Pre ce biti: "Dodjes biciklom, plivas i vracas se kuci trceci za lopovom".
To samo amateri.
Poslato sa sokocala mobilnoga
Postavljeno 22 March 2018 - 04:01 PM
U principu se slažem sa Baxom. S tim što bih za grad prednost dao ramu koji ima prihvate za pak treger i blatobrane, ispred hrom-molibden trkačkog rama (ako treba da biram).
Poslato sa sokocala mobilnoga
I tvoj i njegov pristup imaju logike. Obojica ste u pravu. Meni se estetski više dopada bicikl bez blatobrana i korpe (trenutno nemam u planu da ga teram po kiši, a za pijacu bi mi više odgovarao kombi nego bisage), ali stoji da je kao takav manje praktičan.
Rešenje je da ganjam hrom-molibdenski ram sa tim prihvatima, pa posle mogu da dodajem šta mi zatreba.
Postavljeno 22 March 2018 - 07:43 PM
I tvoj i njegov pristup imaju logike. Obojica ste u pravu. Meni se estetski više dopada bicikl bez blatobrana i korpe (trenutno nemam u planu da ga teram po kiši, a za pijacu bi mi više odgovarao kombi nego bisage), ali stoji da je kao takav manje praktičan.
Rešenje je da ganjam hrom-molibdenski ram sa tim prihvatima, pa posle mogu da dodajem šta mi zatreba.
Nećeš ga voziti po kiši, OK, ali dok god se ne osuši asfalt, tebi će odeća biti usvinjena ako iole brže voziš bicikl. Meni barem je tako nešto veoma nepraktično ako bajs koristim za do posla - tj. za bilo šta što nije čista rekreacija, pa da sam u odeći koja može da se usvinji i u kojoj mogu da budem usvinjen dok se ne vratim kući.
Druga stvar je što majstori bez blatobrana kad voze po biciklističkoj stazi bacaju mlaz iza, pa ih ne možeš preteći dok se ne zaustave na semaforu, ali to je manji problem tamo gde nema (užih) biciklističkih staza. Prilično nesportski.
Postavljeno 22 March 2018 - 08:57 PM
Sve se slažem druže mogwai.
Pošto je bicikl planiran da služi samo kao zamena za auto do stadiona i nazad i povremene vožnjice po gradu kad je lepo vreme, za početak mu blatobrani nisu neophodni. Ali svakako da ću gledati da nabavim neki sa mogućnošću naknadne montaže jer će mu to definitivno povećati upotrebnu vrednost. S tim što ću sa blatobranima definitivno stavljati i pak treger jer mi bicikl samo sa blatobranima izgleda neopisivo ružno.
Nego, gledam malo oglase ovde pa imam dilemu...za ovaj motobecane piše u opisu da ja materijal hrom molibden, a na jednoj od slika se jasno vidi nalepnica hi tensile tubing.
Koliko sam ja uspeo da pohvatam, to nikako nije isto. Ili možda grešim?
Postavljeno 22 March 2018 - 09:15 PM
Sve se slažem druže mogwai.
Pošto je bicikl planiran da služi samo kao zamena za auto do stadiona i nazad i povremene vožnjice po gradu kad je lepo vreme, za početak mu blatobrani nisu neophodni. Ali svakako da ću gledati da nabavim neki sa mogućnošću naknadne montaže jer će mu to definitivno povećati upotrebnu vrednost. S tim što ću sa blatobranima definitivno stavljati i pak treger jer mi bicikl samo sa blatobranima izgleda neopisivo ružno.
Nego, gledam malo oglase ovde pa imam dilemu...za ovaj motobecane piše u opisu da ja materijal hrom molibden, a na jednoj od slika se jasno vidi nalepnica hi tensile tubing.
Koliko sam ja uspeo da pohvatam, to nikako nije isto. Ili možda grešim?
Postavljeno 22 March 2018 - 09:55 PM
when you look into abbyss, the abbyss looks into you www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe) www.facebook.com/bikecologic
Postavljeno 23 March 2018 - 09:22 AM
Motobecane je jeftin ram s pocetka 80tih, recimo da je kostao 500-600 DM, u to vreme, ceo bicikl.
Trkacka grla, od 2000-3000DM, pa navise.
Prvi nivo Columbus ramova Aelle je bio oko 700-800 dem, pa navise...
To bi trebalo da je pandan Carbolite Peugeotu po svim parametrima, ali ja na zalost nisam imao priliku da provozam ove cevi.
Imam jedan Motobecane koji je interno brjezovan, ali je Cro Mo, i on je dobar bicikl.
Za Peugeot Carbolite koji imam, stojim iza toga da je jednostavno sjajno sklepan ram od jeftinih cevi. Nije trkacko grlo, ali taj nivo udobnosti koji pruza, uz odlicne ostale karakteristike, prosto pleni, kad se pogleda koliko je sveden i jeftin.
Sta je njihov sistem bio tada?
Posto je glavna mana losijih cevi sto moraju da budu deblje, to dadaje tezinu biciklu, i onda su se Francuzi, a vezano za mass production, dosetili tog internog brejzovanja, i to usavrsili.
Posto ram nema mufove, bio je laksi. i onda su gurali teze cevi, a kompenzovali tezinu nedostatkom mufova.
Imali su tu tehniku internog brejzovanja, koja se tokom godina bas potvrdila,ti ramovi mahom nemaju greske, tj fabrikovani su masinski(zapeceni), bez mnogo rucnog rada, i to jednostavno traje.
Nemaju nikakvu kolekcionarsku vrednost, ali su za voznju extra.
Inace to interno brejzovanje su Francuzi koristili i za skuplje cevi, recimo imam Peugeot Custom Columbus Cromor interno brezovan, zatim radili su i sa Reynoldsom 501...
Sa druge strane Giant sa oglasa, je recimo 10ak godina stariji ram, i to je vec sam zenit celika, kad je tehnologija za CroMo i tanjene cevi, postala jeftina, i preslo se na masovnu produkciju ramova na Tajvanu i Japanu (jos srediunom 80tih nudi masovno proizvedene, ramove extra kvaliteta ), gde su ramovi radjeni starom tehnikom, ali nije vise covek brejzovao, vec su roboti to radili.
Inace mali offtopic, Japan je tek 80tih postao ime a bicikle, recimo Shimano iz 70tih je bila oprema prilicno spartanska, i relativno loseg funkcionisanja.
Postavljeno 23 March 2018 - 09:50 AM
Motobecane je jeftin ram s pocetka 80tih, recimo da je kostao 500-600 DM, u to vreme, ceo bicikl.
Trkacka grla, od 2000-3000DM, pa navise.
Prvi nivo Columbus ramova Aelle je bio oko 700-800 dem, pa navise...
To bi trebalo da je pandan Carbolite Peugeotu po svim parametrima, ali ja na zalost nisam imao priliku da provozam ove cevi.
Imam jedan Motobecane koji je interno brjezovan, ali je Cro Mo, i on je dobar bicikl.
Za Peugeot Carbolite koji imam, stojim iza toga da je jednostavno sjajno sklepan ram od jeftinih cevi. Nije trkacko grlo, ali taj nivo udobnosti koji pruza, uz odlicne ostale karakteristike, prosto pleni, kad se pogleda koliko je sveden i jeftin.
Sta je njihov sistem bio tada?
Posto je glavna mana losijih cevi sto moraju da budu deblje, to dadaje tezinu biciklu, i onda su se Francuzi, a vezano za mass production, dosetili tog internog brejzovanja, i to usavrsili.
Posto ram nema mufove, bio je laksi. i onda su gurali teze cevi, a kompenzovali tezinu nedostatkom mufova.
Imali su tu tehniku internog brejzovanja, koja se tokom godina bas potvrdila,ti ramovi mahom nemaju greske, tj fabrikovani su masinski(zapeceni), bez mnogo rucnog rada, i to jednostavno traje.
Nemaju nikakvu kolekcionarsku vrednost, ali su za voznju extra.
Inace to interno brejzovanje su Francuzi koristili i za skuplje cevi, recimo imam Peugeot Custom Columbus Cromor interno brezovan, zatim radili su i sa Reynoldsom 501...
Sa druge strane Giant sa oglasa, je recimo 10ak godina stariji ram, i to je vec sam zenit celika, kad je tehnologija za CroMo i tanjene cevi, postala jeftina, i preslo se na masovnu produkciju ramova na Tajvanu i Japanu (jos srediunom 80tih nudi masovno proizvedene, ramove extra kvaliteta ), gde su ramovi radjeni starom tehnikom, ali nije vise covek brejzovao, vec su roboti to radili.
Inace mali offtopic, Japan je tek 80tih postao ime a bicikle, recimo Shimano iz 70tih je bila oprema prilicno spartanska, i relativno loseg funkcionisanja.
I za par kila teži bajs ne menja puno za vožnju, pogotovo kao prevoz i za ravnicu. Slično važi i za udobnost - šire gume i veće međuosovinsko rastojanje (ovaj bajs ga koliko vidim ima, a ima i mesta za šire gume koliko vidim) bi trebalo da naprave veliku razliku.
Postavljeno 23 March 2018 - 10:07 AM
Sto se tice tezine ugrubo; top rasni trkac je nekad je imao reda 9kg. Postojali su Vitus u Alan retro lepljeni alu ramovi, isli su na 8kg.
Solidan bicikl oko 10.5 kg, brendiranog celika, tu je najvise dobrih bajseva, i to je neki cilj za dobar a jeftin bajs.
Bas veliki ram preko 60cm, je isao do 11kg.
Do 11.5 kg, se zavrsava za mene prihvatljiva zona.
Recimo Peugeot Carbolite je u toj poslednjoj zoni sa tezinom - oko 11kg.
Imam recimo prelepu Botecchiu, sa hromiranom blatobranima korpicom, hrom fenjerom, znaci stari fijaker iz 70tih, mint stanje.
Zanimljivo da je njen ram u osnovi radjen kao entry trkac, znaci svi dodatni delovi su montazni, nema pripreme na ramu za njih (kad bi poskdao sve, imao bi relax trkacki bicikl po dizajnu)
Uporedna voznja sa bilo kojim retro trkackim biciklom, nije moguca, eto toliko si sporiji, 10-20 posto.
Uzivam da ga vozim ali za mene ima specificnu namenu, vozim ga iskljucivo sa vozacima, koji nemaju kondicije, i kojima dam extra bajs, da bi mogli nekako uporedo da vozimo, tj da se ja ne smorim skroz...
Postavljeno 23 March 2018 - 10:12 AM
Sto se tice tezine ugrubo; top rasni trkac je nekad je imao reda 9kg. Postojali su Vitus u Alan retro lepljeni alu ramovi, isli su na 8kg.
Solidan bicikl oko 10.5 kg, brendiranog celika, tu je najvise dobrih bajseva, i to je neki cilj za dobar a jeftin bajs.
Bas veliki ram preko 60cm, je isao do 11kg.
Do 11.5 kg, se zavrsava za mene prihvatljiva zona.
Recimo Peugeot Carbolite je u toj poslednjoj zoni sa tezinom - oko 11kg.
Imam recimo prelepu Botecchiu, sa hromiranom blatobranima korpicom, hrom fenjerom, znaci stari fijaker iz 70tih, mint stanje.
Zanimljivo da je njen ram u osnovi radjen kao entry trkac, znaci svi dodatni delovi su montazni, nema pripreme na ramu za njih (kad bi poskdao sve, imao bi relax trkacki bicikl po dizajnu)
Uporedna voznja sa bilo kojim retro trkackim biciklom, nije moguca, eto toliko si sporiji, 10-20 posto.
Uzivam da ga vozim ali za mene ima specificnu namenu, vozim ga iskljucivo sa vozacima, koji nemaju kondicije, i kojima dam extra bajs, da bi mogli nekako uporedo da vozimo, tj da se ja ne smorim skroz...
Nije isto sportska/rekreativna vožnja i prevoz po gradu. Čak i za sportsku vožnju, po ravnici nema neke razlike, osim ako na čudan način prkosiš zakonima fizike.
Postavljeno 23 March 2018 - 10:37 AM
Postavljeno 23 March 2018 - 11:41 AM
Ovo je recimo sporac Botecchia, zasto je spora, da li je tezina opreme jedini razlog, nikad nisam bas najsigurniji, uticu dosta i tockovi.
Po ravnom, najveći faktor je otpor vazduha, pogotovo pri većim brzinama (što je veća brzina, to je presudniji). Tako da bih na prvom mestu gledao položaj sedenja. Ako je uspravniji, onda će bajs biti sporiji. Blatobrani, pak treger i sl. takođe stvaraju nezanemariv dodatni otpor vazduha (dovoljan da se ni u koloni, dok si u zavetrini vozača ispred, teško prati tempo čim se pređe nekih 35 na sat).
Druga stvar su gume - loše mogu da ne usporavaju previše ako se naduvaju na relativno visok pritisak, po cenu udobnosti.
Sami točkovi - osim aero uticaja (žbice, profil i sl), ako nisu baš sa izraženom osmicom, otpor ležajeva je zanemariv.
Postavljeno 26 March 2018 - 08:13 AM
Ne prodajem bicikle, samo kupujem
Evo lista brendova koje trenutno pokrivam.
Bianchi - Ita
Raleigh - Eng
Cilo - Swiss
Girini - Swiss
Peugeot - France
Motobecane - France
Sursee - Swiss
Koga Miyata - Hol-Jap
Botecchia - Ita
F.Moser - Ita
Kettler - Ger
Winora - Ger
Granit - Swiss
Postavljeno 27 March 2018 - 08:10 AM
Zavisi kako sam raspolozen koji dan, pretpostavljam kao zene kad biraju cipele.
Oni koji su bili u najgorem stanju, su mi uvek nekako najdrazi...
Recimo, imam 4 Koga Miyate, i svi su druge naravi, i u vozacu bude razlicite emocije.
-1976-1977 Prva Koga Miyata generacija, Gents Racer, to je gospodski bicikl, za koji imam posebnu starinsku odecu, i to mi je nesto kao paljenje vremeplova (bio 20 godina u nekom ambaru u Bosni, preko krova ga izneli iz ambara
-1986 Koga Miyata Explorer, avanturisticki turer, udobni bicikl, relaks pogona, biram ga kad sam u lenjom raspolozenju, ili ocekujem dosta uspona
-1992 Koga Miyata Exerciser, lagani trkac, spiranih cevi, adatiran u TT masinu, budi osecaj brzine i adrenalina
-1993 Koga Miyata Full Pro, cistokrvni trkac, pravljen sa ciljem da dobije trku, na njemu mastam da sam na turu u Alpima, na nekoj planinskoj etapi
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika