Ako ti ne smeta to što uz to svetlo moraš da nosiš litijumsku bateriju fiskiranu na ram, ja bih ti toplo preporučio Solarstorm X2, koji sam uzeo pre nekih mesec dana i kojim sam apsolutno prezadovoljan. Uz njega dobiješ punjive litijumske baterije koje izdrže zaista dugo, dobiješ i punjač, lako se montira i skida, kućište je kvalitetno i aluminijumsko, otporno na vlagu i kišu, a lampa stvarno ubija kako radi. Međutim, postoji nekoliko verzija tih lampi na tržištu, ja bih ti preporučio da uzmeš onu najjaču verziju sa sijalicom od 12W, i baterijom od nekih 4300 mAh. Radiće ti savršeno dobro i u najslabijem modu osvetljenja, a ako ti treba za neki downhill ili magistrale biće i više nego dovoljno da je uključiš na drugi stepen osvetljenja. Onaj najjači stepen osvetljenja nećeš nikad ni koristiti jer realno nije potrebno, a zaboravićeš kad si zadnji put punio bateriju. Međutim, za najjaču verziju treba izdvojiti oko 3800 dinara koliko traži ovaj tip što prodaje iz Kragujevca, ali veruj da vredi svaki dinar!
Razne LED lampe, sve o njima
#2102
Postavljeno 01 April 2016 - 01:32 PM
http://planetbike.rs...a/Rasveta/3035/
Dobro sija i baterija drži pristojno dugo. Mogu se stavljati i punjive AA baterije.
#2104
Postavljeno 01 April 2016 - 05:43 PM
Da, ali suština je što je taj SolarStorm koji nabavljaš sa AliExpresa u suštini najslabija verzija te lampe koja ima sijalicu od 7W i bateriju od oko 2500 mAh, verovatno i manje. Te koje tip prodaje iz Kragujevca su snažnije, sa pouzdanijom elektronikom i dužim vremenom trajanja baterija. Ja za sad imam veoma dobro, doduše relativno kratko iskustvo, ali vreme će pokazati.
Inače, taj Cateye (bar u istom cenovnom rangu) nije ni prineti SolarStormu, ali ni prineti. Mogao bih da se kladim bez problema, ali bez zezanja. Dok nisam probao SolarStorm nisam znao šta znači dan noću!
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#2105
Postavljeno 01 April 2016 - 06:00 PM
Oni ovo kazu za te parametre Power Source:1x8.4v 6400mAh Battery Pack(Included).
Ali evo linka pa bas pogledaj jer me zanima a nisam vjest da uporedim to kako treba
http://www.aliexpres...8b-9106375cc841
#2106
Postavljeno 01 April 2016 - 06:07 PM
#2108
Postavljeno 04 April 2016 - 10:02 AM
Jedino nisam siguran šta ti zakon kaže za upotrebu dva prednja svetla na biciklu, u nekim zemljama je zabranjeno .
Naš Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima pominje svetlo na biciklima samo u članu 81:
"Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti: (...) 5) bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani" Kao i drugi naši zakoni, očigledno je i ovaj pisan tako da svako može da ga tumači kako hoće. Konkretno, ne piše da napred ne sme da bude i neko crveno svetlo ili nazad i belo. Takođe, ovo "mora" može da se tumači kao da nije u pitanju "barem jedno" svetlo, nego tačno jedno. Uz to, ostali članovi istog dela, pa čak i drugi stavovi/tačke istog člana, ističu da se misli na kretanje po kolovozu, dok za bicikle ta napomena ne postoji.
Član 332 propisuje kaznu u rasponu od 6.000-20.000 dinara za kršenje Člana 81, uz napomenu "ukoliko se biciklista kreće van naselja", a Član 334 predviđa kaznu od 3.000 dinara za kršenje Člana 81, ali uz napomenu "kada se biciklista kreće putem u naselju gde postoji ulična rasveta". Drugim rečima, nema kazne za biciklistu bez svetala koji se noću kreće putem u naselju bez ulične rasvete (mrkli mrak). A Član 332 ne pominje ni naselje ni put (kao ni Član 81), pa je zaključak da ovaj Zakon propisuje svašta i ništa.
#2109
Postavljeno 04 April 2016 - 11:32 AM
Haha! To je jako zanimljivo tumačenje zakona, rekao bih čak da ti je to možda profesija!
Suština je da se naši zakoni, namerno i sa ciljem, kroje tako da mogu biti dvosmisleno, trosmisleno ili koliko god je potrebno "smisleno" puta promačiti na načine na kojima to izvesnim članovima društva odgovara, a da po tom osnovu mogu na neki način da profitiraju od toga, a da za to, pri tome, ne odgovaraju, po zakonu!
Izvinjavam se na offu, ali bilo je jače od mene.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#2110
Postavljeno 04 April 2016 - 05:17 PM
...Kao i drugi naši zakoni, očigledno je i ovaj pisan tako da svako može da ga tumači kako hoćeoj str. Konkretno, ne piše da napred ne sme da bude i neko crveno svetlo ili nazad i belo. Takođe, ovo "mora" može da se tumači kao da nije u pitanju "barem jedno" svetlo, nego tačno jedno...
meni ovo mi ima smisla, u nekom sirem poimanju
jedno svetlo za bicikle i motore i ostala vozila sto imaju jedan upravljacki tocak
dva svetla za ova sto imaju dva upravljacka tocka...
a da je ofrlje uradjeno, msm da jeste ofrlje
i da bi moglo bolje.
msm da u EU ne prihvataju bljeskalice i slicne zezalice u saobracaju...
#2111
Postavljeno 04 April 2016 - 05:28 PM
Није професија, а свакако да вишесмислене дефиниције закона служе управо да би сваки судија (и полицајац) могао да примени другачије тумачење и тако одреди ко ће по истом закону и после истоветног (не)дела бити ослобођен, а ко кажњен. То се зове дискреционо право и први је знак безакоња. У англосаксонском праву то није могуће, јер сваки преседан (тумачење закона) аутоматски важи за сваки наредни предмет (не кажем да је то боље, само да спречава овакве ствари). Контролорима у аутобусима дискреционо право је укинуто пре десетак година (дакле, не би смело да се догоди да једног путника без карте пусте, а другом да пишу казну), али судијама ни случајно. Па цела адвокатура управо од тога живи. Иначе, мој став је врло једноставан - ако особа без менталних поремећаја, која зна да чита, не може са апсолутном сигурношћу да објасни било који закон, онда су закон писали криминалци. Наравно, нормалне дефиниције закона адвокате би свеле на ниво агенција за регистрацију (свако зна да уради то и сам, па агенцију ангажујеш само ако те мрзи), па би и зараде адвоката/правника биле у хиљадама динара, а не евра. Но, законе пишу управо адвокати и правници, па ето и одгонетке зашто су такви. Монопол на законодавство. Слично као што је дијамант један од најчешћих облика угљеника у природи, па би требало да буде веома јефтин, али строга контрола производње онима који је контролишу омогућава огромну зараду.
Поента је да је пуно варијанти коришћења светала на бициклу за које нико не може да тврди да ли су по закону или не, а судија може да одлучи како жели.
@ИгорН Тек је ЕУ посебна прича, јер је пуно ствари које свака држава (може да) дефинише сама за себе и онда је све то шарено, а пуно тога се и толерише. Опет, зависно од земље. Ипак, видео сам да се бљескалице као предње светло често званично не прихватају. Но, то са управљачким точковима је врло проблематично, јер су светла за бицикле обично јако слаба (и кратко трају), па се многи због тога и одлучују за више од једног. Такође, пуно је лампи (које можеш да купиш у тој истој ЕУ) које стандардно имају више сијалица, а тако је и на неким моторциклима (нпр, друга сијалица за дуго светло). Нажалост, ми и нисмо држава, па нема теорије да Србија прогласи БМВ моторцикле илегалним. Писао сам већ и да ЕУ глобално забрањује носаче бицикала за пета врата код којих се прекривају светла и таблице, али нема шансе да те због тога казне у нпр Италији или Хрватској. Не само због лабавијег схватања неких ствари (баш сам кренуо у пљачку са све бициклима на гепеку!), него и зато што су им туристи важни. Итд, компликовано је све то. Бтв, у Немачкој ни бициклистичка светла не смеју да ометају возаче који долазе у сусрет, док би код нас полицајац мислио да га зезаш.
#2112
Postavljeno 26 April 2016 - 10:32 AM
msm da u EU ne prihvataju bljeskalice i slicne zezalice u saobracaju...
Što kaže Cane, daleko je EU od ujedinjenih normi za takve stvari (kao i dnevna svetla za automobile npr.). U Briselu gradski bicikli za iznajmiljvanje imaju bljeskalice napred i pozadi koje ne možeš da kontrolišeš - rade na dinamo nablu i uključuju se automatski. Slično je sa gradskim biciklima koje prodaje Dekatlon, svetla mogu da se isključe i uključe, ali rade isključivo kao bljeskalice.
#2113
Postavljeno 27 April 2016 - 12:47 PM
U Holandiji na primer bljeskalice zakonom nisu dozvoljene, ali to niko ne gleda. Policajac će te najčešće zaustaviti jedino ako nemaš nikakva svetla napred i nazad (noću). Osim toga postoji oko 50 načina da dobiješ kaznu na biciklu. Po zakonu bi morao da imaš i katadioptere na svetlima, pedalama i točkovima/gumama, i onoliko svetala koliko imaš točkova, što mislim da je preterano sa obzirom da sa druge strane smeš da voziš bicikl sa jednim detetom napred, jednim nazad, prikolicom, psom na povocu sa strane, telefonom u jednoj ruci i slušalicama na glavi.
Zanimljivo je i da su drumaši oslobođeni od nekih pravila vezanih za svetla .
#2116
Postavljeno 06 May 2016 - 09:37 AM
Podrav svima. Imam problem oko nabavke lampe pa bih vas zamolio za savet. Kopam po netu, iscitavam razne tekstove ali se vrtim u krug.
Treba mi rucna lampa za dosvetljavanje mracnih tunela prilikom fotografisanja. Zahtevi bi bili otprilike ovakvi: Najvaznije mi je da svetlo bude neutral ili warm (ili naravno nesto izmedju), jako mi je bitno da ima vise nivoa snage svetla (sos i strobo mi nisu vazni), bitno mi je da svetlostni snop ide u sirinu (domet mi nije bitan).
Gledao sam kod nas razne oglase ali se za boju svetla uglavnom govori kao "white" ali ta informacija mi naravno nije dovoljna. Budzet bi bio tu negde oko 80-90e.
Imate li neku ideju, savet?
#2118
Postavljeno 16 May 2016 - 08:23 PM
Ajmo elektronicari, treba mi mala pomoc. Posto se spremam porodicno za biciklisticka kampovanja vikend kampovanja ovog leta poceo sa sakupljanjem oprema. Pazario sam OVO na ebay-u 2 komada, na njima pise max 13000 mah, da li to znaci da je to ukupan kapacitet koji moze da napuni ili ukupan kapacitet koji smem da napakujem?
Inace prima celijsku 18650, one ultra i ostale fire ne mogu da stanu (probao). Rasturio sam dve baterije od lap topa, ukupno 12 celija od kojih sam bacio 3 komada koje su bile lose vizuelno, bile su crne i grejale su se na punjenju. Kako da proverim kapacitet (ako je moguce) kod ostalih osim da punim pa da vidim koliko puta mogu da napunim telefon? Trenutno punim 5 komada nekih 8 sati i jos uvek treperi 4-ta od 4 kontrolne lampice.
Hvala
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#2119
Postavljeno 16 May 2016 - 10:31 PM
"Max 13000 mAh" eventualno može da bude maksimalni kapacitet koji može da se napuni odjednom. Neka kola za punjenje imaju tajmer koji isključi punjenje posle nekog vremena iz bezbednosnih razloga. No i u tom slučaju jednostavno ponovno pokretanje punjača bi nastavilo punjenje. Za pražnjenje, kapacitet baterije može biti beskonačan.
Pretpostavljam da si već naređao baterije u to, ali nije zgoreg reći da treba biti pažljiv kod takvih punjača. Koliko vidim sve baterije su vezane paralelno, pa pre nego što se stave unutra treba da budu na istom naponu, inače će napunjenije da pune praznije strujom koja je ograničena samo unutrašnjom otpornošću baterije, što nije bezbedno.
Punjač bi trebao da radi i sa samo jednom baterijom, tako bi mogao da proveriš baterije pojedinačno.
#2120
Postavljeno 16 May 2016 - 10:47 PM
Pretpostavljam da si već naređao baterije u to,
Trenutno punim 5 komada nekih 8 sati i jos uvek treperi 4-ta od 4 kontrolne lampice.
Jesam. Sto bi znacilo da neka celija nije ok jer se pune bezmalo 12 sati, a i dalje lampica treperi.
Inace, da moze da puni samo jednu probao sam. Svakako planiram da uzmem nove celije, neka smesna cena je po oglasima 300 din komad, ali prvo hocu da vidim mogu li nesto od ovih da izvucem.
Hvala
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
4 članova čita ovu temu
0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika