Uh, malo ću sad gunđati, ali nije ništa zlonamerno, više koNJstruktivno i da skrenem pažnju na par stvari što sam uočio. Bez ljutnje.
To oko vrata ne bih nosio leti ni u ludilu.
Takođe, ne štiti u slučaju udara glavom u retrovizor autobusa.
Za motocikle znam statistiku da većina povreda bude u predelu lica/brade, pa ova, kao i obična biciklistička, sprečavaju pogibiju, ali za radikalno viši nivo zaštite bi trebalo obezbediti i neku vrstu zaštite brade/zuba/nosa.
Po statistici za bicikle, nezgode u Srbiji, većina pogibija je usled povreda glave (preko 90% ako me sećanje služi), a obična kaciga u veoma velikoj meri umanjuje rizik od fatalnih povreda glave.
Što se statistika u ovom videu tiče, miriše mi na manipulaciju. Govore o udarcu u beton pri brzini od 25 na sat. To je ekvivalentno direktnom udaru glavom u zid pri malte ne punoj brzini. Znamo da (gotovo) niko tako ne pada s bicikla. Obično te auto udari otpozadi, ili obori, ili sam biciklista padne, sklizne. Tako da udarac glavom nije direktan, obično je pod uglom, obično se sklizne kad se ima kaciga.
Ova na naduvavanje je potpuno neupotrebljiva pri off road vožnji, to ne spominju.
Takođe, ostaje problem što je ova nova kaciga oko vrata. Skuvao bih se u tome. Onda bih mogao i motokros kacigu da stavim, ona je još bezbednija.
Da ne zaboravim: na početku videa spominju standarde. Standardi su minimum, dobre kacige bi trebalo da ih prevazilaze. Za motociklističke kacige postoje nezvanični testovi koji upoređuju, od tih što zadovoljavaju standarde, koje pružaju bolju zaštitu pri bočnom, čeonom, potiljačnom udaru, kao i pri klizanju.
Lično gotovo nikad ne nosim kacigu. Valda se nisam sad urekao.
Edit: umalo da zaboravim. Kod pada pri velikoj brzini (60 na sat nizbrdo, na primer), kod motocikala se najbolje rangiraju kacige koje su "klizavije". Uglavnom sa školjkom od karbonskih vlakana, ne samo plastike. Što je spoljni deo školjke klizaviji i tvrđi, to bolje. Oprema se isto pravi tako da bude uska uz telo i da čovek klizi po podlozi na koju padne - sa što manje kotrljanja. U takvoj situaciji, poređenje vazdušne i obične bici kacige, pretpostavljam da bi se obična pokazala kao bezbednija. Ali ovo je teško reći bez provere, naravno.