Jump to content


Photo
- - - - -

Утисци након путовања бициклом на море (СРБ-БиХ-ЦГ)

bicikl putovanje cycling touring

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 24 July 2018 - 09:04 PM

Поздрав колеге бициклисти!

 

Моје име је Петар и имам 22 године. 

 

Као што стоји у наслову, писаћу о путовању на море у Црну Гору преко Босне и Херцеговине. Пут је трајао од 11.07. до 19.07. Прешао сам 768 километара, било је око 9000 метара успона, за 45 сати вожње. 

 

Почећу са описом бицикла и опреме. У питању је Author Compact, произведен негде 2003. Група Altus 3х7 брзина, V-brake кочнице са Clarks пакновима. Точкови Alex rims Y2000 са 36 жица по точку. Гума предња Schwalbe Road Plus 700x28c, задња нова Continental такође 28с. Седиште Selle Royal Viento, изузетно добро седиште за дуга путовања. Бицикл је без проблема издржао пут, једино је задњи точак добио мало луфта у конусима али се то сређује врло брзо. 

 

Од опреме сам имао шатор, врећу за спавање, ствари (бициклистичке и памучне), два бидона од 800мл и нешто хране и мало алата. Од опреме за вожњу имао сам четири мајице, два шортса од ликре и једну танку тренерку од материјала сличном ликри. Уз то све рукавице, танка јакна, као и обавезна кацига и флуоресцентни прслук. 

IMAG2787.jpg IMG-25f714fc95ab072133d45ad78744a45b-V.jpg

 

Први дан: Топола - Мокра Гора (162.7 km +2219 m / -1870 m)

 

Почетак пута је из једног места у близини Тополе, преко Рудника до Чачка. Од Чачка кроз Међувршје до Ужица, одакле се наставља до Кремна преко Мачката и Шљивовице. Крајња тачка првог дана је била Мокра Гора. Време првог дана је било добро за вожњу, с тим што је падала киша на Мокрој гори неких 45 минута. То је спустило температуру и олакшало успон до Дрвенграда и места где сам преспавао, близу граничног прелаза.

Највећи успони су након Ужица и пре Кремна, где може бити напорно посебно ако је врућина. 

 

IMAG2807.jpg IMAG2815.jpg IMAG2828.jpg

 

Домаћину Драгану и породици овим путем захваљујем на гостопримству.

IMAG2843.jpg

 

Други дан: Мокра Гора - Фоча (98.4 km +1547 m / -1704 m)

 

Магловито јутро другог дана и спуст све до границе. На обе границе минимано задржавање, похвале за рад службеника.

IMAG2845.jpg

Пут ка Вишеграду добар, без много саобраћаја. Ко није био, а има прилику, треба да посети Вишеград. Каменград такође, нешто сасвим другачије на нашим просторима. 

IMAG2876-01.jpg IMAG2878.jpg IMAG2879.jpg IMAG2888.jpg

 

Настављам према Фочи, преко Горажда и Устиколине. Неколико километара након Вишеграда почињу тунели. Има их пуно, и треба бити посебно обазрив приликом вожње кроз тунел јер су често неосветљени. За такве услове обавезно јако осветљење, да би се избегле потенцијално опасне ситуације. Сам асфалт у тунелима је доброг квалитета, али је било пар шахтова који нису у нивоу и на то обратити пажњу. 

IMAG2891.jpg

 

Следи кратко задржавање у Горажду. 

IMAG2898.jpg

 

Након Горажда настављам ка Устиколини, где свраћам у ресторан "Дрина", Све похвале за конобара и храну, ко је у пролазу неће погрешити ако сврати.

IMAG2902.jpg IMAG2904.jpg IMAG2906.jpg

 

Негде око 14 часова стижем у ауто камп Дрина, на 2 километра пре Фоче. Камп се налази уз саму обалу Дрине, и популаран је како домаћим тако и страним туристима. Све похвале за камп и за власника Бранка. Све је чисто, сређено, има довољно места за камповање. Ту су и собе. У склопу кампа се налази и купатило, чесме са водом за пиће, WiFi мрежа је доступна свуда у оквиру кампа. Такође, ту је и ресторан домаће кухиње. 

IMAG2918.jpg IMAG2913.jpg IMAG2912.jpg IMAG2910.jpg

 

Треба споменути да се температура спушта за неколико степени како прилазите реци. Ако неко буде камповао, без добре вреће у том делу кампа може бити јако хладно током ноћи. Нисам имао тих проблема, с обзиром да је врећа коју сам користио јако добра, и шатор се налази на другом крају кампа. 

IMAG2916.jpg

 

До кампа сам с намером стигао раније, иако сам могао још да возим одучио сам да одморим цело поподне, јер је следећег дана следила јако захтеван део пута, о чему ће бити речи у наредном делу поста. 

IMAG2940.jpg

 

Трећи дан: Фоча - Требиње (143.3 km +2202 m / -2334 m):

 

Крећем негде око пола 7 ујутро. Поново магловито јутро, с јако ситном кишом која није сметала у вожњи. Преко Фоче, села Пријеђел стижем до Тјентишта. При успону ка Пријеђелу маговито јутро се претворило у сунчан дан, и с леве стране почињу да се виде врхови околних планина. 

IMAG2942.jpg IMAG2947.jpg

 

Следи спуст ка Тјентишту, улазак у национани парк Сутјеска и пролазак кроз невероватно лепе пределе. 

IMAG2951-01.jpeg IMAG2953.jpg IMAG2958.jpg

 

Пут је одличан и води дуж реке Сутјеске, са јако мало саобраћаја, и неколико кратких тунела. Након обиласка споменика настављам пут ка Чемерном. 

IMAG2983-01.jpg IMAG2997.jpg  IMAG2994-01.jpg

 

Успон на Чемерно је био најзахтевнији успон на овом путовању. Сви који планирају да возе на Чемерно, битно је да имате довољно воде и хране, јер колико се сећам сем једног ресторана нећете имати где да купите храну или сипате воду. Очекивао сам чесме с водом, али колико сам видео није их било све до Гацког. Успони су дугачки, и када је висока температура може бити јако напорно. С друге стране, природа одузима дах. Планине и кањон остају у позадини, а поглед је награда за напор.

IMAG3005.jpg IMAG3011-01.jpg  IMAG3016.jpg

 

На самом превоју следи тунел дужине око 2000м, који је, по речима мештана, пуно олакшао пут ка Гацком. Уместо тог тунела пре је употреби био пут преко планине, од око 12 километара. Тунел је одлично осветљен, а треба имати на уму да је у тунелу јако хладно. Пре уласка обавезно обући још један слој одеће. 

IMAG3017.jpg

 

Након тунела следи спуст до Гацког, поред језера Клиње. 

IMAG3023.jpg

 

У Гацком упознајем жену из Енглеске, која је већ неколико дана на путовању Балканом. Пут је води даље ка Мостару, а мене ка Требињу.

IMAG3028.jpg IMAG3033.jpg IMAG3035.jpg

 

Пролазим Гацко и равно Гатачко поље.

IMAG3039.jpg

 

Пут је доброг квалитета, са благим успонима и низбрдицама. Следи спуст ка Билећи, па вожња око Билећког језера ка Требињу.

IMAG3048.jpg

 

Тај део пута је блага узбрдица, све до неколико километара пре Требиња где се наилази на спуст све до града. С леве стране је одличан поглед ка граду. 

IMAG3070.jpg IMAG3089.jpg  IMAG3094.jpg IMAG3084.jpg

Први пут сам у Требињу, и одушевљен сам. Град је прелеп, чиста и хладна река Требишњица протиче кроз град, па би и љубитељи риболова могли да се опробају у лову пастрмке. 

IMAG3172.jpg IMAG3132.jpg  IMAG3216.jpg

 

У Требињу остајем и наредног дана. Преноћиште налазим на неколико стотина метара од центра. Госпођа која издаје собе је врло пријатна жена, излази у сусрет максимално. Кога интересује преноћиште, контактирајте ме за више инормација. 

 

Пети дан: Требиње - Сутоморе (116.4 km +1646 m / -1918 m)

 

Следи релативно захтеван успон ка граници између РС и ЦГ. Крећем око 6 ујутру. Након првог успона, следи висораван где је пут скоро прав неколико километара. Након те деонице, ако се добро сећам знака, следи успон од 12%, који се смањује непосредно пре границе. Пут одличан, скоро без саобраћаја.

IMAG3225.jpg

 

На границама минимално задржавање, од око 10 минута.

Таксу на уласку у ЦГ не плаћам, већ службеница даје знак да прођем.

 

Пут ка Херцег Новом је добар, међутим треба бити обазрив јер возачи брзо возе и претичу у кривини. Имам утисак да је мало већа опасност током вожње него Србији и БиХ.

И коначно, море. 

IMAG3246.jpg

 

Залив скраћујем трајектом, за који је карта била 1 евро. Даље Јадранском магистралом настављам до Сутомора. Свраћам у Будву и Тиват да мало одморим. У Сутоморе стижем увече око 18 часова, где налазим смештај на неколико минута од центра, и одлучујем да останем и наредног дана

 

Седми дан: Сутоморе - Бар (28.0 km +186 m / -174 m)

 

Из Сутомора без журбе крећем око 8 сати, након чега убрзо стижем у Бар. Бар оставља јако добар устисак. Тамо проводим остатак дана и посећујем родбину. Град делује растерећено од гужве у односу на остале градове на обали, широке улице и шеталишта дају мало више простора за вожњу и шетњу.

IMAG3302.jpg IMAG3393.jpg IMAG3422.jpg IMAG3367.jpg

 

Осми дан: Бар - Подгорица (88.6 km +1293 m / -1270 m)

 

Око 6 крећем ка Подгорици преко Петровачке стране, јер пролаз кроз тунел Созина није дозвољен бициклистима. 

Успон није био толико тежак, само је битно кренути када није врућина и имати довољно воде и хране. Након успона следи спуст као награда, и то све до Скадарског језера. Треба бити мало пажљивији након укључења возила од тунела Созина па све до Подгорице. Тај пут је колико сам видео доста оптерећен, и помало узак за мимоилажење шлепера а да не угрозе бициклисте и пешаке. 

IMAG3439.jpg IMAG3444.jpg IMAG3445.jpg  IMAG3456.jpg

 

У Подгорицу стижем око 12:30 часова. 

IMAG3469.jpg IMAG3492.jpg

 

У граду остајем до краја дана. Смештај налазим у једном хостелу недалеко од центра. 

Први пут сам у Подгорици, поподне проводим са другарицом и обилазимо интересантна места која Подгорица нуди. Брдо Горица, мостове на Морачи, центар града, ...

IMAG3543.jpg IMAG3546.jpg

 

Вече у хостелу пролази уз добро дружење и добру вечеру. Путници из Француске, Аустрије и Португалије, колега бициклиста из Италије. Сви одушевљени Балканом.

 

Девети дан: Ужице - Топола (109.5 km +1063 m / -1138 m)

 

Последњег дана путовања, пут скраћујем возом из Подгорице до Ужица, одакле настављам бициклом до куће. 

Карта је била 15 евра, а за бицикл 4 евра. Касније сазнајем да је карта за бицикл неважећа након границе, међутим службеник након преласка преко границе није хтео да наплати додатну карту јер силазим у Ужицу. Бицикл стављам на крау воза и везујем за ручку од врата како бих га учврстио. 

IMAG3611.jpg IMAG3608.jpg

 

Из Ужица крећем у 16:55 и журим да стигнем што пре, мрак пада негде између Горњег Милановца и Рудника. Следи мало ноћне вожње, и кући стижем око 22 часа. 

IMAG3620.jpg  IMAG3642.jpg

 

 

Све у свему, задовољан сам путовањем. Прошао сам кроз много лепих предела, упознао мештане многих места, видео нешто о чему сам раније само слушао из дединих прича. 

 

Уколико имате неких питања, слободно питајте!

 

Видимо се на друму!


  • 17

#2 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Posted 25 July 2018 - 10:31 AM

Zaista iscrpan izvestaj.Svaka cast.
Reci mi molim te,u kafani Drini u kojoj si valuti placao,i koliko je u kampu Drina kostalo to zadovoljstvo na livadi sa wc i wifi?
  • 0

#3 tibip

tibip
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Posted 25 July 2018 - 01:09 PM

Svaka cast i za ovu turu, imao si posten tempo, i posebno za izvestaj. :)
Imamo isto pitanje kao kolega pre, koliko si placao kamp? Ja 1. avgusta krecem od Uzica preko Visegrada, Foce i Niksica do Perasta i Sutomora. Koliko su bile hladne noci? Ja imam letnju vrecu sa kombinacijom mikrofiber cebeta. Kakve su cene restorana u BiH i RS? Kod Mokre Gore si kampovao u Kotromanu?
Ovo sto si pisao za saobracaj u CG mi je bas interesantna tema. Prosle godine sam se vozikao po primorju svuda, od HN do Budve, Lovcen, Cetinje, Lustita, Vrmac... meni je bas obrnut dozivljaj bio. Mada, moguce da ima razlike i u nasim predelima kuda gde kakve kulture i nekulture ima. Ja sam imao bezbrizniji osecaj voznje u CG nego tu kod nas u Vojvodini. Tamo niko nije trubio, jeste uzak put vecinom, ali mi delovalo da su malo obazriviji i tolerantniji tamo. :)


  • 0

#4 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Posted 25 July 2018 - 01:14 PM

Браво, краљу!


  • 1
Today is always here.
Tomorrow, never.

#5 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 25 July 2018 - 01:14 PM

Ista pitanja :) Uvek piši koliko su cene noćenja.

 

A, (eko) taksa za ulazak u CG? To je odavno bataljeno?


  • 0

#6 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Posted 25 July 2018 - 04:01 PM

Pitam za cenu kampa,jer mi je skoro na viber gazda trazio skoro 9 evra za sator u tom kampu.
Jeste cist,sredjen,ali...
Mislim da se taksta naplacuje samo za automobile na tom putu kao vinjeta,3 eura
  • 1

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 25 July 2018 - 07:30 PM

9 evra šator!? Vidi se da idu stranci...


  • 1

#8 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Posted 25 July 2018 - 08:25 PM

Zao mi je sto nisam skrinovao tada...mozda je sada spustio evro dva.Poredjena radi,u Budvi je kamp 8.5 sa toplom vodom..Dubrovnik ima za 12...
  • 0

#9 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 25 July 2018 - 09:41 PM

Zaista iscrpan izvestaj.Svaka cast.
Reci mi molim te,u kafani Drini u kojoj si valuti placao,i koliko je u kampu Drina kostalo to zadovoljstvo na livadi sa wc i wifi?

Хвала! Трудим се да текстови буду информативног карактера, како би читаоци добили што бољу слику о томе како је било и шта конкретно да очекују од путовања оваквог типа. Плаћа се у маркама, и цена је била 14 марака. Био је проблем наћи мењачницу, јер их у РС има јако мало, па сам више пута мењао новац по маркетима и продавницама, где је курс јако лош. Најбоље је наћи банку која мења динаре, тада је курс најбољи.

 

Svaka cast i za ovu turu, imao si posten tempo, i posebno za izvestaj. :)
Imamo isto pitanje kao kolega pre, koliko si placao kamp? Ja 1. avgusta krecem od Uzica preko Visegrada, Foce i Niksica do Perasta i Sutomora. Koliko su bile hladne noci? Ja imam letnju vrecu sa kombinacijom mikrofiber cebeta. Kakve su cene restorana u BiH i RS? Kod Mokre Gore si kampovao u Kotromanu?
Ovo sto si pisao za saobracaj u CG mi je bas interesantna tema. Prosle godine sam se vozikao po primorju svuda, od HN do Budve, Lovcen, Cetinje, Lustita, Vrmac... meni je bas obrnut dozivljaj bio. Mada, moguce da ima razlike i u nasim predelima kuda gde kakve kulture i nekulture ima. Ja sam imao bezbrizniji osecaj voznje u CG nego tu kod nas u Vojvodini. Tamo niko nije trubio, jeste uzak put vecinom, ali mi delovalo da su malo obazriviji i tolerantniji tamo. :)

Хвала! Што се темпа тиче, трудио сам се да возим довољно брзо да стигнем у планирано време на дестинацију, а с друге стране опет да се не уморим превише. Дани када сам одмарао су били помало досадни, сем када се проводе у граду као што је Требиње. Ипак је вожња најбољи одмор  :grin:  Цене ресторана су углавном ниже, што се најбоље види у мањим местима. Врећа не треба бити много дебела јер се човек врло лако озноји у таквој врећи, што испада лоше решење. Треба бити мало лаганија, па ипак ако није довољно топла један слој памучне одеће ће решити тај проблем. Такође, пре спавања обавезно добра вечера, и следи миран сан. У Мокрој Гори сам спавао код пријатеља, тако да врећу и шатор тога дана нисам ни дирао.

 

Браво, краљу!

Хвала колегинице!

 

Ista pitanja :) Uvek piši koliko su cene noćenja.

 

A, (eko) taksa za ulazak u CG? To je odavno bataljeno?

Цене ноћења у кампу код Фоче су биле 7евра, то јест 14 марака. У Требињу и Сутомору 10 евра. Свуда сам имао све што је било подребно за удобан боравак. Хостел у Подгорици је коштао 14 евра, и био је на пар минута хода од железничке станице. 

 

Што се таксе тиче, након границе се наилази на рампу са истакнутим ценама са стране. Не сећам се тачно цене за аутомобиле, али како колега каже вероватно је износ 3 евра.


  • 2

#10 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 26 July 2018 - 09:27 AM

I dalje mi je ta taksa nejasna, koliko znam, gore nije nacionalni park a eko taksa na udisanje crnogorskog vazduha je poodavno ukinuta.


  • 0

#11 glogi

glogi
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 26 July 2018 - 10:54 AM

To odavno koliko znam nije eko taksa, eko taksa je bila nesto skuplja i bile su one nalepnice koje se lepe na soferku i vaze 1 godinu. Ta taksa je ukinuta, pre sigurno 4-5 godina.

Ovih 3 eur je klasicna putarina.

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
  • 0

#12 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 26 July 2018 - 11:59 AM

To odavno koliko znam nije eko taksa, eko taksa je bila nesto skuplja i bile su one nalepnice koje se lepe na soferku i vaze 1 godinu. Ta taksa je ukinuta, pre sigurno 4-5 godina.

Ovih 3 eur je klasicna putarina.

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока

Вероватно јесте само путарина, нисам превише обраћао пажњу. 


  • 0

#13 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Posted 26 July 2018 - 12:52 PM

Putarina da
  • 0

#14 Simeun

Simeun
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 197 posts

Posted 31 July 2018 - 07:06 PM

Здраво Петре, свака част за све, а посебно што си се потрудио да тако кратко, јасно и тачно напишеш коју о својој авантури. Ово ће бити од велике помоћи будућим циклотуристима.

Желим ти добро здравље и још много лепих цоклопутовања, само настави, тек си почео O:)


  • 4

#15 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 01 August 2018 - 07:43 AM

Odlican tekst, bas sam uzivao citajuci i gledajuci slike, hvala.


  • 1

#16 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 06 August 2018 - 09:10 AM

Здраво Петре, свака част за све, а посебно што си се потрудио да тако кратко, јасно и тачно напишеш коју о својој авантури. Ово ће бити од велике помоћи будућим циклотуристима.

Желим ти добро здравље и још много лепих цоклопутовања, само настави, тек си почео O:)

Хвала! Надам се да хоће, то и јесте био циљ, да опишем објективно и пренесем што више корисних информација. Биће још текстова, али прво да се заврше испитни рокови  :grin:

 

Odlican tekst, bas sam uzivao citajuci i gledajuci slike, hvala.

Хвала!


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: bicikl, putovanje, cycling, touring

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users