
Decathlon Srbija
#502
Postavljeno 21 March 2022 - 03:05 PM
mhetlerovic, on 21 Mar 2022 - 12:03 PM, said:
Nažalost to su cene svuda po svetu, imaš bicikle i za 100 evra, ali i za 15.000 eur, pri čemu ne mislim čak ni na električne za te pare. A to što im stoje je logično s obzirom na kupovnu moć ovde i na to koliko će se ljudi odlučiti za baš taj bicikl. A oni moraju da uzmu i te ako žele da budu distributer i da prodaju gomilu onih za Scott za 70-100.000 dinara koji će se možda kod nas i prodati. I to je problem malog tržišta sa još manjom kupovnom moći.
Prvo ne možeš porediti cenu bicikla koju si dobio s popustom - isto tako na cikloberzi i preko ovih što dovoze bajseve od preko možeš naći značajno povoljnije nego u inostranstvu nove bajseve za modelsku 2022. godinu, nije uporedivo. Ali imaš da Dechatlonu kod nas taj RC120 košta 60.499, a ovaj Scott košta 144k u PB, dok je to u Nemačkoj verovatno 500 i 100 eur. Edit: ubo sam pogrešan model u Dechatlonu, sad sam našao pravi.
I tu dolazimo do toga da Scott uloži još 50 eur za bolji servis, pa uloži još 100 eur za marketing, pa uloži još 100 eur za sponzorisanje nekog svetskog tima itd, itd. I onda naplati još 200 eur za brend. I to mi ništa nije sporno, brend se uvek plaća, jedino što mi je sporno jeste da sve to platiš kupujući Scott u PB, a dobiješ uslugu kao u Dechatlonu, to nije ok. A ovo sve ostalo je jasno, i Škoda, VW i Audi su praktično ista kola samo je razlika u ceni i preko 50% zavisno od brenda, pa se voze i jedan i drugi i treći.
Nije mi bio cilj da poredim bicikl koji sam ja dobio sa popustom za neki drugi koji ima redovnu cenu, ali to sam napisao čisto da se podvuče paralela i vidi šta je to dobar "deal". U svakom slučaju i ako poredimo onaj Triban RC 120 od 500 eura sa tim Speedsterom od 1000 eura, opet dolazimo do sličnog zaključka. Svakako, mora se priznati da taj Scott ima osetno lakši ram, da su varovi na tom ramu izbrušeni i sakriveni, da ima interno rutiranje sajli, jednostavno u pitanju je ram bolje klase kojem je posvećeno više detalja. Ako izuzmemo estetiku, to opet nema tako drastičnog uticaja na osećaj u vožnji niti je taj Scott duplo bolji od tog Decathlonovog bajsa. Ali si opet definitivno u pravu da Scott više ulaže u svoj brend, i logično je da traže više novca za svoj proizvod, iako on nije nužno toliko bolji koliko bi trebalo da bude s obzirom na cenovnu razliku.
Cene su definitivno otišle u nebesa. Sećam se da sam pre jedno 2 godine bacio oko na cene aktuelnih modela, i video sam onaj Cannondale Optimo. Bio je u ponudi sa Tiagrom za svega 1050 eura i to mi se tada činilo kao odmerena i pristojna cena. Danas za isti takav Cannondale samo sa osmofazom Clarisom traže neverovatnih 999 eura. Globalizacija polako uzima svoje, pogotovo posredstvom Korone a i drugih trenutnih geopolitičkih dešavanja u svetu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#504
Postavljeno 21 March 2022 - 04:55 PM
Кратка запажања:
1. Већина предузећа која запосленима одобравају попуст толерише и чланове уже породице, али за пријатеље, познанике, итд добијају се откази или се тражи да радник надокнади попуст. Некада зависи и колико често се користи попуст.
2. Игра великих бројева. Помињу се разлике од 20-30 евра. На милион бицикала то је 20-30 милиона евра. Новац који је утрошен, а није зарађен. Онда следе финансијски извештаји, окупљања акционара, пад вредности акција, откази за шефове. Често се у производњи штеди и 10 центи на производу од 100 или 1000 евра. Потрошачима сулудо, капиталистима правилно. Велики бројеви, велика конкуренција, сваки цент је важан. Сад ће "асистирани погон" у авионима - вртиш педале током лета и зарадиш бодове за наредну карту.
Предузеће које воде љубитељи направиће све како треба и тражиће мањи профит. Али, тај профит ипак мора да покрије све трошкове (материјал, простор, радници), а серије су мале, па њихова цена по комаду оде у небеса. Зато и прибегавају занимљивим дизајнерским решењима, па онда испадне да се плаћа "кул" дизајн.
#505
Postavljeno 21 March 2022 - 07:05 PM
Naravno, štedi se svaki centu svuda gde god može. Kinezi za obične šrafiće ako nešto može umesto 4 stave dva.
Ne verujem da su toliko pretegli pedale niti mogu biti zapekle na novom biciklu više je do nedostatka kvalitetnog alata i znanja/iskustva/veštine. A i pedale su im očigledno krš kad se tako pojede osovina, kao uostalom i celi ti bicikli, ramovi, to je sve konfekcija i to sada po debeloj ceni. Svi bicikli svuda, novi, polovni.. su postali debelo precenjeni.
#506
Postavljeno 21 March 2022 - 07:19 PM
Gadjan, on 21 Mar 2022 - 7:05 PM, said:
Ne verujem da su toliko pretegli pedale niti mogu biti zapekle na novom biciklu više je do nedostatka kvalitetnog alata i znanja/iskustva/veštine.
Napisah već ranije da sam se naskidao pedala i pedala koje konstantno menjam i prebacujem sa bicikla na bicikl. Sem toga, ranije sam radio 3 i po godine na naftnoj platformi gde sam se naskidao i namontirao raznih nekih vrta šrafova sa alatima koje ti verovatno u životu nisi video, ali ako ti tvrdiš da je problem do nedostatka veštine, znanja, iskustva i alata a da pri tom svojim očima nisi ni video o čemu se radi, moraću jednostavno da ti verujem na reč.

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#509
Postavljeno 21 March 2022 - 08:53 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#510
Postavljeno 21 March 2022 - 11:16 PM
Moglo bi se o time pisati naširoko ali mi se ne da, i mehanika automobila, bicikla, bilo čega je samo odvrtanje zavrtanje šrafova ako tako pojednostaviš. I preplitanje i centriranje točka je samo odvrtanje zavrtanje nipli pa malo ko može to da uradi.
Kad sve ide glatko naravno da ne treba ništa i da je lako i može bilo čime pa i kineskim ključem za konuse... Ali šta god da radimo neretko zna da pođe naopako i da se uzjoguni nešto, e tu je sve bitno. Nisam rekao samo znanje, nego na prvom mestu dobar alat (da paše savršeno, kvalitetan čelik, ne sme da se pojede kao plastelin.. pomoćna duža cev/poluga itd) ali i veština/iskustvo s takvim situacijama. Da se (pred)oseti da li će skliznuti oblajznuti.. pre nego što se nešto ošteti (ovde je verovatno i mekoća same osovine kumovala) da se napadne pod najboljim uglom sa najboljim osloncem a da bude bezbedno, najbolje kratko i oštro na cim/sec ali kontrolisano i sigurno. Ne ide se odmah nogom po ključu, jeste tu imaš veliku silu ali ne i kontrolu, zato i sklizne. Ovo sad zvuči kao filozofiranje oko proste stvari, u slučaju pedale na vilasti ključ i jeste logično i lako sa spoljne strane i većina to intuitivno verujem i radi na isti, najbolji način. Ali kod pedala na iMbus recimo, to nije slučaj, jer ključ ide s unutrašnje strane. Ako uzmeš gomilu ljudi videćeš da svako odvrće na različit način (nagledah se) i ima svoju tehniku. A postoje bolji i lošiji načini (gde možeš lako da razvališ ključem o ram ili rukom o zube šajbne itd) ima na youtube sve, kako najbolje to izvesti, a i za slučajeve jako zapeklih pedala.
#511
#515
Postavljeno 22 March 2022 - 02:09 PM
Па ако си пробао да је скинеш алатом сад пробај аладом. А најбоље да пребациш питање у сервисни део форума, да се људи ресетују.
Можда је оштећен навој, урезано нешто наопако. У ком случају после скидања педале вероватно заборави на стављање друге. Можда је боље да оставиш? Или је мајстор уместо масти ставио лепак. Побркао бочице. А скидање пробај већом полугом. Ако је толико закочило делује да ће тешко ићи клештима и другим алатом који мораш да држиш на посебан начин док га користиш (нпр, стискање и окретање).
#517
Postavljeno 22 March 2022 - 03:50 PM
Grunf_66, on 22 Mar 2022 - 2:48 PM, said:
U takvim slučajevima jedino grijanje kurble.Obično popusti.Usput, forum postaje poprište za besmislene jezičke i slične rasprabe bez smisla.
Uze mi reč.. ako neće da polugom pomaže samo grejanje. A Smasher nije da nema snage.. daleko je od nejakog.
https://picasaweb.go...208760685671353
#518
Postavljeno 22 March 2022 - 04:33 PM
Opušteno ljudi. Nije ta pedala toliki problem, jer u suštini taj pogon mi ne treba i odmah sam ga, zajedno sa pedalom prebacio na ženin bajs koji ona vozi tek par stotina km godišnje, i na tom bajsu će i taj pogon i ta pedala potrajati godinama. Razlog što sam ja toliko zapeo za tu pedalu je što me je iznervirala, jer da sam kojim slučajem hteo da zadržim pogon na tom bajku, svakako bih ga odneo u Dekatlon pa nek se oni pate sa skidanjem pedale.
Još jedan mali update vezano za kupovinu bajka. S obizorm da sam na tom bajku želeo da malo promenim poziciju šamaraljki jer ne odgovaraju u potpunosti onome kako ja to volim da je namešteno, morao sam malo da odmotam traku i popustim šrafove na ručicama menjača, da ih podesim pod uglom koji mi paše. Čim sam počeo da odmotavam tu traku od plute momentalno je počela da se raspada. Ovo se na novom bajku inače retko dešava, i češća je pojava onda kada je traka stara, dobrano pritiskana duže vreme šakama i dlanovima, od znoja i od kojekakvih vremenskih prilika pa se jednostavno slepe slojevi jedni za druge. Odmotavanje nove trake ne bi trebalo da bude problem, ali kod ove jeste. Zato sam traku najpre poprskao vodom i čekao da dobro upije, da bude lakše odmotavanje, ali i uprkos tome, ponovo se traka raspadala pri odmotavanju. Dakle morao sam da naručim novu.
Druga, mnogo bitnija stvar, kada sam počeo da odvrćem šrafove koji drže šamaraljke, primetio sam da su poprilično jako stegnuti, što takođe ne valja. Nekada davno, kada sam prvi put bio kod njega, Relja ili ti Bikegremlin mi je ukazao da ti šrafovi na šamaraljkama nikada ne treba da budu previše stegnuti jer prilikom pada sa bicikla na bok, šamaraljke uglavnom stradaju jer dolaze u kontakt sa podlogom. Kada je već tako, trebalo bi da su šrafovi koji ih drže bar malo popušteni da pri padu mogu da se iskrive i posle vrate u početni položaj, umesto da su čvrsto fiskirane pa da se slome. Onaj ko je ovaj bajk montirao opet o tome nije vodio računa, ili nije imao pojma. Opet kažem, ove šamaraljke su jeftine, koštaju svega 70 do 80 eura, ali ako je filozofija montaže ista i sa šamaraljkama koje imaju hidrauliku i/ili Di2 menjače, to je već poprilično skupa igračka da se na tako bitne stvari ne obraća pažnja.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#519
Postavljeno 22 March 2022 - 04:58 PM
Smasher, on 22 Mar 2022 - 4:33 PM, said:
Onaj ko je ovaj bajk montirao opet o tome nije vodio računa, ili nije imao pojma. Opet kažem, ove šamaraljke su jeftine, koštaju svega 70 do 80 eura, ali ako je filozofija montaže ista i sa šamaraljkama koje imaju hidrauliku i/ili Di2 menjače, to je već poprilično skupa igračka da se na tako bitne stvari ne obraća pažnja.
Prodajni centri sportske opreme verovatno i ne vode računa o tome kako će se nešto sastaviti. Bitno je da je sklopljeno za oči kupca koji će da provuče karticu.. i posle da se pati. A kad polomi šamaraljku oni mu neće uvažiti reklamaciju.
https://picasaweb.go...208760685671353
#520
Postavljeno 22 March 2022 - 06:48 PM
Objektivnosti radi:
Shimano preporučuje do 8 Nm silu zatezanja šamaraljki, Campagnolo do 10 Nm - i jedno i drugo je dosta jako.
Računam da je pošteno ne kriviti "sklapače" barem za to - rađenje mimo preporuka proizvođača je uvek "na sopstvenu odgovornost."
Takođe, ako se ne koristi montažna pasta, sila potrebna za odvrtanje šrafa (dok ne krene) je često puno jača od sile kojom je zategnut, pa može dati lažni utisak da je šraf stegnut više nego što je zaista bio stegnut (ne znam koliko sam ovo dobro objasnio sad ).
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika