Stari bajs za po gradu
#221
Postavljeno 08 August 2021 - 06:05 AM
Meni je za to najbolje (ali ne i najjeftinije) rešenje stavljanje ful karbonske viljuške od jednog cola, netejperovana koja teži čak ispod 400 grama. Em se skine težina sa bajka, em se prebaci na A head sistem. Video sam na netu da su mnogi to radili na starim biciklima, uz noviju grupu i moderne točkove, mada na kraju od vintage bicikla ostane samo V.
U svakom slučaju na taj način se barem starom ramu ponovo udahne novi život, bicikl ponovo ugleda Sunce dana i asfalt, a vlasnik dobije unukatan bicikl sa ručno rađenim ramom za razliku od današnje masovne produkcije serijskih ramova iz Tajvana i Kine.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#222
Postavljeno 08 August 2021 - 06:21 AM
Udobnost i efikasnost bicikla su mi ciljevi uz zadrzavanje retro estetike.
Nocas opet zaglavio do kasno, prva probna voznja Gianta u 1 posle ponoci.
Montirano italijansko sediste od antilopa iz 1976 na sugestiju forumasa.
Sad krece proces laganog trimovanja svega i svacega.
Premijera je bila dobra, osecao sam se ushiceno.
Kocnice Dia Compe brutalno dobar osecaj pod rukom za tako prost dizajn.
Menjaci na 95 posto, do idelanog.
Ram odlican, prav ko strela, balans odlican.
Gume Shvalbe Stelvio 700x20 super dobre, pravo iznenadjenje. Najblize tabular osecaju sto sam probao kod klincera.
Jedan od komada gde nosam ocekivao puno, a rezultat je tip top.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
#223
Postavljeno 08 August 2021 - 09:20 AM
Ja sam imao slicne ideje u pocetku, medjutim tokom vremena sam shvatio postualate klasicnog polozaja na biciklu, i vise se ne trudim da pravim ta neo retro resenja.
Udobnost i efikasnost bicikla su mi ciljevi uz zadrzavanje retro estetike.
Nocas opet zaglavio do kasno, prva probna voznja Gianta u 1 posle ponoci.
Montirano italijansko sediste od antilopa iz 1976 na sugestiju forumasa.
Sad krece proces laganog trimovanja svega i svacega.
Premijera je bila dobra, osecao sam se ushiceno.
Kocnice Dia Compe brutalno dobar osecaj pod rukom za tako prost dizajn.
Menjaci na 95 posto, do idelanog.
Ram odlican, prav ko strela, balans odlican.
Gume Shvalbe Stelvio 700x20 super dobre, pravo iznenadjenje. Najblize tabular osecaju sto sam probao kod klincera.
Jedan od komada gde nosam ocekivao puno, a rezultat je tip top.
IMG_20210808_004538.jpg
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Divim ti se kako si se osecao ushiceno na biciklu, pored ovakog ugla sedista. Ja bi se prevrnuo na ledja. Mislim da si preterao i sa uglom volana. Al dobro, svako nesto voli...
#226
Postavljeno 08 August 2021 - 11:41 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#227
Postavljeno 08 August 2021 - 11:58 AM
Meni lično je veliko uživanje da posmatram u čemu ljudi sve uživaju, jer em što mogu mnogo da naučim em što možda dobijem ideju pa probam nešto slično, ako ne isto...
Lepota je u različitosti i treba je poštovati, a ako je ne razumemo to ne znači da je pogrešna
#228
Postavljeno 08 August 2021 - 01:37 PM
Svaki put na spustu, svaki put kad duva jak čeoni vetar, svaki put kad sam u nekom sprintu- polu sprintu...
No nije samo položaj sa dropova udobniji, udobniji je mnogo i onaj položaj sa gumica šamaraljki. Baš zato kažem, meni lično sem kompakt kormana ništa drugo ne paše.
Nisam to pitao, da li svaki put, to ne govori ništa, nego koliko dugo to traje. Jer ja cenim, kao sada već iskusniji biciklista na osnovu iskustva da to i dalje čini veoma mali procenat vremena ukupne vožnje. Neosporno je da je kompakt volan udobniji, ali mnogim ljudima drop i dalje služi više za ukras.
Evo ja sam poslednju vožnju došao iz BG do sela, isključivo ravnica, nešto preko 100 km po Banatu. Celu vožnju sam bio u dropovima, znači puna 3 sata. Nešto preko 33 prosek. I to dugo nisam vozio tako (znači nisam naviknut) a nemam nikakvu ni najmanju nelagodu u leđima nakon vožnje, kao što je recimo nekad znalo da bude i posle grupne vožnje kad dam dužu smenu u dropu. To je po meni ispravno podešen bicikl i pozicija. Dosta ljudi koje znam je plaćalo za fiting, po meni je to bespotrebno, to možemo i sami da nađemo.
