Oštećenje konusa nastaje usled zamora materijala. Prvo tik ispod površine. Kad se jave brazde na površini - to je vidna manifestacija.
Isto važi i za konuse. Uglavnom: ako je konus tek načet, a kuglice i mast su menjani relativno redovno (nije bilo baš rđe unutra i gomila blata), onda ima šanse da su šolje OK. Ako je voženo više od 100 km sa izbrazdanim konusom, šolja sa te strane je pri kraju života, čak i ako se brazde još nisu pojavile.
To što Gadjan kaže za kombinovanje konusa, iz mog iskustva: često može, ali ne uvek. Nekad "zaobljenost" konusa nije odgovarajuća za oblik šolje, pa se oseti pod rukom da to nije baš kako treba (ne znam kako bolje opisati). Teško je to okom oceniti pri kupovini, ali treba obratiti pažnju na sledeće:
Gde krivina konusa počinje (kada se gleda od osovine) - nekad bude na 0,5 mm, negde na ceo 1 mm i slično.
Gde se završava (spoljni prečnik konusa).
Kakvog je oblika - da li, barem na oko, liči na originalni.
Ako se ovo utrefi kako treba, sama debljina se često može prilagoditi spejserima (opet, zavisi od konstrukcije nable, prašinara na njoj i sl. - tako da i to treba gledati).
Vrlo loša snabdevenost rezervnim Shimano konusima - nevezano čak ni za cenu. Ni u inostranstvu nije puno bolja situacija.
Mada, uz redovan servis (jednom godišnje, ili na 5.000 km - šta prvo dođe), Shimano nable traju decenijama.