Razne LED lampe, sve o njima
#2602
Posted 02 September 2017 - 02:09 PM
Za AA baterije ti za pocetak treba dve serijske plus buster da bi radile na 4V i tu ces imati 2000mah. Znaci unapred koristis vec veci prostor.
Dalje da bi dobio 4000mah moras jos dve paralelno da vezes i dobijas ukupno 4 AA baterije, naspram dve 18650 i to manji kapacitet za 1A !
#2603
Posted 02 September 2017 - 02:10 PM
12v sa 200 Ah daje istu snagu jao 24v na 100 Ah.
Ali razumeo sam sta hoces da kazes.
Dve baterije od N mAh i X Volti imace duplo veci kapacitet od jedne takve, kako god ih vezao. Ali nece imati veci kapacitet od baterije kapaciteta N mAh i 2X volti.
Poslato sa sokocala mobilnoga
Koju god bateriju da vezes redno (akumulator, aa,aaa, 18650...), njihov napon se sabira. Kapacitivnost se ne povecava. Znaci dve baterije od 200 mAh kada se vezu redno imaju 200 mAh. Naopn 2.4V.
Dve baterije vezane paralelno, 1.2V, imaju 1.2V ali se njihove kapacitivnosti sabiraju. Znaci ako baterije imaju po 200 mAh, kada se vezu paralelno imaju 400mAh.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2605
Posted 02 September 2017 - 02:20 PM
Tako je, ali 2000 mAh na 1,2 V nije isto sto i 2000 mAh na 2,4 V (ili 3,7).
Tako je, isko kao na onim xiaomi batery pakovima, kaže 10.000 mAh kapacitet ali kad pročitaš sitnim slovima piše da je to na 3,7V a zapravo je 6xxx mAh na 5V jer mora da podigne na 5V za USB izlaz što je pomalo ironično s obzirom da se uglavnom pune uređaji koji u sebi imaju litijum jonske baterije koje su isto 4.2V kao i one u baterypaku, znači prvo baterypak podiže na 5V a onda telefon ili neki drugi uređaj spuštaju da bi punili bateriju do max 4.2V
#2606
Posted 02 September 2017 - 02:22 PM
Imam jednu baterijsku lampu od 3 x AA baterije, vezane redno. I jednu baterijsku sa 18650 celijom. Neuporedivo bolje osvetljenje sa ovom litijumskom. Plus je manja 3 puta. Nosim 5 baterija, 18650 u svaku voznju.
Kupicu jos jednu, a ovu cu ds izbacim iz upotrebe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2609
Posted 03 September 2017 - 07:44 AM
Po svemu pročitanom, definitivno ima više smisla kupiti 18650 lampu i baterije. Za svaki dan i za ture kroz civilizaciju, gde će noćenja biti u mestima sa strujom.
I dalje nisam baš uveren u prednost tog sistema za divljinu, situacije bez struje, svakako bih nosio AA lampu kao rezervu. Barem dok 18650 ne stignu u praktično sve radnje i trafike, kao što je sada slučaj sa AA baterijama.
#2610
Posted 03 September 2017 - 09:05 AM
Мени су за вишедневне туре (поред пара) главни проблем батерије, али првенствено оне за фотоапарат и камеру, јер су ми оне потребне по цео дан. За лампу је тешко рећи да ли би АА(А) и тада имала неку предност. Поготово ако возиш по цео дан, вероватно ћеш ноћу хтети да се одмориш, па можеш преноћиште да изабереш док се још довољно види. Тако би и 18650 дуго трајала. Сваки смештај има струју (укључујући и камп), а можеш и да замолиш негде да напуниш. Ако идеш на дивљу шатор варијанту и баш далеко од струје, мислим да су и АА(А) проблем, јер би морао да вукљаш доста батерија. Алкалних. Па ако је лампа на 2 или 4 батерије, колико ти је потребно за само једну ноћ? Опет, ако је дивља варијанта у питању, ниси ни приморан да возиш ноћу, да би стигао до неке одређене тачке, него нађеш згодно место за шатор тамо где те ухвати сумрак. Ионако тешко да ћеш шатор постављати баш по мрклом мраку?
Ово више размишљам наглас, јер често покушавам да организујем себи такву вожњу (немам пара за ноћења). Како год окрененм, некако ми се чини да си и са АА(А) барем једнако ограничен ако си (дуже) без приступа струји. Да не спомињем мобилни телефон. Бтв, што је већи мрак, то ти је слабије светло потребно, а 18650 ће на неком слабом моду трајати дуго. Можда је добро и бирати лампу по томе - да нема неки убитачно јак мод, који неће бити потребан, али да има бољи избор сабијих модова. Као кад бираш идеалне зупчанике за погон и касету.
#2611
Posted 03 September 2017 - 11:17 AM
Vidi ovako, prevedeno, poneses recimo tri 18650 baterije u divljinu, ili kupis jedno dvadesetak alkalnih u trafici u medjuvremenu.Po svemu pročitanom, definitivno ima više smisla kupiti 18650 lampu i baterije. Za svaki dan i za ture kroz civilizaciju, gde će noćenja biti u mestima sa strujom.
I dalje nisam baš uveren u prednost tog sistema za divljinu, situacije bez struje, svakako bih nosio AA lampu kao rezervu. Barem dok 18650 ne stignu u praktično sve radnje i trafike, kao što je sada slučaj sa AA baterijama.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#2613
Posted 03 September 2017 - 11:54 AM
Meni set od tri AA baterije traje par meseci, u najgorem slucaju. Ta dodatna cena koju placam u odnosu na 18650 (ako su vase racunice tacne, sto ja ne znam ali da pretpostavim da jesu) je meni vise nego prihvatljiva za mir u dusi koji imam kada zadjem u krajeve gde AA postoje a 18650 ne, a pri tome uticnica nema. Ako na bilo koji nacin izgubim baterije koje imam sa sobom, znam da AA mogu da nadjem i u Donjoj Vukojebinici koja je tu iza sledeceg brda. Nekome, ili mnogima, ta cinjenica ne znaci nista, ali ima ljudi kojima znaci.
Sto se tice tih lampi koje prihvataju i 18650 i AA, to bi vredelo proveriti tj pogledati. 18650 za po Beogradu i okolini, AA za visednevne voznje...
#2614
Posted 03 September 2017 - 12:20 PM
Meni set od tri AA baterije traje par meseci, u najgorem slucaju. Ta dodatna cena koju placam u odnosu na 18650 (ako su vase racunice tacne, sto ja ne znam ali da pretpostavim da jesu) je meni vise nego prihvatljiva za mir u dusi koji imam kada zadjem u krajeve gde AA postoje a 18650 ne, a pri tome uticnica nema. Ako na bilo koji nacin izgubim baterije koje imam sa sobom, znam da AA mogu da nadjem i u Donjoj Vukojebinici koja je tu iza sledeceg brda. Nekome, ili mnogima, ta cinjenica ne znaci nista, ali ima ljudi kojima znaci.
Sto se tice tih lampi koje prihvataju i 18650 i AA, to bi vredelo proveriti tj pogledati. 18650 za po Beogradu i okolini, AA za visednevne voznje...
Slično razmišljam, a slična su mi i dosadašnja iskustva. Nisam vozio turu po mraku, ali sam bio dovoljno glup da me u šetnji kroz šumu uhvati mrak - tako da su to neka dosadašnja iskustva. Plus nedelju-dve kampovanja bez struje.
Uglavnom, pre nekih 10 godina sam "se otvorio" za LED baterijsku lampu sa dve AA baterije, koja je predviđena za NiMh baterije, a prihvata i obične ne-punjive AA. Zgodno mi je što se nosi i služi kao obična bat. lampa kada je to potrebno, a kada se montira na nosač na kormanu, služi kao svetlo za bajs. Osvetljava sasvim lepo, a punjive baterije drže po 2 sata non-stop rada.
18650 bi bio neki naredni korak napred, samo dok postane rasprostranjenije.
#2615
Posted 03 September 2017 - 12:22 PM
Bilo bi fer da probate i 18650 lampe i baterije pre poredjenja sa AA... AA lampe ne sijaju jace od 200lm, normalni rezim lampe sa jednom 18650 baterijom je 400lm a mogu da isporuce i oko 1000lm ali zbog grejanja su takvi rezimi vremenski ograniceni, sve to sa jednom baterijom. Ako ste prihvatili mobilne telefone i laptopove vreme je da krenete ukorak i sa lampama.
Evo kako na Zapadu rasprostiru baterije doduse 2170 (link)
#2616
Posted 03 September 2017 - 12:53 PM
Ovih poslednjih nekoliko strana je totalna konfuzija, ako je čitaju ljudi koji planiraju da kupe svetlo mislim da ...ne da neće kupiti svetlo nego prestati voziti bajs
Svi gledaju iz svog ličnog ugla i ono što imaju je najbolje, sve ostalo je glupost. Moj je veći, deblji i lepši. Piše se o dostupnosti 18650 baterija koje su praktično nedostupne, nema šanse da ih kupite u nekoj radnji sa računom i garancijom uđeš u prodavnicu koja prodaje baterije (tipa ona kod Kalenića) i tri puta ćete morati ponoviti "Litijumske 18650?" pa će vam prodavac reći da nemaju. Najmanje se priča o biciklističkim svetlima. kao da je forum za lovce i SAJ jedinice
Pa evo i ja da napišem iz mog ugla Za zadnje svetlo koristim 1 AA alkalnu bateriju a za prednje 4 AA NiMh punjive, u torbici rezervna 1 alkalna i 4 AA NiMh ako idem van grada. Bolja su, jača, efikasnija i dugortajnija od bilo koje kineske police lampe vrednosti do 100€.
#2617
Posted 03 September 2017 - 01:27 PM
trista_cuda, tema se zove "Razne LED lampe, sve o njima", tako da u nju i ide manje-vise sve, pa i ova rasprava sa poslednjih par strana (bilo bi bolje otvoriti jednu zasebnu o baterijama, fakat). Osim toga, bilo bi sasavo ocekivati da ce iko ko trazi informacije o svetlima za bicikl krenuti da trazi informacije u celom ovom dzumbusu od 131. strane, nego se postavi konkretno pitanje i onda se nada konkretnom odgovoru. Najcesce se konkretan odgovor i dobije, ali ponekad mora da se saceka da se pojave ljudi koji umeju i voljni su da daju konkretan odgovor.
#2618
Posted 03 September 2017 - 01:29 PM
#2620
Posted 03 September 2017 - 02:34 PM
Mozda je razlika u OD Kineza i KOD Kineza. Kod mene je drugacije iskustvo imao i imam Ledlenserovu H14 koja radi na 4x AA baterije kostala preko 100 evra i cim sam nabavio prvu Nitecore na 18650 nisam ni pomisljao da se vracam na AA baterije i lampe. Tako da sam probao vrhunske AA lampe ali nisu dorasle po jacini i komforu modernim 18650 lampama cak i ovim jeftinim.
Levo LedLenser H14 desno Nitecore HC50
tezina LedLenser H14 336gr lampa 242gr 4xAA baterije 94gr
NitecoreHC50 181gr lampa 134gr 1x18650 baterija 47gr
Jacina svetlosti LedLenser max 210lm, Nitecore max 565lm. Da ne pominjem da sam Nitecore kupio jeftinije nego LedLenser u tadasnje vreme sve legalno sa racunom i garancijom za obe lampe u prodavnicama u Srbiji.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users