Razne LED lampe, sve o njima
#141
Postavljeno 06 February 2010 - 01:36 AM
#142
Postavljeno 06 February 2010 - 11:21 AM
Pukao mi danas film, morao sam u grad po onom kijametu i dolučio sam da se razveselim trošenjem para
Sviđa mi se kako izgleda, spoljna površina kao da je gumirana. Troši 3 AA baterije, i svetli... pojma nemam, nemam sa čime da uporedim Klick dugme za paljenje gašenje malo zeza, neće iz prve da upali/ugasi svetlo; kao da mora pod određenim uglom da se pritisne (možda sam se i ja istripovao, probaću detaljnije kad stignem). Što se tiče montaže, krajnje je jednostavna, ne postoji nosač već je cela lampa iz jednog dela pri čemu se donji deo (koji ide ispod koromana) otvara (kao čeljust) i montaža demontaža traje bukvalno 5 sekundi. Ne znam koliko je ovo čvrst i siguran sistem kačenja - ja prvo moram da oslobodim prostor kod mene, sa jedne strane mi je brzinomer, sa druge trubica (ona "umro Pantelija" varijanta ) - moraću nešto da istumbam...
Ako nekoga interesuje još nešto, pitajte slobodno, mogu i slike da okačim kasnije ako nekoga zanima...
Edit:
Prekidač radi normalno, ja nisam dobro zatvorio poklopac (na poklopcu je gumirano dugme koje posredno klikće na prekidač na štampanoj ploči)...
E da, imate li preporuku za neke AA baterije - nepunjive? Interesuje me najbolji odnos cena/kvalitet...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#143
Postavljeno 06 February 2010 - 12:37 PM
Da, ne može skroz da se zategne da se ne pomera ni malo, ali meni to dobro dođe jer je nekad u vožnji rukom malo pomerim ako hoću da svetlim bliže ili da baci dalje. Verovatno zato što je dosta teška, sa 4 baterije u sebi. Mogla bi ona gumica nosača i da se zalepi za korman pa se onda ne bi pomeralo ali nisam hteo jer kao što rekoh ne pomera mi se previše, malo možda oće da se obori od dužeg truckanja.Kad vec spomenu HL-EL530, jel ti imas problema sa ucvrscivanjem? Ja moram stalno da dotezem onaj tockic jer nece da drzi dobro.
Znam ovo, samo slabo imam predstavu od toga, bolje je sa foruma, negde sam ranije video slike u mraku raznih lampi, bilo je i Sigma-CatEye LED 1-3W i halogenih i HID koje su stvarno impresivne. A i što se onih CatEye tiče, kad vidim cenu u Planet-u 20-24k . A ja bajs uzo polovnu cobru za 7k, i ova LED koštala više od pola bajsa .http://www.cateye.com/sites/cateye/upload/manuals/en/LIGHT%20POS%20USA%20081009.pdf
Ovo je međusobno poređenje CatEye modela, sa njihovog sajta - može da ti pruži neku sliku šta je koliko jače ili slabije od tvog svetla.
Ostaje jedino samogradnja, kad jednom budem imao volje da majstorišem, nešto para za experiment i kad ispitam tržište čega sve ima što bi se moglo iskoristiti i po kojim cenama.
Napajanje je najveći problem. Bitno mi je da može da izgura bar sat, a poželjno dva. Ovaj akumulator što kaže bobale, meni uopšte ne bi bio prevelik i pretežak, ako je samo 1500din to je sasvim ok. Bolja varijanta je naravno nešto što nije četvrtasto (kabasto) već se može montirati umesto bidona. Videh to po onim forumima, izgleda moćno, kao bobina, debela kablina iz njega... Neki su DIY a neki fabrički (sigurno skupi). Baterije su preskupe, prekomplikovane, imaju dosta mana pa potpuno otpadaju. Znači jedino mini akumulatorčići, da se brzo i jednostavno pune a da nemaju veliko samopražnjenje.
#144
Postavljeno 06 February 2010 - 04:49 PM
#145
Postavljeno 06 February 2010 - 06:18 PM
Samo da mi čovek javi ima li izvor konstantne struje za Luxeon K2 na 12V i uzimam jedan set (K2, sočivo, držač i izvor) . Biće interesantno.
#146
Postavljeno 06 February 2010 - 09:02 PM
Ne mogu da nađem taj link, bila je to neka garaža na čijem zidu je visio neki bajs... Ali našao sam ovo, modifikovanje HL-EL530:
http://www.candlepow... ... p?t=167551
Samo pretpostavljam da te neke "SSC P4" diode nema šanse da se nabave kod nas...?
#147
Postavljeno 06 February 2010 - 10:40 PM
Bilo bi dobro da se neko od forumaša javi ako ima iskustva sa http://www.dealextreme.com tamo ima svega
#149
Postavljeno 06 February 2010 - 11:25 PM
Šifra artikla: CAT-533-8827
Naziv artikla: NOSAČ PREDNJEG SVETLA
J. mere: kom
Pakovanje: 1
MP cena: 267,46
#151
Postavljeno 06 February 2010 - 11:56 PM
#153
Postavljeno 07 February 2010 - 12:47 AM
Ali najbolje da zalepiš tigrokolom ili tako nečim, ne verujem da skidaš taj nosač... Jedino kad neko ima dva bajsa pa... ali iako sistem deluje jednostavno i tool-free, bogami kad se stegne, nije ni malo jednostavno, ja sam morao kombinirkama , tako da je i u toj situaciji bolje kupiti još jedan za drugi bajs.
#154
Postavljeno 07 February 2010 - 03:41 AM
Odgovorili mi iz Elektrodigitala, imaju samo izvore koji daju 350mA, a za K2 treba 1A, tako da ću morati sam da ga napravim .Pogledajte malo bolje site Mikroprinca, što se konstantnih izvora tiče, teško da bi se mogli nabaviti negde gotovi, kao npr luxdrive.com, ali ako nađete javite!
#155
Postavljeno 15 April 2010 - 11:05 PM
Као прво, свима нама су лако доступне ове кинеске ЛЕД лампице, свакојаких облика и са различитим бројем диода. Овакво светло је за осветљавање пута у тоталном мраку јако лоше, док се једино може прихватити у градским условима где постоје улична светла, па нам овакво светло у 80% случајева служи да се обележимо на путу ради сигурности. ЛЕД светлосни извор је прави шампион у слогану „ БИТИ ВИЂЕН „ али не и у слогану „ ДА ВИДИШ И ДА БУДЕШ ВИЂЕН „ !!! Заиста је тако. После неколико година трагања и истраживања свих тих лампица, схватио сам да је најбоље користити у спрези, јелте заједно, лампу са обичном сијалицом и лампу са лед диодама. Како је овде већ доста писано о лед лампицама, ја ћу се базирати на лампе са класичном сијалицом.
За овај подухват, потребно је да набавите 4 батерије за мобилни телефон типа Сименс М55,А65,Ц60, итд... Иако се ови модели не производе годинама, по сервисима и радњама са опремом за мобилне још увек има ових батерија. Цена једне батерије је 600,00 динара, 4 х 600,00 = 2.400,00 динара. Ове батерије имају издвојен део за плус и минус полове, па се приликом лемљења умањује шанса за оштећење ћелије. Узмемо телефонски кабал који је уплетен фабрички, има две жице у њему, плаву и белу. Узмемо рецимо 60 цм тог кабла, имамо у њему по 60 цм плаве и беле жице. Узмемо ту дужину плаве жице и поделимо је на 4 једнака дела, у мом случају по 15 цм. Исто урадимо и са белом жицом. Добро загрејемо лемилицу и на сваку батерију за плус пол залемимо плаву а за минус пол белу жицу. Пре лемљења, потребно је скинути изолацију са крајева жица које се леме на батерију и то тако да лицна вири по 5 мм. На крајевима који представљају излаз из батерије скинемо изолацију тако да лицна вири отприлике 15 мм. Након успешног лемљења за сваку батерију, изолир траком обмотамо сваку батерију, тако да додатно обезбедимо залемљене елементе од кидања. После тога, изолир траком све четри батерије спојимо тако да изгледају као мали акумулатор. Кад смо то урадили, 4 краја плаве жице спојимо заједно у једну тачку и исто то урадимо са крајевима беле жице. То нам у ствари представља + и – пол акумулатора.
Још је потребно купити: лампу за бајс која има сијалицу у себи и то најбоље ону бајонет сијалицу од 2.5 Волта ( цена од 350 до 800 динара, зависи од марке и модела, мада у принципу, треба наћи неку која добро рефлектује и баца светлост). Потребан је и добар мањи прекидач где је најбитније да остварује добар контакт а самим тим и добру проводљивост са осталим елементима у колу. На лампи коју сте купили, има онај фабрички прекидач. Њега ишчупајте и врућим врхом лемилице „ исеците „ отвор за овај нов прекидач. Како је лампа предвиђена да ради са сијалицом од 2.5 Волта, онда нам треба бајонет сијалица од 3.7 Волти зато што у ствари акумулаторски блок има 3.7 Волти. Купите што квалитетнију сијалицу, најбоље криптон, цена је од 100 до 150 динара, али узмите их 3-4 да има и за резерву кад цркне. У лампи коју ја имам, веза од контакта до сијалице је супер па није било потребе да лемим каблове директно на сијалицу, тиме олакшавамо себи и замену исте у случају прегоревања. На врху лампе ибушите две рупе и кроз њих провуците два шрафића са матицом, дужине око 1 цм. Развођење инсталација од акумулаторског блока до лампе и по лампи радите са лицнастим кабловима најбоље црне боје због естетике и попречног пресека од 0.25 до 0.5 квадрата. Од акумулаторског блока до лампе, каблом дужине 1.5 метар дођемо до прекидача и на његов први крај залемимо плус контакт а са излаза прекидача исти тај плус контакт водимо до контакта сијалице. На првом крају прекидача потребно је залемити и још један каблић који ће одатле бити лемљен на један шрафић на врху лампе. Минус крај водимо директно на контакт до сијалице а са контакта сијалице директно на онај други шрафић. Када затворимо тако лепо упаковану лампу она два шрафића на врху лампе су директан контакт са акумулаторским блоком. Узмемо неки стари пуњач за мобилни и на његове крајеве вежемо крокодилке, са њима уједемо шрафиће и тако пунимо акумулатор. Време пуњења је око шест сати, мада батерије саме прекидају пуњење када се напуне и тако нема бојазни од нежељених ефеката. Лампу навучемо на носач а акумулаторски блок у торбицу. Ја сам са оваквом лампом доживео најбоље светлосно дејство у животу, у мрклом мраку као да возим мотор а не бајс. Осветљава пут по мрклом мраку и до 50 метара али буквално!!!! Аутономија је код мене 3 сата и 40 минута константног сијања. За обележавање користим лед лампицу, а када видим да ми неко долази у сусрет или улетим у мркли мрак само окинем прекидач. За цену од 3000 – 3500 динара колико кошта сав овај рад, добијемо лампицу која ће да ради 3-4 године као змај. Треба заиста доживети и видети то, светли и осветљава врхунски. Јако је битно водити рачуна да се контакти лепо споје и залеме и да сијалица буде квалитетна. Ја сам две такве лампе ставио на бајс и сија као ауто. Акумулаторски блок може да трпи до 4 такве лампе, али му се капацитет значајно смањује, мада нема потребе и једна је превише. Могућности је много, прочитавши овај текст, ако имате воље и пара уз машту и неке нове идеје покушајте!!!
Искрен да будем, свака од оних високобуџетних кет ај, сигма, итд... лампица, не могу ни прићи овом пројекту " УРАДИ САМ ". А није ни компликовано да се направи, потребно је око 2-3 сата лаганица рада. Прошле године сам ишао по мраку, у 02:45 низ Авалу, значи тамо је мркли мрак. Лед лампицу сам окренуо на доле да ми сија метар испред точка а ова са сијалицом је била подешена тако да туче око 30 метара испред. Заиста је деловало као неки мотор од 250 кубика а сам осећај спуштања низ Авалу при великим брзинама у тоталном мраку и појачаном адреналину је неописив! И још нешто, преко зиме ову лампу користим за по кући па чак и за планинарење, а кад нестане струје, пошто имам беле зидове, окренем је да сија уз зид и светлост се још више распрши по просторији и још боље сија. Ко хоће ово да прави ја му стојим на располагању, ко је из Београда могу да упутим директно на куповину свих потребних делова да се не мучите и не тумбате по граду. Направио сам додатак овој лампи, стона лампа кад нестане струје. Узео сам 20 цм телефонског кабла, чврсто га уплео тако да буде као неки штапић, горе залемио криптон сијалицу од 3.7 Волти, направи импровизовану капу за сијалицу, доле направио постоље а на крајеве телефонског кабла који излазе из постоља сам везао крокодилке. Са њима уједем она два шрафића на врху лампе и сија! Могу се горе на врх улемити и четри сијалице, три, две... Сијају уједначено, не осећа се губитак и пад напона и струје!
А ко хоће да се игра ево му још:
На лампи где има места, горе - са стране, небитно, направите још један прекидач. Како смо у лампу већ довели струју, само је одатле одведемо помоћу каблова до мењача на седмофазу/осмофазу... Ту исто улемимо једну сијалицу и кад у мраку окинемо прекидач оно сија фенсерски и привлачите пажњу на себе. Можете да ставите сијалицу и доле испод осовине за педале па ће сијати на доле ( по путу ) као и аутомобили којима је то направљено! Имате јако много могућности!!!!!
#156
Postavljeno 15 April 2010 - 11:39 PM
На лето бих могао да окачим туторијал са детаљним упутством за прављење лампе, све објашњено графички и текстуално, а за сада оволико, довољно да се загрејете!
#159
Postavljeno 16 April 2010 - 11:50 PM
#160
Postavljeno 17 April 2010 - 01:12 AM
Овде је најскупљи део акумулаторски блок, а док се сама лампица склепа и преправи то изађе око 800 динара! Лампа + сијалица + каблови + шрафићи + прекидач = 800 динара!
Али не заборавите да овим подухватом не правите само фар за бајс већ то може послужити за планинарење, камповање, за кола, за по кући и дворишту кад нестане струје и тако то... Пошто се због топлотног дејства сијалице унутар кућишта лампе не препоручује да се и саме батерије пакују у кућиште лампе, онда има тај кабал од 1,5 метра од акумулатора до лампе који је напаја, а који се обмота око рама бицикле и на крају уштека у торбицу. Код планинара сам то решио тако што сам им акумулатор ставио у неки џеп од ранца, а имају, машала, доста дужине кабла и комотно маневришу рукама и алаткама. Онај чвор од кабла у кућишту лампе осигурава инсталације од кидања.
Е сад, пошто вас вероватно све интересује како сија, па сија супер. Поготово због криптон сијалице на чијем је паковању писало - ДО 70% ЈАЧЕГ СВЕТЛА. Рецимо, у мрклом мраку сија до 50 метара дужине у идеалним условима, а оптимално 30 - 40 м. Значи толико и вама светли пут испред вас. Једном док сам возио по некој магли, осећај је био фантастичан, онако се светлосни сноп пробија кроз маглу, баш лепо делује.
Имао сам неку варијанту са сијалицом од 7.2 Волти, е оно баш убија како добро сија, али је мало захтевније да се направи из разлога што треба пронаћи лампу која има јаку сијалицу и код које се сочиво и огледало неће истопити од топлоте те исте сијалице, мада и то се може решити, пази сад
Купите оно предње светло за динамо, што квалитетније и боље, купите један прекидач, сијалицу од 7.2 Волти и мало кабла да се инсталације лепо изведу. Након тога ишчупајте ону јадну сијалицу која је у том светлу, убаците ову бајонет, лемите, радите шта знате и како вам лампа дозвољава, тако да контакти буду изузетно добро спојени због проводљивости, извуците прекидач на волан ради лакшег окидања. Наравно, каблове водите тако да што лепше естетски изгледа. У торбицу акумулатор од 7.2 Волти и када окинете то светло у мрклом мраку има да бегају од вас ко мишеви. Једини проблем код овог светла је што вам уместо 4 батерије треба 8 комада због самог капацитета акумулатора, мислим не мора, али било би пожељно због пуног комфора. После се мало компликованије изводи решење за пуњење али да се савладати. Имајући у виду да оно динамо светло за бајс је поприлично веће од ових које иду на волан, онда онај ко вам долази у сусрет мисли да му се приближава јава мотор од 350 кубика, јава има тако округла светла! А има и варијанта када идете на некој дугачкој низбрдици, искључите акумулатор и окинете динамо па му динамо даје струју. МА МИСЛИМ, ИМА РАЗНОРАЗНИХ ВАРИЈАНТИ КОЈЕ САМ ИСПРОБАО, И ЗА ОСВЕТЉАВАЊЕ ВАМ ЈЕ НАЈБОЉА СИЈАЛИЦА А ЗА ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ДИОДА!
Шема акумулаторског блока 3.7 Волти
А ово се може пазарити у радњамам за бајк опрему широм СРБИЈЕ ( динамо светло - ИСПРАВКА : ПРВО ЈЕ ЗА ВОЛАН ) :
За волан:
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika