Štelovanje (oba) menjača
#1
Postavljeno 21 March 2020 - 07:43 AM
Pošto vidim ovde ima baš stručnih ljudi koji imaju i strpljenja da malo detaljnije objasne postupak uz slike i video (ali na srpskom) i spuste nivo objašnjenja na nizak da bi što više ljudi razumeli ne tako lak posao koliko god vi mislili da jeste.
Hvala u svoje ali i u ime mnogih koji to jedva čekaju.
#4
Postavljeno 21 March 2020 - 04:00 PM
Meni je lakše pao servis viljuške nego nameštanje prednjeg menjača .
Tu se testira pravo znanje majstora, treba da bude kao neki prag za servisere, pošto ni oni nekada nisu uspeli da mi podese kako treba.
#6
Postavljeno 21 March 2020 - 06:18 PM
Bez ikakve lažne skromnosti: to su poslovi koje dete od 12 godina može uraditi po instrukcijama. Jednostavan proces - redom, polako, skontaš šta na šta utiče i radiš. Mislim da sam u videu OK objasnio taj deo, mada sam kontao uraditi video baš za samo štelovanje menjača (ali ko zna kad ću to sad stići).
Nije to nikakva nauka. Minimum nekog afiniteta i samo želja da se skonta i uradi.
#7
Postavljeno 21 March 2020 - 07:01 PM
Nema toliko dobrih i detaljnih objašnjenja same suštine problema i međusobnog uticaja delova itd na našem jeziku a ni literature.
#8
Postavljeno 21 March 2020 - 07:27 PM
"pa mora malo da se čuje"
Ovo sam čuo n puta i na kraju privremeno prihvatio na trenutnom bajsu jer sklapam drugi, ali nije rešenje.
@Fallout
Neki tvrde da recimo nije odgovarajući kavez (da je za veći broj zuba), neki kažu da je do rama (nagib sedalne cevi), u svakom slučaju se pravi neki kompromis. I jedan jako dobro kotiran i ovde pominjan serviser mi je jednom nameštao oko 20-ak min, odustao i nije hteo da mi naplati jer nije uspeo da namesti da ne kači već je bio kompromis na kom delu kasete će kačiti.
Ovo se odnosi na prednji menjač, i ne pričam o dijagoliji i sl.
#10
Postavljeno 21 March 2020 - 08:16 PM
Sve zavisi sta je budzeno pre stelovanja, da li je lancanik kriv ili nije, da li je odgovarajuca osovina pogona (citaj patrona) pa linija lanca nije u redu, da li su dobro postavljene podloške na patroni ako ih ima, da li pokusavas da uskladis odgovarajuci menjac i pogon itd. Ima jos mnogo nepoznatih i zato je malo teze nastelovati prednji menjac...Ovo sam čuo n puta i na kraju privremeno prihvatio na trenutnom bajsu jer sklapam drugi, ali nije rešenje.
@Fallout
Neki tvrde da recimo nije odgovarajući kavez (da je za veći broj zuba), neki kažu da je do rama (nagib sedalne cevi), u svakom slučaju se pravi neki kompromis. I jedan jako dobro kotiran i ovde pominjan serviser mi je jednom nameštao oko 20-ak min, odustao i nije hteo da mi naplati jer nije uspeo da namesti da ne kači već je bio kompromis na kom delu kasete će kačiti.
Ovo se odnosi na prednji menjač, i ne pričam o dijagoliji i sl.
Kod fabricke konfiguracije sve bi moralo da radi perfektno kada se usteluje po uputstvu, bez češanja, pod uslovom da je bicikl nekog renomiranog proizvođača u fabrickoj opremi.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#12
Postavljeno 21 March 2020 - 10:40 PM
Menjaj majstora ili skini uputstvo sa neta i lagano idi stavku po stavku, pipavo je ali sam najbolje uradiš i usput naučiš nešto.Što se tiče mojih iskustava koje sam napisao sve vreme mislim na idealnu situaciju što se tiče komponenata. Sve drugo razumem.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#13
Postavljeno 21 March 2020 - 11:06 PM
Imam ja svog majstora, nije problem, urađeno je dobro mada je i nov bicikl. Mislim da je za mnoge korisno kao što napisah gore, dosta se kuburi sa tim a i nije na odmet naučiti. Prosto treba iskoristiti ove ljude ovde baš iz ovog dela foruma koji su stručni a i hoće (i umeju) da pokažu ... da ih ne nabrajam sada sve.
Opisuju se tu zamene kojekavih šolja ne znam na čemu, pravi nauka od servisa bužira, konusa, spajsera, patrona, difufne (a da, to ne postoji), sa sitnim i krupnim nutom i mnogih delova za koje ne znamo i da postoje a ovako široka tema ima jedan kvalitetan post. To je nepravda!
#14
Postavljeno 21 March 2020 - 11:29 PM
Morao bi da procitas servisno uputstvo, onda ce ti 99% stvari biti jasno. Bitno je ukapiras cemu sluzi koji sraf i koliko se gde ostavlja prostora ili ti lufta. To sve uradis na servisnom stalku. Onda jos fino podesis menjac u voznji i to je to.Imam ja svog majstora, nije problem, urađeno je dobro mada je i nov bicikl. Mislim da je za mnoge korisno kao što napisah gore, dosta se kuburi sa tim a i nije na odmet naučiti. Prosto treba iskoristiti ove ljude ovde baš iz ovog dela foruma koji su stručni a i hoće (i umeju) da pokažu ... da ih ne nabrajam sada sve.
Opisuju se tu zamene kojekavih šolja ne znam na čemu, pravi nauka od servisa bužira, konusa, spajsera, patrona, difufne (a da, to ne postoji), sa sitnim i krupnim nutom i mnogih delova za koje ne znamo i da postoje a ovako široka tema ima jedan kvalitetan post. To je nepravda!
Nista komplikovano ako znas sta radis.
Znaci uradi prvi korak a to je procitaj uputstvo proizvođaca.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#16
Postavljeno 22 March 2020 - 07:13 AM
Imam ja svog majstora, nije problem, urađeno je dobro mada je i nov bicikl. Mislim da je za mnoge korisno kao što napisah gore, dosta se kuburi sa tim a i nije na odmet naučiti. Prosto treba iskoristiti ove ljude ovde baš iz ovog dela foruma koji su stručni a i hoće (i umeju) da pokažu ... da ih ne nabrajam sada sve.
Opisuju se tu zamene kojekavih šolja ne znam na čemu, pravi nauka od servisa bužira, konusa, spajsera, patrona, difufne (a da, to ne postoji), sa sitnim i krupnim nutom i mnogih delova za koje ne znamo i da postoje a ovako široka tema ima jedan kvalitetan post. To je nepravda!
Pravilno rutiranje bužira je bitno za dobar rad menjača - ako nisu bežični, ili elektronski:
https://bicikl.bikeg...tiranje-buzira/
#17
Postavljeno 22 March 2020 - 07:53 AM
Imaš dealers manual. Naravno, treba ti za tvoj model menjača, ovo je samo primer.
Meni jeste pomoglo da bude bolje (bilo je katastrofalno) ali i dalje nije kako treba, jer na stalku je jedna priča, a u vožnji prilično drugačija.
#18
Postavljeno 22 March 2020 - 08:01 AM
https://si.shimano.com/#/Servisno uputstvo? Ne znam šta je to, ni kako doći do njega.
Ovo ostalo si u pravu.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#19
Postavljeno 22 March 2020 - 08:58 AM
Kao što su drugi pomenuli, i moje skromno iskustvo u podešavanju prednjeg manjača kaže da da bi to radilo kako treba, potrebno je između ostalog i da pogon i prednji menjač budu kompatibilni jedan sa drugim, najbolje je iz iste serije proizvođača, mada ni to ne mora da bude slučaj, ali jeste neki garant.
U podešavanju prednjeg menjača, neki mali kompromis mora da postoji. Jako je teško naštelovati apsolutno sve brzine, a da ni u jednoj kombinaciji lanac ne dodiruje bar minimalno kavez menjača. Ako uzmemo za primer pogon 2x10 koji se definitivno još uvek najčešće sreće, i na njemu uprkoj trim poziciji menjača postoje kombinacije koje treba izbegavati voziti. To su svakako kombinacija najmanji lančanik napred i najmanji pozadi, i obrnuto, najveći napred i najveći pozadi. To su situacije gde je lanac najviše iskošen, i dugotrajno voženje u ovoj kombinaciji nije dobro niti za lanac niti za ostale komponente. Zbog toga te dve kombinacije treba izbegavati, pa ako lanac češe od kavez prednjeg menjača u te dve kombinacije, neka to ne bude nešto što ćemo shvatiti kao loše podešen menjač, nego kao upozorenje da smo odabrali pogrešan prenos koji svakako treba izbegavati. Sve ostale kombinacije se mogu namestiti da rade perfektno i bez problema, pogotovo kod većine menjača koji imaju takozvanu trim poziciju na ručici....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika