3x8 sam dugo koristio u formatu 22x32x42 i kasetom 12-32 ako me secanje sluzi, to je zavrsavalo posao za skoro sve namene, nisam gadljiv. Medjutim ne znam gde bih na s40 korman stavio rucice menjaca klasicne (trekking/mtb). Kocnice sam jos i video kako ljudi montiraju rucice na dropove i to bi verovatno radilo posao, ali za menjace pojma nemam gde bi ih stavio a da mi odgovara pozicija (sem mozda na sam kraj dropa, ali ne znam da li takvi rade sa mtb menjacima). Fabricki s30/s40 vec godinama dolaze sa samaraljkama pa racunam da to radi posao, valjda ga ne rade tako samo zbog marketinga. Ravan korman ne bih nikako stavljao, niti ovaj sto je na Q45 - mislim da je ovaj sto je na S40, tj takav format kormana, odlican za poziciju saka.
Kad sam vec zagazio duboko u off topic...
Zasto S40 - ukratko, hocu malo brzi i malo laksi bajk. Q45 je veoma udoban, ali se gubi energija na amortu, oseti se na duzim voznjama, pogotovo kad idem uzbrdo da dosta energije ode na sabijanje amorta i samim tim zamara. Ovo moze delimicno da se resi nekim vazdusnim koji bi bio tvrd ili imao lock-out, ali to i dalje nije to. Pored toga, s40 ima vece tockove, ram kao ram je kruci kako pozadi tako i napred, geometrija je nesto aerodinamicnija (ne samo ugao sedista vec generalno) tako da bi trebalo da ima manje gubitaka u voznji. Velicina rama ovde nije presudna jer se to menja na svakom duzinom chainstay-a i velicinom sedista ako ima potrebe.