Na osnovu licnog iskustva (menjao dura-ace 7800 na novi 105 r7000), mislim da je najbolje ustedeti na delovima gde ogroman skok cene dosnosi samo par grama manje, i nista vise. Kod pogonske grupe je tu najveca razlika u tezini (oko 300-400g), ali razlika u ceni dura-ace - 105 je ogromna, dok je u funkcionalnosti zanemarljiva. Takodje vazi za sve ostale 'sitnice' tipa lanac, sticna, lula, korman... Sve to moze da se uzme relativno jeftino i da bude potpuno funkcionalno ali teze mozda ukupno 100g (ako i toliko) u odnosu na 5x skuplju varijantu. Za tockove isto nisam siguran da ispod nekih 1600g (oko 40k din koliko sam dao za rs-550 nove) vredi dati duplo vise para da se smanji tezina za 100-150g. Takodje, polovno ocuvano sediste od 80-100e (karbon) sasvim dobro radi posao, ne znam da li ima toliko benefita da bi se opravdala kupovina novog od 300+ eur.
Ram je nesto sto verovatno najvise dize cenu, ali opet, koliko nas vozi preko 40kmh da bi osetilo sve prednosti najskupljeg aerodinamicnijeg rama, eventualno 100-200g lakseg (i opet 5x skupljeg).
Jedina dilema mislim da su kocnice, da li disk ili klasicne. Meni su i ove klasicne 105-ice sasvim ok, jer ako dovoljno jako stisnem blokirace se tockovi (jer su gume tanke pa je kontaktna povrsina sa podlogom svakako mala), diskovi mozda ako neko bas vozi cesto po vlazom ili ima karbonske obruce.
P.S. mnogo vise aerodinamike se dobija voznjom u aerodinamicnom polozaju nego samom aerodinamikom rama. Tako da se prvo treba naviknuti na taj polozaj (treba dosta vremena i vezbanja), pa ako bas fali taj 1% onda razmisljati o skupom ramu.