Svestan si da si sada izvredjao i ismevao skoro sve koji nisu ti?
Koje ulje koristiti za podmazivanje lanca?
#62
Postavljeno 01 November 2018 - 09:56 AM
#64
Postavljeno 01 November 2018 - 11:22 AM
Ja se ne zezam, ko je zainteresovan da vidi kako se lanci na drumašima slabo opterećuju stojim na raspolaganju za vožnju po brdovitom nam Beogradu.
Evo ovaj uspon je odličan za testiranje lanaca a i preskakanja, kako kasete tako i čuke.
https://www.strava.c...gments/11861406
Ujedno možemo i da proverimo da li su ti laki ramovi, tanke gume, malo žica, uski lanci prevara itd
A i kako taj ozloglašeni 10faz šalta, bez održavanja i menjanja sajli i bužira.
Moze kadenca 90-100 i brzina 25km/h I da traje lanac 10k to moze… ali cak I tako pitanje je kako ce kaseta reagovati kada ga obradujes sa novim lancem….
Pa eno ja napisao pre par strana iz iskustva, posle 11000 skinuo potrošenu ultegru 6600, stavio 7901 i opet isterao blizu 10 hiljada do 0.5%. Penjao sam ove godine Kop četiri puta sa svih strana ništa štucnulo nije. Pritom na drumašu se neminovno i kisne, nije baš diznilend i savršeni uslovi za lanac kako mtb-ovci misle, niti se ima vremena čistiti i podmazivati. Kisnuo sam i na Kopu i na Debelom brdu i po gradu često ali šta da mu radim nije lanac od šećera to mu je posao da ćuti i radi. Zato se testerol teško ispira. Bolje da je prljav i masan, nego čist i ispran.
Evo i ovde kolega napisao svoje iskustvo sa 6701. Kako je reagovala kaseta posle promene.
https://www.2bike.rs...lanac/?p=232596
Pisali su sećam se i Bakara i Skylab i još neke kolege. A da ne kažem da većina ljudi koje znam da satiru bicikle i uzimaju dušu lancima nisu na forumu pa smo zato uskraćeni za ta bogata iskustva iz prve ruke.
#65
Postavljeno 01 November 2018 - 12:25 PM
Evo prema odnosu cene i izdrzljivosti z51 je najrentabilniji lanac a kosta 540 din u zlatnom tocku-Vrsac samo treba kupiti preko 3000din da posalju dzabe,inace je 700din.Druga stvar,sto se ne pomene da sve preko 7 brzina je velika prevara biciklisticke industrije,isto tako i disc kocnice,pa plasticni ramovi,za koje uzgred jedino sam cuo da su pukli,a cena im je astronomska,a u sustini treba da budu jeftini,ali trkacka auta se prave od karbona, pa F1 itd, navlakusa za ovce ,mislim u svetu, nase trziste je zanemarljivo i sve te Ht ,ultergra i slicna sranja da bi uzeli novac od ovaca. Pa onda trkaci izmislili manje spica,pa sta ce prosecnom amateru bicikl od 7 kg i 16 spica ili cak osam, pogotovo po srpskim putevima, kakva je razlika preci na biciklu od 30 kg 50 km ili juriti ko sumanut 100km na biciklu od 9 kg i jos nositi na ledjima ruksak jer obicnu jaknu nemaju gde da stave,sto se tice kondicije na isto se svodi,ali mladost ludost,uvek ce biti ovaca za sisanje, pa neka se onda takmice,a ne da se dokazuiju na brevetu,i jos placaju za pehar i zahvalnicu,i tako razna sranja se moze procitati .
I da se vratim na lance, cim su stanjili lance da bi moglo sto vise brzina da se ubaci,oni su ih oslabili, automatski morali su kvalitetnije da ih naprave,pa do kraja postoje i zlatni lanci jelda, mislim nisu oni zlatni,ali boja, to prodaje lanac,zamislite bela boja,pa to je sik,ili pink za neku gospodjicu,navlakusa. Kako god okrenes oni ne mogu u odnosu cene i izdrzljivosti da pariraju jeftinijim lancima,tu izuzimam z30 to je stvarno najgori lanac koji moze da se proizvede,ali ko vozi po gradu on je Ok.
Lance su prvo oslabili, pa tek onda stanjili.
Sila koju biciklista vrši na lanac je dovoljno slaba da to uopšte ne predstavlja problem. Problem je kad je lanac ukošen.
Stari lanci su pravljeni sa zaštitnim "rukavom" između rolnica i pinova. Gde se ulje moglo duže zadržati, teže isprati vodom i zaprljati. Mana je bila što su lakše pucali kada se ukose - nisu bili toliko bočno savitljivi. Ovo je bilo problem za ljude koji ne znaju/ne vode računa pri menjanju brzina, kao i ako se želi napraviti kaseta sa 8, ili više brzina - šira, je li, a da se napred ne vozi 3, već 2 (ili, sad moderan 1 lančanik).
Tako da je lanac dizajna koji se danas pravi lakši, savitljiviji i oko 5-10 puta kratkotrajniji. I jeftiniji za izradu.
Sama spoljna širina tako dizajniranog lanca se smanjuje kako raste broj brzina za koje je lanac, ali unutrašnji prečnik lanca ostaje gotovo identičan - a to je ključno za trajnost pri habanju (kod užih zupčanika to pak nije slučaj, tako da to ima uticaja). Spoljne karike, čak i tanje, su dovoljno jake za silu koju biciklista može isporučiti, koliko god bio jak.
Slažem se da za rekreativnu vožnju objektivno nema smisla imati išta preko 3x7 i da je to uglavnom mlaćenje para od strane proizvođača i vijanje meraka/sujete/povodljivost marketingom od strane kupaca. Dodatna čar tu je planirano zastarevanje i izbacivanje tih "starih" sistema iz proizvodnje i ponude.
Jeftini KMC Z lanci su se meni pokazali prilično kratkotrajnim, čak i spram cene. Opet, za čelične pogone i jeftine kasete, oni su verovatno najbolja kupovina i dalje.
Što se karbona tiče - on mora biti skuplji jer se sklapa ručno, još nisu napravili sistem da robot to može brzo i jeftino da pravi - tako da se tu plaćaju radni sati, ne materijal.
Manje žbica stvara manje otpora vazduha, što je važno za takmičare. Sve ostalo je na strani točka sa više žbica i za rekreativnu vožnju objektinvo nema smisla voziti manje od 32 po točku (opet, ne ulazim u ukuse, merak, osećaj kad se kupe super moderni aero točkovi... to svako spram sebe bira).
Disk kočnice omogućavaju bolju modulaciju i predvidivu silu kočenja čak i po blatu i snegu. Omogućavaju i jaču silu kočenja uz isti stisak ruke, što pomaže onima sa slabim šakama, ili koji skaču po džombama, a u isto vreme treba da snažnije koče (ostaje po jedan prst za na kočnicu, ostali drže korman). Što duži je takav spust, to se više ruke umaraju i to su praktičnije hidraulične disk kočnice.
Za većinu ostalih namena, "obične" kočnice su bolji izbor - jeftinije, lakše, jednostavnije, manje sklone češanju.
Pisao sam već opširno o svemu ovome i na forumu i na sajtu.
Što se breveta tiče - ne vidim problem u takmičenju, a i u izazovu prelaska ozbiljne kilometraže u jednom danu. Ljudi vole da se takmiče. Mali broj ljudi se može takmičiti u bilo kom sportu u juniorskoj, a još manji u seniorskoj konkurenciji, ali zato postoje amaterska takmičenja gde se ljudi skupe, organizuju (plate koliko treba) i takmiče.
#66
Postavljeno 01 November 2018 - 12:31 PM
Nema šta, samo mirek i zoran znaju srž biciklizma i zapravo voze. Mi ostali smo ovce, budale, lenštine, ne vozimo već samo kucamo...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ma hajde, to su cinjenice,ali napisao sam i mladost ludost,i ja sam nekada nasedao. To je isto tako kao osudjivati prooizvodjace cigareta da unistavaju ljudsko zdravlje. Naci ce se neko ko ce ih braniti a to ce biti sami pusaci. A cinjenica je da stavljaju razna sredstva u duvan da bi povecali zavisnost,ja sam se eto vec 10 god otrgao od njih,i sada imam samopostovanje,koje nisam imao dok sam pusio,pa bio sam ovca i sta sada,to je cinjenica,ali i u raznim drugim stvarima, a i sada,covek uci dok je ziv.
#67
Postavljeno 01 November 2018 - 12:40 PM
Što se breveta tiče - ne vidim problem u takmičenju, a i u izazovu prelaska ozbiljne kilometraže u jednom danu. Ljudi vole da se takmiče. Mali broj ljudi se može takmičiti u bilo kom sportu u juniorskoj, a još manji u seniorskoj konkurenciji, ali zato postoje amaterska takmičenja gde se ljudi skupe, organizuju (plate koliko treba) i takmiče.
Pa brevet nije takmicarskog karaktera,i ljudi se ne takmice. Ajde lepo je druzenje,ali drzava tolike novce trosi na razne gluposti,sto ne odvoji neke pare za nagrade,nesto skromno,pa da bude takmicarskog karaktera,tako ce reklamirati biciklizam kao zdraviji nacin zivljenja,a i nacija ce biti zdravija.
#68
Postavljeno 01 November 2018 - 04:34 PM
Nema šta, samo mirek i zoran znaju srž biciklizma i zapravo voze. Mi ostali smo ovce, budale, lenštine, ne vozimo već samo kucamo...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Imam pravo na repliku, pomenut sam. Ja kad nešto napišem, to je moje lično iskustvo i imam pravo da iznesem, da ostali pročitaju. Ne volim kad me hvale, mada mi godi pohvala sa tvoje strane, ali još više ne podnosim kad se neko vređa. Mislim, a i pišem to što mislim, da nije lepo vređati bilo koga, a ti si to uradio sa svom biciklističkom populacijom, osim mireka i mene. Ne znam šta oni misle o tome, ali meni se ne sviđa takvo ponašanje. Moj moto u životu je da je bolje biti veseo i zezati se, pa i na svoj račun, nego vređati i svađati se.
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#70
Postavljeno 01 November 2018 - 10:26 PM
Jednom godisnje, kad me uhvati manija čišcenja svega i svačega, skinem i detaljno operem lanac u nafti.
Imam skoro sav alat za bicikl, ali tu alatku za merenje nikad nisam ni imao, a i nešto me ne zanima posebno da merim koliko je lanac istegnut.
Dok god lepo šalta, vozim i ne opterećujem se time.
A inače na bazi onog što sam svojim očima video Campagnolo je apsolutni šampion u životnom veku kako lanca tako i kasete. Čovek koga lično poznajem je sa grupom Super record 11f presao preko 30000 km sa jednim lancem i kasetom i koliko znam i dalje vozi to isto.
Sa amaterske tačke gledišta to da li je lanac istegnut 0.5 ili 1% mislim da nije bitno. Istegnutiji lanac generalno ima nešto veće gubitke u prenosu snage, tako da u profesionalnom biciklizmu gde se svaki vat gleda to verovatno i jeste jako bitno.
#71
Postavljeno 02 November 2018 - 05:15 AM
Sa amaterske tačke gledišta to da li je lanac istegnut 0.5 ili 1% mislim da nije bitno. Istegnutiji lanac generalno ima nešto veće gubitke u prenosu snage, tako da u profesionalnom biciklizmu gde se svaki vat gleda to verovatno i jeste jako bitno.
Ima još jedna stvar: ako se izduži za 1%, onda pri zameni lanca obično bude preskakanja sa starom kasetom, dok zamenom na 0,5% jedna kaseta može da izgura do 4 lanca.
Isto tako, kad je lanac preko 0,5% izdužen i pogon se brže haba, što je manje poželjno kod skupljih pogona/lančanika, koji su obično aluminijumski (ne čelični, pa se brže habaju).
#72
Postavljeno 02 November 2018 - 05:18 AM
Imam skoro sav alat za bicikl, ali tu alatku za merenje nikad nisam ni imao, a i nešto me ne zanima posebno da merim koliko je lanac istegnut.
Dok god lepo šalta, vozim i ne opterećujem se time.
Nisi nesto ni izgubio sto nemas taj alat,cak si i dobio,jer kada ga imas svaki cas meris istegnutost.Tacno je sve sto si rekao, po meni.Obrisati, nauljiti,sva filozofija oko lanca.
#73
Postavljeno 02 November 2018 - 05:30 AM
Nisi nesto ni izgubio sto nemas taj alat,cak si i dobio,jer kada ga imas svaki cas meris istegnutost.Tacno je sve sto si rekao, po meni.Obrisati, nauljiti,sva filozofija oko lanca.
Meni lično taj alat pomaže jer za praktično sekund dobijem informaciju da li je lanac "blizu" za zamenu. Kada alat pokaže da je vreme, onda svakako merenje lenjirom malo redovnije, da vidim kad je momenat (na 100, ili 500 km, ili nedelju-dve dana, zavisno od lanca i kilometraže).
#75
Postavljeno 02 November 2018 - 08:25 PM
Јеси ли ти беше Реља почео са тестирањем неких ланаца, чини ми се да си помињао раније?
Jesam. Rezultati za sada:
KMC Z50 - 0,5 % izduženosti posle 2000 km (gotovo u km okruglo).
KMC X-8 - posle 2200 km bez merljive izduženosti, za sada.
Kada dotraje, sledeći na redu je Shimano Ultegra 6701.
#76
Postavljeno 02 November 2018 - 11:31 PM
Cuo sam dosta tih prica o preskakanju lanca, ali meni licno se nikad to nije desilo ni na jednom biciklu koji sam imao. Mozda zato sto cesto saltujem i koliko je moguce ravnomerno trosim sve lancanike. Recimo kad radim trening na trenazeru podesim obicno najjaci level, a napred stavim na malu sajbnu dok pozadi saltujem samo izmedju prva tri najveca lancanika, koja inace na drumu jako retko koristim. To je taman i simulacija voznje na brdu i vrlo je delotvorna.Ima još jedna stvar: ako se izduži za 1%, onda pri zameni lanca obično bude preskakanja sa starom kasetom, dok zamenom na 0,5% jedna kaseta može da izgura do 4 lanca.
Isto tako, kad je lanac preko 0,5% izdužen i pogon se brže haba, što je manje poželjno kod skupljih pogona/lančanika, koji su obično aluminijumski (ne čelični, pa se brže habaju).
A to oko cene kostanja posmatram ovako. Kad koristim bicikl za svakodnevne voznje po gradu i obavljanje nekog posla, svaki dan ustedim 1000 dinara, ako racunam po trenutnim cenama dizela kod nas, koje su uzgred receno potpuno sulude. O vremenu i zivcima koje ustedim da i ne govorim. Kad bicikl koristim za trening to je zadovoljstvo, a zadovoljsvo nema cenu. Tako da sva ta matematika oko trosenja i habanja kasete i lanca je bezpredmetna u poredjenju sa troskovima svakodnevnog koriscenja auta.
#78
Postavljeno 02 December 2018 - 08:10 PM
KMC z 50 oko 0.75% izduzenosti sa kineskom sesstofaznom racnom, 5000km- ne nesto posebno odrzavano ,lanac poceo da krklja i da naskace na zupce, znaci kraj, verovatno i racne ali nisam siguran, mislio sam da ce vise izdrzati. Znaci 650+450 pa sad eto koliko se isplati ili ne isplati
#79
Postavljeno 12 February 2020 - 03:25 PM
Ovo ulje mi se blizi kraju https://planetbike.r...e-100-ml-1.html pa moram da razmiljam o kupovini novog.
Imate li preporuku za neko ulje koje se pokazalo bolje od gore pomenutog, a da je univerzalno, tj. za sve vremenske uslove ? Drumski bajs je u pitanju i vozim 95% po suvom vremenu, nikad ne izlazim u voznju po kisi, osim ako me uhvati negde slucajno usred voznje
Mozda ovo ? https://planetbike.r...ic-100ml-1.html Ako neko ima iskustva sa tim uljem, bio bih mu zahvalan da ga ovde podeli.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika