Srednji pogon
#41
Postavljeno 14 August 2018 - 09:07 PM
#42
Postavljeno 14 August 2018 - 09:24 PM
Izmeri liniju lanca pozadi i vidi kakva je napred. Ako je manja, proveri za koliko. I proveri da li menjač može za toliko još da ide ka spolja, kako bi bio siguran da će sa dužom osovinom moći nabaciti na najveći lančanik.
Linija lanca bicikla (chainline)
#48
Postavljeno 07 October 2018 - 12:37 PM
Prvo treba da proveris da li duzina osovine odgovara novom pogonu koji si stavio. Za svaki pogon je propisana odgovarajuca duzina osovine patrone, ne mozes samo da stavis bilo koji pogon vec onaj kome odgovara duzina osovine koja je na tvom biciklu. Ponekad moras sa zamenom pogona da promenis i duzinu osovine tj. da kupis novu patronu srednjeg pogona cija duzina osovine odgovara tom novom pogonu.
Na menjacu postoje dva srafica koji ogranicavaju hod menjaca, sa njima regulises koliki hod ce imati menjac.
Sajla treba da se opusti ako ne baca na najmanji zupcanik.
#49
Postavljeno 12 March 2019 - 10:26 AM
E dođe vreme i za zamenu srednjeg pogona iliti prednjih zupčanika. već sam pisao na ovoj temi da mi je otkazao srednji zupčanik (38zuba) , pa sam uglavnom koristio najveći (48 zuba). Vozilo se, borilo se uz Kadinjaču i Ponikve, ponekad koristio najmanji (28 zuba), ali neki dan poče da preskače na najvećem i po ravnom i što no kažu, nije mi te majka rodila, pa da te čuvam i brinem o tebi, zamena. A prešao je, taman za zamenu, 51.000 km. Pored prednjih, promenio sam i zadnje zupčanike i lanac. Evo malo i slika:
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#50
Postavljeno 12 March 2019 - 02:06 PM
Pa bio bi red. Samo malo mi nije jasno, Prednji lancanici su izdrzali 51000 km. A koliko si za to vreme promenio lanaca i zadnjih lancanika?
Patrona srednjih zupcanika,da li je i ona izdrzala toliko,pa zadnja nabla, koji kvalitet si sada kupio, mislim acera ili altus ili jos nesto bolje?Lanac, Shimano ili KMC ili Sram?
#51
Postavljeno 12 March 2019 - 04:41 PM
Moglo je ovo još da izgura...E dođe vreme i za zamenu srednjeg pogona iliti prednjih zupčanika. već sam pisao na ovoj temi da mi je otkazao srednji zupčanik (38zuba) , pa sam uglavnom koristio najveći (48 zuba). Vozilo se, borilo se uz Kadinjaču i Ponikve, ponekad koristio najmanji (28 zuba), ali neki dan poče da preskače na najvećem i po ravnom i što no kažu, nije mi te majka rodila, pa da te čuvam i brinem o tebi, zamena. A prešao je, taman za zamenu, 51.000 km. Pored prednjih, promenio sam i zadnje zupčanike i lanac. Evo malo i slika:
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#52
Postavljeno 12 March 2019 - 05:11 PM
Pa bio bi red. Samo malo mi nije jasno, Prednji lancanici su izdrzali 51000 km. A koliko si za to vreme promenio lanaca i zadnjih lancanika?
Patrona srednjih zupcanika,da li je i ona izdrzala toliko,pa zadnja nabla, koji kvalitet si sada kupio, mislim acera ili altus ili jos nesto bolje?Lanac, Shimano ili KMC ili Sram?
Pisao sam na drugoj temi, dva lanca i dva lančanika. Prvi par 33.000 km, a drugi 18.000 km. Prednji zupčanici su Shimano altus
http://planetbike.rs...UARE-CRNI-SA-ZAŠTITOM-OD-LANCA/25383/, lanac KMC i zadnji lančanici obični navojni 14-28 zuba
http://planetbike.rs...X-14-28T/46641/
A patrona je prešla preko 59.000 km i ko zna koliko će još.
Moglo je ovo još da izgura...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ma mogo je ovaj mali napred još, nego dosadno vrteti u prazno.
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#53
Postavljeno 22 October 2019 - 09:27 PM
Pozdrav i pitanje za majstore. Prebacio sam celu ultegra grupu sa jednog na drugi ram,a na novom ramu je već bila 105 patrona. Čovek koji je to radio reče da je bolje da je ostavim jer izgleda kao nova. Stavio pogon, probao free spin, slabo vrti... kaže čovek, razradiće se. Od tada sam prešao više od 1000km bez promene. Da li je pretegnuta ili nije u 'vinklu' zbog rama? Ili je samo loša? Razmišljam da stavim staru ultegrinu, ali oklevam, ako je nešto drugo u pitanju?
#55
Postavljeno 04 November 2019 - 09:44 AM
Ако је превише затегнута лева курбла онда се неће "разрадити" наредних 100 година. Пробај да отпустиш курблу толико да нема луфта а да чврсто. Ако ни тада не помогне онда замена.
Proverih ovo, jeste bila malo pretegnuta leva kurbla, sada je nešto bolji free spin, ali i dalje mislim da tu nešto 'žulja'. Pošto sam teški amater, ne verujem da mi tih par vati troška opravdava petljanje sa novom patronom... barem dok se ova ne istroši pa ću videti dalje. Više me zanimalo šta može da smeta pogonu u samoj postavci i, evo, saznah nešto novo ☺
#56
Postavljeno 07 January 2020 - 09:09 PM
#57
Postavljeno 08 January 2020 - 07:33 AM
Kao i druga slična pitanja, odgovor je "Zavisi." Ukratko, u zavisnosti od detalja može biti ili "radi, u nekim slučajevima bolje ili lošije" ili "nema nikakve razlike".
Prvo, kaseta nema veze, bitan je prednji menjač i ručica prednjeg menjača. Drugo, bitno je koji je tačno pogon u pitanju. Na primer, Shimano je u prelasku sa generacije 7800/6600/5600 na generaciju 7900/6700/5700 (obe desetofazne) malo povećao rastojanje između lančanika i tome prilagodio hod prednjeg menjača. Koliko mi je poznato, isto rastojanje su zadržali i u budućim jedanaestofaznim grupama, tako da će jedanaestofazni pogon raditi bez problema sa delovima kasnije desetofazne generacije, a uz potencijalne probleme sa delovima ranije desetofazne generacije (mada je pitanje da li ćeš te probleme ikada primetiti).
Sram je uradio slično sa svojom poslednjom generacijom desetofazne grupe Red - malo su povećali razmak između lančanika i prilagodili prednji menjač, što su zadržali u budućim jedanaestofaznim grupama. Za Campagnolo nemam pojma, ne pratim njihov rad generalno.
Kod nezavisnih proizvođača pogona je, naravno, Divlji Zapad. Teško da ćeš naći tačne specifikacije različitih pogona, ali možeš računati da ništa nije napravljeno tako da uopšte ne radi kako god da ih ukombinuješ. Svakako cenim da su kod njih razlike među nominalnim jedanaestofaznim i desetofaznim pogonima verovatno manje nego kod gorepomenutih velikih imena.
#59
Postavljeno 08 January 2020 - 04:05 PM
#60
Postavljeno 10 January 2020 - 11:38 AM
Trenutno mi je na bajsu 11faz 105 pogon uparen sa 10faz 5700 grupom, a sve sam gore pomenute kombinacije probao.
U pitanju je kompact pogon 50-34.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika