Par utisaka iz jucerasnje delimicno brdske voznje.
Do 9-10% imam pogona, iako je iznad 8% za moj trenutni nivo kondicije pogon nedovoljan, tj mucim se da bih odrzavao 80 kadencu pa moram da spustim na 60-70. Sa 80 kadencom na 9-9.5% idem oko 8km/h, sto znaci da postoji luft za manji prenos. Sada je 38-42, na MTBu sa istim tockom i 22-32 sam mogao bar 2km/h sporije sa slicnom kadencom. Kad poboljsam kondiciju probacu opet jace nagibe da vidim na cemu sam, tj da li cu napred stavljati neki kompakt pogon sa menjacem, za sada deluje da hocu.
Iznad 10% mogu samo na kratkim usponima sa trenutnin pogonom, ponestane mi snage vrlo brzo. Na nekih 11-12% kad se krece iz mesta krece klizanje tocka. Prilicno tesko, jer treba istovremeno uhvatiti zalet i paziti da tocak ne prokliza
Iznad toga ne verujem ni da bi mogao da vozim, mozda uz odvajanje ledja od naslona sedista i drzanjem za korman - "pandan" stajanju na obicnom bajsu.
Na manjim nagibima se vozi vrlo slicno kao obican bajk kad se sedi. Brzine su mi bile mozda 10-20% manje nego ranije, ali to pripisujem kondiciji, ne biciklu.
Na ravnom sam definitivno brzi. Retko gde sam imao potpuno ravno da bih ispratio tacno koliko, ali definitivno sam brzi i lakse odrzavam brzinu. Za nizbrdo mi fali pogon preko 40ak km/h. Vetar osecam, ali je subjektivno lakse nego na obicnom, i dalje se borim sa istim ali ide lakse. Da li objektivno ima razlike u brzini, ne znam.
Sediste moram da adaptiram malo. Dodao sam sundjer na naslon za lumbalnu podrsku kojeg cu morati da stanjim na jednom kraju - polse 80og kilometra sam primetio da mi malo smeta.
Bidoni imaju mnogo vise smisla na naslonu sedista nego ispod sedista, ovaj ispod sedista je teze dostupan u voznji, eventualno na nizbrdici ili kad se stoji u mestu.
Jedna negativna stvar, svi spojevi pomalo kvrckaju, moracu da ih podmazem mascu. Na pocetku sam morao to da uradim sa naslonom tj gornjim nosacem istog, izgleda da je opet krenuo da se cuje i pored njega jos 2-3. Cak sam imao utisak da sam sve zivo pretegao, dok nisam podmazao zvuk nije hteo da prestane.
Sa kocenjem ucim kako prolazi vreme... ako krenem da kocim prednjom pa dodam zadnju, pogotovo nizbrdo i u skretanju, katastrofa u najavi. Dva puta mi je proklizao tocak u slicnoj situaciji, nimalo prijatno jer ceo bajk poleti u stranu i izgubim balans. Tako da moram prvo zadnju pa postepeno prednju i onda bude ok.
Iznenadio sam se koliko motorciklista se javilo/pozdravilo me itd, ranije je vise bilo podsmevanja nego pozdrava.