Da li ste čuli za za kinesku kompaniju Sensah koja proizvodi opremu, dakle menjače i ostale delove pogonskih sklopova za drumske i mtb bicikle? Iskreno da kažem, i meni je bila totalna nepoznanica, dok na netu slučajno nisam naleteo na nju.
Koliko sam uspeo da pronađem, kompanije je nastala tako što kada je SRAM zatvorio neke proizvodne pogone u Kini, određen broj radnika koji je tamo radio je odlučio da prekopira njihov patent i osnuje samostalnu fabriku koja će praviti grupu koja će ponuditi po malo od svega što daju tri velika proizvođača delova za bicikle: SRAM, Shimano i Campagnolo.
Ako govorimo o drumskoj grupi, tu Sensah ima jedinstven patent za menjanje brzina, koji neodoljivo podseća na SRAM ali je opet drugačiji. Princip menjanja brzina je kao na SRAM šamaraljkama, dakle u pitanju je double tap sistem, ali ovoga puta postoji samo jedna poluga na celoj šamaraljci, i ona služi za menjanje na gore, na dole i za kočenje, s tim da za razliku od šimana, kada se ručica koristi za kočenje, ona ima u sebi ugrađen poseban stoper koji joj onemogućava da šeta levo ili desno (što kod Shimana nije slučaj) i na taj način nije moguće pomešati funkciju kočenja i menjanja brzina, što je po meni dobro rešenje. Samo menjanje brzina se vrši pomeranjem poluge ka unutra, s tim da je kratki ili plitki klik pomeranje ka težoj brzini, a duboki klik pomeranje ka lakšoj, a jednim pokretom ruke se kao kod Shimana mogu promeniti tri brzine na niže. Po meni je ovo jako dobar sistem koji je posebno pogodan za vožnju bicikla zimi, kada imate možda malo deblje i nezgrapne rukavice sa kojima nije baš toliko jednostavno opipati malu polugicu na menjaču. Ovde dakle nema male ili velike poluge, sve operacije se vrše preko jedne te iste poluge kojom se i menjaju brzine i koče, a i sve komande su lako dostpune iz dropova.
Najveća prednost Sensah-a u odnosu na druge kompanije je iznad svega cena. Menjačka jedanestofazna grupa koja podrazumeva šamarljke sa sajlama, prednji i zadnji menjač košta 150 dolara, a komplet grupa uključujući i kasetu, kočnice, pogon i lanac može da se nabavi za 300 dolara što je čini ubedljivo najjeftinijom jedanestofaznom grupom na tržištu.
Vaše mišljenje? Da li biste probali ovu grupu, ili ste skeptični povodom nje i radije biste se držali renomiranih i poznatih proizvođača?