Jump to content


Fotografije

Koji MTB 29er, za 400-500 evra, nov ili polovan, i kako ga "srediti" da bude što udobniji za laganu vožnju po lošim putevima

29 MTB polovan

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
9 odgovora na ovu temu

#1 Romulus

Romulus
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 03:35 PM

Potreban mi je savet za izbor bicikla, ali imam vrlo specifične zahteve, tako da će neki da se smeju, drugi će misliti da trolujem, treći da sam lud, itd.

 

Imam 40 god, visok 185, težak 115 kg, ali planiram da skinem na 100. Budžet 400-500-600 evra.

 

Trenutno imam Capriolo 26¨ iz neke najniže klase. Do sada mi je bio sasvim OK, uz prateće probleme sa kočnicama i menjačem, ali glavni problem mi je ipak neudobnost, a želim da ga vozim van asfalta.

 

Ranije mi je bio dobar – dok sam bio u boljoj kondiciji, imao 15 kg manje, bio mlađi (ne mnogo, ali dovoljno), a i realno uglavnom sam ga vozio po asfaltu.

 

Sada imam ideju da se na leto vozim npr. po nasipu pored Dunava i drugih reka i kanala, poljskim putevima i slično. A poljski put može da bude gori od kamena – prođe traktor po blatu, blato se osuši i ostanu kao kamen tvrdi tragovi. Vozim po tome minimalnom brzinom, raspadam se ja, raspada se bicikla...

 

E sad, ja ne bih uzimao full-suspension, nego klasičan MTB sa 29 točkovima i prednjim amortizerom. Da bih donekle imitirao zadnje oslanjanje, stavio bih onu šticnu sa amortizerom – nemam pojma koliko je to efikasno, kakve postoje, isplate li se, itd. Svaki savet dobrodošao.

 

Na to, naravno – „najseljačkije“ sedište sa oprugama, samo da bude što udobnije i da što bolje upija neravnine.

 

Poseban problem – ja bih MTB zbog 29-ki, ali bih da sedim što uspravnije. Imam neki problemčić sa kičmom, plus još neki zdravstveni problemi, pa mi ne prija da budem onako suviše nagnut. Koliko tu može da pomogne ona lula sa nagibom? U suštini korman što više u visinu i što više ka meni. Što približnije da pozicija bude kao na klasičnom gradskom biciklu – znam da im je geometrija različita, ali...

 

Nov ili polovan? Iščitao sam mnogo tema, pa znam da ćete reći polovan, tako da ću 90% ići na polovan, ali mi je već muka od traženja, pregledanja, proveravanja... Ali dobro, videćemo kad dođe do toga.

 

Kočnice – kad sam iščitao sve i svašta o disk kočnicama, hteo sam da se ispovraćam od muke. Ne znam ni šta da pitam u vezi njih – kad dođe do kupovine, uzeću one koje dođu uz bicikl i to je to.

 

Iskreno, najviše bi mi odgovarao onaj stari seljački bicikl, samo da ima što deblje gume i amortizere.

 

Što se tiče same vožnje, ne planiram nikakvo jurcanje, ni akrobacije, ni spuštanje niz padine i slično – samo vožnja po tim vojvođanskim predelima van asfalta. Ali i ti putevi mogu da budu pakao. Dok sam bio mlađi, sedište mi nije ni trebalo, ali sada – udobnost na prvom mestu, da mi se vožnja ne bi zgadila posle pola sata.

 

PS – razmišljam da ugradim i elektropogon. Ne skačite mi odmah za vrat, pošto znam da je to jeres za pravi biciklizam, ali kad leti upeče sunce, a temperatura 60 stepeni, pedalanje može bukvalno da me ubije. Znam – zato što poredim iskustvo korišćenja bicikla i skutera u takvim paklenim uslovima.

 

Svaki savet i kritika su dobrodošli. Ne očekujem da će mi neko dati gotov i pritom savršen recept za moj problem. Samo mi je potrebno nešto na 2 točka sa čime ću moći što dalje da pobegnem u prirodu, uz što bolju „izolaciju“ od lošeg terena – u stilu, odem ujutro, vratim se uveče – naravno uz mnogo odmora u zavisnosti od kondicije koju uspem da steknem. Ovaj aktuelni bicikl me jednostavno odbija od takve vožnje.


  • 0

#2 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 03:50 PM

 

Iskreno, najviše bi mi odgovarao onaj stari seljački bicikl, samo da ima što deblje gume i amortizere.

 

 

 

Prosvetli me malo,to je neka nova vrsta bicikla? Ja do sada nisam znao da postoji i takva vrsta bajkova.


  • 0

#3 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 04:14 PM

Na treba ti amortizer, uzmi bicikl sa debelim gumama (link). Kit za elektromotor ti kosta oko 360e.


  • 0

#4 Romulus

Romulus
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 04:14 PM

@Mirek200 - Mislim da ti sarkazam nije na mestu. To je bicikl kakav je vozio moj deda nekoliko decenija nakon Drugog svetskog rata. Crn. Super udobno sedište. Veliki točkovi sa uskim gumama. Bez brzina. Neuništiv. Tako ga se ja sećam.

Ja sam totalni laik za bicikle. Možeš da glumiš superiornost nadamnom koliko hoćeš. 


  • 4

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 04:18 PM

(link)


  • 0

#6 Romulus

Romulus
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 04:20 PM

Na treba ti amortizer, uzmi bicikl sa debelim gumama (link). Kit za elektromotor ti kosta oko 360e.

Razmišljao sam i o tome, ali bih prvo morao da ga bar vidim uživo - nemam pojma kako se ponaša. Imaš li konkretnog iskustva sa takvim gumama? I jel stvarno nisu problematične na asfaltu u smislu prevelikog otpora?

To za elektro kit znam, o toj opciji i razmišljam - i motor od 500 W će verovatno biti i više nego dovoljan, samo bih bateriju što veću (700 kWh).


  • 0

#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14989 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 04:35 PM

Do brzine oko 15km/h se ponasa isto kao i obican bicikl, ovo je tip bicikla kojim zelis da odes u prirodu udobno i bez zurbe.


  • 0

#8 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3312 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 10:04 PM

Kada je u pitanju otpor guma na asfaltu... Ja bih samo dodao da iako ne vozim MTB (nazalost), znam samo da na 2 razlicita bicikla imam gume razlicite debljine. Jedne su 32mm sa sitnim kramponima sa strane za neki limitiran gravel i malo offroad, druge su samo 5mm tanje slik gume za asfalt. I razlika u otporu koji obe gume pruzaju na asfaltu je ogromna. Grubo bih rekao da sa slik gumama idem oko 5 km\h brze. Sto je deblja guma i sto ima vise krampona, bice i teza i na asfaltu kad se vozi bice to borba Davida protiv Golijata.

I jos jedna digresija. Ogromno, veliko i debelo sediste nije nikakav garant udobnosti. Mozda jeste prvih sat vremena voznje, kasnije postaje nocna mora. To je kao kada biras dusek za spavanje. Gotovo nikada najmeksi dusek nije nuzno najbolji i ne garantuje ti da ces se odmoriti na njemu, cak naprotiv... Uza i tvrdja sedista biciklisti ne biraju da bi izgledali lepo na njihovom biciklu, nego da bi uz takav sic nasli savrsen kompromis udobnostii mogucnosti da se slobodno okrecu pedale a da to posle visecasovne voznje ne izazove ozbiljnu iritaciju i bolove na kontaktnim mestima tela i sica. Tako i samo tako je moguce ceo dan biti na biciklu uz odabir pravog sica a da sledeceg dana nemas velike poteskoce. Sem toga, da bi to bio u stanju da uradis tvoje telo ce morati korak po korak da se adaptira na tu radnju. Poceces sa voznjama najpre od po pola sata da bi postepenim produzavanjem voznje kako tvoja fizickq sprema raste, dosao do toga da mozes da uzivas na celodnevnim voznjama a da to ne bude patnja za tvoje telo...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#9 Romulus

Romulus
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 21 February 2020 - 11:14 PM

Kada je u pitanju otpor guma na asfaltu... Ja bih samo dodao da iako ne vozim MTB (nazalost), znam samo da na 2 razlicita bicikla imam gume razlicite debljine. Jedne su 32mm sa sitnim kramponima sa strane za neki limitiran gravel i malo offroad, druge su samo 5mm tanje slik gume za asfalt. I razlika u otporu koji obe gume pruzaju na asfaltu je ogromna. Grubo bih rekao da sa slik gumama idem oko 5 km\h brze. Sto je deblja guma i sto ima vise krampona, bice i teza i na asfaltu kad se vozi bice to borba Davida protiv Golijata.

I jos jedna digresija. Ogromno, veliko i debelo sediste nije nikakav garant udobnosti. Mozda jeste prvih sat vremena voznje, kasnije postaje nocna mora. To je kao kada biras dusek za spavanje. Gotovo nikada najmeksi dusek nije nuzno najbolji i ne garantuje ti da ces se odmoriti na njemu, cak naprotiv... Uza i tvrdja sedista biciklisti ne biraju da bi izgledali lepo na njihovom biciklu, nego da bi uz takav sic nasli savrsen kompromis udobnostii mogucnosti da se slobodno okrecu pedale a da to posle visecasovne voznje ne izazove ozbiljnu iritaciju i bolove na kontaktnim mestima tela i sica. Tako i samo tako je moguce ceo dan biti na biciklu uz odabir pravog sica a da sledeceg dana nemas velike poteskoce. Sem toga, da bi to bio u stanju da uradis tvoje telo ce morati korak po korak da se adaptira na tu radnju. Poceces sa voznjama najpre od po pola sata da bi postepenim produzavanjem voznje kako tvoja fizickq sprema raste, dosao do toga da mozes da uzivas na celodnevnim voznjama a da to ne bude patnja za tvoje telo...

Hvala na ovom objašnjenju za sedište. Mada si mi sada  još više zakomplikovao. J Bukvalno sam se radovao sedenju na mekanom i velikom sedištu za razliku od ovog koje imam na sadašnjem biciklu. Ali poslušaću te, pošto shvatam problematiku.

 

Što se tiče otpora na asfaltu, do trave i zemlje imam od 5 do 10 km po asfaltu u zavisnosti od toga gde idem. Na drugarovom trekkingu sa gumama za asfalt to prođem lako, a na MTB-u sa kramponkama namučim se. Zato se plašim još širih guma. Ali dobro, sve to doprinosi kondiciji, mada psihički užasno zamara. Bar mene...

Pokušavaću još da nađem nekoga da probam. Postavio sam neki kao rok od mesec dana da uzmem bajk.


  • 0

#10 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 21 February 2020 - 11:42 PM

Moze sediste da bude siroko, u zavisnosti od pozicije sedenja, ali mekano bas i nije za preporuku za duze voznje. Imas cak i tabele u zavisnosti od sirine tvojih sedalnih kosti koja sirina sedista ti odgovara. SQLab npr ima tako rasporedjene velicine sedista u zavisnosti od pozicije sedenja i sirine sedalnih kostiju.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: 29, MTB, polovan

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika