Kupovina bicikla za rekreaciju pedesetogodisnjaka
#1
Posted 09 May 2020 - 01:15 AM
#2
Posted 09 May 2020 - 05:42 AM
Moje mišljenje - na osnovu mog iskustva (različiti ljudi imaju različita iskustva, pa i različita mišljenja):
Tubeless gume za bajs su previše cimanja i troška za premalo koristi. Izbegavati u širokom luku, osim za specifične namene.
Krpljenje i zamena bušne unutrašnje je operacija koju izvodim bez većih problema od barem 10. godine - a nisam nikakav "genije za me'an'ku!"
Posao od 15ak minuta koji se relativno lako uvežba i odradi.
Ako se gleda kuda se vozi, gume se puno ređe buše.
OK, postoje i one sa zaštitom od bušenja (poput Schwalbe Marathon, kao najpoznatijeg predstavnika), ali su takve po pravilu teže i tvrđe (nešto dobiješ, nešto izgubiš).
Polovni bajs ili nov?
Što se manje čovek razume, to je veća verovatnoća da se zezne s polovnim.
Stari Capriolo, ako je ram odgovarajuće veličine, verovatno može da se namesti da lepo menja brzine i dobro koči - uz manja, ili veća ulaganja.
Praktično bi se dobio nov bicikl, sa starim ramom.
Novi MTB bajsevi imaju dosta hidraulike, koja mora biti skupa da bi bila kvalitetna. Pogotovo mislim tu na amortizere. To traži i redovan servis. I dodatno otežava bajs, pa sve ukupno alu ram sa amortima ne mora biti lakši od čeličnog rama bez amortizera.
Od novih:
Drumaš, sprava za mučenje (što teže, to rekreativnije!) - ja ih volim, pogotovo što čak i ako idem u šumu, opet mi je barem 50% kilometraže po asfaltu, a drumaš je za to najbolji - da ružni deo sa saobraćajem brže prođe, a posle u šumi može da se nosi i na ramenu ako se naiđe na baš zaguljenu stazu. Ovaj ram ima samo sa 58 i 60 cm - taj od 58 je na granici da bude prevelik, treba probati, možda i staviti kraću lulu. Inače solidan odnos plaćeno/dobijeno:
https://www.capriolo...d-3-belo-crvena
Budžetskija varijanta drumaša - sa ramom koji ide do veličine 54 (najveća ponuđena) - to je opet možda za nijansu premalo za visinu od 185 cm:
https://www.capriolo...rno-crveno-belo
Sad MTB:
Budžet varijanta - po meni super odnos plaćeno-dobijeno:
https://www.capriolo...-crno-zuti-2018
Niža klasa opreme, verovatno će se menjati komponente za kvalitetnije, vremenom, kako šta otkaže, ili smori. Opet - ram je bazičan, aluminijumski i sasvim OK osnova za dalje unapređivanje (ko ne pati, ili pak želi izbeći amortizere i disk kočnice).
Ako se insistira na modernom, ovo je OK odnos cena/kvalitet:
https://www.capriolo...rno-crveno-2018
Za više novca, bolja viljuška (amort), bolje kočnice, i nešto viša klasa ostale opreme:
https://www.capriolo...rno-crveno-2018
#3
Posted 11 May 2020 - 09:47 AM
Hvala na iscrpnom odgovoru,
Ovaj budzetski MTB mi se cini odgovarajucim, odgovara mi sto nema amortizer, odgovara mi i cena, jedino sto ga nema u BG pa ne mogu isprobati.
Kako vec napisah, ne razumem se, niti imam iskustva, jedino sto sam procitao da je MTB laksi za uzbrdicu, interesuje me kolika je zaista razlika u usponu izmedju MTB i drumasa. Posto zivim na vr` brda, gde god da krenem ceka me opasan uspon u povratku.
#5
Posted 11 May 2020 - 09:13 PM
Hvala na iscrpnom odgovoru,
Ovaj budzetski MTB mi se cini odgovarajucim, odgovara mi sto nema amortizer, odgovara mi i cena, jedino sto ga nema u BG pa ne mogu isprobati.
Kako vec napisah, ne razumem se, niti imam iskustva, jedino sto sam procitao da je MTB laksi za uzbrdicu, interesuje me kolika je zaista razlika u usponu izmedju MTB i drumasa. Posto zivim na vr` brda, gde god da krenem ceka me opasan uspon u povratku.
Drumas otprilike duplo brze ide uzbrdo u poredjenju sa mtb-om, pre svega jer je dosta laksi i zato sto ima krupnije prenosne odnose, a gume dosta uze koje imaju manji otpor kotrljanja...
Evo ti klasican primer. Sad za vikend sam isao u voznju sa drugarom koji vozi MTB. Znao sam da nije u nekoj formi i nije bas zagrizeni biciklista ali je covek izrazio zelju da mi se pridruzi i ja sam hteo da ga ispostujem. Dakle, ja vozio drumski a on MTB. Na ravnom sam se trudio da ne idem brzo ali je jednostavno drumas mnogo brzi bicikl po asfaltu pa cak i kad ne okreces pedale on ide.
Kada smo dosli do brda ja sam vozio nekim svojim laganijim tempom. On je pokusao da me isprati i nazalost mu je pozlilo. Morao je da stane i bilo je pitanje hoce li nastaviti voznju. Ipak je nastavio laganica a ja sam se svojim tempom popeo na brdo i tamo ga cekao. Posto sam se vec skoro ohladio, resio sam da se spustim dole i da bas lagano uz brdo vozim sa njim do gore. Kada sam se spustio i opet mu se pridruzio na usponu video sam da on sada vrti u tako sitnim prenosima, da pedala brzo a ide svega 7, 8 na sat. I ta voznja mu je toliko opustena da moze sa mnom lagano da prica, znaci ni ne zadise se ni malo.
Na MTB-u kad vozis po asfaltu uvek imas jako puno sitnih prenosa da mozes da motas jako malom kadencom. To nije naporno ali tako se ne gradi forma, kondicija, snaga i tako se ne skidaju kile. Ne kazem da treba da se pokidas i da ti jezik bude do asfalta ali ako se vozi sportski rekreativno, puls uvek treba da je povisen, gde je strmo i gde se penje, jos vise.
Sa MTB-om ce ti definitivno biti lakse, ali sa nekim biciklom namenjenim za drum, mnogo ces brze izgraditi formu.
Na tebi je da izaberes....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#6
Posted 11 May 2020 - 11:43 PM
Eto ti ga sad, izmedju MTB i drumasa, hocu da izaberem treking
Osecam se kao kad sam citao Karamazove, scena sudjenja... prvo ide tuzilac, pa branilac. pa tuzilac i tako u krug....Dostojevski tako majstorski vozi, da sve vreme verujes onom kog trenutno citas....
Smasher, upravo sam se danas uverio u ovo sto pricas... svih ovih dana vozim po svom grebenu od Banjice do Hajd parka, tako sam i danas uradio, jedno sat vremena voznje i bilo mi je potpuno kul....ali onda sam resio da se spustim do autokomande i da probam kako izgleda da se vratim (uz Ljutice Bogdana), trebalo mi je par minuta, i posle nisam mogao da stojim normalno, drhtale su mi noge i ruke, nisam mogao sam da namazem kajmak na leba....malo karikiram, ali samo malo...
#7
Posted 12 May 2020 - 04:23 AM
#8
Posted 12 May 2020 - 10:45 AM
Kada sam poceo da vozim rekreativno bicikl, negde sam procitao na netu nesto sto mi se jako svidelo. Pisalo je "nikada nece biti lakse, samo ces ici brze i dalje" .
I u sustini to i jeste poenta biciklizma. Medjutim, da bi covek isao brze i dalje mora najpre malo i polako, pa postepeno povecavati formu. Za to sve treba naravno dobra volja.
Sto se tvog izbora tice, i pored onoga sto sam iznad napisao ne bih ti preporucio drumas. Mnogima je polozaj na drumasu u pocetku cudan i neudoban, gume pretanke, osete svaku rupu na putu, prejaki prenosi, itd. Ali takodje ne bih ni MTB. Nemam nista protiv MTB-ova ako ces da ih vozis po stazama koje su za njih namene i kroz terene kroz koje nijednim drugim bajsem ne mozes. Tu je MTB kralj.
Ako ti treba za po gradu, rekreaciju i po biciklistickim stazama sto ne razmisliti o hibridu? Geometrija slicna kao na drumskom bajsu, s tim da ima ravan korman za vecu kontrolu, sitnije prenose da se lakse popnes uzbrdo, vrlo cesto dolazi sa diskovima ili pak dobrim vbrake kocnicama, gume ne tako tanke kao na drumasu, ali svakako mnogo tanje nego na MTB-u i sa mnogo manjim otporom kotrljanja po asfaltu.
Razumno lagan, okretan, agilan i zabavan bicikl za rekreaciju. Devojka za sve sem za hardcore offroad...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#9
Posted 12 May 2020 - 11:18 AM
Eto ti ga sad, izmedju MTB i drumasa, hocu da izaberem treking
Po svemu što si napisao za tvoje potrebe i jeste baš treking. Bolje polovan, najviše zbog toga što ako ti se želje posle nekog vremena promene (mada bi treking trebalo dugo vremena da bude prilično univerzalan za početnika), moći ćeš da ga prodaš za približno isto novaca.
#10
Posted 12 May 2020 - 11:38 AM
Drumaš ne. Treking ili mtb (treker je u suštini mtb sa tanjim gumama i jačim stepenom prenosa)
Brzina zavisi od snage vozača i dostupnog stepena prenosa. Drumaš zbog uskih guma ima manji otpor, ali koliko god hoćete para da će onaj utreniraniji dobiti onog kilavijeg sa boljim i lakšim biciklom.
Za moju pamet, nešto oko deore opreme (ona bi trebalo da traje „večno“ u neekstremnim uslovima) za 3 zelene, a onu jednu zelenu i eventualno preko toga čuvati za kad se izbistri u kom pravcu se kreću stvari za dati stil vožnje. Treba samo paziti da je bicikl malo novijeg godišta, da ne bi bilo kasnije problema sa nalaženjem delova, jer je opet proteklih godina bilo velike revolucije na polju nekompatibilnosti sa starim.
#15
Posted 12 May 2020 - 12:08 PM
Ovaj kolega ne vozi samo asfalt.
"...volim i koristim svaku priliku da skrenem sa betona na zemlju, lakse savladavanje uspona mi odgovara, a to sto je sporiji mi ne predstavlja problem."
A vrat, ramena i kičma biće mu zahvalna na povećanoj udobnosti i smanjenju cimanja i trzaja. No, to je samo moje iskustvo. Više volim da plovim nego da skakućem
#17
Posted 12 May 2020 - 12:10 PM
Amortizer može a ne mora biti potreban. Ako je podloga neravna, ali ne trese, ne treba. Ako trese... koliko puta mi bilo na drumašu da jedva čekam da neki asfalt više prestane (ili da ga zameni zemljani put).
#19
Posted 12 May 2020 - 12:29 PM
Zasto mislis da je hibrid laksi od trekinga?
Udji na sajt bilo kog proizvodjaca biciklova i uporedi treking sa prednjim amortom, disk kocnicama i gumama sa kramponima sa neki hibridnim bajsom sa gumama 28-32mm, drumskom mehanikom, krutom vilom, mozda cak i karbonskom i mozda tanjenim ramom i videces zasto tako mislim...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users