Ne bi da se upuštam u bilo kakve rasprave, o svemu je već bilo govora, i linkova ka mtbr-u gde su o lampama za bajseve počeli da diskutuju pre jedno 50 godina pa ko voli nek izvoli, resursa ima pregršt.
Samo bi da odgovorim na pitanja.
- fenix BC25R ima u sebi klasičnu punjivu litijum jonsku bateriju formata 18650, ko ima iskustva sa lemilicom može da je zameni za 5 do 10 minuta.
i napišem par činjenica,
- na kineskim proizvodima masovne porizvodnje koji nemaju brenda (tj. može svako da ih proizvodi i brendira po želji) lumeni, ili dobačaj u metrima ili kapacitet baterija u mAh ili praktično bilo koja druga karakteristika koju će kupac da gleda su u funkciji marketinga i što bolje prodaje, dakle ako je Li Jing stavio 5000 lumena mi ćemo staviti 6000 i prodavati po istoj ceni. Tek kada dođemo do internacionalno poznatih kompanija koje se probijaju kvalitetom do kupaca, možemo da pričamo o puzdanosti navedenih preformansi. Velika imena kao što je recimo Nitecore se ne igraju s tim, slučajno navesti da proizvod ima 800 lumena a zapravo ima 700 bi bilo izuzetno skupo, ne toliko zato što bi imali puno reklamacija jer bi svaki kupac tražio ono što mu je obećano i što je platio a nije dobio već zbog izgubljenog ugleda koji se godinama stiče a vrlo brzo gubi.
- postoje samo dve varijante koje zaista neće zaslepiti nadolazeće vozače/pešake:
1 - zum lampe, nemaju reflektor koji razbija svetlost na sve strane i imaju sočivo koje fokusira svetlost u jednu tačku (nema spila), nedostatak im je što oblik snopa baš i nije najbolji i najkorisniji generalno,
2 - lampe sa posebno dizajniranim reflektorima kako bi se postigao "odsečeni" snop, Busch & Muller ima puno takvih modela a oni su prva ugradnja mnogim poznatim proizvođačima bajseva.
3 - a može i ovako:
- pominjao sam ranije kako se oči prilagođavaju mraku, isto kao što noću kada je tišina čovek bolje čuje nego danju kada ima buke, elem kada se vozi po kompletnom mraku, dovoljno je i slabije osvetljenje da bi se dobro videlo, tek kad postoji neko osvetljenje u vidu ulične rasvete koja ope nije dovoljna da propisno osvetli put onda je potrebno jače svetlo kako bi dominiralo iznad onog koje već postoji/osvetljava... Ovo može svako da istestira, potrebno je samo naći lokaciju gde kilometar u okolini nema veštačkih izvora svetla i poneti bilo koju lampu koja ima više režima rada.
- trail vožnja tj. vožnja po stazi, kroz šumu, livadu isl. bez osvetljenja, noću, to je poseban sport i traži posebno rešenje koje obuhvata minimum dve lampe (za napred)...
U principu, za svaki problem ima više rešenja, od jeftinih, manje jeftinih do skuper skupih, lampe za bajs idu od odprilike nekih 15-tak $ do ~500 $, što bi rekli za svačij ukus ponešto
P.S. zaboravih još jednu stvar, po mom mišljenju, ako se planira redovna ili redovnija noćna vožnja treba se ipak orijentisati na lampe koje koriste litijum-jonske baterije umesto standardnih alkalnih ili punjivih AA baterija od 1.5V, "nova" li-ion tehnologija jednostavno nudi više i ima bolje performanse od klasičnih AA baterija.