Pozdrav vec duze vreme trazim adekvatno ulje za moj MTB. Razmisljam da uzmem Adeco ulje pa me zanima da li je dobro ili ako imate neki predlog za nesto bolje. Hvala
Koje ulje koristiti za podmazivanje lanca?
#2
Postavljeno 22 October 2018 - 02:59 PM
Moje mišljenje (savet) na temu najboljeg ulja za lanac bicikla.
#5
Postavljeno 22 October 2018 - 07:53 PM
#6
Postavljeno 22 October 2018 - 10:17 PM
Po vrlo kisnom a pogotovo vrlo blatnjavom vremenu obicno iz kuce ne izlazim sem ako ne moram, a kamoli da vozim biciklo po brdima i dolima, ne zbog lanca nego zato sto je to potencialno opasno, nisma takmicar ni toliki enuzijasta niti mi to prija. Ko voli blato I kisu nek izvoli, testerol rastvor…. ne omalovazavam nikad ga nisma koristio… ipak smatram da danas postoje i bolje opcije za podmazivanje lanca od testerol rastvora… niti mislim da od fabrike preporuceni lubricant moze biti egoztika.
Ja samo kazem da se kod mene shimano ptfe ulje pokazalo odlicno.
#7
Postavljeno 23 October 2018 - 12:11 PM
A to što proizvođač preporuči ovo ili ono je stara trgovinska igra. Sigurno to nije loše, ali je isto tako sigurno da isto može da se prođe za manje para.
#9
Postavljeno 24 October 2018 - 06:33 PM
shimano ptfe.jpgKoristim uglavnom Shimano ptfe…
Podmazujem na svakih 60km... tj posle svake druge voznje
Da li si ti mozda zaboravio jednu nulu kada si napisao da na svakih 60 km. podmazujes lanac
#10
Postavljeno 24 October 2018 - 07:06 PM
Ovisi sve u kakvim se uvjetima vozi...ali recimo sa suhim uljem se mora podmazivati svakih 40-60km jer ulje taman toliko izdrži. Zauzvrat nudi čist lanac u suhim uvjetima vožnje.
Meni se to suho ulje baš zbog tog često podmazivanja nije svidjelo.
Osobno koristim WD PTFE ulje za lanac, pripada kompromisu između suhog i mokrog ulja. Izdrži cca 100-120km. Lanac je suh, nema prljavštine...ali isključivo je za suho vrijeme.
Poslano sa mog Redmi 4 koristeći Tapatalk
#11
Postavljeno 25 October 2018 - 07:46 AM
Volim cisto biciklo, a pogotovo lanac koji je deo koji se najbrze i trosi /posle pakni / pa zahteva adekvatno odrzavanje, a ako se koristi neki egzoticniji na bazi kokaina zna I da kosta . Samo habanje tj. trosenje lanca je kod MTB a jos vise izrazeno zbog uslova ...
Naravno posle 60km lanac nikad nije suv /pa ako hocete ni po kisnom vremenu/ , ali posto vozim po suvom i po sumi cak I pored kvalitetnog ulja nakupi se dosta prasine peska /sve ono sto je najgore/…lanac ocetkam I dobro prebrisem, pa posle dva brisanja mora doci jedno podmazivanje, i to kap po kap na svako okce… Dvomesecno lanac skidam temeljno cistim u rastvaracu i podmazujem, ali ne vracam isti nego vec spreman ociscen drugi lanac , tako okrecem tri lanca u krug...
Na voznju krecem sa podmazanim ali spolja prebrisanim I spolja skoro suvim lancem pa ako lanac padne skoro se I ne uprljam pri namestanju…
To je cela moja prica sto se tice lanca ciscenja i podmazivanja…
WD ptfe ulje bih rado probao ali ga u NS nema… tj. im nesto u obliku spreja /ptfe dry lubricant/ kupio I probao ali sam nesto skeptican u vezi koriscenja istog za lanac… volem da ima sta da se obrise posle podmazivanja…
Koristio sam I MOTIP ptfe ulje u spreju neko vreme, takodje i Joes ptfe lube, medjutim ipak se meni shimano ptfe pokazao kao naj bolji...
#12
Postavljeno 25 October 2018 - 09:37 AM
Čista znatiželja, a koliko vam izdrži taj lanac kad ga podmazujete na 60 km?
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#13
Postavljeno 25 October 2018 - 10:15 AM
sram xx01 11s 2369km ispod 0,5% mereno lenjirom
xt hg 701 11s 2893km ispod 0,5% mereno lenjirom
nebitan podatak jel zavisi od snage koju prenosite preko lanca… kod mene je u proseku oko 210W
trosim u isto vreme 3 lanca tako da ih korsitim dok potpuno ne unistim I kasetu, pa onda menjam sve…
ako nesto pomogne ...
#15
Postavljeno 25 October 2018 - 11:36 AM
Trajanje lanca najviše zavisi od čistoće i podmazanosti, prenesena snaga je od puno manjeg značaja. U smislu da će uvek čist i podmazan lanac, sa sličnim opterećenjem, trajati preko 10 puta duže.
Sent from my iPhone using Tapatalk
U smislu da ce lanac pod uslovom da se jednako odrzava trajati priblizno isto kod jednog rekreativca I takmicara ??? Velis da prenesena snaga I nije toliko bitna…
#16
Postavljeno 25 October 2018 - 01:35 PM
U smislu da ce lanac pod uslovom da se jednako odrzava trajati priblizno isto kod jednog rekreativca I takmicara ??? Velis da prenesena snaga I nije toliko bitna…
U odnosu na čistoću i podmazanost prenesena snaga ima puno manji uticaj.
Na motociklu, lanac koji pogoni zadnji točak je barem duplo deblji i jači od lanca bregaste osovine, a traje 1/8 veka trajanja lanca bregaste - oba prenose snagu motora. Glavna razlka je što lanac bregaste stoji zatvoren, uvek čist, uvek podmazan uljem unutar motora.
Slično je i sa pogonskim lancem (bilo bajsa, bilo motora) - ako se drži uvek čistim i podmazanim, razlika u veku trajanja sa istim režimom vožnje može varirati i do 1 naprema 8.
#17
Postavljeno 25 October 2018 - 02:12 PM
sram xx01 11s 2369km ispod 0,5% mereno lenjirom
xt hg 701 11s 2893km ispod 0,5% mereno lenjirom
nebitan podatak jel zavisi od snage koju prenosite preko lanca… kod mene je u proseku oko 210W
trosim u isto vreme 3 lanca tako da ih korsitim dok potpuno ne unistim I kasetu, pa onda menjam sve…
ako nesto pomogne ...
Pa koliko ukupno tebi predju lanci?
Koliko je to dok ne unistis kasetu?
Ni meni nikakve logike nema pomazivati na 60km...
#18
Postavljeno 25 October 2018 - 02:36 PM
Pa koliko ukupno tebi predju lanci?
Koliko je to dok ne unistis kasetu?
Ni meni nikakve logike nema pomazivati na 60km...
60 km je jedna osrednja/duža vožna. Kome je prioritet čist lanac, suv(lj)i lubrikanti uglavnom traže češće do-podmazivanje, slabo se opiru spiranju vodom, slabije podmazuju kad je suvo, ali puno manje prljavštine lepe. Tamo gde ima puno peska, najbolja su alternativa skidanju lanca posle svake vožnje i pranju kako ne bi puno kraće trajao.
Opet, ostaje pitanje cene lubrikanta (po km), cene lanca, lančanika, koliko se vremena želi potrošiti na brigu o istom (onom ko to uživa to je super, onom ko ne voli, ili je u gužvi, to je praktično trošak).
U svakom slučaju, puno je varijabli, svako mora za sebe izabrati. Ja sam na sajtu naveo prednosti i mane, dao poređenja, a na kraju i preporuku za one koji neće da "lupaju glavu", uz sve moguće ograde od odgovornosti, upravo usled puno različitih uslova vožnje, vrsta prenosa, navika oko održavanja itd.
#19
Postavljeno 25 October 2018 - 02:43 PM
Potrebe podmazivanja lanca su usko povezane sa uslovima eksplatacije i terena, sto je i logicno.
Licno ja koji sam 95% voznje po sumi, nepristupacnim terenima, vodi i potocima imam vrlo cesto potrebe za pranjem i podmazivanjem lanca.
Nekada se desava da i posle nekih 30-tak km oseca potreba za podmazivanjem, naravno moze i bez toga, ali se oseca...
Opet nisu svi lubrikanti isti, niti se isto ponasaju posle odrednjene kilometraze, tako i da tu nema nekog osnovnog pravila...
Osnovno pitanje je bilo za Adeco ulje, ako je to ona varijanta iz Capriola preskoci.
Neko je nekada pisao da je dobro, taj verovatno nikada nije nista bolje ni probao...
Imas kod Chineza ono ulje za sivace masine, i za odnos cena-kvalitet neces pogresiti...
#20
Postavljeno 25 October 2018 - 03:57 PM
Lanac kod automoba ne prenosi obrtni moment na tockove, samo sinhronizuje rad radilice i bregaste osovine - ne prenosi on mnogo snage.
Nego, ja nisam nikad podmazivao lanac u voznji.
Doduse, nisam nikad ni vozio preko 160-170km u jednoj voznji. Koliko uopste ima smisla podmazivati prljav lanac? Ili je to sa ovim "suvim" lubrikantima moguce/ima efekta?
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika