Jel ste skinuli fotke, inače pisao sam post sa podacima za 56/58 inspirisan ovom temom:
OK oko Slopinga, hvala Fiery, ko nije znao istoriju, sada će mu biti jasnije... ima tu dakle dve stvari, automtaski je manji ST kod Slopinga i da bi se ispravio vozač - duži HT.
Dakle to su one prve fizički lako uočljive promene koje padaju za oko.
E sada, mene interesuje da li je tačno ono što sam pisao. Da je kod određivanja veličine rama za vozača drumskog bicikla a koji su danas uglavnom "blagi" ili i grubi sloping, najbitniji u stvari dužina po horizontali od centra šticne do centra vrata vile (na ovim fotkama mera 54.5cm), što je Zare i pominjao u temi gore sa linka?
Napisao sam već tu moju logiku (kada je ona manja, manji je automatski i ST..), jedino što mi enigmu predstavlja pomeranje dužine HT.
Eto kod ovog rama iz fotošopa, ako je
1. Kako je ST sada niži, a ostavljena ista dužina TT, bukvalno se ne dobija ništa u fizičkom smilsu.
2. Ali ako se skrati dužina 54.5 i bude 52.5, onda odmah dobijamo manji ram (dakle potrvđuje se da horizontalna efektivna veličina kako je već zovu "Efective TT Length" u stvari presudna da utvrdimo veličinu rama- videti link koji sam postavio, fotka)
3. i još na kraju može da zakomplikuje situaciju, visina HT koja se isto povećava pa tako dobijemo još "uspravnije" telo vozača.
Zbog toga manji sloping (manji ugao) je podesniji za drumski nego što je kod MTB-ova (vozaču je bitnije da je malo barem nagnutiji nego kod MTB-a. ili na primer onim biciklama sa bisagama koje koriste ciklo turisti...).
Ubaciću ove varijante sa ST, HT, TT u Solid Worksu, pa ću da vidim kolika su "pomeranja" pod istim uglovima rama (uglovi cevi).
Dakle najprostiji zaključak je (pomognite da li je i najtačniji) kod kupovine novog bicikla: Izmeri horizontalno dužinu od centra šticne do centra gornje šolje od HT, ako ti odgovara ko kod starog bicikla koji voziš (dužin ista ili +- 0.5cm , onda će odogovarati i za novi bicikl?
@Fiery
"U praksi, po mom mišljenju najbitnije je da su sedlo, volan i točkovi na dobrom mestu u odnosu na osovinu pogona. Kako će cevi da se postave između je stvar estetike i lične preferencije".
OK, ali to ne bi tebalo da se dovodi u pitanje kod renomiranih proizvođača što najčešće i gledamo na oglasima, zar ne. Drugo, tu su i pomeranja minimalna, pa ne bi možda ni mogli toliko da omaše i da hoće?!