Jump to content


Fotografije

GPS uređaji


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
689 odgovora na ovu temu

#241 LordSoru

LordSoru
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 363 posts

Postavljeno 14 June 2021 - 10:20 AM

Za sad sve ok. I tasteri su korektni.
Videću kako radi ClimbPro na rutama.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
  • 0

~be here now~


#242 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Postavljeno 17 June 2021 - 01:23 AM

(link) (link)


  • 0

#243 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2021 - 11:08 PM

Ima li ko Garmin 830? Ili ličnog iskustva ili da je bar probao?

Zanima me u praksi prilikom korišćenja u vožnji, menjanje ekrana i ostale funkcije šta se već sve koristi, da li taj touchscreen baš znači, da li daje realne prednosti ili ništa ne fali ni dugmićima? To su neke stvari koje ne mogu da izguglam ni nađem na youtube ali se već kroz jednu vožnju lako stekne utisak da li je zaista korisno i da li vredi 100 eura razlike u odnosu na Edge 530.

Nemam nikakvog iskustva s Garminima, za podešavanja uređaja sam naravno siguran da je lakše i brže sa touchscreenom, ali podešavanja se rade retko. Mene zanimaju funkcije koje se koristi svakodnevno i često tokom vožnje da li je za to osetno zgodniji touchscreen i kakav mu je odziv da li sve lepo radi tečno i brzo ili ume da nervira? (Pročitao sam da nije naravno kao na telefonima)

Dakle da li je i sa dumićima skoro isto iskustvo ili je primetan hendikep u odnosu na touchscreen? Mislim to se provali za 5 minuta da li ti je potrebno ili ne, ali nemam vremena da nađem nekoga ko ima 830 i vidim uživo.


  • 0

#244 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 02:21 AM

Vidim čitam kasnije po netu da 530/830 uprkos mnogim unapređenjima, imaju ogroman problem sa prijemom signala tj gubljenjem istog u šumi, zbog prelaska na taj neki sonijev čip radi uštede baterije.. A to je jebote osnovna funkcija uređaja. I to kod uređaja koji koštaju 250-350 eura. Katastrofa. I sramota.

Jebote mobilni telefon i šugavi bryton hvataju signal u potkrovlju kroz sve ploču i krov iznad... a najnoviji garmini ga gube čim zađeš u tri drveta. Tužno.


  • 0

#245 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 15 July 2021 - 04:08 AM

Vidim čitam kasnije po netu da 530/830 uprkos mnogim unapređenjima, imaju ogroman problem sa prijemom signala tj gubljenjem istog u šumi, zbog prelaska na taj neki sonijev čip radi uštede baterije.. A to je jebote osnovna funkcija uređaja. I to kod uređaja koji koštaju 250-350 eura. Katastrofa. I sramota.

Jebote mobilni telefon i šugavi bryton hvataju signal u potkrovlju kroz sve ploču i krov iznad... a najnoviji garmini ga gube čim zađeš u tri drveta. Tužno.

Pa nije baš tri drveta ali, da, imaju problem sa signalom. Stvar je u tome što Sony čip ima znatno veću uštedu na potrošnji baterije (glavna stvar zbog čega se prešlo na taj čip). 830 ima VladaGM i pisao je o njemu ovde, i ja sam ga koristio ali jako kratko (pisao sam u prvom postu teme) baš zbog gubljenja signala. Znao sam (tačnije nagađao sam više) da je problem do čipa i da hardverski problem ne možeš rešiti softverom. Neki ljudi skoro jesu ( i to sam napisao u ovoj temi post broj 94). Ima razloga zašto sam pisao da ljudi treba da koriste forume a ne youtube kada traže recenzije uređaja.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#246 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 04:24 AM

Nemam 830, imam 530, a ranije sam koristio Bryton 310.
Nedostatak dugmića u odnosu na ekran na dodir je najprimetniji kod rada sa mapama. Dugmići +/- se koriste za tri funkcije: pomeranje gore/dole , levo/desno, zoom in/out. Treće dugme služi za odabir koju od te tri funkcije imaju +/-. Prosto, traži strpljenje i vreme. Ako u vožnji prilaziš raskrsnici i nisi siguran kuda treba da skreneš, teško ćeš da promeniš mapu bez zaustavljanja (uglavnom nema potrebe da je menjaš, ali nekada ti treba zoom out i pomeranje npr.) Takođe, u sred vožnje kreirati rutu na Garminu nisam nikad uspeo. Ne kažem da ne može, jednostavno mi je bilo lakše da odem na Stravu na telefonu i sinhronizujem sa Garminom (mada i sync nije radio iz prve).
Vozio sam par puta Avalu, Kosmaj, jednom Frušku, nebrojeno puta ono malo šume što je ostalo kod Ostružnice, nikada nisam izgubio signal. Ne vozim MTB ni šumske off-road staze. Kad ga tek upalim, GPS signal uhvati primetno brže od Bryton 310.
Kad je navigacija u pitanju, ako skrenem pogrešno, relativno brzo me upozori. Ali kada se vratim na rutu, još dugo lupa gluposti (kaže mi da napravim polukružno i slično). CPU mu je slab i preračunavanje rute traje neko vreme ako napraviš neki silazak sa originalne rute.
Nisam siguran da li je mana GPS-a ili nečeg drugog, ali par puta sam koristio climb pro i live segments, mislim da se tu povremeno pogubi. Na climb pro radi ažuriranja retko, na kraćim brdima (ono što se penje za par minuta) dođem do trećine, on pokazuje da sam još uvek na početku. Brzo sam isključio climb pro i više ga ne koristim. Live segments je dosta ažurniji, ali povremeno "preskoči" na neke nebulozne vrednosti. Na primer, piše da je preostalo vreme 40s i lagano se smanjuje očekivanim tempom. Onda u momentu ispiše 1:20 i par sekundi se vrti oko te vrednosti, pa se vrati na očekivanih 30s. Moguće da GPS pobudali na kratko pa te pogrešne vrednosti koristi za live segments, ali ih posle izbaci iz finalnog treka. Bez obzira na to, koristim live segments na dužim usponima, ne da bih jurio PR, nego da bih znao koliko još ima do kraja.
Ono što mene oduševljava je Connect IQ i nekoliko aplikacija koje meni dosta znače jer omogućavaju mnogo više od 10 istovremenih podataka na ekranu. Takođe, mogu na trenažeru da simuliram bilo koju vožnju koju sam odvezao ili za koju imam rutu. To je i dalje simulacija, nije prava stvar, ali mogu da dobijem neku predstavu koliko će mi vremena trebati i da li ću uopšte moći da popnem neki uspon. Plus, zimi dosta znači da malo izmiksujem vožnje, bude manje dosadno.
Moj Bryton ima samo najosnovnije funkcije. Kad ga jednom podesim, posle je samo uključi i vozi. Sa Garminom ima gomila dodatnih funkcionalnosti i neke od njih zahtevaju navikavanje (koje dugme šta radi), neke su frustrirajuće kad brljaju ali meni nije žao para koje sam dao za Garmina 530, iako ne vredi 5 puta više od Brytona 310.
  • 0

#247 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 06:55 AM

Šta mislite da li će te sprave izgubiti smisao (ako već u dobrom delu i nisu) kada naprave telefon čija će baterija moći da izdrži 10 -15h uključenog ekrana (ako već i ne postoji) i kad naprave manji telefon od današnjeg trenda, da smanje ekran na bar 5 inča.
Ostalo je sve već na strani telefona ja mislim, da ne navodim dug spisak prednosti.
  • 0

#248 LordSoru

LordSoru
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 363 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 06:58 AM

Nemam 830, imam 530, a ranije sam koristio Bryton 310.
Nedostatak dugmića u odnosu na ekran na dodir je najprimetniji kod rada sa mapama. Dugmići +/- se koriste za tri funkcije: pomeranje gore/dole , levo/desno, zoom in/out. Treće dugme služi za odabir koju od te tri funkcije imaju +/-. Prosto, traži strpljenje i vreme. Ako u vožnji prilaziš raskrsnici i nisi siguran kuda treba da skreneš, teško ćeš da promeniš mapu bez zaustavljanja (uglavnom nema potrebe da je menjaš, ali nekada ti treba zoom out i pomeranje npr.) Takođe, u sred vožnje kreirati rutu na Garminu nisam nikad uspeo. Ne kažem da ne može, jednostavno mi je bilo lakše da odem na Stravu na telefonu i sinhronizujem sa Garminom (mada i sync nije radio iz prve).
Vozio sam par puta Avalu, Kosmaj, jednom Frušku, nebrojeno puta ono malo šume što je ostalo kod Ostružnice, nikada nisam izgubio signal. Ne vozim MTB ni šumske off-road staze. Kad ga tek upalim, GPS signal uhvati primetno brže od Bryton 310.
Kad je navigacija u pitanju, ako skrenem pogrešno, relativno brzo me upozori. Ali kada se vratim na rutu, još dugo lupa gluposti (kaže mi da napravim polukružno i slično). CPU mu je slab i preračunavanje rute traje neko vreme ako napraviš neki silazak sa originalne rute.
Nisam siguran da li je mana GPS-a ili nečeg drugog, ali par puta sam koristio climb pro i live segments, mislim da se tu povremeno pogubi. Na climb pro radi ažuriranja retko, na kraćim brdima (ono što se penje za par minuta) dođem do trećine, on pokazuje da sam još uvek na početku. Brzo sam isključio climb pro i više ga ne koristim. Live segments je dosta ažurniji, ali povremeno "preskoči" na neke nebulozne vrednosti. Na primer, piše da je preostalo vreme 40s i lagano se smanjuje očekivanim tempom. Onda u momentu ispiše 1:20 i par sekundi se vrti oko te vrednosti, pa se vrati na očekivanih 30s. Moguće da GPS pobudali na kratko pa te pogrešne vrednosti koristi za live segments, ali ih posle izbaci iz finalnog treka. Bez obzira na to, koristim live segments na dužim usponima, ne da bih jurio PR, nego da bih znao koliko još ima do kraja.
Ono što mene oduševljava je Connect IQ i nekoliko aplikacija koje meni dosta znače jer omogućavaju mnogo više od 10 istovremenih podataka na ekranu. Takođe, mogu na trenažeru da simuliram bilo koju vožnju koju sam odvezao ili za koju imam rutu. To je i dalje simulacija, nije prava stvar, ali mogu da dobijem neku predstavu koliko će mi vremena trebati i da li ću uopšte moći da popnem neki uspon. Plus, zimi dosta znači da malo izmiksujem vožnje, bude manje dosadno.
Moj Bryton ima samo najosnovnije funkcije. Kad ga jednom podesim, posle je samo uključi i vozi. Sa Garminom ima gomila dodatnih funkcionalnosti i neke od njih zahtevaju navikavanje (koje dugme šta radi), neke su frustrirajuće kad brljaju ali meni nije žao para koje sam dao za Garmina 530, iako ne vredi 5 puta više od Brytona 310.

Pre oko mesec dana je izašao update mapa koji drastično ubrzava učitavanje mapa (re-kalkulaciju) pri iznenadnoj promeni smera...osim što ja to ne primećujem.

A vidim na netu recenzije da to stvarno radi posao.

Meni jok. Isto 530.

Ja sam inače prezadovoljan uređajem.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
  • 0

~be here now~


#249 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 07:10 AM

Ako sam dobro razumeo, ubrzanje bi trebalo da primetiš kada drugi (treći, četvrti...) puta koristiš istu rutu. Kalkulaciju radi prvi put, čuva rezultate i koristi ih kada sledeći puta učitaš istu rutu.
  • 0

#250 LordSoru

LordSoru
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 363 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 07:11 AM

Imaš pravo.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
  • 0

~be here now~


#251 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 08:54 AM

Šta mislite da li će te sprave izgubiti smisao (ako već u dobrom delu i nisu) kada naprave telefon čija će baterija moći da izdrži 10 -15h uključenog ekrana (ako već i ne postoji) i kad naprave manji telefon od današnjeg trenda, da smanje ekran na bar 5 inča.
Ostalo je sve već na strani telefona ja mislim, da ne navodim dug spisak prednosti.



I 3, 3 i po inča je sasvim taman za jedan gps uređaj. Telefon od 5 inča je meni već prevelik za takvu funkciju.
Kao što smo već razglabali o tome, može telefon dosta toga, malte ne sve kao ti uređaji, ali kompaktnost i praktičnost GPS uređaja ih čini boljim izborom od telefona. Gps uređaji treba da budu samo jeftiniji i dostupniji svima, mada će to teško da se dogodi.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#252 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 521 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 09:10 AM

U poslednjih godinu-godinu ipo dana mislim da bukvalno ne postoji novi telefon osim verzije ajfona koji ima manji ekran od 6"... Tako da će teško ići na manje da bi lepo stalo na korman bicikla. Screen on time više nije toliko problem, noviji telefoni srednje klase izdrže 17-20 sati reprodukcije videa opušteno. 

 

A GPS uređaji specifični za bicikle nema šanse da pojeftine značajno jer su niša - nisu apsolutno neophodni svima, niti će značajno veći broj ljudi da ih kupi ako budu značajno jeftiniji, jer opet će gomila ljudi koristiti telefon ili prosto neće koristiti ništa. I onda proizvođači računaju da je bolje da drže cene za one koji stvarno to žele i da lepo zarade. 


  • 0

#253 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 09:39 AM

Dobro kažete. Da, ni baterija ne bi bila problem ali da ni baš ni jedan telefon ne naprave (koji je nama dostupan) od oko npr 4 - 4,5 inča (zbog mapa inače ne mora ni toliki) već toliko vremena, ne mogu da shvatim. Da, bilo je dosta reči već o praktičnosti samih telefona...

Više mi je problem da nadjem dovoljno "mali" i za džep a kamo li za korman, od toliko brendova. Ne znam šta se dešava i gde će se zaustaviti...

Vidim da su Wahoo najjači brend na turu u Fraancuskoj, čini mi se njih sam više video na kormanima nego Garmina. Moje mišljenje je isto, kada bi bili jefiniji više bi se koristili. Garmin 1030 - 500 i više evra, mnogo je ipak.


  • 0

#254 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 July 2021 - 12:22 PM


Vidim da su Wahoo najjači brend na turu u Fraancuskoj, čini mi se njih sam više video na kormanima nego Garmina. Moje mišljenje je isto, kada bi bili jefiniji više bi se koristili. Garmin 1030 - 500 i više evra, mnogo je ipak.

Vidi se na stravi ko sta koristi.

najvise i dalje ima garmina i to 830 i 1030, a za njim wahoo elemnt, mada mislim da njima to obezbedjuje sponzor.

 

O telefonima smo vec imali pricu, moje misljenje da ga nece zameniti.

jednostavno na kormanu je totalno nepotreban displej velike rezolucije koji samo otezava koriscenje, uz sve to ne postoji namenska aplikacija koja bi sve to isto radila a i da postoji nece to biti besplatno tako da se gubi smisao.

i bas zbog rezolucije danasnji telefoni nemaju male ekrane, jer je vrlo ograniceno i neprecizno koriscenje takvih telefona sa danasnjim sadrzajem.

 

 


  • 1

#255 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 03:24 PM

Apsolutno ne postoji ni jedan tehnički razlog za nedostatak telefona manjih diminezija, niti je neka frka staviti staviti mali displej veće rezolucije, niti će veća rezolucija na manjem ekranu da oteža korišćenje. Jednostavno je većina proizvođača procenila da nema tržište za male telefone i to je to. Ako neko izbaci neki manji model i on prođe dobro, svi će izbaciti, ali i kad naleti neki manji telefon bude slaba prodaja (iPhone 12 mini npr.). Ljudi većinom traže cigle od preko 6 inča dijagonale i dok je tako, takve ćemo i telefone da imamo.

 

Inače, kakav god touch screen na bilo kom GPS uređaju je bolje od uređaja bez istog.


  • 0

#256 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 521 posts

Postavljeno 16 July 2021 - 07:33 AM

Upravo tako - kompanije rade istraživanje tržišta i kapiraju šta prolazi kod većine, a većina hoće velike ekrane da bi gledali klipove, da bi im slike sa Instagrama izgledale bolje i slično. Isto je i sa ovima koji prave GPS specifične uređaje za bicikle, radili su verovatno istraživanje gde su zaključili da ako bi ponudili uređaj po recimo 150 evra prodali toga 30% više ali bi ubili prodaju na primer Garmina 530 koji košta 300 evra. A na kraju krajeva nekom menadžeru u Garminu za biciklističke GPS uređaje se ne meri koliko je biciklista zadovoljno što ima jeftiniji uređaj nego koliko su profita na tome ukupno ostvarili. S obzirom da je tržište dovoljno malo da drugi proizvođači zapravo i ne žele da se uključe Garmin, Bryton, Wahoo i još poneki mogu da sebi dozvole da uređaji ne budu jeftini već da se za njih odlučuju samo oni koji se tome ozbiljno posvete. 


  • 0

#257 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 16 July 2021 - 09:32 AM

Razume se, tržište je to.
Menjajte navike i uzimajte manje telefone da mi ostali dobijemo i odlučne bici kompjutere. :)
  • 1

#258 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Postavljeno 16 July 2021 - 09:50 AM

Hahahaha! Dobar savet, doooobaaar! :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#259 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 16 July 2021 - 02:04 PM

Razume se, tržište je to.
Menjajte navike i uzimajte manje telefone da mi ostali dobijemo i odlučne bici kompjutere. :)

Koji manji? ( :

Danas sve ispod 6" računaju za manje telefone, a od novijih je ovaj iPhone 12 mini najmanji (5,4"). Do 6" ima još 2 ,,aktuelna" modela telefona, a iz 2021. nema ni jedan jedini ispod 6".


  • 0

#260 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 16 July 2021 - 02:11 PM

Ma znam, zato i kukam.

Taj iPhone mu ga dodje veličinom nešto kao Garmin 1030 ali ne volim taj brend a i nema ova moja aplikacija za vožnju za taj operativni sistem. 

Toliki samo da bude Android i to je to.


  • 1




3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika