Aj i ja da se pohvalim ličnim dostignućima
.
Ovde ne mora mnogo da se objašnjava, standardna boljka kod fulaša kada ležajevi u zglobu zapeknu. Srećom desilo ne na uzbrdici.
Ram nisam zavarivao, prodat je tako polomljen.
Ovo je bilo malo opasnije. Prilikom doskoka (rutinski skok), očigledno je sila bila veća ili je gumica u amortizeru bila potrošena, vazdušna komora je otkazala i amortizer se skroz sabio. Klackalica je otišla do svoje masimalne tačke i krenula na suprotnu stranu jer nije imalo šta da je zadrži. Točak je za to vreme udario u cev kroz koju ide šticna (seat tube) i skrenuo u stranu jer nije imao gde dalje, i zaglavio se između cevi i zadnje viljuške (chainstay). Na kraju je amortizer udario u ram i tu se sve zaustavilo.
Srećom nisam bio povređen, samo sam izludeo.
Na ramu je ostalo sitno udubljenje, amortizer je otišao na servis (nije fizički oštećen), disk se malo iskrivio, i zamenjeni su ležajevi jer je točak malo iskrivio zadnju viljušku pa ih je isčupao iz rama. Kad je sve sređeno, ostalo je samo malo udubljenje od amortizera, nije bilo konstruktivnih defekata na samom ramu.
Po meni je loš dizajn rama u smislu da klackalica može da ode na suprotnu stranu, trebalo bi da postoji neko ograničenje da se ovako nešto ne desi. Ram koji se vodi kao allmountain (160mm) bi trebao da je malo sigurniji po meni.
Pisao proizvođaču, ali čim sam im rekao da nemam račun nisu više odgovarali niti su hteli preko serijskog broja da provere. Ne krivim ih, samo sam hteo da stupim u kontakt sa nekim ko se razume u konstruktivni deo, ali šta sad.
Prodat na kraju jer nisam mogao da se oslobodim straha da se ne ponovi nešto slično.