Поздрав колеге бициклисти!
Ево да вам представим пројекат на коме сам радио неколико месеци. Бицикл је, као што стоји у наслову, сарајевски Unis Sprint. Ево како је изгледао на почетку.
Почео сам полако са сређивањем. Идеја је била да се искористи само рам, а бицикл који је био "мустра" је Colnago Master.
После скидања делова, на ред је дошло скидање фарбе. За оне који планирају нешто слично, моја препорука је да се за мање приступачне делове користи шмиргла, а за цеви и остале делове користи додатак на бушилицу или брусилицу, у виду челичне четке. Не знам стручни назив.
Виљушка је од самог старта била крива, па је замењена виљушком са словеначког Рога, али тек пред крај самог пројекта.
Један од највећих проблема је била патрона. Његова оригинална патрона је старог типа, с куглицама и шољама, без унутрањег навоја. Решење је било куповина челичне хилзне, која у себи већ има компатибилан навој за Shimano патрону, а спољашње мере су биле исте као унутрашње мере лежишта за патрону на Унису. Пошто у Србији нисам могао да је нађем, купио сам је од једног продавца са Amazon-а, из Аустралије. Цена са поштарином је била око 16 долара.
Стегом сам успео да је угурам на место, и након тога је патрона могла нормално да се завије.
Делове сам куповао од Блекија из Шида. За човека имам само речи хвале, максимално је излазио у сусрет сваки пут. Делови су као нови и у одличном механичком стању. Цене су више него повољне.
Од њега сам купио италијанске NISI точкове, са све иглама, гумама и рачном, са Shimano 600 наблама. Набле су врхунског квалитета, врте се без отпора више од минута.
Поред наведених делова, од Блекија сам купио и седиште, штицну, мењаче, погон, педале, траку волана, ... Све је било у врхунском стању. Захваљујем се и Рељи са сајта Bike Gremlin, који је помагао саветима са сајта и путем мејлова.
Следећи проблем је било монтирање друмских калипера са плитким хватом. Ево слике решења за предњи калипер, а задњи ће бити приказан на неком од следећих слика. Трудио сам се да користим максимално квалитетне материјале, јер се ипак ради о кочницама. Засад све функционише беспрекорно, након неколико стотина километара, бревета и разних тестирања.
Задњи калипер је одрађен користећи челичну плочу, која се качи на три тачке, као на слици.
Што се фарбања тиче, прво сам нанео основну боју. Првобитно сам као финалну боју користио црвену, међутим пошто ми се није свидела, црвену сам префарбао и нанео плаву. Како ми је те плаве нестало када сам требао да заменим виљушку, поново сам све префарбао плавом, овога пута мало светлије нијансе.
Налепнице сам радио у Photoshop-y, по узору на Colnago Master налепнице.
Међутим, након што сам заменио виљушку (која је мало дужа од оригиналне јер је скинута са већег бицикла), појавио се проблем да је навој предугачак да би могла матица да се завије, а да не остане вишка навоја. Ту сам као решење искористио кратку челичну цев, чији сам унутрањи пречник мало проширио код пријатеља на стругу. То се може видети на слици. Такође, проблем је био што је доњи део навоја виљуке био изнад лежишта за куглице. То јест, навој није ишао довољно ниско да би могла матица да се завије до краја. Зато сам узео сам старо лежиште куглица, то јест горњу шољу, исекао је и убацио у нову. Практично у горњем делу су две шоље, једна у другој. То је омогућило да се виљушка нормално завије, и сада нема отпора при окретању волана, а нема ни климања ни луфта при померању напред-назад с стиснутом предњом кочницом.
Мењач Shimano Golden Arrow. Носач на навој, а за Унис треба на куку. Још један проблем.
Срећом, Решење није тако компликовано.
Купио сам у гвожђари матицу са кораком 1, која одговара навоју мењача. Обрусио с обе стране, како би навој био одмах до металног адаптера. Матицу сам заварио на рупу где се качи мењач, и ојачао кратким челичним профилом са унутрашње стране, како се не би видела и како се носач не би могао искривити. Види се и мали зуб - граничник. Јако битан део куке. На слици се види и мала горња рупа, која одговара рупи за качење блатобрана на рам. Искористио сам је да за њу причврстим куку малим фрафом и матицом, како би кука била на месту приликом скидања задњег точка.
Након неколико месеци и свих преправљања, растурања и поновног склапања, бицикл изгледа овако:
На овом бициклу сам успешно возио бревет, одличан је и за градску вожњу. Без додатне опреме, има око 11.5 кг.
Делови су:
Рам: Unis Sprint
Виљушка: Rog Touring
Шифтери: оригинални са Unis-a
Волан: Uno
Кочнице: Promax
Ручице кочница: Tektro RL340
Предњи мењач: Shimano Golden Arrow double
Задњи мењач: Shimano Golden Arrow 6s
Седиште: Selle Royal Viento
Штицна: Kalin
Погон: Shimano 600 39/52t 170mm
Набле: Shimano 600
Гуме: Hutchinson Equinox 2 25c
Точкови: NISI
Ако вас интересује нешто, слободно питајте.
Поздрав и видимо се на друму!