O brevetu koji sam vozio u nedelju (slike ostavljam u komentarima)
Krećem od kuće nekoliko minuta posle ponoći. Do startnog mesta, u selu Stomio, imam oko 150 km, a ako uskočim na auto-put na jednoj deonici, mogao bih da skratim putovanje za oko 20-ak km. Međutim, hoću da napravim više od 500 km na ovoj vožnji, a i rano krećem, pa ne koristim tu mogućnost, pogotovo što kiše tokom noći uopšte nije bilo, a zbog nje sam krenuo nešto ranije nego što je bilo potrebno (start breveta zakazan za 8 sati), računajući da bih mogao da izgubim nešto vremena čekajući da stane, ako bude jak pljusak (u slučaju slabe kiše, vozio bih, poneo sam opremu).
Ništa značajno usput nije se dogodilo. Da bih čuvao snagu za težak brevet koji me očekuje, plan je bio da vozim vrlo lagano, oko 22 km/h, ali onako odmoran nisam uspeo toliko sporo, pa je prosek ispao nešto preko 24 km/h.
Svanulo je kad sam bio negde na oko 120 km, a u Stomio sam stigao u 7:20. Uzeo sam od organizatora putni list i karton, platio 10€ i otišao u jedan šumarak da malo sredim i sebe i bicikl: da se umijem, obrišem vlažnim maramicama, promenim dres, namažem ruke i noge kremom za sunčanje, obrišem (opet vlažnim maramicama) i podmažem lanac...
Skinuo sam veliku torbu sa bicikla, u nju potrpao sve što mi ne treba za brevet, ostavio je kod organizatora, pojeo nešto i u 7:50 bio sam spreman.
Startujemo u 8:01, nas 38 (2 devojke).
Odmah nakon nekoliko km bili smo podeljeni u 2 veće grupe. Ja sam bio u onoj prvoj, ali vozio sam na njenom začelju, na sigurnoj distanci (7-8 metara iza poslednjih vozača), jer ne osećam se sigurno ako ispred sebe ne vidim put (zbog rupa). Ravnica je i vozi se dosta brzo, oko 30-31 km/h.
Na 9. kilometru naletim prednjim točkom na kamen (na sred puta), udarim ga nekako sa strane (odbacim ga). Nije bio čak ni nešto veliki, ali posle 5-6 sekundi vidim da mi je otišla guma...
Stajem, menjam unutrašnju, završavam sve za 17 minuta i nastavljam. Sreća da nisam pocepao spoljašnu gumu (što mi je malo misterija, jer kako sam pocepao samo unutrašnju, a ne i nju?) [btw, napumpane gume na 8 bara], jer nisam poneo rezervnu. Nije bilo namerno, nego sam zaboravio da je ubacim u torbu. Obično je nosim na dužim vožnjama, ali ovog puta sam smetnuo s uma da ne vozim samo mali brevet od 200 km, nego imam i odlazak i povratak.
Jeste da brevet nije trka, ali moram da priznam da, dok smo jurili u tih prvih desetak km, gledajući one ispred mene, razmišljao sam u fazonu "samo vi jurite, sad kad naiđu usponi, ima svi da mi gledate leđa..." Šta da radim, takav sam, volim nadmetanje...
Ali eto, izgubih tih 17 minuta zbog gume, ona prva (brza) grupa pobegla mi je za to vreme 7-8 km, pa sam odustao od jurnjave vremena i "plasmana" i nastavio lagano sve do kraja. Što je zapravo bila dobra odluka, jer je brevet bio mnogo težak, a nakon njega morao sam još i pospan da se vraćam u Solun.
Nakon Platamona (23. km), kreće veliki uspon, pa na 28. km kontrolna tačka (dobijamo puding), dopuna zaliha vode i onda sledi nastavak uspona, još "samo" 18 km pentranja. Nakon toga mali spust, još jedan manji uspon, pa onda veliki spust, gde je veliki problem pravio jak vetar. Spust strm, krivina za krivinom, vetar jak... i moraš mnogo da paziš da ne odletiš u provaliju kad te vetar opiči bočno.
Nakon ludačkog spusta prolazim kroz kanjon Tempi (gde je ranije išao glavni put Solun-Atina (sad ima drugi gore koji prolazi kroz dugačke tunele), pa nazad u pravcu odakle smo startovali, na drugi krug: penjanje na planinu Kisavos. Negde na polovini uspona imali smo kontrolnu tačku, dobili po sendvič, ponovo puding i voće po izboru (ja uzeo jednu breskvu). Taj drugi uspon bio je teži, a i vrućina je bila veća, ali izgurah ga nekako, kao i spust koji je sledio nakon njega (opet uz jak vetar).
Onda, za promenu, malo vožnje po ravnom, pa lagani uspon prema mestu Agia, gde je trebalo da bude klasična KT, ali nas je organizator Panajotis na startu obavestio da tamo ipak neće biti nikoga, pa treba da napravimo fotografiju na glavnom trgu (ili da uzmemo fiskalni račun u nekoj radnji). Slikam trg, pa teram dalje prema moru. Put uz more prema Stomiju (cilj) ide najpre ravno, 5-6 km, a onda 20 km gore-dole, gore-dole, što je stvarno izluđujuće kad te tako zadesi na samom kraju breveta (praktično 10 km uspona i 10 km spustova).
Stižem na cilj u 19:58, znači za 11 sati i 57 minuta, što mi je najgori rezultat u karijeri na 200 km brevetima.
(a imam ih 13 komada, najbrže završen za 7:33)
[jednom sam brevet 300 km završio za 12:15, i to sa starim dobrim (ukradenim) trekingom].
Mislim da je nakon mene na cilj stiglo samo još njih 5-6 možda, a koliko ih je odustalo ne znam (još nisu objavljena vremena), ali ima ih sigurno (kao i uvek), jer bio je ovo ubitačni brevet.
(btw, meni je ovo bio 33. brevet u karijeri i nisam još nikad imao priliku da odustanem pre cilja)
Prosečna brzina na 201 km breveta bila mi je celih 18 km/h (
), znači na pauze je otišlo oko 50 minuta (imam 200-ke i sa samo 7 ili 9 minuta pauziranja).
Sve u svemu, brojevi za zaborav.
Ali zato pogledi sa planina za pamćenje!
A na cilju sve po redu: Panajotis proverava fotografiju, ja mu plaćam 10€ za medalju, potpisujem se na karton, pitam ga gde su ti famozni suvlakiji koje su najavljivali na fb eventu... (suvlaki = drvce na kom su nanizani komadi mesa)
On me pita mogu li da pojedem 4 komada (inače je svakom biciklisti sledovalo po 2), a ja mu odgovorim "pa, ako ima, mogao bih..." I on mi ih donosi, kao i malo hleba (tvrd k'o kamen), a takođe i torbu koju sam mu ostavio na startu.
Dok grickam suvlakiće, pakujem se za put, pozdravljam Panajotisa, uzimam vodu na česmi u parku i krećem nazad za Solun. Mrak samo što nije počeo da pada.
Ni u povratku ništa značajno nije se desilo, dosta dobro sam izdržao put, za razliku od prethodna dva slučaja (2019. godine), kad sam isto ovako daleko biciklom išao na brevet. Tada sam se mnogo mučio u povratku, najviše zbog pospanosti. Sada sam tek možda u poslednjih pola sata osetio da nailazi kriza.
Ali, na sreću, stigoh kući (u 4:40) ali toliko je već počelo da mi se spava, da sam odlučio da ne idem odmah gore u stan (treba da se tuširam, ovo-ono...), nego da najpre odremam desetak minuta u kombiju, u garaži. Nisam uključio alarm da me probudi, tako da me je žena probudila oko 12 sati (zna za moje fix ideje da kad se tako nekad vratim s posla, ili sad sa hobija, u ranu zoru - mrzi me da idem gore i tuširam se, nego legnem u kombi). Međutim, rekoh joj da ću još malo da odspavam, pa me je sledeći put probudila oko 18:15, kad je pošla da vodi ćerku na balet. Tad sam ustao. A smešno je što u kombiju pozadi imam spremljen krevet, samo treba da se sklone neke stvari sa njega, a ja (budala) spavao sam 11 sati na sedištu napred (koje sam oborio maksimalno) sa nogama gore iznad volana...
Znači, sve ukupno ispalo mi je 514 km (na Ride with GPS je manje, jer sam pauzirao aplikaciju u Stomiju, uoči i nakon breveta), što mi je 12. najduža vožnja u životu (u cugu).
I na kraju jedna mala zanimljivost: Izlete mi negde tokom vožnje breveta zmija ispred bicikla, ne baš mala, sigurno preko 1m dugačka. Htela je da pređe put, ali nije puzila kao normalna zmija, nego nekako kao da skače, izdigla se iznad asfalta i leti.
Nisam imao vremena da je izbegnem, odjednom se stvorila na putu, pa sam samo podigao noge u vazduh... šta znam, da me ne gricne za noge.
I dok smo se mimoilazili, samo sam se uplašio da mi ne upadne u točak, među ž(b)ice (jer bih onda pao sa bicikla, a možda bi me ona posle i ugrizla). Ali ništa od svega, na sreću...