Jump to content


Photo

Stari bajs za po gradu


  • Please log in to reply
284 replies to this topic

#201 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 12 May 2021 - 11:54 AM

Meni se svidja, ima zlatno zuta slova.

 

Porucio sam prvo crnu, pa su mi pogresnu poslali, onda sam hteo bas ovu zutu.

 

Zuto i jubicato je cesta kombinacija u prirodi, ovako mi deluje vedro.

 

PS. Najstarija Koga 1976 Gents Racer, je isto ta kombinacija boja na ramu, tako da mi se to svidja.

 

Violet-Varieties-FB.jpg


  • 1

#202 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 04 June 2021 - 09:13 AM

1622796588786.jpg

 

Jedan od drazih bajseva, 45 godina star, danas voznja. Prva generacija Koge Miyate, prva generacija Shimano 600 (Ultegra)

 

 

Isecak iz kataloga za 1976

 

g.png


  • 4

#203 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 28 July 2021 - 10:17 AM

Stigla je nova retro masina, specijalka.

Giant Peleton made in Taiwan. Proizvodnja oko 85,86 godina.

Ozbiljno vozen bajs, od strane teskog vozaca.

 

Veliki ram, visina 63 cm. Materijal osnovnih cevi je CroMo,  

 

Od oka, dizajn rama je kopija Miyatinih ramova iz tog vremena, skoro 1 na 1.

Sto i ne cudi, jer su oni preko Holandije imali neke biznis kombinacije, tj deo managementa Koga Miyate, je nastavio biznis sa tajvanskim Giantom po istom biznis modelu.  A model je bio, poruciti ramove sa istoka, napakovati shimano optemu, i prodvati eksluzivno kao holandski brend.

 

Uglavnom ocekujem izrazito kvalitetno sklopljen ram, koji je malo mrtvosan u voznji, ali videcemo.

 

Probacu da sacuvam i oporavim izvornu grupu delova sto je vise moguce, uz nove gume i neko lepo retro sediste.

 

Giant.jpg


  • 3

#204 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 28 July 2021 - 10:22 AM

Do sada razbucano sve staro, pobacan otpad.

 

Tockovi sredjeni, komplet novih lezajeva, zadnji uniglide je zahtevao zamenu 15 zica, da bi se doterao, sto je svojevrsni rekord,jedno 5 sati sam ga sredjivao...

 

Polirane celjusti kocnica.

 

viber-image-2021-07-28-09-02-57-504.jpg


  • 2

#205 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 28 July 2021 - 10:56 AM

Divno ste uradili :)


  • 1

#206 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 28 July 2021 - 11:04 AM

Hvala na utiscima,

 

slede:

- poliranje pogona, lule i volana

- rasklapanje i ciscenje menjaca

- sminkanje rama, uz uklanjanje korozije povrsinske i zastitu ogrebanih mesta

- odabir lepe retro sticne 26,4

- odabir kvalitetnog retro koznog sica

- odabir trkackih guma

- nov lanac, trake. sajle i buziri

 

 

Sklapanje svega i uzivanje u novih 35 godina voznje :)

 

Jos par fotografija,

 

zastavice na tocku su nove zbice, koje su zamenjene, iza je donor tocak, ispred improvizovan stalak za centitranje ,od tronosca i prednje viljuske...

 

 

viber-image-2021-07-27-16-00-06-033.jpg
 
 
 
na drugoj slici je primitivan alat za podesavanje dishinga tocka....
 
 
 
 
viber-image-2021-07-27-19-16-09-192.jpg

  • 5

#207 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5511 posts

Posted 28 July 2021 - 05:10 PM

na drugoj slici je primitivan alat za podesavanje dishinga tocka....

viber-image-2021-07-27-19-16-09-192.jpg

 

koji je igrom slucaja pomocu ovog laserskog penkala wireless povezan na lap-top racunar, cisto radi grafičkog prikaza  n2:naughty provaljen si !


  • 3

#208 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 29 July 2021 - 01:52 PM

Stvarno deluje da je lapac ocitavao precizne podatke i da je napravljen kompjuterski tocak.

 

 

Uzgleda nasao sam na Androidu aplikaciju za merenje tenzije, na osovu vrekvancije okidanja zice, to mi je uvek bila ideja da napravim, ali eto neko me je pretekao....


  • 2

#209 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 06 August 2021 - 12:30 PM

Danasnja voznja, Releigh Record Ace Moderne 1986, Reynolds 653.

Radjen rucno sa sertifikatom majstora, u Lightweight odvojenom pogonu.

 

IMG_20210806_135810.jpg

 

Evo ga bas moj model, nekad na reklami za Lightweight pogon

 

dated-jan-89-special-products-division-m

 

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk


  • 4

#210 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 06 August 2021 - 12:36 PM

Lagano i Giant poprima formu bicikla, radilo se nocas do kasno.
Jos jedna sesija, i moci ce testiranje, pa peglanje uocenih nedostataka....

 

Giant je inace budzet izrada u planu, tako da nece biti bas akcenat na tome da se cakli, vec da bude pouzdana masina, koja ce se voziti.

 

-nove Svalbe gume, sticna, pedale, sediste....

 

 

IMG_20210806_012621.jpg

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk


  • 3

#211 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1439 posts
  • LocationBeograd

Posted 06 August 2021 - 07:20 PM

Priznaću, jedan od retkih tvojih bicikala koji mi i nije lep, mada je to solidnim delom zbog sedišta i kormana, koji em što su ružni em što su nekako ružno namešteni (sedištu je kljun gore a korman je rotairan napred, makar meni tako deluje).

 

Ali, kao što svaki put kažem, samo piši i stavljaj slike. Čak i ako bicikl nije lep, što je redak slučaj, zanimljivo je pratiti. :)

 

edit. Možda bi malo bolje delovalo ako bi korman imao crnu traku slićnu sedištu...


  • 1

#212 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 06 August 2021 - 10:25 PM

Hvala na komentaru.
Sic ce bito verovatno neki drugi, ovo je neki koji je prvi posluzio da se ubaci sticna...

Sto se tice volana, to si u pravu, taj volan se tesko namesta, jer ima nekako premali luk. Tj nemoguce je napraviti i gornji i donji hvat.

Za sada me zanima da ga probam pa da vidim sta je tu jos za zamenu.

Nemam bad veliki izbor sirokih volana, tako da cu morati tu neki kompromis da pravim...

Ali ovo je da kazem jos u fazi razvoja.

Ko zna sta ci morari jos da zamenim...
  • 0

#213 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Posted 06 August 2021 - 11:35 PM

Ja se otprilike slažem sa Borisom. Meni su vintage bicikli lepi, imaju tu neku elegantnu notu i šmekerski dizajn, ali ono što mi se kod njih ekstremno ne sviđa je oblik kormana... Ne mogu da razumem zašto su ranije pravili takve kormane koji mi deluju da nisu bili udobni ni iz dropova a ni sa kočnica, a pogotove ne iz te druge pozicije. Ok, kontam ja da su se ranije ramovi radili tako da su bili dosta veći pa je razlika u visini između sica i kormana ranije bila mnogo manja te je vozaču na vintage bajsu bio mnogo manji stres za donji deo leđa da se drži dugo u dropovima, ali ja opet nikako ne mogu da pristanem ni na kakav kompromis kad je u pitanju kompakt korman drumskog bicikla. Znači lepo zaobljen korman, plitak drop, i da je ravna linija od šamaraljki preko gornje linije kormana. Ako nije tako, ne mogu da zamislim sebe da to vozim.


Na mom polu vintage bajsu iz 96' godine je bio neki dobar korman, ITM, klasa za sebe za to doba, ali opet taj čudan oblik dropova me je naterao da ga momentalno zamenim nekim jeftinim generičnim kormanom od 20 eura koji mi je jedno 20 puta udobniji...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#214 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 07 August 2021 - 09:15 AM

I kolio sada voziš u dropovima?


  • 0

#215 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 07 August 2021 - 09:39 AM

Meni je izazov da nadjem dobar polozaj na svakom bajsu, ili bar na vecini, to je neki proces koji dugo traje, i slagao bih ako bih rekao da uvek uspem. Recimo nikad se nisam navikao na retro samaraljke.

Sa klasicnim volanima, od rama do rama, i od bicikla do bicikla.

Mislim da ss ti sa kompakt koromanom ne samo promenio uglove, vec si i privukao samaraljke blize sebi.

U svakom slucaju mm su u putanju izmedju uzivanja i mucenja....

Ja imam nekoliko bicikli na kojima uzivan u udobnosti, sa sve retro delovima. Poenta je da udejs u savrsen balanas raspodele svoje tezine.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
  • 0

#216 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Posted 07 August 2021 - 10:09 AM

Lagano i Giant poprima formu bicikla, radilo se nocas do kasno.
Jos jedna sesija, i moci ce testiranje, pa peglanje uocenih nedostataka....

Giant je inace budzet izrada u planu, tako da nece biti bas akcenat na tome da se cakli, vec da bude pouzdana masina, koja ce se voziti.

-nove Svalbe gume, sticna, pedale, sediste....


attachicon.gifIMG_20210806_012621.jpg

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk

Cekamo finis da vidimo dominaciju

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 0

#217 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Posted 07 August 2021 - 11:16 AM

I kolio sada voziš u dropovima?

Svaki put na spustu, svaki put kad duva jak čeoni vetar, svaki put kad sam u nekom sprintu- polu sprintu...

No nije samo položaj sa dropova udobniji, udobniji je mnogo i onaj položaj sa gumica šamaraljki. Baš zato kažem, meni lično sem kompakt kormana ništa drugo ne paše.

Attached Thumbnails

  • IMG_20200605_1506218.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#218 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 07 August 2021 - 02:00 PM

Ako pogledas Peugeota, on je slicno namesten kao tvoj kompakt koroman na hudovima. Samo sto je duzi volan, a hudovi su malecki.Screenshot_2021-08-07-15-58-55-924_com.alensw.PicFolder.jpg

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
  • 0

#219 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Posted 07 August 2021 - 08:11 PM

Da, ovde mi položaj od gore deluje nešto udobniji ali je opet dohvat predaleko. Kod kompakt kormana je dohvat uvek kraći, mada sa druge strane to se naravno koriguje dužinom lule... Pa onda dolazimo do drugog problema, jer je izbor lula sa orahom za vintage specijalke dosta ograničen i teško se može, pogotovo kod nas, birati u milimetar koja lula odgovara.

Nije taj korman na Peugeotu toliko loš, ali opet mi oko izbiše te sajle od kočnica što tako nezgrapno štrče. Ja volim dizajn vintage drumaša, ali me to oko dizajna kormana i pogotovo tih kablova kočnica malo odbija...

Ja zato i jesam moj vintage bajk optimizovao tako da sam faktički svaki deo izabrao po svom ukusu i takoreći modernizovao. Ostao je samo stari ram, viljuška i točkovi. Mada sam i za točkove spremio solidan upgrade. Vreme je da pređem na nešto sa širom felnom, udobnije, isto kao pomalo aero, a bogami i skoro pola kile lakše. Razlika u osećaju u vožnji bi trebalo da bude primetna....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#220 Doutdes

Doutdes
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 472 posts

Posted 07 August 2021 - 08:19 PM

Da, ovde mi položaj od gore deluje nešto udobniji ali je opet dohvat predaleko. Kod kompakt kormana je dohvat uvek kraći, mada sa druge strane to se naravno koriguje dužinom lule... Pa onda dolazimo do drugog problema, jer je izbor lula sa orahom za vintage specijalke dosta ograničen i teško se može, pogotovo kod nas, birati u milimetar koja lula odgovara.

Nije taj korman na Peugeotu toliko loš, ali opet mi oko izbiše te sajle od kočnica što tako nezgrapno štrče. Ja volim dizajn vintage drumaša, ali me to oko dizajna kormana i pogotovo tih kablova kočnica malo odbija...

Ja zato i jesam moj vintage bajk optimizovao tako da sam faktički svaki deo izabrao po svom ukusu i takoreći modernizovao. Ostao je samo stari ram, viljuška i točkovi. Mada sam i za točkove spremio solidan upgrade. Vreme je da pređem na nešto sa širom felnom, udobnije, isto kao pomalo aero, a bogami i skoro pola kile lakše. Razlika u osećaju u vožnji bi trebalo da bude primetna....

Uvek moze da se stavi adapter za A head lulu pa da se poveca izbor delova.

Upravo to ja radim sada na centurionu.

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
  • 2




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users