A što se tiče starih volana i geometrija, ti tadašnji vozači su bili čvršći, a i vozili su šta su morali, inferiorne geometrije i prenose jer bolje nije postojalo za bolje se nije znalo. To ih je i učinilo čvršćim.
#229
Postavljeno 08 August 2021 - 02:46 PM
Nisam znao da da treba da od ukupnog vremena vožnje oduzimam vreme na dropovima pa da to množim, delim, sabiram i oduzimam sa prosecima u vožnji. Ali probaću da izračunam pa ću apdejtovati odgovor.
Ali da... definitivno provodim manje vremena na dropovima u odnosu na "hudove", ali tako je to kod nas slabašnih amatera.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#230
Postavljeno 08 August 2021 - 03:32 PM
ali tako je to kod nas slabašnih amatera.
Nisi ti baš slab, potegneš ti dobro kad treba
https://picasaweb.go...208760685671353
#231
Postavljeno 08 August 2021 - 10:02 PM
Kakvo si pitanje postavio, takav si odgovor i dobio.
Nisam znao da da treba da od ukupnog vremena vožnje oduzimam vreme na dropovima pa da to množim, delim, sabiram i oduzimam sa prosecima u vožnji. Ali probaću da izračunam pa ću apdejtovati odgovor.
Ali da... definitivno provodim manje vremena na dropovima u odnosu na "hudove", ali tako je to kod nas slabašnih amatera.
Ne radi se ovde uopšte o nivou amaterstva niti je pitanje snage, reč je bila o volanima i poziciji na biciklu, udobnosti, provedenom vremenu u dropu (tipično 9:1 u korist šamaraljki).
Eto baš to ti pričam, dobar primer, da mnogi sebi (ili pred drugima) opravdaju nekorišćenje dropova time da su kao amateri, a položaj u dropovima je kao više rezervisan za trkače... što je skroz pogrešno i nema veze s vezom. Ako ne možeš da voziš dole bar pola sata sat bez problema tu nešto ne valja, neadekvatan ram, volan ili možda i uopšte tip bicikla..
Ja se inače slažem da su kompakt volani nezamenljivi, i ogroman napredak. I ja lično ne bih mogao da vozim retro klasik volan s dubokim dropom pa još kad su hudovi oboreni na dole.. katastrofa. Evo sad sam se vratio u BG, opet 107 km, ovaj put 35 prosek, tri sata i pet minuta, nisam se dizao iz dropa nigde. Nikad više problem s leđima. Staviću isti plitak karbonski volan i na starog alu drumaša, ili stari aluminijumski kompakt ako ne skrati previše dohvat.
Taj prevaziđeni alu Fuji je adekvatan za ovu temu, nazvao bih ga "stari bajs za po gradu".
#232
Postavljeno 09 August 2021 - 04:26 AM
Slažem se ja da iz dropova dobar položaj tela zbog otpora vetra i da ko želi ozbiljnije performanse iz bicikla mora na njima više da provodi vreme, ali ne želi ni svako da na svakoj vožnji izvlači iz sebe maksimum. Mnogima je dovoljno da im u vožnji puls ne pada ispod 140, 150 i da se lepo oznoje, a koji su im proseci i koliko su bili dugo u dropovima im je manje bitno.
No tema koju si započeo je jako dobra i ima puno smisla jer se o bike fitingu čini mi se, nedovoljno piše. Osim veličine i tipa rama, jako je bitno i kako je podešeno sedlo, koliko je dugačka lula kormana i pod kojim je uglom, koliko je izvučena šticna sedla, koje su dužine kurbli itd itd. Ne bi bilo loše da se možda započne nova tema o tome, mnogima bi koristilo...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#234
Postavljeno 09 August 2021 - 06:59 AM
http://bikeretrogrou...-positions.html
Evo jedan interesantan clanak, dugo je vec na netu, vezan za trendove polozaja kroz vreme.
Par meni znacajnih stvari, prvo snimite bicikl koji je Merks vozio, konkretno sic, takvih slika je puno, ali on je poznat kao manijak za fiting.
slika 2
Dalje, koga mrzi da cita ceo clanak, evo ga sledeci zanimljiv deo:
I found an interesting article on Dave Moulton's Blog: Frame Design Then and Now. (Dave built the bike I recently added to my collection, seen here). Dave Moulton is about as knowledgable as anyone can be about racing bike design, and in his article he describes how frame design has changed in the last few decades. He confirms that racers of the past rode in a more upright position compared to now, with their bars higher in relation to their saddles. As Dave explains, that change is at least partly due to changing bottom bracket height.
The way he describes it, racing bikes once had much lower bottom brackets than today. His own racing bike from the 1950s had a BB height of 23.5 cm. A similar bike today would have a BB height of 27 cm. (a difference of about 1 1/2 inches). Raising the BB leads to a higher saddle, as the saddle will be raised for proper leg extension. However, the handlebars and stem do not necessarily get raised by the same amount. When the BB is lower, the seat ends up being lower in relation to the bars. On smaller frames, particularly, there is a limit as to how low one can practically get the bars, as the wheel size and fork length are "fixed" measurements regardless of frame size. Interesting to note, at the end of that article, Dave concludes that the racing position one used to see in decades past is probably a good position for recreational riders today.
#236
Postavljeno 09 August 2021 - 08:59 AM
Iz sledeceg se lepo vidi koliko se nekad malo znalo a uzimale se silne pare za pravljenje rama po meri. Da sam ja sa svojih 190 cm, pre 40 godina otisao kod nekog vrhunskog Italijanskog proizvodjaca ramova, on bi mi napravio neku grdosiju tipa 64-65 cm visine. I tada bi rekli da je to savrsenstvo od geometrije. Danas za tu istu visinu od 190, za trke verovatno ponudili ram od 56 do max 58 cm. Ja se odlicno secam kakve su ramove pravili po meri ovde nasim biciklistima pre 40 i vise godina. To je sve bilo ko za Vladu Divca, a kao nesto merili. Tako da je sve upitno.
#237
Postavljeno 09 August 2021 - 12:53 PM
Naravno, da je to bilo dobro pravilo bi se i dalje tako i svi bi to birali i vozili.
Prosto je, nema tu neke nauke i ne treba fiting, uzmeš stari bajs u svojoj veličini, uzmeš moderan bajs takođe i sedneš odvezeš malo duže, u hudovima pa u dropovima. Odmah bi i laiku bilo jasno šta je bolje i udobnije.
Ne možeš stvari posmatrati tako jednodimenzionalno. Niti smo svi istog doba, niti iste fizičke spreme, niti istih genetskih predispozicija da bi nam po defaultu svakom isto moralo da odgovara. Primera radi, postoje ljudi koji možda imaju nekih hroničnih problema sa leđima, i takvima ne treba na silu preporučivati da se stalno drže u dropovima i da im je problem u podešenosti položaja na biciklu.
Pa ni ne preporučujem ja nikome da vozi u dropovima nego samo kažem da mi je to pokazatelj da li je bicikl i pozicija odgovarajuća. Jer čemu drop volan ako je za ukras. Ljudi koji zaista imaju hroničnih problema s leđima i zaista ne bi smeli da voze u dropovima takvih je jako malo, a i onda ni drumaš uopšte nije adekvatan izbor. Daleko češći slučaj je da su to samo izgovori a da je bicikl kupljen preagresivan i prenizak (lepo opasno i brzo izgleda) a ne vozi se skoro uopšte u dropovima nego samo gore jer je tako lakše.
Ali da ne offtopikujem dalje
#239
Postavljeno 10 August 2021 - 09:00 AM
Samo da jednu stvar posebno istaknem, namerno pisem u ovoj temi "Stari bajs za po gradu".
Bicikle koje kupim s vremena na vreme,da bi ih sredjivao, i dobar deo koji je ovde prezentovan, su izuzeteni bicikli u kontekstu cena/ kvalitet. Imam neke svoje ideje, ili trazim neki unikat, gde cena nije bitna (retkost), ili trazim urnisan bajs sa zdravom osnovom za reparaciju, gde je onda cena odlucujuci faktor...
Ne gajim iluziju da cu ja biti najbrzi, ili najbolji, ili sta vec, ali sam siguran da imam neuporedivo bolji bicikl od bar 80 posto bicikli koje se voze, a generalno moj bajs me izadje simbolicno sto se tice materijanih sredstava. Izadje me obicno jos nekoliko radnih dana(3,4 dana)...
Recimo bas ovaj Giant kad se pogleda koliko me kostao, plus naravno moj trud, koji je meni terapeutski i racunam ga u benefit, rezultat je fenomenalan, u smislu ulozeno dobijeno. Da ne pricam koju kolicinu iskustva covek stekne kad ima vise desetina bicikli na raspolaganju sa svim svojim specificnostima, recimo samo sedista imam bar 50ak komada raznih vrsta i tipova...
#240
Postavljeno 11 August 2021 - 06:04 AM
Montirane su i trake, i dobio je malo manje kozno sediste.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika