@FalloutBoy
1. Lanac kod automoba ne prenosi obrtni moment na tockove, samo sinhronizuje rad radilice i bregaste osovine - ne prenosi on mnogo snage.
Nego, ja nisam nikad podmazivao lanac u voznji.
Doduse, nisam nikad ni vozio preko 160-170km u jednoj voznji. Koliko uopste ima smisla podmazivati prljav lanac? Ili je to sa ovim "suvim" lubrikantima moguce/ima efekta?
2. lanac kod automobila ili motora ne koristi direktnu kombinaciju raznih zupcanika
3.lanac kod automobila ili motora stoji u svojoj savrsenoj liniji lanca, kod 1 x 11 pogona to daleko nije slucaj…
Takmicari tokom dugih ruta ne da podmazuju lanac nego rade male servise na biciklu, podmazan lanac je izuzetno vazna stavka tamo gde svaki wat isporucene snage znaci…
I da podmazuju ne ociscene lance...
doduse moram priznati da na pro turu nisma video da to rade, ali to je ipak prica za sebe...
Da probam drugacije>
moj cale ima 80 god. ima biciklo koji je stariji od mene, sem zbica I pedala nista menjao nije, lanac cisti mozda na svakih godinu ili dve, cetkom I benzinom na biciklu podmazuje uljem za motore po istoj dinamici kao sto i cisti...
medjutim moj cale nikad van grada vozio nije, uglavnom do pijace I leti do Dunava, single speed je pa ako je bas potrebno uzbrdo sidje I gura… zadnji lancanik je duplo deblji od mojih, a lanac za jednu polovinu… i u ovom rezimu explotacije njemu jedan lanac traje 50 godina…. pa ne vidim sta je tu cudno ...
ko razume svatice...