Pozdrav ljudi!
Nasao sam caletov stari bajs, Rog senior i mislio sam da ga doteram malo. Treba da se promene prednji i zadnji pogon, menjaci i jos po nesto.. Da se razumemo ja sam laik sto se tice biciklova, pa me zanima da li vredi uloziti pare u delove za neki osrednji road bike i naravno da li je moguce staviti nove delove na stari bicikl. Ili je, ipak, bolje kupiti neki novi/polovan bajs?
Unapred hvala na odgovorima!
Rog seniro
#1
Posted 22 February 2018 - 12:30 AM
#2
Posted 22 February 2018 - 05:49 AM
A sto se tice Roga, nekada davno u proslom veku i milenijumu to su bili najkvalitetniji bicikli koji su bili domace proizvodnje. Secam se da su njihovi bmx jedino necemu vredeli. Stvarno nisam poznavaoc ali mislim da sem ako ti taj bajs nema emotivni karakter, nema neke preterane svrhe tu ulagati. Sa druge strane ako postoji emotivna komponenta onda to nema cenu i srecno sa restauracijom.
#3
Posted 22 February 2018 - 05:50 AM
Pozdrav ljudi!
Nasao sam caletov stari bajs, Rog senior i mislio sam da ga doteram malo. Treba da se promene prednji i zadnji pogon, menjaci i jos po nesto.. Da se razumemo ja sam laik sto se tice biciklova, pa me zanima da li vredi uloziti pare u delove za neki osrednji road bike i naravno da li je moguce staviti nove delove na stari bicikl. Ili je, ipak, bolje kupiti neki novi/polovan bajs?
Unapred hvala na odgovorima!
Uz ugradnju delova koji nisu baš katastrofa. Za najjeftinije kineske računaj oko 1/2 cene, za većinu stvari, ali dosta kraće trajanje i nešto problematičniji rad. Dakle (cene su okvirne):
Nova patrona pogona (ako ima navoj za istu, nisam siguran) 1500 dinara.
Nov pogon, 2700 din.
Zadnji točak, obično najbolje zameniti novim, barem Krypton, sa Quando glavom: 1800
Nova kaseta, barem 6 brzina: 900 din.
Nov lanac: 500 din.
Nove sajle i bužiri pristojnog kvaliteta: oko 1000 din.
Šolje ležaja upravljača: 300 dinara
Prednji točak (ako su loše žbice, felna, ležaj): 1500.
Gume, ako su loše:
traka za felnu - 100 din
unutrašnja guma 400 din
spoljna guma 800 din
Kvalitetnije pakne kočnica 500 din.
Zamena svega toga u servisu - barem 1000 din.
Ovime dobijaš praktično nov bicikl, starog tipa. Ako je ram dobar (bez truleži).
#5
Posted 22 February 2018 - 08:06 AM
Prvo, da imas predstavu kako bi to izgledalo ako resis da ga radis, ovo je Rog Senior.
Drugo postavi slike stanja tvog modela.
Generalno to moze da se sredi, i Rog je kvalitetno radjen ram(bolje nego jeftiniji Bjachi ili Raleigh iz tog perioda).
Prakticno neosetljiv puno na rdju, tj rdja ga nije mogla pojesti jer je to puniji celik
E sad ono sto srecu kvari, je to sto samim tim sto je deblji celik, to nije specijalka,a i geometrija je takva, vise neka, kao all arround model sport bicikla.
Sa tehnicke strane, kad se da uvid u tvoj bicikl, zakljucice se par stvari
Ovde vazi princip, Ili isve menjaj, ili ne menjaj nista, vec osvezi ono sto imas bez ulaganja, nema izmedju, na Rog senioru je oprema komplet skoro pa nikakva.
-Kocnice blagi uzas i potkovice i ruckice
- tockovi celicni, ovo je doduse benefit jer lako mogu da se isprave i ispoliraju do visokog sjaja, a imam ako hoces i rezervne delove gratis, glave nikave vizuelno, ali extra izdrzljive... Pritom, uvek losije ce kociti od alu bandasa.
-Pogon kljucno pitanje, ako je uobicajeni ROG pogon sa kajlicama, to ne mozes da kvalitetno sredis, i da ne mislis vise o tome, potrebno je uraditi adaptacija rama na engleski standard - izvodljivo za 1500 rsd.
Ako pak to ne uradis, nista dalje se ne ispalti ubaciti na ovaj bicikl, vec samo sve rasklopiti ocistiti i podesiti...
Ako uradis engleski navoj, onda ostalo ti je nebo granica, mozes da ga peskiras plastificiras, napravis recimo 7mofaz pozadi, nove tockove, novi pogon, nova sedista, nove kocnice, gume, sajle, trake volana, menjaci ce raditi ovakvi kakvi su...
Inace taj bicik je solidan za voznju, iznenadices se koliko je povozan.
PS. Alternativa je da se ne zezas i da nadjes polovnu specijalku, u boljem stanju za neku sitnu locu, i onda tu uradish refurbish, ali imas za klasu bolji bicikl, a sa lovom si negde na slicnom...
Dakle prvo i osnovno pitanje da li je Thompson osovina pogona sa kajlama?
#8
Posted 07 September 2021 - 06:06 PM
Pozdrav,
imam istu dilemu oko srednjeg pogona, odnosno nalaženja adekvate zamjene Thompsonu. Naletio sam na ovo
https://www.internet...-black-silver/#
To bi trebalo funkcionirati ako se ne varam?
Hvala
#9
Posted 07 September 2021 - 09:50 PM
@dragec Funkcionisace vrlo lose jer se osovina oslanja na (crne) plasticne prstenove koji nece dugo izdrzati pod odraslom osobom. Odseci BSA cev osovine sa nekog starog bacenog bicikla ili nadji metalostrugara koji ce ti napraviti jednu cev sa BSA standardnim navojima pa ubaci normalnu BB patronu. (link).
#10
Posted 08 September 2021 - 08:41 AM
@dragec Funkcionisace vrlo lose jer se osovina oslanja na (crne) plasticne prstenove koji nece dugo izdrzati pod odraslom osobom. Odseci BSA cev osovine sa nekog starog bacenog bicikla ili nadji metalostrugara koji ce ti napraviti jednu cev sa BSA standardnim navojima pa ubaci normalnu BB patronu. (link).
ok, hvala. Još jedan detalj ... širina školjke je 70mm dok je većina patrona 68. Kao to riješiti? Pobrusiti školjku na 68 ili patrone od 68 treba školjku od 70?
Hvala
#11
Posted 08 September 2021 - 03:36 PM
A ima i ovo@dragec Funkcionisace vrlo lose jer se osovina oslanja na (crne) plasticne prstenove koji nece dugo izdrzati pod odraslom osobom. Odseci BSA cev osovine sa nekog starog bacenog bicikla ili nadji metalostrugara koji ce ti napraviti jednu cev sa BSA standardnim navojima pa ubaci normalnu BB patronu. (link).
https://www.kupujemp.../oglas/94357673
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users