Sobni bicikl- duzina treninga, visina pulsa, intezitet?
#1
Posted 07 May 2020 - 03:56 PM
#2
Posted 07 May 2020 - 07:45 PM
https://www.fitness....om-biciklu.aspx
#3
Posted 07 May 2020 - 10:28 PM
Mislim da treba kombinovati, čak ubaciti i druge vežbe povremeno (plivanje). Ali pre svega, utvrdi svoj realni max puls. 220 minus godine ne znači skoro ništa. Ja sam stariji od tebe i guram preko 190 na kratko, a 170+ vozim po pola sata u komadu. Možeš čak da odradiš test opterećenja kod sportskog lekara i dobiješ neki savet koji nivo vežbanja je odgovarajući za tvoje trenutne mogućnosti i zdravstveno stanje.
Što se treninga tiče, HIIT daje najbolje rezultate ako ne možeš da odvojiš mnogo vremena u toku dana. Ali lično mislim da možda previše forsira srce i da treba biti oprezan, pogotovo dok nisi u formi.
Recimo, jednom nedeljno HIIT (30-45 minuta ukupno, obavezno zagrevanje na početku), pa jedna lagana vožnja od 1h, pa jedna duža napornija vožnja (2h sa 140+ HR), i opet jedna lakša vožnja od 1h. Gledaj da svaka vožnja počne sa bar 10 minuta zagrevanja i završi sa bar 5min lagano na kraju. Neku od vožnji slobodno zameni plivanjem ponekad.
Kada si umoran, pod upalom, ne forsiraj, odmori. Ne mora ležanje, moze i aktivan odmor-šetnja ili lagano okretanje pedala, puls ispod 120 nekih pola sata ili malo više.
#4
Posted 08 May 2020 - 07:11 AM
Zasto hit, ni ja nemam pojma al citam i natezem se da probam. Standardni kardio ubija testosteron a testosteron je dobar, mene muci kicma i zglovovi pa radim sad manje tezine/vise ponavljanja i odmah manje testosterona, plus voznja bicikla za kardio i nema te nigdje. Tako da ako zelis da skines kile i da budes uvijek spreman kao mladi bicic moras da das po gasu
#5
Posted 10 May 2020 - 07:22 PM
Pozdrav.
Zamolicu vas da iznesete iskustva ukoliko imate, bilo da je sobni bicikl ili vanjski i odgovorite na neka pitanja sa kojima imam dilemu, a nekako nisam pronašao, činimi se dvosmislene odgovore na internetu. Naime, visok sam 182, tezina 95kg, 39 godina, imam salo na stomaku, kukovi.. i zeleo bi da smrsam i ujedno to skinem pa sam nabavio sobni bicikl... Probao sam sa trcanjem, sklekovi koje i sada praktikujem i to nije pomagalo ali od kada vezbam nekih desetak dana na sobnoj bicikli opalo je 2kg tezine, mada znam da se u pocetku gubi voda. Naravno ono sto stoji takodje da sam redukovao ishranu, pravim kaloriski deficit od 500 do 1000 i vodim racuna o unosu hrane-proteini, uhljeni hidrati...
Prvih dana vezbe je bilo na opterecenju nivo 5 i to je maksimum kod mene na bickli, vozio sam nekih sat vremena.. tako je bilo i narednih dana da bi sada mogo da vozim dva sata.. Ovde bi naglasio da mi je puls oko 130 brzina kretanja varira 22-28 km/h , naravno nekada kada ubrzam ide puls i vise do 140-150 pa kada dodje na 120 opet idem na gore.. Ovo je ona formula kojom sam obracunao da je 65-70% od maksimalnog (kod mene 180)opterecenja oko 116 do 127 pulsa.
Prvo pitanje je u vezi duzine treninga. Da li je bolje voziti pola sata, sat ili sto duze za topljenje masnih naslaga sa ovim 70 % opterecenja...
Drugo pitanje se odnosi na brzinu voznje, Da li npr brze voziti sa kracim intervalima brzo , sporije.. ima raznih tih programa i meni tada puls ide i do 140 -150 pa ga mirnijom voznjom oborim do 120.. Da li je ovo trening bolji za skidanje sala i mrsavljenje i koliko bi on trebao da traje..
Zamolicu da uz odgovore napisete da li je kod nekog programa bolje ici na npr 40 ili 60 min voznje i posle toga stati ili je najboje voziti i ako mozes vise sati vodeci racuna da to bude u odredjenim granicama kada pricamo o pulsu... Hvala.
Ako želiš brzo i efikasno da smršaš, pored adekvatne ishrane, najbolje je voziti ujutro na gladan stomak u intervalu do sat i 30 minuta maksimalno. Da bi efekti topljenja masnih naslaga bili bolji, u okviru tog jutarnjeg treninga treba raditi intervale visokog intenziteta. Nakon zagrevanja od oko 10 minuta, možeš krenuti sa minutnim intervalima gde ćeš puls podizati skoro do maksimuma, a zatim praviti pauzu dovoljno dugu da ti puls na primer padne u zonu 2. Kako budeš ulazio u formu primetićeš da ti se nakon intenzivnih intervala puls brze vraća u normalu, a biće ti potrebno da jače stisneš pedale da bi dostigao max.puls. To je znak da ulaziš u formu. Konsultuj se sa doktorom, i obavezno obavi sve preglede, jer ovo nije trening za nekog ko ima problem sa kardio vaskularnim sistemom.
Što se tiče tvog drugog pitanja mislim da sam ti dao odgovor kroz prvo.
#6
Posted 10 May 2020 - 10:22 PM
Hvala svima na predhodnim odgovorima.
Ovom prilikom cu podeliti i neka iskustva do kojih sam dosao u poslednja dva treninga pa me ispravite ukoliko uvidite neke greske.
#7
Posted 11 May 2020 - 02:19 PM
Kod svakog treninga na kraju gledaš ukupno vreme trajanja treninga i prosečan puls. Srazmerno tome kompjuter ili neki drugi uredjaj koji imaš sračunava utrošene kalorije. Masti ćeš topiti bilo kojom vrstom treninga koji ti praktikuješ. Na kraju se gleda ukupna potrošnja kalorija. Savet koji sam ti ranije dao da treniraš na gladan stomak uz visoko intenzivni trening će dati najbolje efekte, ali to mora striktno biti vremenski limitirano da ne bi upao u katabolizam mišića.
Naravno posle treninga je pozeljan neki proteinski obrok da nahrani mišiće. Takodje kaloriski deficit na dnevnom nivou mora biti održan.
Ako planiraš dugačke treninge umerenog intenziteta onda obavezno moraš da unosiš hranu pre i u toku treninga. Govorim o vožnjama od više sati.
Na kraju se svodi i na količinu vremena koje planiraš da potrošiš na trening. Ja lično uvek sam pre za varijantu kratko i jako na trenažeru a dugo i umereno napolju.
Nekako i samo sedenje na trenažeru tj na sobnoj bicikli duže od sat vremena mi je smaranje.
#8
Posted 11 May 2020 - 11:48 PM
Da, sto se tice jutarnjeg to mi ipak manje odgovara i ne bi mogo tako nesto da uskladim... Ostalo mi iz vojske da ujutru ipak treba imati neku malu fizicku aktivnost pa teko onda posle dorucka do podneva se sve uvecava. Tako se osecam i uglavnom uvece eventualno nekada popodne odradim voznju. Naravno ti si dao savet da se tako postizu najveci efekti za ono sto je meni cilj i jos jednom hvala na izdvojenom vremenu.
Sto se tice voznje kuci .. obavezno ispred sebe pustim neki film. ucim takodje engleski pa i takav materijal mogu da pratim zavisno od tempa.. ako je umereno mogu da gledam normalno sa paznjom bez problema.. Inace ono sto bi ovde izdvojio jeste moja dijeta i jedna neobicnost ili ne znam mozda samo nesto sto ce prosto proci je to da meni hrana kao ranije nije nikakav problem. Medjutim u svakom obroku koristim kuvana jaja i kada imam obork u kome su zitarice npr sto sam praktikovao onda brze ogladnim, a sa mozda 200 do najvise 300 gr pileceg mesa, kuvana jaja, koristim i jogurt i jos nesto u svakom obroku nesto od ovoga i uvek po neko jaje vise nemam osecaj gladi a unisim sto je meni neverovatno isto onoliko kalorija koliko sam unosio i pre vezbanja na bicikli, a to je oko 1800 do 2000 najvise i za moje potrebe da budem jasniji je potrebno oko 2500 kalorija sa da tako kazem laksim fizickim naporimam tokom dana. Time sam pravio deficit oko 500 kalorija nekada i vise i bio sam bez energije.. Sada unosim isto toliko samo je proteinski jaca , vezbam, znojim se .. ostvarujem kaloriski deficit preko 1000 do 1500 kalorija dnevno na taj nacin i nisam gladan.. imam energije mnogo vise nego ranije.. a i smrsao sam neko kilo. Eto mozda nekom koristi ovaj post.. na pocetku sam osecao sa ovom hranom i nedovoljnu sitost ali mi nelogicno kako mi organizma funkcionise.. ogroman kaloriski deficit, a zapravo ne osecam malaksalost. Naravno ako neko ima neka slicna iskustva neka javi ...
#9
Posted 14 May 2020 - 02:54 PM
#10
Posted 20 May 2020 - 07:23 AM
Dejane, samo napred sa voznjom. Iz licnog iskustva cu ti reci. Vozim i sobni i treking i MTB.
Hrana se mora smanjiti da bi se oslabilo. Skinuo koji kg. Vozio sam dosta, a i unosio dosta kalorija. Nisam ni gram gubio.
Cim sam smanjio unos hrane, osetilo se, gube se kg.
Znaci mora da se smanji hrana. Druge nema.
Srecno.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users