Prelazak na 25mm gume,isplati li se?
#21
Postavljeno 11 May 2020 - 08:55 PM
Koju konkretno mini pumpu koristis a da mozes da naduvas na 8 bara?
Ja sam kupio neku mini pumpu solidnog kvaliteta. Nije neka Bog zna sta ali pre jedno 4, 5 godina je kostala oko 1500 dinara. Ima cak i mali manometar a ja tom pumpom nikad nisam uspeo da naduvam gumu preko 6 bara, bojeci se da ne otkinem ventil. A i 6 bara da se naduva treba se malo pomuciti...
Jel imas mozda iskustva sa onim CO2 bocama sto duvaju gume?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#22
Postavljeno 11 May 2020 - 09:48 PM
@Sala Brat
Koju konkretno mini pumpu koristis a da mozes da naduvas na 8 bara
Jel imas mozda iskustva sa onim CO2 bocama sto duvaju gume?
Ne znam koja je marka pumpe teleskopska je telo od aluminijuma jedino sam nasao natpis mede in germany!
nasao sam na oglasima ima mini pumpe sto guraju 11 bara Topeak ali je i cena jaca,,
CO2 patrone nisam koristio jer nemam potrebu za time za sada
#23
Postavljeno 12 May 2020 - 04:21 PM
https://jabihcapriol...._DlthdV8tF.jpg
https://www.jabihcap...ages/190251.jpg
#25
Postavljeno 12 May 2020 - 04:44 PM
Tako kako kaže Fiery. Imam i te metalne odavno ih ne koristim. Od plastičnih ove smo mnogi na forumu kupovali i preporučivali, jaki su i pouzdani. Za drumske, i sve ostale gume:
https://planetbike.r...tal-race-1.html
https://planetbike.r...112-3kom-1.html
#28
Postavljeno 12 May 2020 - 06:02 PM
Znaci uzeti je i koristiti samo za nedaj boze,pa kasnije najbliza benzinska ili pravac kuca.Ukoliko ne kosta 40€ (sto mislim da se ne isplati bar za mene),onda pretpostavljam da se moze normalno koristiti kao i velika hah.
Ma da, samo uzmi onu malecku namensku za drumaša (te male nabijaju pritisak koji ti treba), ima ih za birati do 15 €.
#29
Postavljeno 12 May 2020 - 08:44 PM
Ultra Sport je udobna guma i ima odlican grip ali nije mnogo otporna na busenje. Od te 3 opcije ja bih odabrao Conti...
Buši se lako i skuplja/lepi kamenčiće ko nezdrava kada se malo samo pokvasi. Guma se odlično vozi, ali me bilo nekako strah sa njom da se otisnem dalje od grada, delovala mi, tj deluje mi tanano, nežno. Probušio sam ih na trnovima od nekih ruža ili slično, na 4-5 mesta jednu gumu Straota. Ali je super za vožnju, pogotovu folding varijanta, koja je jos bolja...
Naravučenije: Nikad ne vozite preko pokošene trave/žbunova a koju su komunalci pobacali na asfalt.
I opet bih dodao što smo pisali i ranije, deluje mi da su ove nove verzije Conti Ultra 23 u stvari sa malo širim balonom od nekadašnjih 23, a tek 25 ne mogu ni da zamislim koliki je balon. Što je ok. Moda ili šta li je ali nema veze, udobnije je sigurno.
Neko je napisao, posle pumpanja malom pumpom, naići na prvu pumpu pa dopumpati. Pisali smo ranije, ne znam da li su se stvari promenile, ali 90% pumpi od kada su ukinuli one klasične stare kompresore ne mogu da na pumpaju gume preko 3-4 bara. Znam da samo kod mene "Petrol" pumpa ima kompresor koji može da gruva preko 7, iako ima brdo ostalih benz. pumpi od MOL-a, Gasproma, Nis-a, Avia, Kneza...
#30
Postavljeno 12 May 2020 - 10:13 PM
Nova moda.
Ja imam jednu prastaru Barum gumu na njoj piše 700x25c ali izgleda kao 23 a i realno jeste vizuelno kao i sve druge 23-jke koje imam, kad se naduvani točkovi stave jedan do drugog i uporedi. Ne bih ni verovao da je 25 da ne piše na njoj. Ostale 25 koje imam su baš primetno većih balona.
#31
Postavljeno 13 May 2020 - 03:48 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#32
Postavljeno 13 May 2020 - 06:07 AM
Ostaje problem što širina dosta zavisi od felne. Mislim da se "zvanična" širina i dalje meri na felnama od 15 mm, a većina sada vozi 17+. Doduše to postaje sve manje bitno na novim biciklima jer diskovi preuzimaju dominaciju, a sa njima i na ljutim trkačkim aero ramovima ima mesta za bar 28-30 mm.
#34
Postavljeno 13 May 2020 - 07:52 AM
Dobar video. Jedan kolega, redovan član ekipe kada vozimo grupno ima baš te Corsa gume i duboke Zipp karbon točkove.
Voleo bih nekad da probam tako duboke točkove, na ravnoj vožnji kada se drži jak prosek preko 35, kao i na spustevima. Baš me zanima da li bih lično mogao da uočim i primetim razliku tj poboljšanje uzrokovano aerodinamikom točkova. Tek tada bih možda razmislio da pojurim neke karbonce, ali kineske, možda Yoeleo jer i oni su već prilično skupi a kamo li poznati brendovi. Mada realno ne treba mi, a i sve je to preskupo, mnogo više sam orjentisan na brda tj planine.
#35
Postavljeno 13 May 2020 - 08:58 AM
Zanimljivo poredjenje ultralaganih i aerodinamicnih tockova...
Za one kojima engleski malo slabije ide, suma sumarum je da su ultralagani tockovi u prednosti samo uzbrdo, i to uz velike nagibe. Sve do neki 6,7 pa i 8% nagiba razlika je skoro neprimetna.
Medjutim i razlika u tezini nije toliko drasticno velika kao sto se cini, karbonski aero tockovi su 400 do 450 grama tezi, ali zato na ravnom stvaraju mnogo manji otpor vazduha, a pogotovo nizbrdo i na vecim brzinama. Ono sto se jos zaboravlja kao vazna prednost aero tockova jeste i veca krutost aero tockova jer na felnama naravno ima mnogo vise materijala. To mozda nije toliko vazno kada je vozac ultra lagani penjac od 60, 70 kila, ali ako je tezak a lepo zapne na brdu, osetice mnogo manje fleksije na tezim aero tockovima...
Ja bih za sebe uvek izabrao teze, jace i aero. Da sam mrsav, verovatno ovu drugu opciju...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#37
Postavljeno 13 May 2020 - 09:51 AM
Nazalost, nemamo svi mogucnost da kupimo oba para skupih performance tockova, i aerodinamicne karbonske i ultralake karbonske, da bismo mogli da ih uporedo licno testiramo pa da sa timom naucnika oko sebe testiramo vate i procente. Srecom, neko to uradi umesto nas, pa na internetu objavi rezultate testa, da mozemo da procitamo, da se informisemo i steknemo neki realan utisak o tome.
Sad verovao ti ili ne, to je naravno tvoj izbor...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#38
Postavljeno 13 May 2020 - 10:09 AM
Hvala na pojašnjenju, prevodu, ne zna se toliko engleski koliko se misli. Više sam imao dodira sa nemačkim..https://www.cyclist....ightweight-rims
Zanimljivo poredjenje ultralaganih i aerodinamicnih tockova...
Za one kojima engleski malo slabije ide, suma sumarum je da su ultralagani tockovi u prednosti samo uzbrdo, i to uz velike nagibe. Sve do neki 6,7 pa i 8% nagiba razlika je skoro neprimetna.
Medjutim i razlika u tezini nije toliko drasticno velika kao sto se cini, karbonski aero tockovi su 400 do 450 grama tezi, ali zato na ravnom stvaraju mnogo manji otpor vazduha, a pogotovo nizbrdo i na vecim brzinama. Ono sto se jos zaboravlja kao vazna prednost aero tockova jeste i veca krutost aero tockova jer na felnama naravno ima mnogo vise materijala. To mozda nije toliko vazno kada je vozac ultra lagani penjac od 60, 70 kila, ali ako je tezak a lepo zapne na brdu, osetice mnogo manje fleksije na tezim aero tockovima...
Ja bih za sebe uvek izabrao teze, jace i aero. Da sam mrsav, verovatno ovu drugu opciju...
Zanimljiva i korisna priča o točkovima, to je možda jedino još gde možemo raditi na unapređenju svojih "mašina" a da ipak vodimo računa o ceni naspram svrsishodnosti.
Kada sam prešao na karbonski bicikl mislio sam da ću poleteti ali ipak to nije bio slučaj, trebalo je i posle da jezik padne na put da bi se dobro ošlo pa tako i ovde kod priče u vezi sa točkovima.
#39
Postavljeno 13 May 2020 - 11:02 AM
A da nije i zbog tih karbonskih lakih felni došlo do slobode da baloni odu na malo veći prečnik a i te gume su novih tehnologija, pa su i lakše. Laka felna+šira udobnija a laka guma, bukvalno je takva kombinacija. I ok je to, naravno po mom mišljenju a i kada je guma malo "punačka" nekako lepše izgleda na bicikli.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika