Podmazivanje
#101
Posted 02 July 2012 - 04:43 AM
Jako je bitno odraditi ciscenje sto bolje da ne bi podmazivao prljavstinu nego metal.
Opet relativno dovoljno bi bilo npr 1-vog i 15-tog ocistiti sve dobro-znaci lanac oprati i dobro posusiti,kavez prednjeg menjaca ocistiti,rolnice zadnjeg menjaca i kasetu nakon toga dobro podmazati samo lanac i visak ulja ovlas obrisati krpicom........Jeste po nekad smorno ali pomaze-sve mnogo lepse i fluidnije radi.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#102
Posted 02 July 2012 - 04:54 AM
Inace ako se bajk vozi samo u sezoni podmaz je najbolje uraditi u prolece a ako se vozi preko cele godine onda u prolece i u jesen.......
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#103
Posted 02 July 2012 - 08:30 AM
lanac podmazujem finim sintetickim uljem za trkacke motore. Ne lepi se prasina toliko-na znam kako-ali ne lepi se. Lanac je malte ne vrlo tih
#104
Posted 02 July 2012 - 10:25 AM
VIdi,teflon sprej se razlikuje u 2 vrste nagrubo: teflon lubrikant u spreju i teflon mast u spreju. Isprobao sam licno lubrikant u spreju i nisam zadovoljan,vec posle 30 predjenih km lanac se cuje,tako da danas koristim teflon samo za pomdazivanje amortizera i spricnem na kasetu posle pranja.
lanac podmazujem finim sintetickim uljem za trkacke motore. Ne lepi se prasina toliko-na znam kako-ali ne lepi se. Lanac je malte ne vrlo tih
Hm...Ni ja nisam ljubitelj teflon spreja na lancu.Dobar je al zahteva suvise cesto odrzavanje,samo meni se ne cuje toliko brzo posle podmazivanja lanac.Mislim da se kod mene to desava na nekih 150 km a koristim neki jeftin motip teflon(kad ga koristim)a inace bagat ulje je najjaca stvar za mene 70 kinti 100 grama i ima ga za celu sezonu.Sa njim je lanac jako tih.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#105
Posted 02 July 2012 - 10:48 AM
Jako je bitno odraditi ciscenje sto bolje da ne bi podmazivao prljavstinu nego metal.
Opet relativno dovoljno bi bilo npr 1-vog i 15-tog ocistiti sve dobro-znaci lanac oprati i dobro posusiti,kavez prednjeg menjaca ocistiti,rolnice zadnjeg menjaca i kasetu nakon toga dobro podmazati samo lanac i visak ulja ovlas obrisati krpicom........Jeste po nekad smorno ali pomaze-sve mnogo lepse i fluidnije radi.
Aj bre brate, koliko ti vremena gubiš na to a posle 100 km k'o da nisi ni čistio. Pre podmazivanja lanac kroz suvu krpu a rolnice ravnim šrafcigerom kad se nahrane i vozi, nikakve razlike - ako nisi sve vreme pola u mulju pola u prašini - nema da li ga glancaš jednom u dve nedelje ili jednom u dva meseca osim duševnog mira.
Ja odavno čistim sistem tek kad lanac počne da liči na remen.
#106
Posted 02 July 2012 - 10:48 AM
Jako je bitno odraditi ciscenje sto bolje da ne bi podmazivao prljavstinu nego metal.
Opet relativno dovoljno bi bilo npr 1-vog i 15-tog ocistiti sve dobro-znaci lanac oprati i dobro posusiti,kavez prednjeg menjaca ocistiti,rolnice zadnjeg menjaca i kasetu nakon toga dobro podmazati samo lanac i visak ulja ovlas obrisati krpicom........Jeste po nekad smorno ali pomaze-sve mnogo lepse i fluidnije radi.
Aj bre brate, koliko ti vremena gubiš na to a posle 100 km k'o da nisi ni čistio. Pre podmazivanja lanac kroz suvu krpu a rolnice ravnim šrafcigerom kad se nahrane i vozi, nikakve razlike - ako nisi sve vreme pola u mulju pola u prašini - nema da li ga glancaš jednom u dve nedelje ili jednom u dva meseca osim duševnog mira.
Ja odavno čistim sistem tek kad lanac počne da liči na remen.
#107
Posted 02 July 2012 - 02:01 PM
Potrebno je samo pola sata vremena da bi se dobio rezultat hiruski cistog pogonskog dela.To je sat i po vremena mesecno.Inace bicikla mi je uvek prljava do zla boga ali prenos i stapovi na amortu mora da sijaju........
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#108
Posted 02 July 2012 - 02:24 PM
#109
Posted 02 July 2012 - 04:14 PM
#110
Posted 02 July 2012 - 04:23 PM
ok ako ti to tako volis, sto ne znaci da je potrebno prati lanac svakih 5 dana (pa ni 2 puta mesecno ako ne vozis po blatu ili velikoj prasini). Nadam se da razumes sta hocu da kazem, rekao si nam kako odrzavas pogon - ok, ali meni bi se ogadilo odrzavanje lanca kad bih ga lickao kao ti, a svakako ces ga baciti posle 1500-2000 km. Stapovi sijaju gore, a kakvo je stanje onoga je unutra? Bitnije je to ocistiti/podmazati
Amort kompletno remontujem sam na svaka 4 meseca i da vidis kako moji suntouri v-2 i v-4 rade neverovatno glatko.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#111
Posted 02 July 2012 - 04:28 PM
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#112
Posted 02 July 2012 - 04:35 PM
ok ako ti to tako volis, sto ne znaci da je potrebno prati lanac svakih 5 dana
Ako biciklu čuvaš na krevetu ili pored njega, onda jeste. Ja se slažem sa brko83, lanac, kasetu, menjače i pogon detaljno čistim vikendom, u toku nedelje samo lanac i točkiće menjača obrišem krpom i ponovo podmažem. Pošto NE dozvoljavam da mi se pogonski sistem zaprlja, posle mi treba 10 minuta da sve oribam i da sve sija kao novo!
#113
Posted 02 July 2012 - 05:16 PM
ok ako ti to tako volis, sto ne znaci da je potrebno prati lanac svakih 5 dana
Ako biciklu čuvaš na krevetu ili pored njega, onda jeste. Ja se slažem sa brko83, lanac, kasetu, menjače i pogon detaljno čistim vikendom, u toku nedelje samo lanac i točkiće menjača obrišem krpom i ponovo podmažem. Pošto NE dozvoljavam da mi se pogonski sistem zaprlja, posle mi treba 10 minuta da sve oribam i da sve sija kao novo!
+1 Ali i dalje ne mogu da utuvim ljudima u glavu da nije dovoljno nasljapati lanac masću i terati tako 100 godina a posle dodati samo masti.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#114
Posted 02 July 2012 - 06:47 PM
Bas si pronicljiv, zaista mi stoji pored kreveta (zapravo sa strane, da mi ne smeta)ok ako ti to tako volis, sto ne znaci da je potrebno prati lanac svakih 5 dana
Ako biciklu čuvaš na krevetu ili pored njega, onda jeste. Ja se slažem sa brko83, lanac, kasetu, menjače i pogon detaljno čistim vikendom, u toku nedelje samo lanac i točkiće menjača obrišem krpom i ponovo podmažem. Pošto NE dozvoljavam da mi se pogonski sistem zaprlja, posle mi treba 10 minuta da sve oribam i da sve sija kao novo!
#115
Posted 02 July 2012 - 07:38 PM
Potrebno je samo pola sata vremena da bi se dobio rezultat hiruski cistog pogonskog dela.To je sat i po vremena mesecno.Inace bicikla mi je uvek prljava do zla boga ali prenos i stapovi na amortu mora da sijaju........
Ako u 30 minuta stigneš da skineš kasetu, pogon i lanac, sve opereš da nigde nema mrlje masne prašine, osušiš, namontiraš i nauljiš i usput ostružeš rolnice, onda si mašina za pranje bicikala a ne čovek OK msm, super ako imaš vremena da se zezaš - volim i ja da sve to sija, ali uloženo/dobijeno odnos je baaaaaš buđav a i vazda imam neku drugu muku na redu, pa mi se retko kad da da se zezam.
Realno, MTB podmazujem/brišem pre/posle svake vožnje jer njemu opštim s majkom kad god ga vozim + ako me nešto izda izdaće me u donjim pripizdincima, a treker, koji je stalno na asfaltu - kad ga se setim. I ništa mu ne fali.
#116
Posted 02 July 2012 - 08:33 PM
#117
Posted 02 July 2012 - 09:49 PM
#119
Posted 02 July 2012 - 10:04 PM
#120
Posted 03 July 2012 - 02:11 AM
Ne skidam kasetu i pogon cistim ih na licu mesta I stvarno je sve gotovo za pola cuke.
Dobro je wurth ulje za rezanje mnogo bolje nego teflon po meni naravno ko voli sprej a ko voli klasiku obicna ulja rules
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users