Razne LED lampe, sve o njima
#2461
Postavljeno 12 June 2017 - 10:58 AM
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2462
Postavljeno 13 June 2017 - 11:36 AM
Trista cuda-Supernova radi odlične lampe, izuzetno kvalitetne i dugotrajne ali snop i jačina svetla mi se ne sviđa, nije širok i svetlost je slabija s obzirom na cenu.
To verovatno zavisi od sociva, ja sam gledao na You Tubu kako daje dosta svetla ali uzanog u daljinu. Logicno zakljucujem da prroizvode supernovu za drumase. Cini mi se da to zovu Teraflux socivo. Elem naprotiv,supernova daje sirok i dovoljno dugacak snop svetlosti koji je jaci u gornjem delu lampe tako da kod rasprostrivanja svetlosti najdalji snop svetlosti ne gubi snagu. Ja sam brojao otprilike do 7(nisu sec.) imam vremena da ibegnem rupu,a vozim treking bike.
#2463
Postavljeno 13 June 2017 - 11:53 AM
Sirijus9-citat-- Punjenje telefona sa diname mi nikad nije delovalo kao praktična stvar tako da se time nikad nisam ni bavio, večina aktuelnih telefona traži punjače od 10W, 5W će ih jako sporo puniti i to ako ne kristiš telefon.
Nisi pazljivo citao-Punjac za bicikli nije prakticna stvar ukoliko stalno koristis neku aplikaciju koja trosi mnogo struje, ali radi posao. Ali ukoliko ides na duge ture pa samo povremeno ukljucujes GPS ili napr. taj Garmin,ali samo povremeno,punjac za baterije koji radi na HUB ali i obicnu dinamu je kao izmisljena stvar. Pa nismo mi izmislili drugu rupu na saksiji sve to vec postoji u Nemackoj Holand i drugim biciklsticki mnogo razvijenijim zemljama nego sto smo mi.Znaci ako hoces samo da punis bateriju telefona, to je to.
Usput nemaju ove nove lampe kondenzator koji skladisti struju. To bi trebao da bude kond od 1000000 ako ne vise mF, ja probao da povecavam kapacitet do 10000mF i svetli samo 1 sec.. Imaju bateriju malecku koja se ukljucuje prilikom stajanja,nije klasicna ali je baterija,mogu da se raspitam pa cu ti reci. A to su lepo svabe zamislile, jer kad putujes nocu,nije lose kada stanes da mozes bar da procitas mapu ili nesto tome sl.
#2464
Postavljeno 13 June 2017 - 12:05 PM
Canee-citat-Управо због свега тога, ја динамо видим као нешто корисно само за кратке релације у равним градовима (дакле, више као позиционо светло него било шта друго).
Ocigledno ne razumes. Diname HUB su napravljene bas za duge relacije,jer je otpor zanemarljiv,nekada je i bilo otpora imam ja takav jedan bicikl ,ali tu je bila i halogena sijalica.i diname su bile masivne,kada kazem nekada mislim od pre 15-20 god. Sada prave dinamu koja je teska samo 300 ili350 gr. A sto se tice otpora ,zanemarljiv je.
#2465
Postavljeno 13 June 2017 - 12:15 PM
Kao sto si i rekao - izbor lampe zavisi od nacina voznje. Ja bih dodao, i licnih preferenci.
Savrseno razumem zasto mislis da su dinamo lampe samo za voznje po ravnom. Da ja cesce vozim off-road, kroz sumu i kojekakvim puteljcima gde je jako bitno videti svaki santimetar puta, i ja bih se mnogo vise oslanjao na solarstorm od 67 milijardi lumena a ne na dinamo. Prvo, to jako redak slucaj i uvek se desava danju. Ako zaglavim nocu, ja sam na putu - asfalt ili makadam je manje bitno, ali je put koji ne zahteva paznju koliko sumski. Drugo, ako vec guslam uzbrdo i idem polako, i sve te moguce rupe i problemi na putu meni dolaze istom brzinom i nije neophodno da ih vidim sa 15 metara udaljenosti. Svetlo jeste slabije, ali radi posao, kao sto rekoh. Naravno, "radi posao" je krajnje individualno, ali ja sam za sada zadovoljan (uz neku najobicniju Giant lampicu od 1000-1500rsd, da dopuni kada je neophodno).
Da dodam, ja bih jako radio uzeo neku lampu koja je jaca od ove koju sada imam, ali ona bi morala da bude... ne skupa... i da moze sa jednim setom baterija da radi celu noc. Osvetljavanje pola kvadratnog kilometra oko mene tokom dva sata meni jednostavno ne znaci.
Fuxon je za malu brzinu zakon, vec kod 5 km na cas daje dovoljno osvetljenja. A sto se tice snage lampi na diname,ja sam prikljucio dve, jednu supernovu a jednu Lumotec koja radi na zadnju dinamu (obicnu) i nju koristim kada naidjem na ruinu od puta. Mogu da kazem da ta kombina
cija svetla radi jace nego 50 % nasih oldtajmera od automobila,a potvrdu o tome su ablendi koji mi upucuju vozaci koji nailaze u susret ,pa sam zbog tga kupio jednu (obicnu na bat) samo za srtoboskopsko svetlo,da bih umirio neurozne vozace) Pozdrav.
#2466
Postavljeno 13 June 2017 - 12:58 PM
@mirek200 На дугим вожњама, па још ван (главних) путева, желиш што једноставнију опрему, поготово вишенаменску. Класична лампа је корисна за милион ствари, радиће поуздано и када пешачиш и практично нема шта да цркне. Динамо лампа би имала предност само ако возиш по целу ноћ, што ретко ко ради. А не може да ти помогне чак ни ако треба да крпиш/мењаш гуму, рецимо. Практично би свакако морао да носиш и класичну лампу на батерије, а уз њихову данашњсу употребљивост (у односу на пре 15 и више година) опет је тешко оправдати динамо инвестицију и компликацију. Осим за градску вожњу и коришћење бицикла за одлазак у ноћни провод, што доста људи ради и у Осијеку, а вероватно и у Војводини.
Можда грешим (сад ће да ме згази трамвај ), али гледајући колико ми се руке тресу током вожњи, нисам сигуран ни колико би таква набла преживела. Па још ако се вози углавном дању (дакле, "носиш" и акаш наблу, а не користиш је), морам да се питам чему све то. Осим ако је фабрички на бициклу и за поменуту претежно ноћну употребу по граду када је сјајно решење без много размишљања на тему, ко може да приушти.
#2468
Postavljeno 13 June 2017 - 04:17 PM
Može li taj "zanemarljiv" otpor o da se potkrepi video dokazom? Koja je tačno nabla u pitanju da vidim ima li negde već postavljen snimak kako se vrti točak?
To ne govori puno. Uz minimalan otpor vrteće se znatno kraće. Opet, u vožnji to ne mora biti merljivo. Upotrebljiviji podatak je koliko vati oprerećenja nabla pravi pri brzini od 10, 20 i 30 na sat. To je uporediv podatak.
Ovako nešto:
http://mccraw.co.uk/...ynamo-friction/
Po njihovim proračunima, sa nekim srednjim naporom, gubiš oko minut po satu vožnje.
I da, ove švabe? su uradili baš onako kako sam pomislio da bi imalo najviše smisla - mada su dodali i 50 na sat brzinu:
http://www.cyclingab...ag-lab-testing/
#2469
Postavljeno 15 June 2017 - 05:41 PM
Da li se neko možda barem malčice razume u osvetljenje na Bosch električnim biciklima? Po specifikaciji, zadje osvetljenje treba da radi na 6v, 0.6w.
Želeo bih, ako je moguće, da priključim jednu CatEye bljeskalicu sa 3 LED diode, na kojoj ne piše koliko ima vati. Naravno da bih koristio otpornik da redukujem 6v na 3v na koliko bljeskalica radi. Takođe treba staviti lem na pločicu bljeskalice (na mestu gde se menja mod blinkanja) kako bi odmah zasvetlela kada dobije struju. Da li je ovako nešto u opšte moguće?
e-Motion biike ride:
#2470
Postavljeno 15 June 2017 - 06:15 PM
Takođe treba staviti lem na pločicu bljeskalice (na mestu gde se menja mod blinkanja) kako bi odmah zasvetlela kada dobije struju. Da li je ovako nešto u opšte moguće?
Mislim da ovo neće raditi, nisam video sve cateye bljeskalice ali one što jesam nemaju prekidač već taster.
Taster samo daje impuls mikroporcesoru a ovaj dalje radi šta treba, kod catay bljeskalica duže pritisnut taster gasi lampu tako da to ne bi radilo i ne bi mogao da menjaš modove a ako hoćeš samo jedan mod, da bude stalno uključena onda ti ne treba bljeskalica, uzmeš kolko hoćeš dioda crvenih i one otpornike što si pomenuo i jednostavno vežeš 4 diode u 2S2P ili 2S3P...
#2473
Postavljeno 16 June 2017 - 06:09 AM
Mislim da ovo neće raditi, nisam video sve cateye bljeskalice ali one što jesam nemaju prekidač već taster.
Taster samo daje impuls mikroporcesoru a ovaj dalje radi šta treba, kod catay bljeskalica duže pritisnut taster gasi lampu tako da to ne bi radilo i ne bi mogao da menjaš modove a ako hoćeš samo jedan mod, da bude stalno uključena onda ti ne treba bljeskalica, uzmeš kolko hoćeš dioda crvenih i one otpornike što si pomenuo i jednostavno vežeš 4 diode u 2S2P ili 2S3P...
Izvinjavam se. Moja greška. Loše sam se izrazio. Mislio sam upravo na taj taster, a ne na prekidač. Hteo sam da stavim lem upravo na mesto gde taster naleže na ploču. Kod mene je u pitanju neka stara CatEye bljeskalica koja se ne isključuje dužim pritiskom tastera. Prilikom prvog pritiska na taster bljeskalica konstantno svetli, pa posle još jednog pritiska tastera diode počinju random da svetle, a nakon trećeg pritiska sve se gasi.
Da, razmišljao sam da uzmem 2-3 diode i da ih povežem, ali bi mi onda trebalo neko kućište upravo od neke bljeskalice, pa sam mislio da mi je jednostavnije da krenem od nečega što je već napravljeno i sastavljeno.
e-Motion biike ride:
#2475
Postavljeno 16 June 2017 - 12:57 PM
A sto komplikujes ? I sa jednom baterijom ta lampa ce raditi dugo... da pricas o prednjem svetlu pa i ds te shvatim...
Ne razumem o čemu pričaš?!?!?!
Ako me nisi razumeo, pokušavam da napravim minijaturnu sijalicu koja će se uključivati na isti taster na koji se uključuje i prednja lampa, a koja će raditi na 6v.
Ko je pomenuo bateriju???????
e-Motion biike ride:
#2476
Postavljeno 16 June 2017 - 01:40 PM
17 luxa ,a slika osvetljenosti puta kao farovi nekog novog auta. Ajde ova prva slika ali ona druga,preteruju ga malo,iako je i jedna druga slika ne odgovara jacini od 17 luxa.
#2477
Postavljeno 16 June 2017 - 01:57 PM
Da li se neko možda barem malčice razume u osvetljenje na Bosch električnim biciklima? Po specifikaciji, zadje osvetljenje treba da radi na 6v, 0.6w.
Želeo bih, ako je moguće, da priključim jednu CatEye bljeskalicu sa 3 LED diode, na kojoj ne piše koliko ima vati. Naravno da bih koristio otpornik da redukujem 6v na 3v na koliko bljeskalica radi. Takođe treba staviti lem na pločicu bljeskalice (na mestu gde se menja mod blinkanja) kako bi odmah zasvetlela kada dobije struju. Da li je ovako nešto u opšte moguće?
AKo pozadi hoces da stavis bljeskalicu koja radi na 3 V a ti imas 6 v jednosmerne,treba da smanjis napon ali ne pomocu otpornika vec pomocu regulatora napona. Napr LM 7805? ce spustiti napon ako spusti na 4 V moglo bi proci,mozes i pomocu zener diode? treba ispitati. Ali nemozes preko otpornika. A struja se prikljucuje tamo gde idu baterije ulaz na plus i minus. Taster se ne dira, on je povezan sa procesorom,koji regulise modove blinkanja.
#2478
Postavljeno 16 June 2017 - 02:29 PM
17 luxa ,a slika osvetljenosti puta kao farovi nekog novog auta. Ajde ova prva slika ali ona druga,preteruju ga malo,iako je i jedna druga slika ne odgovara jacini od 17 luxa.
Ja imam njihov Fly Senso - stari model od takodje 17 luksa i to svetlo je zadovoljavajuce za asfalt i manje brzine. Ovo prikazano je barem 10 puta jace od tog mog, i bile bi potrebne velike akrobacije u nacinu racunanja osvetljenosti da bi se i moja i ova lampa svele na ist broj luksa.
#2479
Postavljeno 16 June 2017 - 03:59 PM
Te slike u pozadini sa Jankovićevog sajta nisu za ta svetla koja prodaje (modeli su muzejski ) Slika sa širokim snopom kao far od auta je Lumotec IQ Cyo Premium od 80 LUX-a, a sa užim snopom običan Lumotec IQ Cyo od 40LUX-a ...skinute sa njihovog sajta http://en.bumm.de/products/dynamo-headlights.html
Lumotec IQ2 Luxos i Lumotek IQ-X još bolje svetle uživo, baš kao na toj slici sa širokim snopom.
#2480
Postavljeno 16 June 2017 - 04:22 PM
Ne razumem o čemu pričaš?!?!?!
Ako me nisi razumeo, pokušavam da napravim minijaturnu sijalicu koja će se uključivati na isti taster na koji se uključuje i prednja lampa, a koja će raditi na 6v.
Ko je pomenuo bateriju???????
Možda da povadiš sva crevca iz te bljeskalice osim LED, ili da izoluješ samo LED (presečeš vodove ako je direktno na ploči), pa da je preko otpornika povežeš na 6 V.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika