Campagnolo!Moze. Vozim istom kadencom, prvi lanac napred 48 zuba pozadi 16 i drugi lanac napred 36 zuba pozadi 12. Koji lanac ce duze da traje?
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Posted 09 November 2022 - 11:48 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Posted 09 November 2022 - 04:41 PM
Ne zanima nas. Brzina je konstantna. Lanac obicno pogone jedan ili dva zuba lancanika tako da ni to ne utice na trajanje lanca.
Ko te je to slagao, da pogone 1 ili 2 zuba?
Probaj prostu svar, stavi napred na veliku sajbnu. Ne vrsi pritisak na pedale. Svaku kariku mozes da pomalo dignes sa lancanika. Sad neka ti neko nogom napravi pritisak na pedalu, videce da je od zavisnosti od velicine prednjeg lancanika, bar 15 karika napeto do kraja i da ne mozes ni malo da ih dignes. Sve one istovremeno rade.
Sto je veci lancanik vise karika rade i manje se trosi lanac.
Posted 09 November 2022 - 05:16 PM
Kad je veći prečnik lančanika (13 i manje zuba je u suštini kritična tačka), lanac se ne savija pod previše oštrim uglom i manja je verovatnoća da svo opterećenje bude na samo jednom zubu. Trebalo bi da pomogne dužem veku i lanca, i lančanika kada ima više "zuba u igri" za dati stepen prenosa.
Zavrtka u navrtku:
Začkoljica, ovde opširnije objašnjena (za motocikle i single-speed bajseve ima više smisla, naravno):
https://www.gearingcommander.com/gc_howto27.htm
Ukratko, ne valja kad je količnik broja karika lanca i broja zuba (bilo kojeg) lančanika paran. Pošto se tada ista karika svaki put naslanja na isti zub lančanika (bilo napred, bilo pozadi), što ubrzava habanje.
Još kraće (i previše uprošteno): dobro je kad je jedan od lačnanika neparnog broja zuba.
Zavrtanj u zavrtku:
Šeldon Braun je tvrdio suprotno. Ha!
Pošto se lanac izdužuje povećanjem razmaka između spoljnih i unutrašnjih karika (dok su pinovi spojeni unutrašnjim karikama uvek na istom rastojanju).
Ideja je, nevezano za pojedinačne karike, da će sa parnim brojem zuba na čančaniku, isti zubi uvek biti u kontaktu sa delom lanca koji je nepromenjenog koraka (a susedni zubi uvek u kontaktu sa delom lanca koji je promenjenog koraka), pošto je broj pinova uvek paran zbog konstrukcije lanca.
Opširnije o tome:
https://www.sheldonbrown.com/chain-life.html
I, naravno, BikeGremlin članak o izduživanju lanca (kako se tačno izdužuje i koji deo).
Tečna kompresija i fiksni zamajac:
Ne smemo zaboraviti ni na fixie bicikle.
Kod njih je bitno da se prilikom kočenja nogom ne blokira guma na uvek istom mestu.
Odnosno, da mesta blokiranja budu što bolje raspoređena po obodu gume (i da tih tačaka bude što više).
Polazimo od toga da se uvek najjače koči sa pedalama koje su otprilike u istom položaju (paralelno), i da neki ljudi eventualno znaju vešto kočiti sa "obe noge" (tj. da ne bude uvek ista pedala pozadi kad se koči). Pošto se za svaki okret pogona točak okreće isto (fiksni prenos, nema da se točak vrti a pogon stoji u mestu), priča se svodi na odnos broja zuba pogona i zadnjeg lančanika, kao i to da li se koči sa obe noge.
Drugim rečima, za ovu priču je manje bitno je li broj lančanika (bilo napred, bilo pozadi) paran ili neparan - dosta zavisi od stila kočenja i konkretne kombinacije u broju zuba. A važno je kako bi zadnja guma duže trajala ako se "potpisuje."
Opširnije na tu temu, sa linkovima o teorijskoj osnovi i kalkulatorom:
https://www.bikecalc.com/skid_patch_math
Po meni lošiji kalkulator, ali lepše vizualizuje problem:
Posted 09 November 2022 - 05:40 PM
U slucaju tvog primera trebalo bi dva puta dici teg od 100 kila sa dve noge. Nije to poenta mojeg pitanja, mozda je vozac dete od 10 godina koje nema tu snagu da pokida lanac...To bi nas verovatno dovelo do stanovista da deci lanac traje 100000km.
U vezi mog pitanja, prilikom razmatranja odgovora, hajde da pretpostavimo da kaci samo po jedan zub.
0 members, 1 guests, 0 anonymous users