Kupovina starog drumasa + pitanje oko aerobara
#1
Postavljeno 13 January 2018 - 07:21 PM
Drugo offtopic pitanje je Aerobar. Za mog drumasa. Gledao sam malo oglasa. Nasao sam solidne aerobarove, iako nisam to nikad probao, do 30-40e na netu. Da li treba na nesto da posebno obratim paznju ? Postoji li neko model sa Ciklo/sajtova koji biste mi mozda preporucili ? Uzeo bih onaj aerobar sto se montira na volan. Pretpostavljam da je tu bitan obim volana ? Ovo bih vise uzeo iz znatizelje da probam, nista ozbiljno.
#2
Postavljeno 13 January 2018 - 07:27 PM
Aero bar bih preskočio - pogotovo na drumašu.
Traži drugačiji položaj sedenja - obično pomeranje sedla malo ka napred, upravljivost je lošija sa njim - mislim da mu je mesto samo na TT trkama.
Ako si baš rešio, bitno je da može da se montira na tvoj korman - da obim prihvata aero bara i cevi ručke kormana odgovaraju. Za ostale detalje moraš čekati odgovor nekog triatlonca.
Što se starog drumaša tiče, zavisi od modela. Što više ima (još uvek) standardnih delova to bolje. Na prvom mestu mislim na šolju ležaja pogona. Delova ima, mogu se naći, barem polovni, mada kolega Bax je tu puno potkovaniji.
#3
Postavljeno 13 January 2018 - 07:33 PM
#4
Postavljeno 13 January 2018 - 07:39 PM
Aerobar sam hteo iz znatizelje probati, nije mi neka frka, pa se slazem. Ovo je vise znatizelja Sto se tice starog drumasa, uzeo bih neku Shimano 600 grupu sa frikcionim menjacima. Time sam inspirisan nedavnom probom jednog matorog (verovatno laki celik) drumasa i dopalo mi se. Tu me najvise brine da li su noviji lanci i kasete za 7-8 faz kompatibilni sa tom starom 600 grupom ? Isto me i zanima za prednje lancanike. Da li su kompatibile te stare grupe sa novim "potrosnim magerijalom :lancanik/kasete/lanac), ako su novi delovi predvidjeni za isti 7/8 faz ? Hvala
Mislim da će i ovo Bax bolje znati da ti kaže, pa evo "uvod", dok se ne uključi:
To kompatibilni zavisi od konteksta. Na šta mislim?
Nove kasete imaju freehub hyperglide tipa. Stare kasete koje su išle na freehub, uglavnom su bile uniglide tipa. Rešenje je zamena zadnjeg točka, ili "samo" nable (mada to traži preplitanje, nekad i zamenu žbica, pa se dođe po ceni otprilike na isto).
Mada uniglide kasete mogu da se okrenu (svaki zupčanik pojedinačno) na drugu stranu - simetrično je sve, pa se dobija praktično nova kaseta kada se jednom zupčanici pohabaju sa jedne strane.
Lanci su kompatibilni.
Pogoni - ako planiraš menjati pojedinačne lančanike, uz čuvanje starog pogona, mora se vijati polovno uglavnom polovno, ali može se zameniti ceo pogon nekim novijim - manje-više sve jedno kojim.
Patrone pogona - ako je školjka ležaja pogona sa engleskim, ili barem italijanskim navojem, ne bi trebalo da bude problema. Egzotični standardi se mogu improvizovati (nakucavanje/varenje isečene školjke sa oštećenog kompatibilnog rama i sl.).
#6
Postavljeno 13 January 2018 - 08:01 PM
Могу да ти га позајмим за скриншот.
https://youtube.com/@ionebike
#7
Postavljeno 13 January 2018 - 09:33 PM
Oko delova ima par stvari na koje treba obratiti paznju da se ne zakopas. Znaci navoj pogona, izbeci Svajcarski ili Francuski, jer ga je nemoguce odrzavati. Ostaju ti italijanski ili britanski, za to imas delove.
Sto se ostatka tice uglavnom moze sve da se odrzava, relativno lako, lanci pasu, kasete mogu da se zbidze, ako koristis Shimano. Ono sto bi toplo preporucio da nadjes grupu koja nije pohabana, jer stare 600ke su bile jako robusno radjene, i neces tu ni imati vecih problema, ako su u startu delovi u dobrom stanju. Samo zamena svih maziva sa ndkim dobrim mazivom po potrebi. Moje nekplo misljenje za polozaj, je da se postavis u polozaj za koji je taj bicikl pravljen, jer svako budzenje da se postavis u moderniji polozaj ce rezultovati poremecajem balansa mase, tako da taj triatlon volan je promasaj. Inace sto se samih bicikli tice, razlike su velike sto se toce voznje, cak i sami Columbus ramovi imaju drasticne razlike od rama do rama.
Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
#9
Postavljeno 14 January 2018 - 11:16 AM
#10
Postavljeno 14 January 2018 - 11:51 AM
Sa aerobarom ćeš dobiti na brzini. Ali dok se ne adaptiraš na taj položaj biće ti teško. Obično puls dosta skoči i moraš puno da treniraš u tom položaju, da bi u nekim dužim vremenskim intervalima vozio u tom položaju. Imaš na ali expresu toga koliko hoćeš uključujući i karbonske lagane modele za oko 25 evra.
Sedište ćeš morati pomeriti malo napred toliko da ti otprilike lakat bude pod 90 stepeni kad si u tom položaju. Takođe možda ćeš spejserima i okretanjem lule morati da koriguješ visinu volana.
Sve u svemu ako voliš da voziš solo, to je korisna stvar za ravnicu. Za grupne vožnje i za brda nema puno značaja.
#11
Postavljeno 14 January 2018 - 12:02 PM
A matori drumas mi bas treba. Nezgodan mi je ovaj za ostavljanje po gradu, a vidim brdo ljudi vozi matore drumase i specijalke. Necu nesto pksebno brinuti o njemu, bitno mi da ide od tacke A do tacke B. Tako kroz pricu sam saznao da kostaju svega stotinjak evra, mada dao bih ja vise, al' da sluzi. Sad gledam cikloberzu i cekam da ispadne nesto.
#12
Postavljeno 14 January 2018 - 01:02 PM
Sa aerobarom ćeš dobiti na brzini. Ali dok se ne adaptiraš na taj položaj biće ti teško. Obično puls dosta skoči i moraš puno da treniraš u tom položaju, da bi u nekim dužim vremenskim intervalima vozio u tom položaju. Imaš na ali expresu toga koliko hoćeš uključujući i karbonske lagane modele za oko 25 evra.
Sedište ćeš morati pomeriti malo napred toliko da ti otprilike lakat bude pod 90 stepeni kad si u tom položaju. Takođe možda ćeš spejserima i okretanjem lule morati da koriguješ visinu volana.
Sve u svemu ako voliš da voziš solo, to je korisna stvar za ravnicu. Za grupne vožnje i za brda nema puno značaja.
Upravo iz tog razloga (ravnica + košava koja uvek duva u lice ) sam eksperimentisao sa aero barom. Veoma nepraktična stvar za vožnju u saobraćaju, otežava bicikl, traži podešavanje položaja baš za njega... Na kraju sam ga skinuo i zadovoljio se dropovima. Aero bar ima donekle smisla ako se ugrade i ručice menjača i kočnica na isti i ako se postavi na posebnom biciklu - podešenom za aero bar.
#13
Postavljeno 14 January 2018 - 01:44 PM
Ako pise 35x1 to je Swiss ili France. Mahom ih imaju baksevi iz tih zemalja, ali sve preko 1990 je uglavnom vec na
novijim standardima.
Jako su velike razlike u voznji u zavisnosti koji ram uzmes, ima perverzno dobrih ramova. A tako im je nekad bio i raspon cena od 300 DM(velikoserojski Raleigh, Peugeot, Bianchi), pa do 5000 DM(italo bicikli za bogove Masi, Colnago, Cinelli......).
Imace po kupovini jako savetujem, da se sve komplet rasklopi, pregleda i remontuje,dobices extra masinu kad se sredi... to kosta 100-200nak evra u nabavci, ali bez full remonta ja nemam poverenja u tu masinu.
Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika