikle Mislis da je ovo prevelika ili premala velicina (pricamo o ovom drumasu) ?
Ovo je kao hibrid ali samo na slici se vidi da je ogroman nije cak ni sticna izvucena
#6
Postavljeno 23 June 2020 - 07:26 AM
Jos jedna stvar o kojoj treba povesti racuna je da kod klasicnog drumasa sa drop kormanom, imas duzinu efektivne gornje cevi rama, zatim duzinu lule, pa plus na to duzinu dohvata samog kormana, odnosno to rastojanje od lule do samih samaraljki. Ta duzina takodje utice na to da li ces ili neces biti toliko rastegnut na bajsu. Na hibridu, posto nemas drumski korman, ne moras da brines o toj duzini dohvata, te samim tim ako je ram duzi jedan do dva centimetra nego klasican drumski ram, vrlo lako bi mogao da ti savrseno odgovara.
Poenta price je da je najbolje da sednes na bicikl pa da sam zakljucis kako se osecas na njemu, deluje li da ti je taman ili ti je prevelik...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#7
Postavljeno 23 June 2020 - 10:00 AM
Hvala na odgovorima. Ovaj hibrid mi je zapao za oko pa cu videti da ga ipak probam. Inace sem @rhythmking niko nista ne rece sta bolje za grad drumski hibrid ili neka city / trekking varijanta (po vasem misljenju naravno, jer svako verovatno ima drugacije). Koliko sam uspeo da procitam po forumu, ljudi pisu da kod drumske varijante mora vise da se pazi kako se vozi i po cemu. I da moze da bude neudobnija voznja (tanje gume, nema suspenzije), mada ja za pocetak ne planiram da pravim neke velike kilometraze pa se to mozda i nece bitno odraziti na moju voznju.
#10
Postavljeno 23 June 2020 - 01:06 PM
Inace sem @rhythmking niko nista ne rece sta bolje za grad drumski hibrid ili neka city / trekking varijanta (po vasem misljenju naravno, jer svako verovatno ima drugacije).
Zato i ne može niko da ti kaže jer svako ima svoj ukus, navike, očekivanja. Ja vozim drumaša i po gradu i po neasfaltiranim stazama i putevima, a ravan volan ne bih koristio ni za šta sem za pravi MTB na pravim stazama za MTB. Nekom drugom više odgovara hibrid s krutom vilom ali širim gumama, treći voli i prednju suspenziju, četvrti po gradu vozi fulsus sa ćelavim gumama.
Drumaš je definitivno lakši ali traži više pažnje - ne u smislu da će da se raspadne u vožnji, ali ne možeš da teraš bez gledanja, treba rasteretiti volan kad se ide preko neravnina, podići prednji ili zadnji točak preko šina ili ivičnjaka, preskočiti prepreku, obići rupu itd. Ostali su manje osetljivi na defekte na putu, na nekima se takođe lakše nosi prtljag ili stavljaju blatobrani po potrebi, ali su teži i tromiji. Ostaje na svakom da nađe idealan balans za sebe.
Inače, Bottecchia koju si našao mi deluje kao čistokrvni drumaš na koji je neko stavio ravan volan. Ima i to nekog smisla ko baš ne voli drumski volan, ali sve ostalo što je napomenuto kao prednosti ili mane drumaša i dalje važi i za taj bicikl.
#12
Postavljeno 23 June 2020 - 02:37 PM
E ovako, sto se kilometraze tice, za pocetak ce biti veoma skromne (mislim da nedeljno necu prelaziti vise od 30ak km). Bicikl mi treba za rekreaciju i uzivanje, ne treba mi za odlazak na posao ili teglenje namirnica Sto se tice same brzine, sta znaci brzo? Ne verujem da cu bas ici 5 km/h, ali verovatno necu ni 50 km/h. Sto se tice ravnog volana, valjda je stvar navike, jer mi je raniji bicikl (stari capriolo) bio sa ravnim volanom. Probao sam klasican drumas (krivi volan) i nesto mi se nije preterano svideo sam polozaj tela, pogotovo to sto moram dodatno da se savijam kada hocu da kocim, pa bih zato ravan volan na koji bi kasnije montirao neke manje rogice.
Ono sto sam zeleo da cujem od vas su i utisci sto se tice samih menjaca (pre svega mislim na zadnji menjac) kod drumasa i kod city / trekking varijante. Pitam jer sam cuo price da su drumski menjaci osetljiviji i da moze da se desi da spadne lanac kada se prelazi preko neravnina (mozda sam sad lupio glupost, ali tako sam cuo). Sve to pitam jer nemam nikakvog iskustva sto se drumskih bicikala tice. Nisam imao do sad prilike da probam drumski hibrid. Ne kazem, mozda mi se ni on ne dopadne (zbog udobnosti, polozaja pri voznji ili neceg treceg).
Jos jednom, hvala za odgovore
#13
Postavljeno 23 June 2020 - 02:37 PM
Onda se prvo ozenis, poslije se izvlacis da ides voziti bicikl radi zdravlja, rekao ti doktor a u stvari gledas fudbal u kafani s jaranima, dolazis kuci iznerviram rezultatom al kazes ma neka budala zamalo da me zgazi kamionom, tacno mi se vise ne vozi bicikl, opasno je toA ako nemaš ženu?
Ako je grad asfaltiran, izbor bicikla je logičan.
Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
#14
Postavljeno 23 June 2020 - 06:50 PM
Što se tiče položaja na bajsu, to je ono o čemu kolege pričaju; veoma individualno. Za laganu vožnju koju planiraš nema potrebe za drumskim volanom, ali je bitnije to što ti je ravan volan udobniji. To može biti zbog položaja ruku i širine hvata, a i zbog položaja tela i savijenosti u kukovima.E ovako, sto se kilometraze tice, za pocetak ce biti veoma skromne (mislim da nedeljno necu prelaziti vise od 30ak km). Bicikl mi treba za rekreaciju i uzivanje, ne treba mi za odlazak na posao ili teglenje namirnica Sto se tice same brzine, sta znaci brzo? Ne verujem da cu bas ici 5 km/h, ali verovatno necu ni 50 km/h. Sto se tice ravnog volana, valjda je stvar navike, jer mi je raniji bicikl (stari capriolo) bio sa ravnim volanom. Probao sam klasican drumas (krivi volan) i nesto mi se nije preterano svideo sam polozaj tela, pogotovo to sto moram dodatno da se savijam kada hocu da kocim, pa bih zato ravan volan na koji bi kasnije montirao neke manje rogice.
Ono sto sam zeleo da cujem od vas su i utisci sto se tice samih menjaca (pre svega mislim na zadnji menjac) kod drumasa i kod city / trekking varijante. Pitam jer sam cuo price da su drumski menjaci osetljiviji i da moze da se desi da spadne lanac kada se prelazi preko neravnina (mozda sam sad lupio glupost, ali tako sam cuo). Sve to pitam jer nemam nikakvog iskustva sto se drumskih bicikala tice. Nisam imao do sad prilike da probam drumski hibrid. Ne kazem, mozda mi se ni on ne dopadne (zbog udobnosti, polozaja pri voznji ili neceg treceg).
Jos jednom, hvala za odgovore
Hibrid je neodređen pojam, ali uglavnom podrazumeva drumski bicikl sa ravnim kormanom. To znači da ima i drumski prenos (x2 ili x3) koji je generalno zahtevniji za noge zbog odnosa zupčanika. Ipak, ima hibrida koji počinju sa treking ramom, imaju treking ili mtb prenos, ali imaju drumski volan pa je to praktično kontra varijanta od prethodne. Marketingom i širim gumama se došlo do naziva takvih hibrida - 'gravel'.
City bicikli teže da imaju treking ram i mešavinu mtb i treking komponenti pogona koji pada između drumaškog i mtb po odnosu prenosa.
Zaključak? Probati bicikl zbog veličine i geometrije i proveriti odnos pogona. Apropo spadanja lanca, vrsta menjača nema uticaja ukoliko voziš po asfaltu. Ozbiljniji mtb imaju zadnji menjač sa kvačilom koje omogućava skakanje po džombama bez spadanja lanca ili olupavanja rama istim, a to nije u opisu tvojih potreba. Razmisli da li ćeš voziti po uzbrdicama ili ne pa vidi da li potencijalni bicikl ima odgovarajući odnos prenosa, što veći raspon - lakše se mota uzbrdo.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika