Jump to content


Fotografije

Podmazivanje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
774 odgovora na ovu temu

#701 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 07 November 2022 - 06:52 PM

A kol'ko košta taj lanac, jel bar hiljadu eura? Da se vredi cimati.

A traje inače ako je kvalitetan, ako nije onda ne traje, prosto. Mož' ga lickaš i mackaš koliko hoćeš. Recimo prevaziđeni osmofazi, tri hiljade km i ćao. Pa i manje. I to sve u ravnici, kad sam bio duplo slabiji nego sada, i besprekorno održavani i podmazivani. Šta bih danas radio s tim, da tako prave i ove drumske 10-11faz, to mi je mesec i po. Sreća pa su ovi bolji sto puta. Eno nedavno u selu naletim slučajno na stare odložene 8faz sram lance, nekoliko komada, složeni u svojim kutijama i sa napisanom kilometražom na kutiji. Nijedan nije prešao više od 3500, tragedija.

Skupi su lanci za motor, ono oko 120-150e pa i skuplje.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#702 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4455 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 November 2022 - 10:03 AM

Skupi su lanci za motor, ono oko 120-150e pa i skuplje.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk


Koliko prosečno potraje lanac na motorima?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#703 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 November 2022 - 11:15 AM

Koliko prosečno potraje lanac na motorima?

Pa oko 20-30000km a sa podmazivačem kažu da se duplira kilometraža. Ja se još nisam lično uverio u to pošto nisam prelazio toliku kilometražu jednim motorom i podmazivačem.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#704 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2022 - 11:35 AM

Pa oko 20-30000km a sa podmazivačem kažu da se duplira kilometraža. Ja se još nisam lično uverio u to pošto nisam prelazio toliku kilometražu jednim motorom i podmazivačem.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk


Scottoiler radi posao. I iz prve i iz druge ruke. :)

Računaj na barem 5 puta duži vek na (pretežno) asfaltu.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#705 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4455 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 November 2022 - 11:45 AM

Pa oko 20-30000km a sa podmazivačem kažu da se duplira kilometraža. Ja se još nisam lično uverio u to pošto nisam prelazio toliku kilometražu jednim motorom i podmazivačem.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk



Pa ok, to ipak izadje jeftinije nego lanac na biciklu koji se satre mnogo ranije.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#706 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 01:54 PM

Ja rekoh da necu vise da pisem, ali ovde  neke stvari jednostavno nisu tacne. Sad ce svi da skoce na mene, ali navikao sam. Sta ce 2 x da produzi vek lanca? Ili sto Gremlin kaze 5 X. Znaci ako predje 30 000 km, sa tim ce 150 000 km? Hoce kad bi se zezali. 

 

Najvise mi je krivi sto ne mogu da nadjem labaratorijska istrazivanja Srama, od pre desetak godina kada sam to citao, ali nisam znao da sacuvam taj link.

 

Bilo je ovako. Stavili su na masine dva indenticna lanca i ovaj test su ponovili vise puta da bi bili sigurni. Ta dva lanca su opteretili sa nekim tegovim na drugom kraju, kocnicama  da bi ubrzali proces istezanja lanca. Jedan su redovno podmazivali a drugi je ceo vek do istezanja radio kako je i namesten prvi put, sa ono malo fabrickog premaza. Rezultat je bio da je razlika izmedju podmazanog i nepodmazanog bila zanemarujuca, tipa ono da nije vredeno pomena.

Njihov zakljucak je kao i ja sto sve vreme pisem samo kvalitet lanca. Ovo sa apsolutno podudara sto su rekli i ljudi iz Shella koji rade na razvoju najboljih ulja na svetu, da vek trajanja lanca nema veze sa uljem, nego samo sa kvalitetom istog.

 

Sad ce neko da mi pocne o trenju i sl. Trenje naravno da postoji, ali ce to trenje najvise uticati  ako je sve suvo da se pojedu lancanici a ne lanac. 

drugo prljavstina jeste vazna ali ne koliko se misli. Prljavstina ce opet zbog sitnog peska koji je abrozivan da pojede lancanike, ali rolnice se nikada ne  pojedu po precniku od toga.  U lancu propadnu pinovi ali i tu malo igra ulogu podmazivanje, nego se pinovi jednostano od sile natezanja "nastafkaju". Cak i kod pedantnog pranja tesko je izbaciti iz rolnice te najsitnija zrnca prasine.


  • 1

#707 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 November 2022 - 02:40 PM

Ja rekoh da necu vise da pisem, ali ovde neke stvari jednostavno nisu tacne. Sad ce svi da skoce na mene, ali navikao sam. Sta ce 2 x da produzi vek lanca? Ili sto Gremlin kaze 5 X. Znaci ako predje 30 000 km, sa tim ce 150 000 km? Hoce kad bi se zezali.

Najvise mi je krivi sto ne mogu da nadjem labaratorijska istrazivanja Srama, od pre desetak godina kada sam to citao, ali nisam znao da sacuvam taj link.

Bilo je ovako. Stavili su na masine dva indenticna lanca i ovaj test su ponovili vise puta da bi bili sigurni. Ta dva lanca su opteretili sa nekim tegovim na drugom kraju, kocnicama da bi ubrzali proces istezanja lanca. Jedan su redovno podmazivali a drugi je ceo vek do istezanja radio kako je i namesten prvi put, sa ono malo fabrickog premaza. Rezultat je bio da je razlika izmedju podmazanog i nepodmazanog bila zanemarujuca, tipa ono da nije vredeno pomena.
Njihov zakljucak je kao i ja sto sve vreme pisem samo kvalitet lanca. Ovo sa apsolutno podudara sto su rekli i ljudi iz Shella koji rade na razvoju najboljih ulja na svetu, da vek trajanja lanca nema veze sa uljem, nego samo sa kvalitetom istog.

Sad ce neko da mi pocne o trenju i sl. Trenje naravno da postoji, ali ce to trenje najvise uticati ako je sve suvo da se pojedu lancanici a ne lanac.
drugo prljavstina jeste vazna ali ne koliko se misli. Prljavstina ce opet zbog sitnog peska koji je abrozivan da pojede lancanike, ali rolnice se nikada ne pojedu po precniku od toga. U lancu propadnu pinovi ali i tu malo igra ulogu podmazivanje, nego se pinovi jednostano od sile natezanja "nastafkaju". Cak i kod pedantnog pranja tesko je izbaciti iz rolnice te najsitnija zrnca prasine.

Reč je o lancima za motocikle, da im podmazivač produžuje vek ... Malo smo skrenuli sa teme. Potpuno druga konstrukcija lanca je kod motocikala.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#708 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 03:14 PM

Sad cu da napisem nesto sto ce mnogima delovati cudno. Lanac za motor naravno da treba da bude jaci jer trpi veliku snagu motora. Ali, daleko je prostije napraviti taj lanac nego za bicikl.

Mi smo u Kg imali cuvenu fabriku lanaca Filip Kljajic. Pravili vrhunske lance i izvozili u ceo svet. Znaci i lance za industrijske masine, prese itd. Bilo je raznih lanaca pa i onih gde je jedna karika npr 10 cm. Pravili su i za bicikle, ali kontrase. Dodje vreme kada su poceli da prave lance za bicikle sa brazinama. Koja je razlika? Ogromna, taj lanac ima veliko uvijanje levo desno, zbog iskosenosti na lancanicima, a to nije imao ni jedan lanac iz njihovog proizvodnog programa. E, to nisu znali da naprave.

Naruci im Rog Ljubljana tada nekoliko stotina metara lanaca za bicikle i vrlo im brzo vratili, svi od reda su pucali.

Tako da lanac je lanac, sto se nekih stvari tice, vrsta ulja, cistoce, podmazivanja. Nema tu puno razlike.


  • 0

#709 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14960 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 03:21 PM

PDF fajl (link)


  • 0

#710 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 November 2022 - 03:52 PM

Sad cu da napisem nesto sto ce mnogima delovati cudno. Lanac za motor naravno da treba da bude jaci jer trpi veliku snagu motora. Ali, daleko je prostije napraviti taj lanac nego za bicikl.
Mi smo u Kg imali cuvenu fabriku lanaca Filip Kljajic. Pravili vrhunske lance i izvozili u ceo svet. Znaci i lance za industrijske masine, prese itd. Bilo je raznih lanaca pa i onih gde je jedna karika npr 10 cm. Pravili su i za bicikle, ali kontrase. Dodje vreme kada su poceli da prave lance za bicikle sa brazinama. Koja je razlika? Ogromna, taj lanac ima veliko uvijanje levo desno, zbog iskosenosti na lancanicima, a to nije imao ni jedan lanac iz njihovog proizvodnog programa. E, to nisu znali da naprave.
Naruci im Rog Ljubljana tada nekoliko stotina metara lanaca za bicikle i vrlo im brzo vratili, svi od reda su pucali.
Tako da lanac je lanac, sto se nekih stvari tice, vrsta ulja, cistoce, podmazivanja. Nema tu puno razlike.

Nije lanac lanac, jer je motociklistički čanac komplikovanije konstrukcije, između pinova i rolera se ubrizga mast koja se hermetički zatvara gumenim dihtunzima koji mogu biti različitih oblika, recimo kao oring, u obliku slova Z ili W itd. Podmazuje se lanac da bi kontakt između spoljnih segmenata lanca i gumenih dihtunga bio bez trenja. Na motociklu lanac strada kada se potroše gumeni dihtunzi i iscuri mast.
Znači nemaju baš mnogo veze moto i bicklistički lanci, ali nema veze.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 2

#711 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4296 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 04:11 PM

Ja rekoh da necu vise da pisem, ali ovde  neke stvari jednostavno nisu tacne. Sad ce svi da skoce na mene, ali navikao sam. Sta ce 2 x da produzi vek lanca? Ili sto Gremlin kaze 5 X. Znaci ako predje 30 000 km, sa tim ce 150 000 km? Hoce kad bi se zezali. 

 

Najvise mi je krivi sto ne mogu da nadjem labaratorijska istrazivanja Srama, od pre desetak godina kada sam to citao, ali nisam znao da sacuvam taj link.

 

Bilo je ovako. Stavili su na masine dva indenticna lanca i ovaj test su ponovili vise puta da bi bili sigurni. Ta dva lanca su opteretili sa nekim tegovim na drugom kraju, kocnicama  da bi ubrzali proces istezanja lanca. Jedan su redovno podmazivali a drugi je ceo vek do istezanja radio kako je i namesten prvi put, sa ono malo fabrickog premaza. Rezultat je bio da je razlika izmedju podmazanog i nepodmazanog bila zanemarujuca, tipa ono da nije vredeno pomena.

Njihov zakljucak je kao i ja sto sve vreme pisem samo kvalitet lanca. Ovo sa apsolutno podudara sto su rekli i ljudi iz Shella koji rade na razvoju najboljih ulja na svetu, da vek trajanja lanca nema veze sa uljem, nego samo sa kvalitetom istog.

 

Sad ce neko da mi pocne o trenju i sl. Trenje naravno da postoji, ali ce to trenje najvise uticati  ako je sve suvo da se pojedu lancanici a ne lanac. 

drugo prljavstina jeste vazna ali ne koliko se misli. Prljavstina ce opet zbog sitnog peska koji je abrozivan da pojede lancanike, ali rolnice se nikada ne  pojedu po precniku od toga.  U lancu propadnu pinovi ali i tu malo igra ulogu podmazivanje, nego se pinovi jednostano od sile natezanja "nastafkaju". Cak i kod pedantnog pranja tesko je izbaciti iz rolnice te najsitnija zrnca prasine.

 

Sećam se tog testa. Vrlo verovatno ga ima negde u ovoj temi.

 

Svi znamo gde se lanci troše i zbog čega se troše i svi znamo da te delove niti možemo da očistimo kako treba a isto tako ne možemo da podmažemo kako treba. Zato ne znam čemu tolika fama oko čišćenja i podmazivanja kada ne rešavamo suštinu problema. 

 

Naravno da treba čistiti i podmazivati lance (ne samo zbog njih samih nego i zbog celog sklopa) ali praviti od toga nauku i životno pitanje, svakako ne treba. Redovno čistiti i redovno podmazivati bilo čime je više nego dovoljno. 


  • 0
.

#712 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 04:24 PM

Nije lanac lanac, jer je motociklistički čanac komplikovanije konstrukcije, između pinova i rolera se ubrizga mast koja se hermetički zatvara gumenim dihtunzima koji mogu biti različitih oblika, recimo kao oring, u obliku slova Z ili W itd. Podmazuje se lanac da bi kontakt između spoljnih segmenata lanca i gumenih dihtunga bio bez trenja. Na motociklu lanac strada kada se potroše gumeni dihtunzi i iscuri mast.
Znači nemaju baš mnogo veze moto i bicklistički lanci, ali nema veze.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

Prvo nemaju svi motori lance sa O-ringovima. Na njih nisam ni mislio, samo nam oni trebaju da dodatno sve zakomplikuju, tek sa njima ima pitanja i cime prati da se ne ostete O-ringovi, zatim da li ih ima ili nema kada se vozi off road, a ima ih malo i sl. 

Ovo je tema  o lancima pa nek budi i za motor, ali metalni, da li ce i koliko se produziti vek. Pusti sad te sa gumicama.. 


  • 0

#713 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 04:26 PM

Sećam se tog testa. Vrlo verovatno ga ima negde u ovoj temi.

 

Svi znamo gde se lanci troše i zbog čega se troše i svi znamo da te delove niti možemo da očistimo kako treba a isto tako ne možemo da podmažemo kako treba. Zato ne znam čemu tolika fama oko čišćenja i podmazivanja kada ne rešavamo suštinu problema. 

 

Naravno da treba čistiti i podmazivati lance (ne samo zbog njih samih nego i zbog celog sklopa) ali praviti od toga nauku i životno pitanje, svakako ne treba. Redovno čistiti i redovno podmazivati bilo čime je više nego dovoljno. 

 

Super sto se secas, da ne ispadne da sam izmislio. To dokazuje besmislenost svega ovoga. Suv-podmazan, isto traje, razlika minimalna.  


  • 0

#714 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4296 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 04:40 PM

Pa posle tog testa je jedno vreme niko nije pominjao podmazivanje lanaca hladno ceđenim devičanskim uljima Japanske trešnje i super modernim uljima od 100 evra/litar.


  • 1
.

#715 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 04:50 PM

Pa posle tog testa je jedno vreme niko nije pominjao podmazivanje lanaca hladno ceđenim devičanskim uljima Japanske trešnje i super modernim uljima od 100 evra/litar.

Ja to napisa pre neki dan, oni mi rekose da trebam da se iskljucim sa teme i da im ne rušim sneška. 

Da se razumemo, uvek treba cist lanac da ne bi lepio na sebe prasinu koja ce kao smirgla da trosi lancanike. Ali na lanc ima vrlo malo uticaja. Kada ocistis lanac, podmazi s cim hoces, da malo smanji trenje i šustanje. Sad ko je lenj da cisti nek daje pare za te skupe preparate koji slabo lepe prljavstinu ali realno i slabo podmazuju, iako ce nas oni ubediti da je to svemirsko otkrice.

 

Za ove motore sa O ringom, to ne pratim  ali mogu da zamislim sta se tek tu prodaje. A samo jedna stvar je dovoljna koja deluje savrseno na ocuvanost gume, a to je silikonsko ulje. Samo neka s tim podmazuju i O ringovi ce dugo trajati Plus sto silikon ne lepi prasinu na sebe.


  • 0

#716 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2022 - 05:35 PM

Scottoiler radi.

Znam i iz prakse, a jasna mi je i teorija zašto i kako.

Na bajsu je to nepraktično i neisplativo budžiti, ali za motor je to fenomenalna stvar.
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#717 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4296 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 05:40 PM

Silikonsko ulje u spreju se koristilo za kartinge (dok sam ja bio u toku) jer se lepi za lanac pa veliki broj obrtaja ne može da ga izbaci. E sad, to je bilo namensko ulje za karting i kada ga naprskaš i okrećeš lančanike ono se kao žvaka razvlači po lancu. Takvo za bicikl sigurno nije jer nema svrhe, za motor možda i jeste, ne bih znao. 

Problem je bio što si stalno morao da ga prskaš i što lanci za karting tek smešno traju u odnosu na ove naše biciklističke. 

 

U Lidlu je bilo neko silikonsko ulje u spreju, moram da vidim u garaži, možda sam ga i kupio ali ga sigurno nisam koristio ni za šta. 


  • 0
.

#718 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 05:51 PM

Silikonsko ulje u spreju se koristilo za kartinge (dok sam ja bio u toku) jer se lepi za lanac pa veliki broj obrtaja ne može da ga izbaci. E sad, to je bilo namensko ulje za karting i kada ga naprskaš i okrećeš lančanike ono se kao žvaka razvlači po lancu. Takvo za bicikl sigurno nije jer nema svrhe, za motor možda i jeste, ne bih znao. 
Problem je bio što si stalno morao da ga prskaš i što lanci za karting tek smešno traju u odnosu na ove naše biciklističke. 
 
U Lidlu je bilo neko silikonsko ulje u spreju, moram da vidim u garaži, možda sam ga i kupio ali ga sigurno nisam koristio ni za šta.



Šekija znaš verovatno, vozi karting trke i pravi trkačke kartinge. Doneo mi je jednom iz zezanja da podmažem lanac, sa tim s čim oni podmazuju. To je nešto gusto ko slina, koriste ga jer se vrti 15000 i vise obrtaja i centrifugalna sila sva obična maziva, u trenutku rasprši. Medjutim nisam mogao da očistim lanac od toga.
Ja sam pisao da nađu obično silikonsko ulje, ja ga imam. Normalne je gustine, nije kao ovo za kartinge.
  • 0

#719 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 November 2022 - 08:51 PM

Prvo nemaju svi motori lance sa O-ringovima. Na njih nisam ni mislio, samo nam oni trebaju da dodatno sve zakomplikuju, tek sa njima ima pitanja i cime prati da se ne ostete O-ringovi, zatim da li ih ima ili nema kada se vozi off road, a ima ih malo i sl.
Ovo je tema o lancima pa nek budi i za motor, ali metalni, da li ce i koliko se produziti vek. Pusti sad te sa gumicama..

Ja sam mislio baš na te lance sa Oringovima, jer su na većini putnih motocikala takvi lanci, takav imam i taj podmazujem podmazivačem i on produži vek lancu višestruko.
Ali nebitno, aj se vratimo na biciklističke lance.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#720 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14960 posts

Postavljeno 08 November 2022 - 08:59 PM

Moze. Vozim istom kadencom, prvi lanac napred 48 zuba pozadi 16 i drugi lanac napred 36 zuba pozadi 12. Koji lanac ce duze da traje?


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika