Razne LED lampe, sve o njima
#1
Postavljeno 10 July 2006 - 05:12 PM
Evo šta sam zadnje kupio:
Lampa levo je namenjena prvenstveno kamperima, ali uz manje modifikacije može se pričvrstiti i na bicikl. Desna lampa je za na glavu, sa odličnom rastegljivom i podesivom trakom.
LED lampa za kampere (u prvom planu)
Cena: 150 dinara; komplet sadrži samu lampu i 3 AAA baterije.
Dostupnost: Buvljak, vašar, tezge...
Ukupno se tu našlo 8 LE dioda, i ovo čudo svetli jače i bolje od bilo koje LED lampe koju sam imao priliku da vidim. Daleko bolje blješti od kasnije prikazane lampe za na glavu. Takođe, čini mi se da daje jaču svetslost čak i od legendarnog CATEYE HL-EL200. Svetlost nije nešto posebno fokusirana, pa biste poželeli, ako je metnete na bicikl, da njome osvetljavate oblast neposredno ispred točka. Ima savitljiv vrat pa je možete uperiti u bilo kom pravcu. Takođe, možete je koristiti i u šatoru, ili pak kući za pravljenje romantične atmosfere Poseduje samo režim upaljeno/ugašeno.
LED lampa za na glavu
Cena: 250-270 dinara
Dostupnost: Kineske radnje, srpske radnje koje preprodaju robu iz kineskih radnji...
Već viđena stvar. Sada su se pojavili raznorazni modeli. Ovaj što sam ga ja kupio ima 12 LE dioda, ali projektovani zrak (na belom zidu) je slabijeg intenziteta od goreopisane lampe za kampere. Verovatno zbog loše rešenog fokusa (fokusiranja nema). Ima četiri režima rada - 4 diode uključene, 8 dioda uključeno, 12 uključenih dioda i 12 dioda koje trepću. Napaja se iz 3 AAA baterije koje ne dolaze uz lampu već ih morate sami dokupiti.
LED lampe za na glavu dolaze u više varijatni. Tako, možete nabasati na verzije sa 8 LE dioda gde je nešto bolje rešen problem fokusa, a čak sam viđao i nešto drugačije dizajnirane lampe za na glavu kod kojih je fokus još bolji. Dakle, treba se čovek prošetati malo pre kupovine...
Pored ovih, tu su i nezaobilazne CATEYE HL-EL200 i kineske lampe za bicikl. Idemo redom.
CATEYE HL-EL200
Cena: cca 1800 dinara.
Dostupnost: Planetbike
Ukoliko volite besprekoran kvalitet plastike, japansku izradu i da vam na lampi piše CATEYE, za razliku od kineskih lampi na kojima nema ispisanog "brenda", onda je ovo model za vas. Dolazi u dve varijante - sa i bez baterija, a cena im je u momentu kupovine bila ista (??!). U varijanti sa baterijama dobijate 4 AA alkalne i izuzetno kvalitetne TOSHIBA baterije koje su mi trajale više od pola godine bez štednje. Kasnije sam dokupio kvazi-super alkalne ATC baterije koju su trajale dva meseca...
Elem, svetlo je inteligentno fokusirano - deo svetlosti se rasipa ispred točka i malo "sa strane" (ima širinu), a deo je fokusiran na put i obezbeđuje jačinu tamo gde je najpotrebnije. Iako sa "samo" 3 LE diode, HL-EL200 je dovoljan za vožnju u potpunom mraku.
Napomena: prvi model (sa baterijama u kompletu) koji sam kupio je došao sa dve bele diode i jednom žutom (???) - verovatno je to greška u proizvodnji, pošto je drugokupljeni primerak (bez baterija u kompletu) imao sve 3 bele diode. Eto, i CATEYE da pogreši...
Kineske LED lampe za bicikl
Cena: 250-500 dinara
Dostupnost: Kineske radnje, pijac, buvljak..
Za razliku od ostalih kineskih lampi na koje sam naišao, kod ovih je lepo rešen problem fokusa. Sem dobrog pozadinskog reflektora kod koga su diode zaista negde u fokusu, tu je i improvizavan niz uveličavajućih sočiva na prednjem zaklonu, te je zrak veoma lep i jasno uočljiv u magli. Zbog ove osobine, odnosno odlično rešenog fokusa, nećete poželeti da ih usmerite blizu ispred točka jer će osvetljeno parče mrakom uvijenog puta biti suviše malo za ozbiljnu vožnju.
Postoje verzije sa 3 i 5 dioda, a obe verzije se napajaju iz 3 AAA baterije. Cene su im iste/slične, a spomenuti raspon od 250 do 500 dinara zavisi jedino od toga kako i gde naletite na njih.
--
Koje lampe kupiti i koristiti? Pitanje je naizgled lako, ali je odgovor komplikovan. Zbog pomenutih osobina, niti jedna lampa neće odraditi posao sama. HL-EL200 se trudi da bude "all around" (širina snopa za ispred prednjeg točka, i fokus za daljinu), ali je suviše slaba za ozbiljnu vožnju. Kineske LED za bicikl su ekstremno fokusirane, pa ne vredi da ih uperite tik ispred točka već daju najbolje rezultate kao dugo svetlo. Opisana lampa za na glavu ne daje dovoljno jako i fokusirano svetlo... Pa kako onda? Ja sam došao do sledećeg rešenja: HL-EL200 koristim kao kratko svetlo, na metar-dva ispred prednjeg točka. Dve kineske LED lampe za bicikl koristim kao dugo svetlo, uperene na nekih 4-5 metara ispred prednjeg točka. LED za na glavu je koristan da osvetljavate put odmah ispred prednjeg točka, točak, korman, brzinomer, ispod bicikla, ispred nogu... gde god uperite pogled a da je relativno blizu. LED za kampere planiram da ugradim kao dodatno "booster" svetlo za ispred prednjeg točka.
Toliko od mene, ako ima neko nešto da doda, poželjno uz slike, neka se ne ustručava.
--
#2
Postavljeno 10 July 2006 - 05:28 PM
U svakom slucaju odlican tekst. A jel postoji neka pristupacna varijanta ``dugackog``, fokusiranog, svetla a da nije kinesko ?
*pristupacno = ispod 2000 din
#3
Postavljeno 10 July 2006 - 06:01 PM
I kad naidjes svi se sklanjaju...
Svi? Koji svi? Ovo je ekstremna varijanta za noćnu vožnju u šumi, kroz maglu i sl. situacije gde nema ljudi i civilizacije. U gradu, čisto da bih bio uočljiv u saobraćaju, radi samo HL-EL200 (pošto arčim punjive baterije, koje uzgred rečeno, daju slabije svetlo sa LED lampama zbog niže voltaže; ograničenje Ni-MH i Ni-Cd tehnologije) i pozadi treptalica TL-LD120-R.
U svakom slucaju odlican tekst.
Hvala
A jel postoji neka pristupacna varijanta ``dugackog``, fokusiranog, svetla a da nije kinesko?
*pristupacno = ispod 2000 din
Hm, teško... Vidi da li ti odgovara HL-EL400 koje u Planetu košta cca 2600 dinara. Pojavio se skoro i HL-EL210 ali nema cene u katalogu Planeta, a ja ga nisam probao niti video uživo...
A što ne veruješ Kinezima? Nisu kineske lampe loše. Istina da je kvalitet plastike i finalne obrade lošiji, ali diode su iste i u kineskim i u (slabijim) CATEYE lampama. Tek u jačim/dosta skupljim modelima kao što je Double Shot, CATEYE ugrađuje neke besne diode koje ubijaju kao halogenke (ali zahtevaju bateriju tešku 1Kg, koju nosiš umesto bidona).
--
#4
Postavljeno 10 July 2006 - 09:46 PM
Osvetljavanje afaltnih puteva
-po mraku: odlicno
-po 'sarenom' mraku: slabije (veci je problem u oku koje ne moze da se adaptria dovoljno brzo)
Osvetljavanje zemljanih puteva:
-po mraku: ekstremno. Ako je put suv, izgleda beo, toliko sija da ume da bude neprijatno
-po sarenom mraku - prihvatljivo
Osvetljavanje terena:
-obraslog: lose. Lepo vidite travke, ali ne i ono pod njima.
-dzombavog nizbrdo: uzasno. Zbog uskog snopa uopste ne vidite gde vam je tocak, ako niste uprli pred njega - a onda ne vidite gde ce vam biti tocak.
-dzombavog uzbrdo: odlicno. Neko vece sam poterao bajk uz stazicu kuda se od studenjaka moze popeti na 11 april - ali ne onu sa stepenicama ;], lm, singletrail, nagib uz nos, mrkli mrak - sve se vidi. Jedino... bolje da vam je na glavi nego na volanu. Ali vidi se svaki kamicak i korencak
Mane: intenzitet stalnog svetla je znatno slabiji nego kad bljeska. Normalno, ali bas previse oslabi.
Tanki pojas providne plastike nije pokriven 'objektivom' i otuda vam sija u oci - prekrijte.
Upotreba: otvoren neosvetljen put - kao jedino svetlo: sareni mrak kao 'vidi me' svetlo
Teren: odlicno za na glavu, da vidite kuda idete, ne kuda gleda volan.
Pregled: kineska lampa sa 4 diode 'u red' cvrc,%20nema
Najjeftiniji model, verovatno i prvi oji se pojavio na trzistu.
Svetlo varira od zutog do UV belog. Slabo osvetljava put cak i po mrklom mraku i moze da sluzi jedino za vozikanje po gradu. Ima vise modova bljeskanja, pa je kao 'vidi me' svetlo veoma efikasno, ali definitivno nije za far.
Mane: neverovatno lako se raspada prilikom potresa. Potrebno budzenje radi montiranja na bicikl, ali da se srediti uz dva pritezaca i busilicu.
#5
Postavljeno 11 July 2006 - 10:32 AM
Uzeo sam je pre par godina kada su tek izasle i koristim je za urbane predele gde se odlicno pokazala... sada ima i boljih...
Nego sto se tice montaze, ja je obmotam oko guvernala (volana, kormana), tako da mozes i tako da je postavis i nema sanse da spadne, nece ni da se pomera, a iz 2 poteza mozes opet da je razmotas i stavis na glavu ako zatreba.
#6
Postavljeno 11 July 2006 - 11:24 AM
Ovu 12icu sam montirao na lulu - lula je cetvrtasta, isecem krug od unutrasnje, naturim preko lule (rasrafim korman, normalno) i samo uguram postolje lampe. Nema sanse da mrdne. Jedino mora da se jednom u 100 godina dotegne srtaf izmedju lampe i postolja, inace se dize pri truckanju. Kad se guma ishaba, stavim novu.
Tu uglavim i futrolu mobilnog pa ga ne nosim po dzepovima i ne pojim ga znojem.
#8
Postavljeno 11 July 2006 - 02:38 PM
http://mixitron2.fot...t/c1019108.html
#9
Postavljeno 13 July 2006 - 12:13 PM
http://miomirjovanov.../p22903065.html
http://miomirjovanov.../p22903064.html
Po sumi sam vozio bez problema, cak i na -5 nocu i nijedna baterija nije riknula.
MTB do groba a i posle...
#11
Postavljeno 13 July 2006 - 07:03 PM
#13
Postavljeno 22 July 2006 - 03:51 PM
Hrani se sa cetiri alkalne (AA) baterije, koje poprilicno dugo traju.
HL-EL500 nazalost nisam imao prilike da koristim.
#14
Postavljeno 26 July 2006 - 02:51 PM
edit: ..da pojednostavim:
ili...
Ovo prvo je oko 500din, drugo je oko 1000, po katalogu Planetbajka... zasto je predmet B duplo skuplji od predmeta A, verovatno ima neki razlog? racunam da su oba svetla zadovoljavajuceg kvaliteta..
#15
Postavljeno 26 July 2006 - 07:42 PM
Koristi tri veoma jake crvene diode. Ima dva moda: bljeskanje i konstantno svetljenje. Za napajanje koristi dve AAA baterije, koje mogu dosta da izdrže, naročito u modu bljeskanja.
Jačina dioda je zaista zadovoljavajuća: 3 diode svetle dosta jače od kineskih rešenja slične namene sa 5 dioda. Čak toliko da pri pokušaju direktnog gledanja u diode zabole oči... Možeš biti siguran da će te primetiti u mraku! Evo pokušaja da se dočara jačina dioda putem oka digitalne kamere:
Za: CATEYE kvalitet, cena, jačina dioda...
Protiv: Suviše se lako skida (daleko od toga da će otpasti pri vožnji, ali bi lopov mogao da omasti brk - preporučeno skidanje pri odvajanju od bicikla).
Sa modelom TL-LD250 nemam ličnih iskustava pa ne mogu napraviti komparaciju, ali sam više nego zadovoljan sa ovim TL-LD170-R.
Preporuka!
--
#16
Postavljeno 26 July 2006 - 08:14 PM
#18
Postavljeno 27 July 2006 - 06:48 PM
Ma reko alo, kakva bre 23" ko to jos vozi, dovoljan mi je 21", par godina vozim 20", osetim da bi mogao malo veci ram (ja sam 193cm) znaci 21 puna kapa. Ona se opet uhvati tabele i to onako drsko.. Ajde reko neka bude kako ti kazes i onako u smehu izadjem iz radnje, suvisno mi je bilo da se raspravljam, video sam da su male sanse da je ubedim u suprotno
Moj savet: uvek slusajte prodavca , nikada necete pogresiti (posebno zenskog)
izvinjenje za off topic
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika