@Dux
Koliko ja vidim na internetu, bar na nemačkom tržištu, Dura Ace R9100 nova grupa ne može da se nađe ispod 1270 eura nikako, i to još sa nekim tobože popustima. Zip 303 karbonski točkovu su 900 eura, pa te samo mehanika i točkovi koštaju preko 2k. E sad ja lično takvu vrhunsku opremu ne bih stavljao na kineski ram sumnjivog porekla, na koji ostaje upitno da li imaš garanciju, koju i da imaš, ostaje pitanje u slučaju da se nešto desi, kako da ostvariš pravo na istu i kolko je komplikovan proces. Sa druge strane, iako se pomalo osećam kao ambasador Dehatlona koliko o njemu pišem u poslednje vreme, ram iz pomenutog "supermarketa" se inače finalizuje u Francuskoj. Ne kažem da karbonska vlakna ne dolaze sa daleko Istoka, ali se ram farba u Francuskoj i tamo prolazi stroge kontrole kvaliteta, dovoljno stroge da zadovoljava norme UCI-ja za takmičenje u drumskom biciklizmu na bilo kom nivou. Inače, Btwin ima (ili je bar do nedavno imao, nisam siguran) i svoj racing Team koji sponzoriše na nekim vrstama drumskog takmičenja upravo tim biciklima. Pa prema tome, ma koliko neki trvrdili da su to prazna naklapanja i neosnovani zaključci, to je de facto solidan ram koji zadovoljava i krijterujeme za trkanje, a što su i potvrdili i neki britanski časopisi koji su o njemu pisali review. Sve to što pišem, može se lako i proveriti na googlu.
Nego da ne davim dalje o tome, najbitnije od svega si rekao. A to je da imaš 55 godina, da voziš bajs rekreativno i da želiš da poboljšaš kondiciju i sveukupno fizičko stanje. Kada si napisao da želiš bajs od nekoliko, pa sve do 5K eura, pomislio sam da se recimo upuštaš u vode poluprofesionalnog trkanja, pa sam iz tog razloga napisao da Giant Defy možda neće zadovoljiti te apetite, iako verujem da je vrhunski bicikl.
E sad, ono što ti sam moraš da prelomiš, jeste kakav tačno tip bicikla ti treba. Da li bi želeo što lakši, ultimativni "penjač" u kojem nema postizanja kompromisa sa težinom i čija je osnovna namena da što lakše i što brže ideš uzbrdo, da li bi to bio možda aero bajs, koji uz karbonsku tehnologiju proizvodnje može biti nešto malo teži od tog penjača, ali zato da ima izuzetno agresivnu geometriju i aero profilisane cevi rama i točkove koji će ti pomoći da što lakše sečeš vazduh po ravnom ali naravno po cenu udobnosti, ili da to bude neki endurance ram koji isto tako može da bude impresivno lagan, a da ima nešto opušteniju geometriju, dakle da bude malo kraći ram a malo viši head tube za nešto uspravniji položaj u vožnji, koji ako bude bilo potrebe, lako možeš opet napraviti agresivnim stavljanjem lule kormana na dno vrata viljuške, ili čak i korišćenjem nešto malo duže lule od standardne.
Kada budeš prelomio kakav tačno tip drumaša ti treba, biće ti i lakše da doneseš konačan izbor. No kako mi se čini po tvom komentaru, biće to neki bicikl tipa Giant Defy što je da se razumemo stvarno dobar i udoban bajs. Baš jedan kolega sa foruma Pavao ga je kupio pre godinu, dve i mislim da je njime prezadovoljan....
Ajde prvo kineze da razmotrimo. Mislio sam na kopije točkova iz kine, ja ne bih stavljao original ZIPP na kineski ram. I to ti dođe oko 1000$ kao što sam pisao https://www.aliexpre....5b0e2e0e0pr2qc.
Kinezi prodaju i bajkove sa grupom uglavnom su to ili 105 ili ultegre 8000 (što je ok za ram slabijeg kvaliteta) i izlaze na 1600-2000$ za komplet bike. Iskopirali su uglavnom superbikeove top brandova, a vidim da ljudi kupuju i njihove brandove ili kupe ram bez ikakvih natpisa ako ne žele da se vidi da voze fake bike. Ovo ima prednosti i na granici jer sam čuo da ako naletite na carinika kome niste simpatični hoće da uzmu kataloge pa Vam cepnu carinu kao da uvozite original. Vidim i da ljudima plastificiraju bike na zahtev pa kad prođu carinu oni oljušte foliju i imaju brand bike. Reklamacija sa kinom teško, ali je vrv problem i sa bikeom kupljenim online u EU. Solo kupovina u CRO ili SL (ITA i D su malo daleko) troškovi transporta su min 200 e a imaš i carinu (može da bude ok ali nemora). Povrat PDV ne računaj jer Hrvati (i drugi) prijave da si prijavio našima pa te skuplje košta carina i porez. Ideja sa prljavim bajkom ili prevoz bajkom direktno preko grane je i moja ideja. Ovaj retro bike na sličici smo sin i ja doterali iz Perganziola (selo kod Treviza) i prošli granu bez problema.
Što se tiče Decathlona napisao sam ti moja iskustva sa ski opremom tako da nisam uopšte obraćao pažnju na bajkove, gledao po Intersportovima ali i tamo su kao kod nas Nakamure tako da nisam gubio vreme. Tako da ova informacije koje si mi dao za Deca su korisne. Udubiću se malo. Ponavljam, bajk koji si predložio za 3,5k vredi svaku paru. Onakav brand bike košta oko 5-6k.
Pazi, ja sam krenuo rekreativno posle povrede ali sam imao dobru osnovu tako da sam dogurao do toga da idem na vožnje sa skoro svim bivšim biciklistima iz grada a i juniori su išli par puta (treba dobar bike). Mogu da ih pratim po ravnom i nizbrdo ali čim dođe brdo oni odoše a ja ostah . I tako video sam da mi tu nije mesto i vozim uglavnom sam. Pazi pisao sam o mom starom bikeu da je bio odličan bike, svi trkači su mi to rekli, čak te točkove koji su bili kažu da su trkali na njima. I odmah su videli da mi je bajk veliki. Oni uglavnom voze jako male bajkove u odnosu na visinu. Tako da ja ne mogu ispod toga, neću nazad samo napred, I tehnološki ne radi se samo o starosti bajka. Zato hoću DiD 2, diskove...
Napisao sam zašto sam ga prodao (veliki) i Ultegra je bila 6003 sa tri šajbne napred (3x10), što je rekreativna mehanika ali previše brzina pa non stop nešto šaltuješ a ista stvar. Ultegra ima prevelike šamaraljke (imam male šake) pa je opterećenje (leva naročito) bilo veliko (grčevi posle vožnji). Vozio sam 105, probao DiD 2 druga priča. Inače 105, Chorus... mehanike puna kapa za rekreativce (Dura ace, Super Record, SRAM red trkačke mehanike) . Brandovi imaju prednost i u post prodaji, kupio Pricea za 700e (bio star jedno 3-4 god) i ja ga vozio 3 god i prodao ga za 600e. Takve bajkove na berzi cene od 700-1000-1200 i ne prodaju se. Zato predlozi tipa dobar bike... bio dobar pre 10 god. zgazilo ge vreme. Ja sam moj prodao za 7 dana.
Elem Defy mi se učinio ok dobar odnos cena-kvalitet, endurance geometrija, DiD 2, diskovi. Konkretno ovaj na berzi 2018 god. ima papire-garanciju. dobro očuvan, tu je kod nas nema carina, transport i obzirom da je nov koštao oko 4000 mislim da je i cena realna, -10% (toliko dajem i tražim popust na berzi). Problem veličina ja mislim da je M/L veliko za mene, ali vrv ću probati i ako je ok i da mali popust, velika je šansa da ga uzmem.
Jer ako hoću brand novo, i race varijante (DiD 2, disk), to mora da bude 4-6k e, a to je previše za 55 god. rekreativca. Varijante za novo su Decathlon ili Chinarello.
Mada kada bi se našao blizu ovog https://www.veb-comp...ina-sk-14704483 mislim da bih puklo 4k samo tako. Za mene je ovo strašan bike .
E sad teško pitanje, kao da si me pitao jel više volim slalom da vozim ili veleslalom. Slalom na velikoj strimini a veleslalom po ravnijoj stazi. Pazi u srcu Šumadije zavisi gde kreneš, ako kreneš prema Levču, Topoli tu su ti brda i dolinice, ako kreneš Pomoravlje JA, ĆU, PA, ili ČA, KV, KŠ tu je ravno. Slab sam uzbrdo, kao što pisah, ali su mi lepši aero bikeovi. Ne mogu da kupujem 2 jer već imam 5 (imao 6), a i van budžeta je. Dakle, varijanta " da to bude neki endurance ram koji isto tako može da bude impresivno lagan, a da ima nešto opušteniju geometriju, dakle da bude malo kraći ram a malo viši head tube za nešto uspravniji položaj u vožnji, koji ako bude bilo potrebe, lako možeš opet napraviti agresivnim stavljanjem lule kormana na dno vrata viljuške, ili čak i korišćenjem nešto malo duže lule od standardne" ja mislim da je ok.
Da Defy je ozbiljna priča. Da i B puteve po Šumadiji da ne pominjem (vožnja carbon točka je avantura po meni, može na trci, trening alloy).