Рекли смо и да се штеловање своди на рад корак по корак, према упутствима свуда по нету, чак и на српском. Поента и јесте у томе да је најважније не радити ништа што није по упутству или логици. Ако нешто није како треба, проблем вероватно није у штеловању (него, можда, позицији мењача или у ручицама, сајли, бужирима). Дакле, проблему прићи са "не знам шта није у реду", а не "мењач није наштелован и треба употребити и чекић ако мора". Штеловање мењача (а ни много тога другог) не сме да захтева чекић ни кривљење.
Када је физички све у реду (и мењач је компатибилан и исправно монтиран), мени су кораци (за МТБ):
1. Откачим сајлу, мењач се поставља у природан положај. То је увек једна од граничних позиција. На задњем мењачу је то најчешће (али не увек) код најмањег зупчаника. ("највећа брзина")
2. Проверим/поставим граничник за ту позицију. Мењачи имају два шрафа, "Hi" и "Lo" (горња/доња позиција"). Њима се регулише да мењач не може да се помери преко првог и последњег зупчаника. У противном ланац спада (јако опасно). Дакле, (визуелно) подесим граничник за природан положај мењача - гледам одозго или одоздо (шта даје бољи преглед) тако да точкићи (задњи мењач) или кавез (предњи), односно ланац (ако је монтиран), буду тачно у равни са одговарајућим зупчаником.
3. На ручицама поставим буренца за фино штеловање отприлике на средину. Дакле, да имам простора и за затезање и за попуштање сајле. Мислим да се ово лако пропусти.
4. Проверим да ли је ручица у положају који одговара мењачу.
5. Затегнем сајлу (не крвнички). Признајем да не обраћам довољно пажње на рутирање бужира, баш ћу да погледам текст Фолаута. Ни матицу не затежем превише за почетак. Превеликим притиском сајла се деформише, а може бити потребна додатна корекција. Затегнем толико да добро држи, али не да буде за вожњу.
5а По потреби, ставим ланац.
6. Пребацим све брзине до друге крајности, пазећи само да ланац не спадне (ако граничник није добро подешен). Не обраћам пажњу на успутне брзине, колико лако или тешко мења. Подесим граничник.
7. Проверим да ли мења све брзине како треба. Ако негде не иде, обично је довољно штеловање само преко буренцета, ретко морам да попуштам/затежем сајлу на самом мењачу. Ако не иде, или није компатибилно или постоји други проблем. За задњи мењач све радим када је ланац напред на средњем зупчанику (радио сам само са 3х системима). Ипак, на крају проверавам и друге положаје, осим укрштених. Нпр, на 3х9 1х1-4, 2х3-6 и 3х6-9.
8. Затегнем сајлу.
Ефекти шрафова и буренцета се виде голим оком, не мора да се памти шта на коју страну иде.
Предњи мењач је мука зато што је могућа лоша монтажа (удаљеност од зупчаника и ротација).