Jump to content


Photo

truvativ fire x


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Stameni

Stameni
  • Members
  • 3 posts

Posted 08 July 2006 - 01:07 AM

Moze li mi neko reci kakva iskustva je imao sa truvativ srednjim pogonima, KOnkretno mene interesuej truvativ fire x, truvativ blaze. i da li je cena od 7800 za truvativ fire x prihvatljiva ?

i njihovo poredjenje sa proslogodisnjim LX-om, odnosno ovogodisnjim DEORE-om i XT-om.

Imam problem sa srednjim pogonima, uvek se raspadnu ( 2 do sad ) :) ... to je posledica moje teznje da vozim uz brdo u sto vecim prenosima ... Uostalom, ja sam pocetnik, vozim tek godinu i po dana i verovatno puno stvari ne radim kako treba.

Hvala

E da, jos jedno pitanje. kako da odrzavam amortizer RST gila T5 ?
  • 0

#2 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 11 July 2006 - 09:29 PM

Hajde da malo generalizujemo pitanje tako da glasi i 'na šta paziti pri kupovini polovnog predjeg pogona' - meni je to nekako u planu.

Što se tiče održavanja amorta, univerzalno: dođeš kući, obrišeš prašinu sa... unutrašnjih šipki (nagore ili bočno, ne nadole), napraviš prstenčić od malo ulja za šivaću mašinu oko svakog ulaza dotičnih šipki u telo amorta, sabiješ par puta, obrišeš višak, i tako srećno do njegova vijeka.
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 13 July 2006 - 10:23 AM

Generalno, pri kupovini polovnog pogona treba voditi racuna o istrosenosti samih sajbni. Naravno da treba pogledati i stanje samih kurbli i dela u koji ulazi osovina ( patrona ), ali su to stvari koje se jako retko totalno demoliraju.
Sto se sajbni tice, najkriiticnija je srednja sajbna jer se u njoj i najcesce vozi. Potom ide velika, a na kraju mala, koja u principu funkcionise i ako je trosena.
Dalje, s obzirom da postoje sajbne sa 4 i 5 rupa, one sa 5 rupa je mnogo teze naci za zamenu. Sa 4 ih ima i alu i celicnih. Takodje treba imati na umu da XTR pogoni imaju posebne sajbne koje nisu kompatibilne sa ostalim "obicnim". Ne treba da govorim da ce ukoliko su sajbne mnogo potrosene i lanac krkljati i preskakati, a to nije nimalo prijatno ni u obicnoj voznji,a kamoli na trkama!
Sto se tice truvativ pogona, ove sezone su ih rapidno poboljsali sto se kvaliteta sajbni tice, jer su one vazile za dosta "mekane" i brzo se trosile.
Fire x je negde u klasi oko deore-a i LX-a. XT je bolji pogon od ovog. Stylo je truvativov najjaci model, i on ide u kombinaciji sa integrisanom patronom,
a cenom je veoma konkurentan. Generalno, sada se kod boljih pogona nalaze 2 opcije i to: oktalink ili drugi - ISIS sistem i sistem integrisane patrone sa lagerima koja je mnogo cvrsca i jaca varijanta. Ako bi ja birao, kupio bih ili stylo, ili XT.
Ne znam sta znaci "raspao se" u konkretnom slucaju, ali patrona i sajbne su ionako delovi koji se menjaju pre ili kasnije. Sajbne ces vise i brze potrositi ( a bogami i lanac ) ukoliko vozis u prenosima gde je lanac pod uglom u odnosu na sajbne ( npr. napred srednja a nazad najveca sajbna i sl. ). Sto veci ugao - vece i trenje i habanje. Takodje ukoliko se lanac neredovno podmazuje imace za posledicu brze propadanje i njega i sajbni.

Sto se tice RST amortizera, redovno odrzavanje bi bilo brisanje i ciscenje posle voznje, kao i periodicno otvaranje, ciscenje unutrasnjosti nogica, podmazivanje istih. Za podmazivanje se moze koristiti teflonska mast, ima je weldtite. I ovo sto je prethodnik rekao je ok za posle voznje da se malo ulja stavi na prstenove, ali ukoliko se regularno stavlja mast, ulje nije neophodno, a moze i da je "spere" sa nogica jer je retko. S obzirom da ona nema ulja i vazduha kao opciju za rebound i glavni rad, odrzavanje je jednostavno, ali je treba odrzavati da bi trajala, jer je RST poznat kao amortizer koji nema dug vek trajanja.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 13 July 2006 - 07:14 PM

Kako poznati previše izraubovane šajbe? Koliko im se promeni oblik, visina, širina, koliko se 'spljeskaju' sa prednjeg kraja...

Konketno, tipujem na onaj lx+patron sa fbb za 50 evra:

2002. godište
- Hollowtec/octalinc
- malo izlizan na mestu gde ga đon od patike dodiruje
- lančanici u perfektnom stanju (heh, uvek je sve savršeno)
- zajedno sa patronom

A?

PS OT predlog za moderatora: bi li moglo da se predloži ovima koji dižu oglase da budu malo rečitiji u naslovima? Ajd' pogodi šta se prodaje bez kliktanja..
  • 0

#5 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 13 July 2006 - 09:24 PM

Tesko je ovako opisati, ali ako su zupci suvise istanjeni i zasiljeni, kao i luk izmedju 2 zuba suvise produbljen, to su znaci da je sajbna "zrela" za promenu.
Konkretan LX pogon sa slike bar, deluje ok, Damir je covek koji je dugo u ovim vodama i ne "uvaljuje" neke gluposti, tako da mozes da ga kontaktiras ako nije prodao u medjuvremenu.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#6 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3853 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Posted 13 July 2006 - 10:00 PM

Najkasnije ces primetiti kada stavis novi lanac a on ti preskoci na sajbni kad malo jace potegnes iz mesta..
  • 0

#7 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Posted 04 September 2006 - 11:24 PM

ОК, рецимо да се неко одлучи на куповину новог погона и патроне:

• Треба да обрати пажњу на ширину утора у који иде патрона,
• Треба да обрати пажњу на размак полуга педала.

Е сад, питање је како је код система са интегрисаном патроном (нови LX, XT i XTR, тако?) решен chainline? Чини се да и Труватив FireX долази са интегрисаним патроном (тако ми рекоше кад сам питао: за 7700 динара добија се и погон и патрон), па како ја сад да знам да ће то радити и код мене?

ПС
Стари патрон је 68/116, с тим да га је мењао власник-претходник, а у затеченом стању ланац се "чеша" о предњи мењач у брзинама 1-4, 1-3, 1-2 и 1-1, јер предњи мењач једноставно нема више хода према цеви рама...
  • 0

--


#8 zsb639740

zsb639740
  • Members
  • 1 posts

Posted 05 September 2006 - 04:54 AM

pogon Truvativ Firex predstavlja u skali za 2007.godinu treci model od vrha.I ovaj pogon ima integrisanu patronu,kao i modeli LX,XT i XTR,dok su mu sve tri sajbne od materijala AL 7075-T6,tako da ovaj pogon pripada poziciji negde izmedju LX i XT pogona.U Terranu ga ima po ceni od 75 eura.
  • 0

#9 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Posted 05 September 2006 - 09:29 AM

Па да, али ако га узмем како да знам да ће линија ланца да остане иста, тј. колико је дугачка патрона и размак између ланчаника и цеви рама...

Треба то лепо да се уклопи...
  • 0

--


#10 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 12 September 2006 - 11:13 PM

Dakle, kod svakog pogona sa integrisanom ili obicnom patronom je tzv. chainline dat u samoj spec. kao i u spec. prednjih menjaca.
Za truvativ je sledeca stvar:

X-gen SRAM prednji menjac:
Chainstay ugao: 66-69 stepeni
Chain line 47,5 - 51 mm

Truvativ pogoni:
Giga X pipe ( integr.patrona ) tip SS chainline 49 mm
tip triple -//-

U zavisnosti od sirine donjeg dela rama u koji se ista srafi ima i sledecih opcija:

sirina cevi 68 dva distancera - sa po jedne strane svaki
73 bez distancera.
Ono na sta treba obratiti paznju posle montaze je da su lageri zasticeni semerinzima, tako da se pogon u pocetku ne okrece glatko.

U ovom slucaju dakle, sve stima.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#11 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 13 September 2006 - 04:40 PM

Koga zanima, na fb forumu pšostoji link na bike tech knjižice, a tamo između ostalog piše kako se chainline meri, i ako ne valja, kako se koriguje.
  • 0

#12 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Posted 05 November 2006 - 01:23 PM

Gledam ovaj Capriolo -- kod njih Truvativ FireX dolazi u kesicama, zaheftano, nakarađeno... Pre nekih mesec dana sam bio da pogledam (kod njihovog „zastupnika“ u Nišu), kad - desna kurbla je OK, ali leva je Stylo :roll:

Što nisu greškom stavili i desnu Stylo, pa da ćutim, platim i iza prvog ugla krenem zlokobno da se smejem i trljam dlanove... Avaj, ukazao sam im na grešku, iako su me isprva ubeđivali da je to model Stylo-FireX pa sad, to što su kurble različite i nesimetrične - to nema veze. Čak su mi rekli da im je jedan dečko pazario taj „Stylo-FireX“ i nije se žalio. Još veća provala, kako sam kasnije doznao, je što su mu u renomiranom servisu u Nišu, stručnjaci, montirali taj pogon bez ikakve sumnje da tu nešto nije u redu... Tugo!

Dakle, pošto sam im ukazao na grešku, nabavili su iz Bačke Topole novi pogon. Sad su obe kurble FireX, međutim, ja u onim kesicama nigde ne videh CRANK EXTRACTOR! To je onaj šraf što drži levu kurblu za osovinu pogona, tj. drži ceo pogon „na okupu“. Istovremeno se ponaša i kao „crank extractor“ (kad se odvrće), pa ga momci iz Truvativa zovu tako kako ga zovu (Self-extract crank bolt M15, za GXP). Evo slike:

Postavljena slika

OK, da li taj šraf treba da dođe u kompletu sa pogonom pa su samo „Jarići“ (Capriolo) zaboravili da ga priheftaju, ili se pak kupuje posebno?! Nešto sumnjam da to ima da se kupi kod nas, zasebno... I u čemu je onda poenta ako kupiš pogon a nemaš šraf da ga zašrafiš.

Molim nekog ko ima iskustava sa ovim da ih ovde napiše.
  • 0

--


#13 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 05 November 2006 - 08:40 PM

Srafovi pogona idu u paketu sa extraktor prstenima, to je fabricka isporuka. Ako ih nisi dobio, juri, trazi, insistiraj da ti ih daju. Sami srafovi su glavni i oni drze pogon, a prstenovi su tu kao "alat" za skidanje istih, kao i neka dvostruka sigurnost u isto vreme.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#14 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Posted 05 November 2006 - 09:29 PM

Srafovi pogona idu u paketu sa extraktor prstenima...


Epa, ovde nema ni šrafova ni prstenova :shock: A ti ih ishvali (Capriolo) samo tako...
  • 0

--


#15 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 05 November 2006 - 10:59 PM

Odmah im reklamiraj, inace ces da pogon gledas u vitrini...nije samo problem u njima, vac i u samim radnicima koji rade u radnjama...kad bi tu makar jedan imao osnovno znanje, lakse bi to bilo, ovako ne gledaju ni oni sta daju, ni ovi sta uzimaju. Ali da imaju asortiman i rez.delove - iza toga i onog teksta stojim. Stvarno su svetlosnim godinama ispred Planet bike-a, koji je uzgred budi receno izgubio i zastupstvo za Scott bicikle...
P.s. Kod ovih integrisanih patrona u kompletu ide samo 1 sraf sa ekstraktorom, strana na kojoj su lancanici je fabricki upresovana na osovinu, tako da se ona i ne odvrce. Sto se tice samog ekstraktora, nove serije imaju varijantu zavrtanja sa imbusom 16, ne vise sa ugnutim rupicama. Treba samo naci posebno imbus 16mm...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#16 cannondale

cannondale
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Posted 06 November 2006 - 05:40 PM

Sto se tice samog ekstraktora, nove serije imaju varijantu zavrtanja sa imbusom 16, ne vise sa ugnutim rupicama. Treba samo naci posebno imbus 16mm...


Mislim da je Torx ključ u pitanju.
  • 0

#17 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 06 November 2006 - 05:58 PM

16 mm hex key ili ti imbus po naski - znam jer ga imam :wink:
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#18 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Posted 17 November 2006 - 05:55 PM

Све је у реду - рекламирао сам, и били су добро расположени па су одмах звали у Бачку Тополу, а ови послали недостајући шраф преко приватних курира. Додуше, није самоскидајући (није self-extract -- нема навој на оном прстену), али боље и то него ништа.

Цена: 7700 динара.
  • 0

--


#19 sargeras

sargeras
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationSurcin

Posted 17 December 2006 - 03:30 PM

Sta kazete koji pogon da uzmem koji bi mogao da izdrzi divljanje, skakanje i slicne gluposti a da ima neku malo razumniju cenu!

Ovaj moj Alivio sam iskrivio, polomio jedan zub pri udarcu, krci kad okrecem pedale, istrosio srednju sajbnu...

Hvala unapred!
  • 0

#20 sogli

sogli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 403 posts
  • LocationGornji Milanovac

Posted 17 December 2006 - 06:35 PM

Ako je tacno to sto si uradio sa ALIVIOM za tebe je samo SHIMANO SAINT.

Attached Thumbnails

  • vghgfh.jpg

  • 0
Nemanja Glisic




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users