Na jednom od prethodnih bajseva koji sam koristio isključivo za gradske vožnje sam imao lanac Sram 830, za sedmofaz. Prešao sam oko 2000 km pre nego što je ispustio dušu, to jest dobrano zagazio u podeok 0,75% istrošenosti. Vožen je po skoro svim vremenskim uslovima, i retko je čišćen i održavan lanac, jednom mesečno, jednom u 2 meseca.
E sad taj lanac koliko vidim ovde trenutno koštao preko neta 6 do 7 eura. Realno, smešna je cifra u pitanju čak i za lanac koji tako kratko traje. Sa druge strane ni desetofazni lanci nisu više tako skupi kao što su nekad bili, pa čak ni 11 fazni. Desetofaz već ima za 13-15-ak eura, takođe i 11 faz. Više su skuplje kasete za 10 i 11 brzina nego lanci, to već kreće od 30 eura pa dokle ti mašta ide, a za 8 brzina je kaseta od 15 do 30 eura.
Pravo pitanje je šta je zapravo potrebno za neki gradski svakodnevni bicikl, i po ko kakvom terenu se on isključivo vozi. Gađan kaže da je 8 brzina premalo, za mnoge slučajeve i single speed radi posao za grad, manje se habaju svi delovi jer je lanac uvek u istoj liniji, lakše je čišćenje lanca i lančanika, ceo sistem je lakši i opet sve jeftinije za zamenu.
Složio bih se da je za ambicioznijeg vozača 8 brzina premalo za neku vožnju, odnosno sve zavisi kolika je kaseta pozadi i za kakve terene se koristi. 9 brzina je već nekako bolje. Ja upravo prešao sa kasete 8 brzina 11 34 na kasetu 9 brzina 11 36 i iako je u pitanju samo jedan zupčanik više, nekako mnogo lakše nalazim kadencu koja mi odgovara čak i sa tako velikom kasetom i skokom između brzina.